|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Trzęsie powyżej 80km/h
dHaNi - Pon Lis 17, 2008 14:25 Temat postu: [R75] Trzęsie powyżej 80km/h Mam problem zauwazylem, ze gdy na predkosciomierzu mam powyzej 80km/h zaczyna samochod sie trzasc drgania nie przenosza sie na kierownice. Bylem wywarzyc kola okazalo sie, ze faktycznie byly duze roznice, po powrocie samochod jakby mniej wpadal w wibracje, za to mozna odczuc gdy powyzej 80km/h wcisnie sie pedal gazu by przyspieszyc. Moze ktos wie co moze byc przyczyna wibracji samochodu przy okreslonej predkosci lub powyzej tej predkosci?
kostas - Pon Lis 17, 2008 14:29
Zbieżność? Być może też jakies uszkodzenia zawieszenia, jak skrecasz dosyć ostro(nawet przy niskich predkościach) to Ci nie bije przegłub?
dHaNi - Pon Lis 17, 2008 14:37
kostas napisał/a: | ... jak skrecasz dosyć ostro(nawet przy niskich predkościach) to Ci nie bije przegłub? |
Wlasnie nie, zastanawiam sie juz od dluzszego czasu i nie potrafie rozwiazac tej zagadki
Paul - Pon Lis 17, 2008 14:54
A jak wyglądają półosie? Nie są krzywe?? A może tłumik drgań (taka gumowa 'gula') na którejś półosi spadła albo się przesunęła?
dHaNi - Pon Lis 17, 2008 17:19
wlasnie wrocilem, wszystko przejrzane i wszystko wporzadku...
Zukowaty - Pon Lis 17, 2008 17:25
dHaNi mam to samo.Wybity sworzen w wachaczu.Ten przykrecany do wozka,jak przyspieszam to tez czuje drgania.Moze byc tez tuleja tylna na wachczu ta gumowa ale jak ja mialem walnieta to mialem drgania na zakretach.
Dam-Kam - Pon Lis 17, 2008 17:53
ja też mam drgania jak Cię to pocieszy tylko że przy 110-120kmh w tamtym sezonie pojechałem na doważanie na kołach i jak ręką odjął
Dziadek - Pon Lis 17, 2008 19:16
Kurczę,na odległość trudno jednoznacznie zdiagnozować.Może moi szanowni koledzy mają rację,bo może to być każda ruchoma część w zawieszeniu(choć ja bardziej patrzyłbym na półośkę i przeguby),ale w zeszłym roku,kiedy jeszcze jeździłem poprzednim autkiem pojechałem na wyważanie po zmianie kółek na letnie,bo trzepało powyżej 110.Koła mialem kompletne,tzn.zimówki i letnie na felach,więc w domu przed sezonami wymieniałem sobie sam.Po tym wyważeniu zacząłem panikować,bo nadal drżała kierownica.Ponieważ wulkanizatorów w tym kraju jest ci pod dostatkiem,zajechałem do innego.Dalej trzepało,ale troszkę mniej.Pomyślałem o wymianie półośki,przegubu,itd.Koleś z pracy polecił mi swój zaprzyjaźniony warsztat przy drodze na Siewierz i powiedział:spróbuj,jeśli to nie pomoże,to czeka cię remont zawieszonka.Młodziutki chłopak wyważał mi koła długo i dokładnie,co rusz łapiąc się za głowę i wyrywając świeże jeszcze ciężarki konkurencji.Zapłaciłem mniej niż w poprzednich warsztatach i jeszcze tego samego dnia leciałem 180km/h trzymając kierownicę dwoma palcami.Morał?-spróbuj jeszcze z wyważeniem.Zawsze to mniej kosztuje niż wymiana czegoś dobrego na takie samo.
Ale się rozgadałem-prawo wieku.
PHJOWI - Pon Lis 17, 2008 19:32
trzy możliwości :
wyrobione łożysko na półosi
krzywe tarcze
opony zwichrowane
dHaNi - Pią Lis 28, 2008 15:02
bylem u mechanika i powiedzial, ze to moze byc nawet sprzeglo poniewaz czasem sa z wada montowane(ciekawe pomyslalem, sprzeglo wymieniane bylo 2 lata temu) nie zostawilem samochodu. Rece opadaja
Mombrey - Pią Lis 28, 2008 17:07
dHaNi, musimy sie umowic i zobacze jak to "wyglada". Jezeli to jest tylko podczas przyspieszania to ja stawiam na zbyt slabo skrecona piaste z poloska. Mialem tak w ktoryms samochodzie. Lub luzy w tym miejscu. Jak jedziesz spokojnie jest OK jak hamujesz silnikiem jest OK, przyspieszasz delikatnie jest OK i tylko przy wdepnieciu "do dechy" to wystepuje.
dHaNi - Sob Sty 24, 2009 12:49
PHJOWI napisał/a: | trzy możliwości :
wyrobione łożysko na półosi
krzywe tarcze
opony zwichrowane |
Napewno odpadaja dwie ostatnie pozycje czyli krzywe tarcze czy tez zwichrowane opony poniewaz zostalo to sprawdzone. Pozostaje jedynie wyrobione lozysko na polosi - moze jakies pomysly jak to sprawdzic?
Mombrey - Sob Sty 24, 2009 13:00
dHaNi napisał/a: |
Pozostaje jedynie wyrobione lozysko na polosi - moze jakie pomysly? |
Powinienies zapytac czy ktos wie jak to sprawdzic
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 18:57 ]
PHJOWI, moze bys podpowiedzial jak sprawdzic czy to wyrobione lozysko na polosi? Mam zamiar skompletowac troche narzedzi i wymienic koledze dHaNi nieszczesne lozysko. Prosze o pomoc co trzeba miec.
Lewarek, klucz to kol oraz plaskie/oczkowe 10, 13 i 17 juz mam
dHaNi - Sro Mar 04, 2009 20:26
Czy to jest to?
prosze sprawdzic link: Ebay:
Łożysko półosi
Mombrey - Sro Mar 04, 2009 20:30
dHaNi, ja az tak sie nie znam, ale to chyba cala polos jest albo cos podobnego
lkwiatos - Czw Mar 05, 2009 19:03
No i jak? Coś wiadomo o przyczynie?
Mombrey - Czw Mar 05, 2009 19:30
Pozostaje lozysko na polosi.
lesio86 - Sob Mar 07, 2009 23:29 Temat postu: Witam! Panowie mam podobny problem! Mialem skrzywiona lewa felge od strony pasazera! Postanowilem ja wymienic:] koles wymienil niby wywazyl, sprawdzil cisneinia w 3 kolach(w tym co zmienial felge juz nie sprawdzal) Od tego momentu przy predkosci 100 km jest dosyc intensywne bicie na kierownicy:/ Czy myslicie ze trzeba wywazyc 2 raz kola czy tylko te ktore robil?!
lkwiatos - Wto Mar 10, 2009 18:53 Temat postu: U mechanika Podobnie miałem w Fordzie, skrzywiona felga trzęsła samochodem.
dHaNi - Czw Cze 18, 2009 20:48
Trochę odnowie ten temat.
W końcu zakupiłem:
Nową półoś
Używaną kolumnę kierowniczą (też mi była doradzana abym wymienił)
Nowy silnik wentylatora ze "skrzynką kontrolną" i rezystorem
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika aby założył te części, ale dziś byłem na przeglądzie samochodowym i faciu powiedział mi, że do wymiany jest tylko prawa strona tuleja wahacza.
Czy przypadkiem nie jest to przyczyna tych drgań?
Czy zakupiłem te części żeby je tylko kupić? (poza silniczkiem wentylatora - rzecz jasna)
krzych - Czw Cze 18, 2009 20:57
Mysle ze przeglady sa wlasnie po to by sprawdzic co jest niesprawne ,a pozniej dopiero ewentualne naprawy i zakup czesci
Stachu - Czw Cze 18, 2009 21:01
dHaNi napisał/a: | do wymiany jest tylko prawa strona tuleja wahacza. Czy przypadkiem nie jest to przyczyna tych drgań? |
Też wymieniałem prawą tuleję wachcza, był duży luz ale żadnych drgań, nawet przy 150.
dHaNi - Czw Cze 18, 2009 21:09
Cytat: | Też wymieniałem prawą tuleję wachcza, był duży luz ale żadnych drgań, nawet przy 150. |
W takim razie jakiś pomysł? Bo ja się już poddałem po przeczytaniu Twojego posta
Stachu - Czw Cze 18, 2009 21:29
Pozostała droga eliminacji, koledzy powyżej napisali już wszystko, ja na początek proponuję zamienić koła przód-tył.
dHaNi - Czw Cze 18, 2009 21:33
Stachu napisał/a: | ... ja na początek proponuję zamienić koła przód-tył. |
Były zmieniane, nawet wszystkie koła były przemieniane z drugiego Rover'a, nic nie dało
hellboy_d - Czw Cze 18, 2009 21:50
Ja mialem identyczne bicia w mojej "Zabie" jak sie okazalo ( wywazal mi ATU w niemczech )
Jedna fela miala wywazenie 65/30 a druga 45/15 !!! . Felgi byly zalozone tego samego dnia przez polskiego asa na granicy , na poczatku myslalem ze nowe opony itd , niedokrecone sruby itd . A i jeszcze as potrafil kleic ciezarki w 5 miejscach ! . Bicie zaczynalo sie rowno przy 75 km/h .
Mombrey - Czw Cze 18, 2009 21:52
A ja stawiam na lozysko polosi bo trzesie tylko podczas przyspieszania.
Zukowaty - Pią Cze 19, 2009 18:50
Cytat: | A ja stawiam na lozysko polosi bo trzesie tylko podczas przyspieszania. |
Jeśli tylko jak sie przyspiesza to dla mnie przegub wewnętrzny. Ktoś nie nałożył u mnie smaru i sie wyrobił. Drgania podczas przyśpieszania oraz przy załadowanym aucie jak tył lekko usiądzie.
dHaNi - Wto Lip 07, 2009 20:47
Chcialbym oznajmic wszem i wobec, ze drgania w Roverku ustały. Ustały po wymianie prawej tuleji wahacza.
Po za tym wymienilem za jednym razem półoś z przegubem ze wzgledu, ze mialem juz ja wczesniej zakupiona. (sugerowana na forum)
Dziekuje wszystkim za pomoc i sugestie.
SZCZESLIWY POSIADACZ 'nie trzesacego sie' R75 - THANKS GUYS
menior - Wto Lip 07, 2009 21:07
a wibracje i terkotanie przy malej szybkosci dochodzace spod kierownicy,drzwi czy plastykow na kokpicie to normalna sprawa czy tez cos nie tak?
lkwiatos - Pon Sie 03, 2009 20:16
Chyba nie.
Mombrey - Sro Sie 05, 2009 00:21
lkwiatos napisał/a: |
Opisz może dokładniej objawy jakie miałeś z tymi drganiami. Mi jeden z mechaników powiedział że to półoś a znowu u innego że to pewnie poduszka silnika.
Przypominam że drgania występują tylko na samochodzie, nie na kierownicy i tylko przy przyśpieszaniu na skręconych kołach lub na wprost ale na nierównościach.
Byłem miesiąc temu na przeglądzie technicznym i chyba uszkodzoną tuleje wahacza wykryli by na szarpakach.
Nie wiem co o tym sądzić. |
Ja jezdzilem Roverkiem dHaNi'ego. Podczas przyspieszania (najlepiej odczuwalne na 5-tym biegu powyzej 100 km/h) jest dokladnie tak jak przy zle wywazonych kolach.
cin1391 - Pon Kwi 13, 2015 08:33
Bawię się w archeologa i odkopuję stary temat. Mam taki problem:
1. przy mocnym przyspieszaniu pojawiają się wibracje samochodu,
2. przy prędkości powyżej 120 km/h dosyć odczuwalne są wibracje kierownicy i całego samochodu,
3. na wybojach słychać głuche tłuczenie, nie wiem, czy tak powinno być,
4. jak dojeżdżam do świateł, wbijam sprzęgło i hamuję, to obroty silnika spadają do 500 i zaczyna trząść, w momencie, gdy się zatrzymam, obroty wracają do normy.
2,0 CDT po wymianach:
1. wszystkie oleje i filtry,
2. tarcze przednie i klocki
3. rozpieraki bębnów i klocki hamulcowe tylne
4. amortyzatory SACHS przód + odboje Monroe
5. gumy stabilizatora
6. końcówki drążków kierowniczych DELPHI
7. paski klinowe, napinacz
Co budzi zastrzeżenia:
poduszka prawa (gruszka) jest zerwana,
nie sprawdzałem tulei wahaczy, ale na diagnostyce nic nie mówili, że jest coś nie tak
Prośba o jakieś wskazówki...
longer86 - Pon Kwi 13, 2015 09:38
mam to samo... wymienię w najbliższym czasie prawą koncówkę drążka, łaczniki stabilizatora, czeka mnie też wymiana wkładu łapy silnika 8 i gruszka też już popuszcza. ostatecznie skłaniałbym sie jeszcze do wymiany prawej półosi, którą posiadam i być może to jest jakaś przyczyna
pablo - Pon Kwi 13, 2015 12:55
cin1391 napisał/a: | Bawię się w archeologa i odkopuję stary temat. Mam taki problem:
1. przy mocnym przyspieszaniu pojawiają się wibracje samochodu,
2. przy prędkości powyżej 120 km/h dosyć odczuwalne są wibracje kierownicy i całego samochodu,
|
U mnie pomogła wymiana lewej półosi (krótkiej), wcześniej wymieniałem prawą ( długą) ale problemu nie wyeliminowałem. Miałem dokładnie takie same problemy jednak wibracji kierownicy chyba nie wyczuwałem ( może coś jeszcze do wymiany masz )
longer86 - Pon Kwi 13, 2015 13:09
o mnie występują objawy jakby telepało kierownicą, zwłaszcza jeśli jadę z pasażerami, kiedy na maksymalnie skręconych kołach w lewo dynamicznie ruszam, i po przekroczeniu 120 km/h nasiliło sie na oponach letnich o niskim profilu, zimówki zmniejszały efekt,
Oba komplety na różnych felgach więc wykluczam bicie kół
pablo - Pon Kwi 13, 2015 19:49
longer86 napisał/a: | o mnie występują objawy jakby telepało kierownicą, zwłaszcza jeśli jadę z pasażerami.......
Oba komplety na różnych felgach więc wykluczam bicie kół |
Dokładnie u mnie też pod obciążeniem , z pasażerami mocniej telepało ale ... budą a nie kierownicą. W czasie przyśpieszenia i powyżej 80-90 km/h . Zarówno na zimówkach jak i na letnich na różnych felgach, więc wyważenie też wyeliminowałem. Ale czemu telepie u ciebie kierownicą ?
longer86 - Pon Kwi 13, 2015 20:41
Może to buda a kierownice odczuwam bo sie jej trzymam, jak szukałem na forum to sugerowali wymianę polosi tej długiej, moje auto jest po dzwonku wiec kto wie może krzywa jest półoś.
pablo - Wto Kwi 14, 2015 08:01
Mi też mechanicy sugerowali długą półośkę więc wymieniłem ale niepotrzebnie i mam sprawną , kompletną na zbyciu. Efekt dała wymiana krótkiej, miała delikatny ale wyczuwalny luz góra-dół w trakcie szarpania ręką ( auto stojące na kołach )
cin1391 - Wto Kwi 14, 2015 08:02
pablo napisał/a: | Efekt dała wymiana krótkiej, miała delikatny ale wyczuwalny luz góra-dół w trakcie szarpania ręką ( auto stojące na kołach ) |
Czyli wjechać na kanał i organoleptycznie szarpać za półoś?
pablo - Wto Kwi 14, 2015 08:20
Dokładnie tak kumpel u mnie to robił i od razu wyczuł luz. Kazał mi później poszarpać i mówił gdzie jest wyczuwalny niewskazany luz. Na postoju wydaje się niegroźny jednak w czasie jazdy i przenoszenia napędu robi swoje. Porównaj obie półosie i zobacz gdzie jest wyczuwalny większy luz.
|
|