Zobacz temat - SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy

polakpolak29 - Pon Lis 24, 2008 15:04
Temat postu: SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy
Witam po małej przerwie. Mam pytanie dotyczące układu wspomagania dzisiaj zauważyłem ze gdy odpalę silnik kierownica chodzi zazwyczaj łatwo jak dla mnie za łatwo obraca się tak jak by koła ślizgały się na lodzie, problem ten występuje podczas postoju i przez kilka pierwszych minut jazdy później wszystko się normuje i działa poprawnie. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego przypadku. Czy jest to pasek a może pompka a może coś innego??. A może to wina płynu(może już jest stary?? ) Poziom płynu jest odpowiedni nigdzie nie ubywa. Co o tym Myślicie??
sTERYD - Pon Lis 24, 2008 15:38

jest chlodno i przez pierwsze parę minut zanim płyn się rozgrzeje jest gęstszy, przez co pompka go skuteczniej tłoczcy i bardziej Cię wspomaga w kręceniu kierownicą :hm: taka moja teoria ;)
polakpolak29 - Pon Lis 24, 2008 15:42

Tak też myślałem ze to wina temperatury, ale nie byłem pewien
:mrgreen:

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 16:47 ]
To jak już jesteśmy przy wspomaganiu to mam pytanie co ile należy wymienić olej??
Jaka jest pojemność układu ?? Czytałem ze jak olej ściemnieje to należy go wymienić

blue827 - Pon Lis 24, 2008 18:37

Odnośnie wymiany płynu to zawsze warto wymienić, bo ciężko stwierdzić w jakim jest stanie na podstawie koloru. Mój płyn w zbiorniczku wydawał się żółto przezroczysty a jak zlałem go do słoika to okazał się czarny.

polakpolak29 - Pon Lis 24, 2008 20:44

Rozumiem ze trzeba mieć 3 litry na wymianę
des - Pon Lis 24, 2008 21:03

3 to chyba nie ale lepiej wypłukać stary płyn a do tego potrzeba nowego i dopiero później wlać świeżutki płyn. Też mnie to czeka bo mam czarny płyn jak... (tutaj sobie dopiszcie co chcecie :twisted: )
polakpolak29 - Pon Lis 24, 2008 21:08

No właśnie jaka jest dokładna pojemność układu ?? ponieważ mam 1litr HIPOL ATF II D (spełnia wymagania GM Dexron II D Allison C-4) i nie wiem ile jeszcze dokupić ??
PS u mnie również jest juz czarny :twisted:

kasjopea - Pon Lis 24, 2008 21:12

litr powinien wystarczyć

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 21:18 ]
podpowiedź: cytat z innego tematu
procedura jest w Rave,, wchodzi ok 1l
w skrócie:
odpinasz przewod od cewki,zeby silnik podczas krecenia nie zaskoczyl,
odczepiasz wezyk powrotny od zbiorniczka i wkladasz koniec do pustego naczynia,
krecisz po ~5 sekund az plyn zejdzie,
skrecasz kola max w jedna strone i krecisz 5 sekund,
to samo w druga strone,
podlaczasz wezyk i zalewasz powoli nowy plyn (troche ponad max),
krecisz ok 5 sekund, i dolewasz, (ze 2 razy, az przestanie ubywac)
skrecasz kola max w jedna i krecis 5 sekund, zeby odpowietrzyc), i to samo w druga,sprawdzajac stan plynu,
podpinasz przewod do cewki"

polakpolak29 - Czw Lis 27, 2008 14:04

Olej wymieniony i od razu widać różnice kierownica chodzi z jednakowym oporem.
mzimny - Pią Gru 26, 2008 13:58

Witam!

Podepnę się do tematu, ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie na temat problemu, który ja mam ze wspomaganiem. Zaraz po odpaleniu słychać wyraźnie dodatkowy warkot - zupełnie jakbym miał dwa silniki... ;-) . Najgłośniej kiedy kręcę kierownicą w lewo lub w prawo - stąd moje przypuszczenia że winny jest układ wspomagania. Problem występuje przez kilka pierwszych minut jazdy później wszystko się normuje i działa poprawnie.
Pojawiło się to od niedawna - więc może to mieć coś wspolnego z temperaturą.
Z góry dzięki za ewentualne opinie...

polakpolak29 - Pią Gru 26, 2008 20:54

Czy poziom oleju jest w normie ?? Jeżeli jest go mniej to może pompa hałasować
mzimny - Sob Gru 27, 2008 16:21

Poziom płynu faktycznie jest poniżej pola LOWER - ale powyżej ujścia wężyka. Traktując zbiornik jako wyrównawczy - na chłopski rozum wszystko powinno być ok. Muszę przy kolejnym uruchomieniu i warczeniu zaobserwować jaki jest poziom...
Co się w takiej sytuacji robi? Dolewa do odpowiedniego poziomu ( i co jeśli się nie wie jaki jest obecnie) czy całkowicie wymienia płyn na nowy? Ile litrów?

thef - Sob Gru 27, 2008 18:11

Wystarczy dolać czegoś o specyfikacji Dexron 2D (np. Mobil ATF 220). Wymiana całości też nie jest trudna, a pojemność układu to z tego co pamiętam to około 1,2 l.
Paul - Sob Gru 27, 2008 21:05

mzimny napisał/a:
Traktując zbiornik jako wyrównawczy - na chłopski rozum wszystko powinno być ok.
Tylko, jeżeli masz koła prosto. U mnie poziom się zmienia, w zależności od wychylenia kół. Zakłada, że to norma, więc w Twoim przypadku może chwilowo być za mało płynu i stąd te hałasy (oby to tylko to).
mzimny - Sob Sty 03, 2009 21:47

Dolałem specyfik STP zakupiony na stacji BP i denerwujący dźwięk zaginął. Specyfik - jak mówi instrukcja - można łączyć z każdym płynem więc wymianę chyba sobie daruję...
Stan płynu faktycznie ulega zmianie, tak jak pisał wcześniej kolega Paul. U mnie najniższy był na zimnym silniku, delikatnie wzrastał gdy silnik już troszkę pracował. Na zimnym silniku zbiornik był prawie pusty - więc cieszę się, że już dłużej nie męczyłem pompy...
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!!!

polakpolak29 - Pon Maj 04, 2009 13:33

problemów ciąg dalszy
Problem polega na tym iż w miejscu zaznaczonym na czerwono (2) zaobserwowałem dosyć znaczne pocenie się.
Czy oznacza to ze muszę wymienić cały wężyk ?? (1) Jeżeli tak to ile taki kosztuje??
A może da się to jakoś naprawić małym kosztem

mielony22 - Pon Maj 04, 2009 14:06

to taki gumowy wezyk z metalowym zaciskiem na koncu???mi sie tak zrobilo to wywalilem ten wezyk, wrzucilem taki "zbrojony"(nie pamietam tylko jak go nazwac w sklepie zeby ci dali) i na niego opaski ze dwie metalowe skrecane i gra gitara.mialo nie wytrzymac bo ponoc duze cisnienie jest w ukladzie wspomagania ale ja tak jezdze juz pol roku i jest oki.najlepiej od razu odpowietrzyc caly uklad.kosztowalo mnie to moze z 4opak browaru.jak znajde przewod w bagazniku to pstrykne fote i wrzuce to bedziesz wiedzial o co kaman.no i jak to u mnie wyglada pod maska.

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 16:38 ]
no i u mnie wyglada to tak jak na fotach.a na przewodzie napisane jest tak "do benzyny i olejow".zdejmiesz stary i cos tam zawsze dobierzesz o odpowiedniej srednicy.

polakpolak29 - Pon Maj 04, 2009 15:42

mielony22 napisał/a:
to taki gumowy wezyk z metalowym zaciskiem na koncu???

Tak chodzi właśnie o ten który na jednym końcu jest zakończony tym metalowym zaciskiem czy pierścieniem.
Wężyk ten jest na 2 fotografii licząc 2 od góry

Czy taki będzie dobry?? Chodzi mi tutaj o ciśnienie robocze, co do średnicy to musze jeszcze zobaczyć.
http://www.allegro.pl/ite...mochod_fav.html

mielony22 - Pon Maj 04, 2009 21:33

ten przewodzik powinien byc oki.ale mysle ze u siebie na miejscu cos takiego powinienes dostac.utnij dluzszy, wsadz go wiecej na ta rurke i porzadnie zacisnij i da rade.mowie ja jezdze na tym pol rok i nic.plynu nie ubywa i jest oki.tylko pamietaj o odpowietrzeniu ukladu.ja tego nie zrobilem ale bede sie przymiierzal do tego.jesli masz nieszczelnosc to zawsze cos tego powietrza sie dostanie.a tak bedziesz mial z glowy.
polakpolak29 - Wto Maj 05, 2009 15:06

Wielkie dzięki za pomoc dzisiaj wymieniłem felerny wężyk koszt to 6 zł za
-wężyk,
-2 opaski
-brzeszczot.
30 min pracy i wszystko gra.

mielony22 - Wto Maj 05, 2009 17:22

nie ma za co!!!od tego tu jestesmy!!!teraz tylko na poczatku kontroluj stan plyn i ewentualne wycieki.w razie czego opaske przycisnij.powinno wytrzymac.elo!!!
pankosimazaki - Sro Lut 24, 2010 16:58

Witam
Powiem szczerze, ze nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z doborem płynu do wspomagania kierownicy i proszę Was o pomoc w takiej kwestii. Mam Roverka serii 400 1.6 16V (1998r). Ostatnio spostrzegłem, że wskazanie płynu wspomagania jest poniżej poziomu LOWER. Pojechałem po płyn, a sprzedawca zapytał mnie o jego kolor (po oględzinach stwierdził, że ma kolor brązowy?), poniewaz nie miał takowego na stanie pojechłem do innego sklepu, wyjaśniłem co i jak nie zwracając uwagi jaki płyn kupiłem (nie znam sie na tym). W domu okazało się, że jest to płyn o barwie czerwonej, a dokładniej LOTOS ATF II D. I tutaj pojawia sie problem, czy moge go dolać do znajdujacego sie obecnie w układzie płynu czy dokonac jego całkowitej wymiany i czy ten płyn wogóle się nadaje czy tez powinienem go wymienić?

Przepraszam za tak obszerną wypowiedź, ale jestem laikiem w sprawach mechaniki pojazdowej a niechciałbym "namieszać" w moim autku. :oops:

leszczu - Sro Lut 24, 2010 17:02

możesz dolać nic się nie stanie ale na przyszłość trzeba i tak będzie wymienić cały płyn :grin:
pankosimazaki - Czw Lut 25, 2010 16:49

Dziękuję za pomoc :)