Zobacz temat - [Honda Accord] Brak mocy-problem nierozwiązany
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Brak mocy-problem nierozwiązany

Shawn - Pon Lis 17, 2008 23:59
Temat postu: [Honda Accord] Brak mocy-problem nierozwiązany
Witam serdecznie
Posiadam Hondę Accord 2.0 tdi (silnik rovera sdi) od 3 miesięcy. Usterką którą nie mogę sie uporać to za mała moc silnika. Silnik chodzi równo zapala od przekręcenia kluczyka, nie dymi. Problem polega na tym iż po przekroczeniu 2800 obrotów silnik traci moc i już zaczyna mozolnie przyspieszać do 4500. Co ciekawe jeżeli przyspiesza sie z około 2100 do 2800 obrotów czuć że silnik dość dobrze sie zbiera, leczy gdy przyspieszam z niskich obrotów około 1400 to nie czuć już tego zrywu pomiędzy obrotami wyżej wymienionymi. W aucie sprawdzone zostały węże od turbo,wiązka przy pompie, katalizator, wszystkie filtry wymienione,gruszka, korek wlewu paliwa, przypływomierz odpięty brak różnicy, po sprawdzeniu-brak błędów na komputerze. Do tego wszystkiego dochodzi dość wysokie spalanie miasto-koło 10 litrów, trasa 7,5 litra przy spokojnej jeździe. Przyspieszenie do 100 km/h prawie 20sek :sad: , 60-100km/h- 13 sek.
Co może być przyczyną takiej sytuacji???
1.Zle ustawiony rozrząd (ale to chyba odczuwalny jest spadek mocy w niższym zakresie obrotów)
2.Pompa wtryskowa (występują delikatne falowanie obrotów lecz jest to dość częsta przypadłość)
3.Układ paliwowy (lecz nie ma szarpań nagłych spadków mocy,przyspieszenia)
4. Turbo (węże po dodaniu gazu puchną)
5. Instalacja elektryczna(wszystkie kostki przeczyszczone, nie widać jakiś przetarć kabli przy kostkach)

Dziękuję wszystkim w pomocy rozwiązania mojego problemu.
Pozdrawiam

Skiba - Wto Lis 18, 2008 00:45

Może ktoś wcześniej grzebał przy pomie i ją przestawił :( Warto sprawdzić kąt wtrysku i skoczyć na hamownie (zobaczyć jak wygląda rozklad krzywych) ...

Ja stawiam na przestawioną pompę :( był podobny przypadek na forum (String), zobacz to: http://forum.roverki.eu/v...days=0&start=60

Brt - Wto Lis 18, 2008 09:30

Skiba napisał/a:
Warto sprawdzić kąt wtrysku
no chyba tylko to pozostało, ale .... strasznie dziwny przypadek :| :hm:
NEOSSS - Wto Lis 18, 2008 10:23

Shawn, Sprawdz kat wtrysku, rozrzad oraz jak turbo zieje olejem...
Shawn - Wto Gru 02, 2008 21:33

Auto oddałem do serwisu. Sprawdzili kąt wtrysku, ustawili na 4, mechanik przejrzał wtryski, pompę wtryskową wszystko mówił że jest ok, przejrzał kolektor ssący i też wszystko ok był trochę zabrudzony, jedyną usterką jaką stwierdził to niepoprawne działanie map sensora, który wskazuje niewłaściwe ciśnienie atmosferyczne (dodam że map sensor już raz wymieniałem ponieważ wyskakiwał bład jego), niestety mechanik nie miał innego żeby sprawdzić czy to ten czujnik jest powodem braku mocy silnika. Auto niestety nie zyskało na dynamice i teraz zastanawiam się czym to wszystko jest spowodowane :sad: . Auto przyspiesza bez szarpnięć ale powoli a od 3.000 jeszcze słabnie bardziej. Może miał ktoś podobny przypadek? Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

NEOSSS - Wto Gru 02, 2008 22:10

Shawn, czy sprawdzaliscie weze od turbo?
Shawn - Wto Gru 02, 2008 22:30

Tak węże puchną, wyraźnie tak od 2800 obrotów, w środku jest troszkę oleju górna rura od IC nie widać nigdzie pęknięć, wszystko dokładnie skręcone, jeszcze muszę sprawdzić tą stożkową wychodzącą od turbosprężarki, ale jeżeli węże wyraźnie puchną to oznacza chyba że jest ciśnienie doładowania.

[ Dodano: Wto Gru 02, 2008 22:44 ]
NEOSSS to wygląda tak jakby silnik nie otrzymywał wystarczającej dawki paliwa, może spróbuję wyciągnąć gruszkę na próbę i wstawić przewód choć gruszka wydaje się ok :/

Hondazbyh - Pon Gru 22, 2008 18:54

WitamZnalazłeś przyczynę ?
Dlaczego nie opisujecie rozwiązania usterki.
Bardzo jestem ciekaw co było przyczyną utraty mocy.

Mix - Pon Gru 22, 2008 21:10

U mnie przy podobnym, lecz nie identycznym problemie (rozwiązanym z resztą właśnie dziś) okazało się, że opaski na dolocie są za luźne (nie dało się ich mocniej zacisnąć). Po wymianie wszystko OK. Wcześniej silnik był wyraźnie słabszy, szedł do 3000 obr., później tylko warczał :lol: Przewody od turbo przy wcześniejszym sprawdzaniu puchły jak trzeba.
Shawn - Wto Gru 23, 2008 22:35

A więc rozwiązania usterki nie ma :/ Auto jak przyspieszało tak przyspiesza, ostatnio nawet został przeczyszczony IC i kolektor ssący ale niestety wielkiej poprawy nie ma:/ Być może to turbosprężarka jest na wykończeniu gdyż w wężach jest już trochę oleju no i jest jeszcze błąd map sensora który ciągle występuje.
Jak znajdę przyczynę, choć już nie wiem czy dam rade to na pewno dam znać co zawiniło.
Pozdrawiam wszystkich na forum i dziękuję za pomoc.

NEOSSS - Wto Gru 23, 2008 23:34

Shawn, sprawdz turbine tak jak pisalem na samym poczatku! Chlopie zdejmij waz za filtrem powietrza idacy bezposrednio do wirnika turbo, zlap za wirnik i zobacz czy ma luzy gora dol, prawo lewo... Jezeli tak to turbinka na wykonczeniu