Zobacz temat - [Freelander] Warkot przy określonych obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Warkot przy określonych obrotach

piotrek164 - Pon Lis 24, 2008 17:34
Temat postu: [Freelander] Warkot przy określonych obrotach
Witam na wstępie pragnę powitać szanownych kolegów pierwszy raz na forum ,pragnę zadać pytanie :

w moim Freelanderze występuje następujący objaw, gdy podczas jazdy np na 4 biegu pozwolę aby obroty spadły poniżej 2000 do 1500 i zacznę przyspieszać bez redukowania biegu z auta dobiega warkot cichnie jak ręką odjoł po 2000 obrotów i pużniej niema problemów , problemów niema też przy ruszaniu tj 1 2 3 itp., mogę skręcać na biegu,bez bez problemu jazda pseudo terenowa możliwa, Ślizganie na lodzie itp bez żadnych niepokojących dzwięków tylko przy tzw. nie dopasowaniu biegu do prędkość , oleje wymieniono nawet na fabryczny! hihih.

Jeżeli ktoś coś by przypadkiem wiedział to proszę o informacje awansem wielkie podziękowania za pomoc

coldmanns - Sro Lis 26, 2008 09:13

Mogą to być popychacze zaworów. Miałem podobnie u siebie i właśie popychacze okazały się przyczyną.
Warkot może być też powodem, wibracji i drgań silnika przy niskich obrotach, na wysokim biegu - nic z tym raczej niezrobisz.
Powodzenia i szerokości!

sknerko - Sro Lis 26, 2008 10:39

coldmanns napisał/a:
Mogą to być popychacze zaworów. Miałem podobnie u siebie i właśie popychacze okazały się przyczyną.
Warkot może być też powodem, wibracji i drgań silnika przy niskich obrotach, na wysokim biegu - nic z tym raczej niezrobisz.
Powodzenia i szerokości!


coldmanns ma rację w polonezie z silnikiem 1.4 (ten sam silnik inna pojemność) jest tak samo przy tej wadze samochodu silnik ma za mały moment obrotowy. Nic z tym raczej niezrobisz

przemo285 - Sro Lis 26, 2008 21:28

W tym roczniku i modelu są dwie możliwości pierwsza to pęknięty uchwyt mocowania skrzyni redukcyjnej/kątowej do bloku silnika (fabrycznie była za długa śruba i cała jednostka napędowa wchodziła w wibracje przy określonych obrotach) z prawej strony tam gdzie wchodzi prawa przednia półoś do reduktora (aby to sprawdzić trzeba tę śrubę wykręcić o ile nie jest pęknięte mocowanie /blaszany uchwyt to wkręcić trzeba krótszą śrubę)) albo zerwane złącze elastyczne wydechu - siatka-ale stawiam na pierwszą opcję.
piotrek164 - Sob Lis 29, 2008 01:35

przemo285,


Witam dzieki za odp. bede sprawdzał, ale mam jeszcze inne zmartwienie tj niestabilne czasy wtryskiwaczy dokładnie problem wyszedł w trakcie kalibracji instalacji gazowej komputer rysuje mape pracy ale z niej nie korzysta punkt przemieszcza się gdzieindziej i dosłownie szaleją czasy wtryskiwaczy zarówno na benzynie jak i lpg od 3.5 do 5.8 ms , niestety w Rdomiu nikt niema komputera obsługującego Land Rovera więc troche leczenie przez telefon...... ale morze damy rade