|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214 1.4Si 95r] nie mogę odpalić na ciepłym silniku
xxxlegiaxxx - Nie Lis 16, 2008 23:49 Temat postu: [R214 1.4Si 95r] nie mogę odpalić na ciepłym silniku Witam wszystkich,
11.11 kupiłem Rovera 214 z 95 r. Stan wydaje mi się bardzo dobry i ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Jest jednak pewien problem Często zdarza się że po przejechaniu 1-2 kilometrów, samochód traci moc, silnik gaśnie na sprzęgle po wrzuceniu biegu, a co najgorsze nie chce odpalić. Rozrusznik niby słychać, ale nie odpala silnik. Musze postać jakieś 5-10 minut i wtedy odpala bez problemu. Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Muszę przyznać że nie znam się na samochodach w ogóle bo to moje pierwsze auto. Strach na ulice wyjeżdżać, ale niestety czasami nie ma wyboru.
vanetten - Pon Lis 17, 2008 13:09
Hej poszukaj sobie coś na temat czujnika położenia wału, może w tym leży przyczyna.
xxxlegiaxxx - Pon Lis 17, 2008 19:40
kur*a dziś mi zgasł na sprzęgle traci moc i nawet jak pocisnę ze przęgłem i gazem naraz to nic to nie daje no i jak zgasł to nie chciał odpalić ... po 3 minutach dopiero się ogarnął
czas iść do lekarza
AndrewS - Pią Lis 21, 2008 00:33
wymien czujnik polozenia walu korbowego uzywany od np. poldorovera okolo 50zl
oprawca_1978 - Pią Lis 21, 2008 08:53
No i warto by posprawdzać wszystkie złączki czujników silnika (czujnik wału, jw., czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp cieczy i czujnik temp powietrza, węzyk podciśnienia, złączka sondy lambda) a także sprawdzić czystość i szczelność zespołu przepustnicy, w Roverkach ma ona tendencję do częstego brudzenia się, a czujniki i wiązki czujników silnika do częstego zawodzenia.
O dziwo, w mojej trofiejnej Nexii z 1998 roku z przebiegiem 212 kkm, przepustnica (jak i reszta podzespołów i czujników silnika) nie była ruszana nigdy i działa ona jak złoto, pali na dotyk, a to zwykła 1.5 SOHC, a jest z gazem, który jest zrypany dokumentnie.
xxxlegiaxxx - Wto Gru 02, 2008 22:12
poprzedni właściciel poradził mi iść do gazownika, a tamten powiedział, że to może być ta listwa wtryskująca. Stwierdził że nie przepala wszystkiego i że coś się mogło zepsuć. Naprawę wycenił na 180 zł (chyba regeneracja tej części, w 24h). Faktem jest, że gaz trochę czuć, więc może to to ?
AndrewS - Wto Gru 02, 2008 22:28
czy podczas gasniecia silnika (nie wysprzeglajac go) wskazowka obrotomierza leci szybko do zera, mimo krecacego sie sila rozpedu silnika
jesli tak to wymien czujnik polozenia walu korbowego
a za 180 zl to kupisz 3 takie czujniki
oczywiscie najlepiej by bylo na probe podmienic czujnik
xxxlegiaxxx - Sro Gru 03, 2008 16:21
no wydaje mi się że tak, ale ostatnio przestało się to dziać (nie robię dłuższych kursów), więc pewności nie mam ... czy z taką rzeczą można podjechać do "dłubka" czy lepiej podjechać do kogoś droższego, ale pewniejszego? Chodzi mi o zaoszczędzenie czasu i pieniędzy
AndrewS - Sro Gru 03, 2008 16:49
no jesli chcesz zaoszczedzic czas i pieniadze to zdecydowanie polecam robote samemu, jak pojedziesz do typowych mechanikow, to jak znam zycie, zaczna wymyslac kwiatki typu "pewnie komputer siada" do tego ROVER i kase beda liczyc w stowkach
jednyny problem jaki moze byc przy robocie samemu to wyjecie starego czujnika, czasami ciezko wychodza, jak sie urwie w otworze, to mamy troche problem
xxxlegiaxxx - Sro Gru 03, 2008 19:04
tylko że ja się znam na mechanice tak jak na balecie
TARADAJA - Sro Gru 03, 2008 23:26
Potwierdzam Miałem takie same objawy jak opisujesz!Wymień czujnik położenia wału i będzie po problemie znajduje się on tłumaczą po chłopsku w tylnej części bloku za kolektorem ssącym w miejscu łączenia skrzyni z silnikem. Jest on przykręcony na dwie śrubki(fi 3 albo 4 ) na kluczyk siódemkę . Trzeba tylko uważać aby nie ukręcić łebka śruby bo mocno się trzymają w bloku Wypinasz następnie kostkę przypiętą do wspornika pod przepustnicą i po sprawie. Jeśli to nie pomoże to prześle ci zdjęcia z lokalizacją tego czujnika Pozdrawiam
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 09:51
TARADAJA napisał/a: | Jest on przykręcony na dwie śrubki(fi 3 albo 4 ) na kluczyk siódemkę |
u mnie w roverze kanciaku 95 i silniku z poldorovera przykrecone byly na jedna srube
dobrze jest miec nasadowy kluczyk z przedluzka plus grzechotke
|
|