|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania
krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 11:54 Temat postu: [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania witam wszystkich serdecznie!
dwa dni temu stałem sie szczesliwym posiadaczem roverka 25. niestety zakupiony egzemplarz posiada kilka usterek, których oczywiście chciałbym sie pozbyc (mam nadzieję z Waszą pomocą);szukałem podobnych tematów na forum lecz ciężko było mi znaleźć coś odnośnie moich problemów
mianowicie:
1.podczas Hamowania gdy załącza się abs światła przygasają (zaduży pobór? co sprawdzic?)
2.mam pozrywane linki od siedzeń (nie można ich podnieść), od kierowcy nie da się nawet ręcznie podnosząć zapadke z tyłu siedzenia ( gdzie kupić i jak wymienić linki)
3.wentylator czasami włancza się dopiero po chili lub gdy cos przy nim pokombinuje (jaka przyczyna)
Brt - Sro Lis 26, 2008 12:25
ad1. To normalne - ABS bierze spory prąd podczas pracy.
ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów.
ad3. Który wentylator
krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 12:30
ad.2 dzieki brt z tymi kostkami dobry pomsł
ad.3 dmuchawa, nie działa też na pierwszym i drugim biegu, ale doczytałem sie juz, że to rezystory tylko nie wiem gdzie się znajdują
Brt - Sro Lis 26, 2008 12:33
ad3. jest na forum na 200% opis z fotkami chyba nawet, a jak nie na forum to tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64
polecam przeczytać całość
krystian0808 - Sro Lis 26, 2008 12:39
jest jeszcze jedno:
przy ruszaniu (nie zawsze) tak jakby tracił moc- nie chce przyspieszyć i troche przyszarpuje, jak wrzuce luz i przygazuje przechodzi
leszek95b - Sro Lis 26, 2008 13:22
sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło
eszet - Czw Lis 27, 2008 02:20
leszek95b napisał/a: | sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło |
No raczej dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi
Poza tym podejrzewam,że przy suchszej pogodzie objawy - okresowo - same zanikną .
Przynajmniej u mnie tak było,wymiana kabli i świec nie pomogła.Podejrzewałem jedną z cewek(minimalnie iskrzyła jak popsikałem spryskiwaczem )ale nie zdążyłem już wymienić .
krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 08:04
wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 08:06 ]
wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki
leszek95b - Czw Lis 27, 2008 08:54
eszet napisał/a: | dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi |
ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym.
krystian0808 napisał/a: | gdyby to kable lub świece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy |
no właśnie nie, jeśli masz kable do niczego to problemy najczęściej się robią jak jest wilgotno. świece dobrze sprawdzić, bo czasami pęka ta ceramiczna obudowa i świeca też wariuje.
krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 09:42
a więc jeszcze raz
1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie?
2.co może być przyczyną tego że dmuchawa sama się włancza i wyłancza
3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece (jestem kompletnym laikiem) wcześniej miałem vectre a i wszystko tam było jak na dłoni TU
dzieki wszystkim życzliwym za rady
pozdrawiam
leszek95b - Czw Lis 27, 2008 09:59
krystian0808 napisał/a: | 3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece |
kable: to najlepiej po ciemku odpalić motor, podnieść maskę, popsikać takim szprajem (spryskiwaczem) jak do mycia okien ale z wodą w środku i obserwować, czy nie ma dyskoteki (czy nie skaczą iskry, czy nie robi się łuk). dobrze tez zdjąć kabel ze świecy i kopułki i zobaczyć czy nie jest jakiś zaśniedziały/skorodowany.
świece: zakładasz klucz do świec (ok 10zł) i wykręcasz. trzeba samemu ocenić, czy jest w dobrym czy złym stanie. jak będzie jakaś zardzewiała, oblepiona, albo jak ceramika będzie pęknięta - najlepiej wymienić (ok 10-15zł za sztukę).
krystian0808 - Czw Lis 27, 2008 09:59
jeszcze jedno pytanie: jakiej produkcji jest silnik 1.4 si i od jakiego auta (jeśli wogóle) pasują podzespoły?
Brt - Czw Lis 27, 2008 10:07
produkcji rovera a dokąłdnei firmy produkującej silniki na zlecenie rovera. Nie podejdą części od innych marek samochodów. A pozatym przecież nie ma problemów z częściami eksploatacyjnymi do tych aut wiecn ie ma co se życia komplikować
I zawsze jest www.tomateam.pl
morris - Czw Lis 27, 2008 12:49
Brt napisał/a: | ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów. |
Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent?
eszet - Pią Lis 28, 2008 01:20
leszek95b napisał/a: | ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym. |
Hmm,no ale żeby sprawdzić,to najpierw musi je mieć.Z tego co widać,kolega już raczej nie ma klasycznego aparatu zapłonowego
krystian0808 napisał/a: | 1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie? |
Odkręć osłonę nad pokrywą zaworów i wszystko zobaczysz.Najprostszy test,to popsikać po ciemku .
[ Dodano: Pią Lis 28, 2008 01:26 ]
Tu masz te cewki,tylko w widoku bocznym:
http://moto.allegro.pl/it..._16v_2003r.html
Jeśli masz jakiekolwiek objawy iskrzenia,albo łuna w kablach - wymień to w cholerę,bo prędzej czy póżniej i tak padnie.Je kupiłem nówki kable Boscha i po 4 kkm jeden dostał takie przebicie,że z daleka kopał
krystian0808 - Wto Gru 02, 2008 12:51
no dzieki eszet
w końcu jakaś konkretna podpowieź, zaglądałem pod maskę i zastanawiałem się gdzie te kable, cewka kopułka teraz już wszystko jasne...
odnośnie dławienia to sprawdzam jeszcze jedną niepokojącą sprawę, mianowicie przewód masowy był strasznie zdezelowany- wymieniłem kleme oraz poprawiłem przepływ prądu do budy i jak narazie lepiej czy brak masy mógł być przyczyną dławienia
morris napisał/a: | Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent? | mi strzeliły trzy, w tym dwie przy samym haczyku i zapewniam Cię, że kostka elektryczna wystarczy- zrobione wszystkie
|
|