Zobacz temat - [R416] Problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem z odpaleniem

dawidd - Pią Lis 21, 2008 21:34
Temat postu: [R416] Problem z odpaleniem
Witam
Od niedawna pojawił mi się problem z rozruchem tzn nie występuje to zawsze (a to chyba najgorsza usterka) tylko czasami przeważnie przy ciepłym silniku (chociaż nie ma reguły) Kręcę rozrusznikiem załapuje dosłownie na 1sekunde i gaśnie i tak kilka razy az załapie. Wymieniłem świece kopułkę i palec, (przewody w zeszłym roku) - nic nie pomogło Co może być przyczyna - mam wrażenie ze to nie kwestia układy WN a strony elektronicznej. Gdy auto odpali jeździ bez problemu nie gaśnie, nie szarpie itd ale z rozruchem jest problem. Mam wsadzone instalacje sekwencyjna wiec zawsze odpalam na benzynie i ostatnio cos mi tez ta instalacja siada ale chyba to nie może mięć wpływu na odpalanie - czy jednak może?
pozdrawiam

gpredki - Sob Lis 22, 2008 00:22

Czujnik polozenia walu?
sTERYD - Sob Lis 22, 2008 00:36

sprawdź alternator... (czy nie ma przypadkiem podskoków napięcia, albo nie jest niskie-coraz ni zsze przy wzroście obrotów...) niedawno u Chermana było coś takiego, że padał regulator napięcia i też samochód odpalal tylko na sekundę... :/
dawidd - Sob Lis 22, 2008 09:22

alternator chyba jest sprawny - robiłem mu remont kilka m-cy temu, poza tym usterka ta jest juz jakiś czas ( i stale sie pogłębia ze coraz ciężej odpalić auto) wiec myślę ze gdyby alternator siedział rozładowany miał bym już dawno akumulator, chociaż można dla pewności go sprawdzić. Z tym czujnikiem od wału to troche pczytalem na forum ze jest to jedna z przyczyn niemożności odpalenia - ale jak to sprawdzić i usunąć - tylko komputer w serwisie czy da sie samemu? (dodam jeszcze na marginesie ze auto nie zawsze sie tak zachowuje - czasami a właściwie częściej niz czasami odpala od pól obrotu rozrusznika - jak nowe, ale jak nie chce odpalić to kręcę kręcę i nic)
oprawca_1978 - Sob Lis 22, 2008 12:30

Sprawdź przede wszystkim czujnik temp cieczy chłodzącej (są dwa, jeden dla wskaźnika na kokpit, a drugi dla kompa silnika, sprawdź ten drugi), czujnik temp powietrza (w kolektorze po lewej stronie siedzi) oraz ich złączki elektryczne (sygnałowe).
Profilaktycznie, sprawdź złączki wszystkich czujników silnika (położenia wału, położenia przepustnicy, sondy lambda, złączkę kompa, złączkę zestawu przekaźników silnika, itd...)

Do tego wypadałoby przejrzeć zespół przepustnicy na czystość i drożność kanalika obejściowego i na ewentualne przecieki lewego powietrza.

No i przede wszystkim - ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej oraz stan i czystość wtryskiwaczy.

Jak się regularnie pod maskę zagląda, sprawdza i czyści wszystko, co brudząc się, może mieć negatywny wpływ na działanie silnika, to nic złego dziać się nie będzie.

Zapłon w Roverkach jest iście granitowy jeśli chodzi o jego trwałość i niezawodność. Ja w swoim 12 letnim poldoroverze mam przejechane na świecach już 77 kkm (w ponad cztery lata) a przewody zapłonowe zmieniłem dopiero na wiosnę tego roku z oryginalnych, a kopułkę w zeszłym tylko dla tego, że rozwaliłem jej mocowanie przy naprawianiu HGF'a.

I pomimo tego, że namiętnie jeżdżę na gazie, NIC z podzespołów zapłonu nie uległo "szybkiemu" zużyciu z racji spalania tego jakże uroczego paliwa.
Gorzej natomiast przedstawia się sprawa z instalacją benzynową (jest po prostu dokumentnie zapchana).

etimark - Sob Lis 22, 2008 14:03

Miałem identyczny problem, odpalał na 1 s.
Ale było to spowodowane wymianą kompa.
Mam innego kompa z 416 tki i chciałem sprawdzić czy na innym będzie miał takie same osiągi.
Podmieniłem wyjmując wtyczkę z jednego i wł. do drugiego, bez zmiany kodu immo.
Może dałoby coś podłączenie do komputera w celu diagnostyki.

dawidd - Sob Lis 22, 2008 15:38

Dziś rano auto odpalało bez problemu, natomiast teraz byłem i całkowity trup - rozrusznik kreci ale zero odzewu. Przypomniało mi sie ze niedawno wymieniałem skrzynie i koleś z warsztatu urwał jakiś kabel miedzy skrzynia a silnikiem( czy gdzieś tam) i auto zachowywało się dokładnie tak samo - rozrusznik kręcił ale bez iskry. Niestety nie wiem co to za przewód a mechanik pewnie nawet jak bym zapytał to nie będzie pamiętał, było to na pewno pod silnikiem - czy tam jest może odcięcie zapłonu od alarmu?
sTERYD - Sob Lis 22, 2008 16:16

dawidd napisał/a:
Niestety nie wiem co to za przewód a mechanik pewnie nawet jak bym zapytał to nie będzie pamięta
pewnie od czujnika położenia wału...
dawidd - Sob Lis 22, 2008 17:08

czy bez kanału da sie do niego dojść czy to nie możliwe? Może ktoś dokładnie pomoc mi w znalezienie tego czujnika - może sa jakieś fotki rysunki itp gdzie to jest?

Jeszcze tak zapytam czy gdyby ten czujnik był uszkodzony lub kabel od niego luźny to czy podczas jazdy auto mogło by np zgasnąć czy w jakiś inny sposób by się to objawiało czy ma to wpływ tylko na odpalanie?

sTERYD - Sob Lis 22, 2008 19:06

dawidd napisał/a:
Jeszcze tak zapytam czy gdyby ten czujnik był uszkodzony lub kabel od niego luźny to czy podczas jazdy auto mogło by np zgasnąć

tak. jeśli komputer nie dostanie sygnalu z tego czujnika autormatycznie zakończy się działanie cewki zapłonowej...
dawidd napisał/a:
czy bez kanału da sie do niego dojść czy to nie możliwe?

da się...
połóż się na silnik i zerknij pod kolektor ssący tam gdzie silnik łączy się ze skrzynią...
co do zdjeć to polecam szukaj

dawidd - Sob Lis 22, 2008 19:13

Czyli ten czujnik można wyeliminować bo auto ani razu nie zgasło podczas jazdy - tak samo z siebie, problem leży w takim razie gdzie indziej

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 19:42 ]
W faq doczytałem trochę informacji i w związku z nimi mam parę pytań
1 Chce najpierw wykręcić świece - jeśli będzie mokra od paliwa to oznacza ze paliwo dochodzi prawidłowo, zgadza sie?
2 Czy mogę trzymać ja dotykając masy silnika obudową świecy i przekręcić kluczyk - czy może taka operacja cos uszkodzić? ( i czy nie porazi mnie WN ?) Chce sprawdzić czy jest iskra - chyba ze jest jakiś poostrzy sposób ?
3 Jeżeli to będzie ok chciałem sprawdzić czujnik temperatury płyny - ale nie wiem gdzie on jest i jeśli jest sprawny to jaki opór powinien mięć?
4 Silnik krokowy - czy jeżeli on jest wadliwy to uniemożliwi on odpalenie, czy po prostu utrudni - bo w moim wypadku auto w ogole nie startuje? Gdzie silnik krokowy jest umieszczony ?

[ Dodano: Nie Lis 23, 2008 14:33 ]
Posprawdzałem i wyszło ze nie ma iskry
Sprawdzałem jakie napięcie dochodzi do cewki WN i dochodzi niecałe 11V Jeżeli do cewki WN dochodzi napięcie to czy to znaczy ze winna jest cewka? Kopułka i palec sa nowe. Jak sprawdzić czy z cewki wychodzi WN ? Paliwo dochodzi bo świece sa mokre
Proszę o pomoc