Zobacz temat - [wszystkie] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [wszystkie] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?

leszek95b - Pon Gru 01, 2008 12:10
Temat postu: [wszystkie] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?
Witam,
jako, że sprzęt i software jest drogi, firmy które go mają też tanio sobie nie liczą za usługi (chociażby za skasowanie błędu) pomyślałem sobie, że rozwinięcie opensource'owego rozwiązania może nie być wcale trudne.

Mam trochę znajomych, którzy znają się na sniffowaniu protokołów szeregowych, na tej podstawie możnaby zrobić reverse engineering i stworzyć coś własnego. Kwestia interfejsu to na końcu byłaby już zabawa :)

Szukałem trochę na ten temat i znalazłem info, że już ktoś się za to zabrał i nawet jakiegoś opensource'a wypuścił.

Jeśli jest ktoś ciekaw to zapraszam na stronkę http://www.swiftcomm.co.uk/alt4/ .

Napewno na forum znajdują się jakieś osoby zaznajomione z konstrukcją urządzeń elektronicznych, oprogramowywanie mikrokontrolerów itp.

Ja jestem chętny na tego typu rozwój, znam się częściowo na mikrokontrolerach, programowaniu itp.

Jeśli projektem miałaby się zajmować jakaś grupa to podejrzewam, że jakieś drobne na zakup sprzętu by się wykombinowało w ramach klubu albo z własnej kieszeni.

Czy są jacyś chętni z odrobiną wolnego czasu wieczorami do podłubania w kodzie?

Mombrey - Pon Gru 01, 2008 19:18

To chyba nie sprzet a oprogramowanie jest drogie.
Moja zona Grape proponowala zakup testbook T4.
Uwazala, ze max za 1200 funtow mozna bylo go "wyrwac" ale nikt nie chcal podjac dyskusji kto gdzie i jak bedzie tego uzywal.
Nie prosciej poszukac i kupic cos w tym stylu?
Aukcja ebay nr. 260319453954

zapal - Pon Gru 01, 2008 19:53

hmm temat by zalozyc na elektrodzie tam szybciej by sie znalazl jakis chetny ktory za kase by sie tego podjal...
leszek95b - Pon Gru 01, 2008 22:29

zapal napisał/a:
za kase by sie tego podjal...

Mombrey napisał/a:
zakup testbook


chyba niezbyt mnie zrozumieliście. chodziłoby o opracowanie własnego interfejsu i software'u. liczę się z tym, że to droga przez mękę dla niewielkiej liczby osób, ale za to kupa frajdy ja się uda, a do tego zasadniczo zerowy koszt wyprodukowania...a korzystaliby wszyscy forumowicze ;)

Mombrey - Pon Gru 01, 2008 23:24

leszek95b napisał/a:
chodziłoby o opracowanie własnego interfejsu i software'u.


Nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest skomplikowane.
Chyba ze masz na mysli wtyczke z przelaczniczkiem do kasowania inspeckji.

leszek95b - Pon Gru 01, 2008 23:32

Mombrey napisał/a:
Nie zdajesz sobie sprawy jakie to jest skomplikowane.

no właśnie zdaję sobie sprawę, dlatego piszę na forum a nie rozpoczynam pisanie samemu.
grunt to się nie bać i nie mówić "napewno się nie da" !

...ale po odzewie widzę, że właśnie tak ludzie myślą :(

Mombrey - Pon Gru 01, 2008 23:35

Widziales jak wyglada Testbook T4 i wszystkie jego akcesoria?
leszek95b - Pon Gru 01, 2008 23:40

jep ...
w omawianym przeze mnie przypadku nie mówię jeszcze o maksymalnej funkcjonalności testbooka, funkcje można przecież dopisywać z biegiem czasu, jakby projekt się ruszył.

sTERYD - Pon Gru 01, 2008 23:43

nie jest to na pewno proste, ale nie jest też pewnie "nie do zrobienia"...
problem polega na skopiowaniu protokołu komunikacji, a przy tym emulatorów sprzętu, które będą akceptowane przez moduły sterujące samochodów (zwłaszcza R75 i LR-FL bo one mają najwiecej możliwych modułów kontrolnych) i pozwolą na dwustronną komunikację...
takie powiedzenie technologów... - wszystko da się wykonać, ale czy to się sprzeda poniżej kosztów... :/

Mombrey - Pon Gru 01, 2008 23:54

To inaczej...
Probowales napisac jakis program? Moze przerobiles/poprawiles jakis soft? Jezeli tak to zobacz ile zajelo Ci to czasu.
A co masz na mysli "opracowanie własnego interfejsu"?
Dobra jestes zdolny, opracowales schemat. I co dalej? Plytke bedziesz w chlorku wytrawial i scalaczki lutowal?

sTERYD - Wto Gru 02, 2008 00:01

Mombrey napisał/a:
I co dalej? Plytke bedziesz w chlorku wytrawial i scalaczki lutowal?

nawet jeśli... to wszystko ok póki płytka będzie działać, a taka wytrawiona ręcznie ze ścieżkami szerokości rzędu 2mm będzie na pewno trwalsza niż SMD :P

też boję się, że może to nie będzie takie proste i tanie, ale jeśli ktoś chce się tego podjąć i będę mógł (w swojej skromnej i ograniczonej wiedzy elektroniczno-informatycznej) pomóc to czemu nie :)

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 00:02

sTERYD napisał/a:
nie jest to na pewno proste, ale nie jest też pewnie "nie do zrobienia"...
problem polega na skopiowaniu protokołu komunikacji, a przy tym emulatorów sprzętu, które będą akceptowane przez moduły sterujące samochodów (zwłaszcza R75 i LR-FL bo one mają najwiecej możliwych modułów kontrolnych) i pozwolą na dwustronną komunikację...
takie powiedzenie technologów... - wszystko da się wykonać, ale czy to się sprzeda poniżej kosztów... :/

Kolega leszek95b chce opracowac własny interfejs i softwar. Dodatkowo "zasadniczo zerowy koszt wyprodukowania"

sTERYD - Wto Gru 02, 2008 00:10

zasadniczo zerowy koszt, to pewnie oznacza więcej własnej (i kolegów) pracy niż to mogłoby wynikać z jakiejkolwiek kalkulacji... moze jednak nie studźmy zapału póki nie pokazali co potrafią... :)
a może to własnie jest tak, że "wszyscy wiedzą, że czegoś się nie da zrobić, aż przyjdzie jeden co nie wie, że się nie da i to zrobi" (że zacytuję czyjś podpis ;) )

nie ma co stosować automatycznie pesymistycznego nastawienia :)

Dukes - Wto Gru 02, 2008 00:17

To jest do wykonania. Roverki to przecież tylko samochody, a nie promy kosmiczne...odwiedzajcie czasami elektrode i zobaczcie co ludzie potrafią zrobić w domu ;)

Mogę to pokazać na własnym przykładzie. Rok temu pod pojęciem mikroprocesor widziałem kawałek plastyku z metalowymi nóżkami. Dzisiaj potrafię zaprojektować i oprogramować jakieś tam nie za bardzo skomplikowane urządzenie.
Morał?
Wszystko jest dla ludzi, ważne żeby mieć chęci i próbować zrobić coś samemu, nawet jeśli to na początku nie wychodzi.

Dlatego nie zniechęcajcie kolegi, który wg. mnie ma bardzo dobry pomysł.
Jeśli będe mógł w czymś pomóc to chętnie pomoge :)

argail - Wto Gru 02, 2008 07:43

Nie zniechęcajcie człowieka - wszystko da się zrobić, a wy z T4 robicie jakiegoś demona elektroniki - a to zwykły pecet z konkretnym oprogramowaniem i (zapewne) zmodyfikowanymi protokołami RS.
Pracując przez tyle lat w firmie ISP widziałem już takie cuda które zastępowały sprzęt za grube tysiące że łohohoho ;)))
Z drugiej strony widziałem też sprzęty za grube tysiące, gdzie po zdjęciu obudowy okazywało się że "król jest nagi" a w środku to po prostu powiązane sznurkiem podzespoły ;)))
Więc - jak będę mógł w czymś pomóc - z chęcią.

lamer - Wto Gru 02, 2008 08:14

Koledzy od BMW już jakiś czas temu poradzili sobie z softwareową emulacją głowicy do BMW na zwykłym kabelku OBDII. Zresztą podrzucałem już kiedyś tamat.
leszek95b - Wto Gru 02, 2008 08:22

argail napisał/a:
to zwykły pecet z konkretnym oprogramowaniem

argail napisał/a:
sprzęty za grube tysiące, gdzie po zdjęciu obudowy okazywało się że "król jest nagi" a w środku to po prostu powiązane sznurkiem podzespoły


dokładnie...
jak to się mówi: dla chcącego nic trudnego :)

MiL999 - Wto Gru 02, 2008 09:45

Swoją drogą trochę dziwi mnie to że do sieci nie wyciekło jeszcze oprogramowanie i schematy tego urządzenia. Może to jest spowodowane małą jego popularnością.
Co do tego czy się da to zrobić czy nie to na pewno się da. Ludzie nie takie rzeczy robią a T4 to nie jakaś kosmiczna technologia tylko zwykła elektronika.

seyfer - Wto Gru 02, 2008 09:56

wprawdzie z elektroniki się nic nie znam a przedsięwzięcie jak najbardziej szczytne, to ze swojej strony mogę zaproponować chyba tylko zimne piwo dla kolegów :grin: każdy pomaga jak może :razz:
kostas - Wto Gru 02, 2008 10:44

Każde urządzenie da sie podrobić, zrobić podobne przy odrobinie chęci masz rację, ze jakieś cuda na kiju za paredziesiąc tysięcy da sie zastąpić zwykłymi kablami i sznurkami, przykładem może być sprzet do monitoringu odbiorników światłowodowych który zastąpiłem zwykłym PCtem i zbiorem paru programików ii skryptów w BASHu (wtajemniczeni wiedzą co to jest) czyli jak to mówią nie taki diabeł straszny jak tesciowa, jakby było więcej chętnych to można rozpocząc jakieś prace nad tym testbookiem :)
Kris - Wto Gru 02, 2008 11:46

najpierw przydałby się jeden test book do testów i ewentualnej dezintegracji :D :D :D
leszek95b - Wto Gru 02, 2008 12:02

Kris napisał/a:
najpierw przydałby się jeden test book do testów i ewentualnej dezintegracji

Jest sporo dokumentacji vide link z pierwszego posta w temacie.

piter34 - Wto Gru 02, 2008 12:23

A nie można kupić kabli (nie trzeba wtedy nic lutować/wytrawiać/projektować/itp.) i dorobić tylko soft?

Przecież T4 to system skłądający się z
www.omitec.com napisał/a:
Pentium-based laptop PC on a Windows platform connected to a high-specification communications and measurement interface.

Kris - Wto Gru 02, 2008 12:24

piter34 napisał/a:
A nie można kupić kabli (nie trzeba wtedy nic lutować/wytrawiać/projektować/itp.) i dorobić tylko soft?

Przecież T4 to system skłądający się z
www.omitec.com napisał/a:
Pentium-based laptop PC on a Windows platform connected to a high-specification communications and measurement interface.


Nie wiem czy oni ci te kable sprzedadzą... wysłałem do nich zapytanie o ceny i termsy :D

leszek95b - Wto Gru 02, 2008 12:25

piter34 napisał/a:
high-specification communications and measurement interface

no właśnie to trzebaby (pod)robić ;)

a software to swoją drogą.

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 18:19

No to wyszlo na to, ze ja zniechcecam itd.
Zawsze dzielilem pomysly na:
Genialne, zwariowane i... takie sobie.
Wedlug mojej oceny ten pomysl jest zwariowany a zaraz wyjanie dlaczego.
Cel jest wspanialy, nie zajrzal bym do tego postu gdyby mnie to nie interesowalo.
Temat: [alternatywa T4] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?
Tak sa chetni, ja pierwszy ale jak odpisalem, ze moja zona chciala kupic gotowy T4 i zadala pytanie ile kosztuje oraz czy znalazl by sie ktos co by to obslugiwal, to okazalo sie to zly pomysl.
Wiec mozecie miec gotowego T4 to nie pasuje a klecic cos, gdzies, pisac nowe oprogramowanie, budowac interfejsy to OK lux pomysl.
Druga sprawa to uwazam, ze T4 to nie sterownik PCL , no i te "praktycznie zerowe koszty".
Wiec nadal uwazam ze lepiej cos "zaadoptowac" niz budowac od nowa (nizsze koszty)

kostas napisał/a:
Każde urządzenie da sie podrobić

Po co podrabiac jak ktos robi to lepiej. Chiny sa w tym najlepsze.

Dukes napisał/a:
To jest do wykonania. Roverki to przecież tylko samochody, a nie promy kosmiczne...


Juz takie cos slyszalem... chodzilo o modernizacje pompki sprzegla. Dokladnie tloczek.

Wiec uwazam, ze pomysl zwariowany ale jak cos trzeba pomoc to ja bardzo chetnie.
A piwko to chyba lepiej grzanca z miodem ;-) zimne to w lato na rozruch testbook'a.

sTERYD - Wto Gru 02, 2008 19:36

Wiesz, nikt nie twierdził, że kupienie T4 byłoby złym pomysłem, tylko realizacja planu, żeby to była klubowa maszyna i gdzieś tam by się znajdowała i każdy mógł z niej skorzystać to też trochę zwariowany pomysł w sytuacji gdzie klubowicze są rozsiani po całej Polsce i nie tylko Polsce ;)
tutaj sprawa dotyczy rozwiązania typu open source, czyli każdy kto miałby chęć i trochę umiejętności mógłby sklecić to coś dla siebie i nie musiał przez pół europy jechać, żeby skorzystać... :cool:

lamer - Wto Gru 02, 2008 19:48

Gdyby zrobić emulację T4 na interface OBD II to każdy mógłby mieć "swojego T4" za kilkaset zł i tu jest "cały pic"!
Odsyłam do wątku, który sam kiedyś założyłem:
http://forum.roverki.eu/v...t=28692&start=0

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 19:58

sTERYD napisał/a:

tutaj sprawa dotyczy rozwiązania typu open source, czyli każdy kto miałby chęć i trochę umiejętności mógłby sklecić to coś dla siebie i nie musiał przez pół europy jechać, żeby skorzystać... :cool:


Ja to zupelnie inaczej zrozumialem. Myslalem, ze chodzi o budowanie wlasnego T4 od podstaw. Dlatego wydawalo mi sie to "zwariowanym" pomyslem... Zmeczony chyba wczoraj bylem... No wlasnie, bylo bardzo pozno! :rotfl:

mackol - Wto Gru 02, 2008 20:24
Temat postu: Re: [alternatywa T4] czy są chętni na rozwój alternatywnego
leszek95b napisał/a:
znam się częściowo na mikrokontrolerach, programowaniu itp.


Jako że temat z mojej branży pozwolę sobie zabrać głos :mrgreen:
Zacznijmy od tego aby kolega sprecyzował co ma na myśli pisząc te słowa?
Jakiego typu oprogramowanie napisał, jakiego typu mikrokontrolery zaprogramował?
To pozwoli ocenić szanse realizacji tego pomysłu, studiuje informatykę na Gdańskiej polibudzie, miałem okazje programować jakieś pici atmele itp. i tym co się nie orientują powiem jedno TO JEST TRUDNE! np. taki 4bitowy pic xxx z 6 nóżkami zaprojektowany w latach 80 ma 500 stronicową dokumentację A więc wyobraźcie sobie dokumentację od takiego interfacu i jego skomplikowanie. Kolejna sprawa, zaprogramowanie jakiego kol wiek procesorka wymaga konkretnego programatora + softu którego w spożywczaku na rogu się kopić nie da. Według mnie ten wariant nie jest zbyt realny

Jeśli taki interface da się zrealizować całkowicie softowo po przez zwykłego coma to już jest trochę lepiej ale moim zdaniem bez dokumentacji i osoby która ma jakiekolwiek doświadczenie na tym polu nie da rady:/

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 20:28

Mysle, ze duzo Klubowiczow i Forumowiczow ma rozne "swoje" diagnostyczne bajery. Roznej produkcji a pewnie wszystkie na Tajwanie albo w Chinach robione. Wazne zeby troche dzialaly.
rolando napisał/a:
mam interface do różnych samochodów, podłączałem go również pod swoojego R korzystając z programu diagnostycznego BMW CARSOFT.
dane silnika czyta wszystkie, szuka błędów, i je kasuje, pokazuje także aktualne parametry silnika podcvzas pracy, łapie ABS, nie czyta Airbag'ów,

Wybrac ktory jest najlepszy i go poprawiac.

lamer - Wto Gru 02, 2008 20:54

Jak ktoś chce zobaczyć jak to się robi przy BMW to proszę:
http://www.bmw-klub.pl/fo...t=65259&start=0
Generalnie problem z roverkiem sprowadza się wg mnie do posiadania oprogramowania od T4 by cokolwiek popróbować bo w tworzenie softu od zera nie wierzę. Dobrze wiemy kto je posiada ale wątpię by chciał się podzielić - business is business :(

Dukes - Wto Gru 02, 2008 21:20

Mombrey napisał/a:
kostas napisał/a:
Każde urządzenie da sie podrobić

Po co podrabiac jak ktos robi to lepiej. Chiny sa w tym najlepsze.


Gdzieś kiedyś czytałem, że Chińczycy potrafią skopiować każde urządzenie w czasie do 3 miesięcy :) . Pomysł jest dobry tymbardziej, że produkują Roewe 750, który zapewne korzysta z tej samej elektroniki, którą zastowano w R75, więc napewno "opracowali" swojego T4 :cool:

ps. Ma ktoś rodzine w Chinach? :P

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 21:27

Pytanie najwazniejsze: Do czego ma to sluzyc!
Uwazam, ze potrzebna jest tylko czesc (mala) mozliwosci T4

Dolacze fotki T4 ktory byl na sprzedanie.

Kris - Wto Gru 02, 2008 21:29

Dukes napisał/a:
Mombrey napisał/a:
kostas napisał/a:
Każde urządzenie da sie podrobić

Po co podrabiac jak ktos robi to lepiej. Chiny sa w tym najlepsze.


Gdzieś kiedyś czytałem, że Chińczycy potrafią skopiować każde urządzenie w czasie do 3 miesięcy :) . Pomysł jest dobry tymbardziej, że produkują Roewe 750, który zapewne korzysta z tej samej elektroniki, którą zastowano w R75, więc napewno "opracowali" swojego T4 :cool:

ps. Ma ktoś rodzine w Chinach? :P


Jak byśmy się tak po 100 zrzucili, trzeba by było ledwie 150 osób i mamy swój oryginałna rocznej gwarancji :D

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 21:47

Kris napisał/a:

Jak byśmy się tak po 100 zrzucili, trzeba by było ledwie 150 osób i mamy swój oryginałna rocznej gwarancji :D

To na co czekamy???

Grape chciala tak zrobic z tym, ze najpierw by byl T4 (wprawdzie nie nowy) a z czasem z drobnych zrzutek "co laska" by jej jakos to sie wyrownalo. Mozna by brac go na zloty i Klubowicze gratis pozostali za np 50 zl. Ale bylo minelo.

Mysle ze to genialny pomysl. Robimy zrzute na konto z dopiskiem T4, Skarbnik do dziela ;-) ,wszyscy ktorzy uiscili skladke na T4 badania (np. na zlotach) gratis.

Kris napisał/a:
najpierw przydałby się jeden test book do testów i ewentualnej dezintegracji :D :D :D

I mozna zaczynac prace nad Alternatywnym T4

Jedyny problem (chyba najwiekszy) to kto bedzie go obslugiwal i sie nim opiekowal.

AndrewS - Wto Gru 02, 2008 22:18

pomysl ciekawy, ale chyba nie znajdzie sie tyle osob zeby to poszlo dalej, ja niestety z programowania jestem zielony, moge tylko zlozyc polutowac i testowac takie cus
jak zobaczylem te fotki, to sie przestraszylem, troche tego sporo :-) ,
serwisy FSO do obsługi poldoroverow mialy chyba tylko ta jedna walizeczke, druga od prawej, fotka nr 3 ,obok laptopa

Mombrey - Wto Gru 02, 2008 23:35

AndrewS napisał/a:
pomysl ciekawy, ale chyba nie znajdzie sie tyle osob zeby to poszlo dalej


Ja nie mam pojecia gdzie kupic i ile kosztuje T4 ale jak Kris tak napisal to kosztuje okolo 15 tys. zl

Ja 100 zl moge przeznaczyc na ten szczytny cel mimo, ze nie mieszkam w kraju a jedynie na krotko zagladam 3 - 4 razy w roku i nie wiem czy kiedykolwiek z tego skorzystam.

Moze zrobic ankiete? moze bedzie 300 osob po 50 zl albo 125 po 120 zl

Taki aparat nie musi byc zawsze w jednym miejscu. Jest kilkanascie dobrych rozwiazan. Np UWAGA w dniach... albo miesiacu T4 bedzie w Rzeszowie, Poznaniu, Gdansku, Szczecinie itd
A dodatkowo mial posluzyc do zrobienia repliki ;-)

PTE - Sro Gru 03, 2008 08:47

Mombrey napisał/a:

Moze zrobic ankiete? moze bedzie 300 osob po 50 zl albo 125 po 120 zl


Obawiam się że nic z tego nie wyjdzie - wystarczy spojrzeć ilu mamy klubowiczów pośród użytkowników forum.

kostas - Sro Gru 03, 2008 09:04

skoro soft istnieje to na 200% da sie go ściągnąc z internetu, trzebaby dobrze poszukać. :) jakąs nazwę specjalną ma ten soft czy coś?
piter34 - Sro Gru 03, 2008 15:14

kostas napisał/a:
skoro soft istnieje to na 200% da sie go ściągnąc z internetu, trzebaby dobrze poszukać. :) jakąs nazwę specjalną ma ten soft czy coś?

Urządzenie się nazywa Testbook T4, a soft pewnie tak samo albo z dopiskiem MG-ROVER lub Land ROVER. Szukaj, może znajdziesz. Ja się kiedyś poddałem ;)

leszek95b - Sro Gru 03, 2008 16:57

piter34 napisał/a:
Ja się kiedyś poddałem ;)

hehe, ja podobnie, wiele godzin szukałem i nic. no ale jak się komuś uda to super by było.

zapominając o wszelakich głosach sprzeciwu uważam, że należałoby się najpierw zapoznać z efektami projektu alt4, oszczędzi to bardzo dużo pracy. po dokładnym rozpoznaniu będzie można podjąć decyzję o kierunkach dalszego rozwoju.

mackol napisał/a:
Jakiego typu oprogramowanie napisał, jakiego typu mikrokontrolery zaprogramował?
To pozwoli ocenić szanse realizacji tego pomysłu, studiuje informatykę na Gdańskiej polibudzie

no to witam kolegę z uczelni, który rocznik?
co do oprogramowania stricte mikrokontrolerów to 68HC05K1 i cm5000 (to raczej wielofunkcyjny chip) a do tego sporo software zrobiłem, głównie linuxowego, na rodzinę AD Blackfin jak i typowe x86.
co do języka to najczęściej C, ale w asemblerze także sobie radzę ;)

Dukes - Sro Gru 03, 2008 19:33

kostas napisał/a:
skoro soft istnieje to na 200% da sie go ściągnąc z internetu, trzebaby dobrze poszukać. jakąs nazwę specjalną ma ten soft czy coś?


Wątpie...gdyby to był ludowóz VW to nie byłoby problemu ale niestety Rover jest bardziej "egzotyczną" marką :)

apples - Pią Mar 26, 2010 22:01

Znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.pl/Omitec...m-/220538052352
hvil - Pią Mar 26, 2010 22:16

na torrentach i rapiszerach tez jest:)
apples - Pią Mar 26, 2010 22:24

Teraz pytanie mając ten program, co trzeba jeszcze mieć aby połączyć się z R75?
hvil - Pią Mar 26, 2010 22:30

apples, ja osobiscie sie elmem polaczylem z 75 ale po 2003 roku:) zczytał mi 3 błędy z silnika, odczytywał parametry w trakcie jazdy, ogólnie o silnik niema problemow, gorzej z mediami:) mam problem z szyba ale bez t4 niczym tego nie zrobie bo do bcu tylko t4 sie dobierze....przynajmniej na dotychczasowej wiedzy:)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:30 ]
Sprostowanie małe:) ja sie w kompy nieznam:) to kolega zgredzik sie podlaczal ja tylko jechalem:)

charlee - Pią Mar 26, 2010 22:32

hvil, jakiś namiar na rapida
hvil - Pią Mar 26, 2010 22:54

chwila:) dam ci na PW jak znajde:) musze zgreda zapytac:)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:54 ]
z jakiegos forum angielskiego niemamy namiaru niestety.

witia24 - Pią Mar 26, 2010 23:01
Temat postu: ok
napiszcie jaki kabel sobie najlepiej kupic i gdzie miesci sie gniazdo w rover 75
hvil - Pią Mar 26, 2010 23:04

heheh to by na bank nie podzielil bo to by byla zyla zlota:D ale mowie wam, do 75 ale z jakims tam nowszym sterownikiem jaki jest u mnie ze diagnosta ktory podlaczal sie pod inne starsze 75 nie mogl sie do mego podpiac, silnik poszło zrobić elmem:) a jakim programem to musi sie zgredzik wypowiedzieć. mi wystarcyzlo usunelo bledy, sprawdizlo parametry i pokazalo odczyty.
charlee - Sob Mar 27, 2010 08:55

Ja odczytuję błędy silnika we frelku 1,8 1998r Visą, ale brakuje mi np. odczyt błędów ABS, a z nim walcze odkąd go kupiłem :evil:
apples - Wto Kwi 06, 2010 21:28

Czy może ktoś powiedzieć który interfejs będzie lepszy do R75 znając opis wtyków?
4 - uziemienie podwozia
5 - uziemienie układu sygnalizacyjnego
7 - ISO9141-2 K Line
8 - DS-2

16 - zasilanie akumulatora
Z multiplexerem zapewniającym automatyczne przełączanie lini K http://www.allegro.pl/ite...obd2_promo.html
czy BMW 87-06 INPA ADS GT1 DIS EDIABAS z k.BMW i OBD2, Interfejs jest wyposażony w przełącznik trybu pracy DS2
http://www.allegro.pl/ite...bmw_i_obd2.html

Bordos - Wto Kwi 06, 2010 21:49

Moim zdaniem pomysł jest wykonalny.

W tworzeniu softu do "imitacji" T4, dobrym sposobem było by zarejestrowanie danej komunikacji między modułami (T4 a autem) i analiza przebiegu całej komunikacji.

W wielu autach komunikacja ta jest naprawdę prosta.

Z ojcem rozszyfrowaliśmy komputer zawieszenia w Range Roverze, który niby jest taki trudy itp, właśnie taką metodą.

Potrzebny był by testbook, odpowiedni rejestrator i parę osób chętnych. Potem każdą operację po kolei przeprowadzamy i rejestrujemy przebieg komunikacji. Następnie analizujemy co dokładnie się dzieje.

Sterowniki w autach są bardzo często mocno uniwersalne, szczególnie w tych "starszych" czyli 200, 400, 600 będą to proste układy.

Ważną sprawą (a często zapominaną) jest konieczność zmiany poziomów napięć między portem szeregowym (bo o takim tu widzę mowa) a złączem OBD. Do prawidłowej komunikacji z komputera mamy -12 V, które w samochodowych komputerach się nie pojawia. Dlatego często jest problem z połączeniem się aplikacją do diagnostyki ściągniętą z neta z naszym samochodem. Wystarczy mały myk z układem MAX232 i często pomaga.

Powinniśmy pogadać na elektrodzie, tam zawsze ktoś coś ciekawego wniesie, ale to dopiero gdy jakieś konkretne problemy wystąpią.

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 22:49 ]
mackol napisał/a:
leszek95b napisał/a:
znam się częściowo na mikrokontrolerach, programowaniu itp.


Jako że temat z mojej branży pozwolę sobie zabrać głos :mrgreen:
Zacznijmy od tego aby kolega sprecyzował co ma na myśli pisząc te słowa?
Jakiego typu oprogramowanie napisał, jakiego typu mikrokontrolery zaprogramował?
To pozwoli ocenić szanse realizacji tego pomysłu, studiuje informatykę na Gdańskiej polibudzie, miałem okazje programować jakieś pici atmele itp. i tym co się nie orientują powiem jedno TO JEST TRUDNE! np. taki 4bitowy pic xxx z 6 nóżkami zaprojektowany w latach 80 ma 500 stronicową dokumentację A więc wyobraźcie sobie dokumentację od takiego interfacu i jego skomplikowanie. Kolejna sprawa, zaprogramowanie jakiego kol wiek procesorka wymaga konkretnego programatora + softu którego w spożywczaku na rogu się kopić nie da. Według mnie ten wariant nie jest zbyt realny

Jeśli taki interface da się zrealizować całkowicie softowo po przez zwykłego coma to już jest trochę lepiej ale moim zdaniem bez dokumentacji i osoby która ma jakiekolwiek doświadczenie na tym polu nie da rady:/


Kolego, studiujesz informatykę na Politechnice Gdańskiej i jest dla Ciebie problemem zaprogramowanie prostego mikrokontrolera?

Nie chce mi się wierzyć, że ktoś znalazł Ci do programowania 4 bitowy kontroler...

Nikt tu nie chce tworzyć od nowa interfejsu komunikacji, lecz skorzystać z istniejącego (w samochodach również nie są wymyślane co chwila nowe, a popularny jest Boschowski CAN, którego specyfikacja jest ogólnodostępna i zwykle obsługiwana sprzętowo).

A co do programatora - są to grosze (50 zł), a oprogramowanie do mikrokontrolerów ATMEL jest darmowe (AVR Studio np.).

Więc kolego, jeśli faktycznie jesteś studentem PG, zastanów się co piszesz...

PS. Sory za OT

apples - Wto Kwi 06, 2010 22:11

Bordos objechałeś kolegę nierozumnie w jakim celu. :/
Ja zapytałem się teraz o sam interfejs i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Nic w temacie nie napisałeś :/ , a z tego co widzę to mogłeś.

Bordos - Sro Kwi 07, 2010 06:57

apples napisał/a:
Bordos objechałeś kolegę nierozumnie w jakim celu. :/
Ja zapytałem się teraz o sam interfejs i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Nic w temacie nie napisałeś :/ , a z tego co widzę to mogłeś.


Zaproponowałem sposób w jaki można by to rozgryść, czyli przeanalizować transmisję z testbooka.

Bo bez tego będzie ciężko, żeby "zgadnąć" jak odbywa się transmisja.

Konkretnych rzeczy o tych komputerach wnieść nie mogę, bo nigdy problemu wymagającego użycia komputera diagnostycznego, zatem nigdy po prostu nie grzebałem.

Opisałem jak to wyglądało w innym (analogicznym chyba) samochodzie.

A głownie chciałem zaznaczyć, że pomysł jest 100% do zrobienia, wymaga tylko czasu i dostępu do testbooka, ewentualnie budowy drobnego układu elektronicznego.

apples - Sro Kwi 07, 2010 21:21

Znalazłem jeszcze ELM327 v.1.3a OBD2 + CAN http://www.allegro.pl/ite...owa_wersja.html

Nikt naprawdę nic nie pomoże ??

Markzo - Czw Kwi 08, 2010 08:56

Zapytaj się Zukowatego, on mi kiedyś mówił czym można sie z 75 komunikować ;) Hvil chyba używa ELM'a ale podobno do starszych R nie podejdzie, tylko do poliftowych modeli czy jakoś tak :/
hvil - Czw Kwi 08, 2010 09:11

tak, ja ze zgredzikiem używam elma:-) ale czepisz się nim tylko silnika:-) Ciekawe bajki piszą w tym nowym ogłoszeniu o elmie, nie chce mi się wierzyć że tak posunęli się do przodu:-) ale jak ktoś kupi i sprawdzi to proszę o info czy to prawda:-)

Elm daje rade z wozami ze sterownikiem 2004 rok. czyli nowszym, ja mam stare lampy ale wozik 2004 rok i wiele części mam już z poliftowego, lusterka właśnie sterownik itp.

Zgredzik 2 lata temu podłączał do swojego i mu nie wyszło elmem (25 diesel bodajże 2000 lub 2001 rok) a jak podlaczylismy mojego i działało spróbował i udało mu się swojego tez podpiąć, ale u niego jakiś sterownik jest stary coś podobno jak w audi 80 i niewiele się wozik pochwalił problemami. <o 75 mowie z autopsji o 25 tyle ile zrozumialem z tego co on mi mowil:-) wiec niekrzyczcie jak nakrecilem cos:) >

apples - Czw Kwi 08, 2010 18:44

To już też wiem od 1h.

Miałem możliwość przetestowania T4 na laptopie. Po zainstalowaniu aplikacji T4 pod Windowsem dodatkowo instaluje się EDIABAS 5.7.0. Jak wszyscy wiedza Rover, BMW i Omnitec wspólnie pracowali nad wspólnym interfejsem.
Dodatkowo znalazłem zainstalowane FTDI Direct Driver, CABI, donothing i w teście jest KWP 2000 oraz CAN 11 i 29bit.
Więc może to będzie lekarstwo http://www.allegro.pl/ite...ss_k_d_can.html
http://www.allegro.pl/ite..._d_can_com.html

Może teraz będzie łatwiej. Nie jestem informatykiem więc mogę się tylko domyślać pewnych rzeczy, pod względem mechanicznym mogę doradzać, ale tu niestety moja wiedza kończy się na śledzeniu tego co pojawi się w sieci lub tego co znajdę w internecie :grin:

Znalazłem jeszcze że E46 ma takie samo menu sprawdzania komputera pokładowego :grin:

Markzo - Czw Kwi 08, 2010 19:06

jutro podajde do znajomego mechanika, który podłączał pod kompa naszą 75 (2.5KV) i z silnikiem nie było problemu, miał w bazie duużo roverków, podpytam jaki ma interfejs (jakiś uniwersalny),, może coś to pomoże.
apples - Czw Kwi 08, 2010 19:15

Markzo pytaj bardziej o DIS, INPA i DS-2, ewentualnie interfejs który chodzi po Ethernet- OBD.
Boncky - Czw Kwi 08, 2010 19:16

komunikuje się z r 75 i odpala 50% informacji orginał z BMW. Cena jest nastokrotnie mniejsza niż T4. Jeżeli komuś wystarczą podstawowe parametry + większość czujników i zawężona praca silnika to ma problem z głowy, jak coś mogę rozwinąć wypowiedz.
apples - Czw Kwi 08, 2010 19:17

Boncky DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się :wink:

Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD

Boncky - Czw Kwi 08, 2010 19:27

apples napisał/a:
Boncky DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się :wink:

Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD


Jeżeli jakoś znajdę czas podam dokładne modele jakie współpracują, bo nie chcę kłamać. Ja zczytałem większość błędów takich jak walnięty EGR czy inne pierdoły.

apples - Czw Kwi 08, 2010 20:08

Boncky jak możesz to rozwiń.
MiReK - Sro Cze 09, 2010 00:24

No proszę :shock:
Dopiero teraz odnalazłem temat.
A teamt utknął w martwym polu.

apples - Sro Cze 09, 2010 11:07

jedyna napisał/a:
No proszę :shock:
Dopiero teraz odnalazłem temat.
A teamt utknął w martwym polu.
Nie utknął. Myślimy nadal intensywnie i teraz zbieramy dodatkowe dane http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56552
dzieju - Wto Sty 11, 2011 15:42

Zamiezam sie z zakupem ELM 327 w jakiej najnowszej wer 1.4 czy ma to sens ? czy wie ktos cos wiecej ? na temat interface ? bo stoimy w miejscu :/

Chcial bym jak pewnie wszyscy zdiagnozowac np. Czujnik polozenia Walka i Walu :D

hvil - Wto Sty 11, 2011 15:50

sprzet polski, wiele nie warty ale tani, jak masz wiecej niz 1 woz w rodzinie kup sobie:) profilaktycznie w domu nie zaszkodzi a marny grosz kosztuje:)
kruszan - Wto Sty 11, 2011 18:07

dzieju napisał/a:
Zamiezam sie z zakupem ELM 327 w jakiej najnowszej wer 1.4 czy ma to sens ? czy wie ktos cos wiecej ? na temat interface ? bo stoimy w miejscu :/

Chcial bym jak pewnie wszyscy zdiagnozowac np. Czujnik polozenia Walka i Walu :D


Ja też się nad tym zastanawiałem :) i zastanawiam w sumie

ostatnio walczyłem z moją 600ką nigdzie się nie łączyła nikomu na żadnym sprzęcie, po 2 dniowej batalii mój magik rozebrał kompa na części 1wsze i jakąś prehistoryczną metodą flashował go i wzbudził go do życia, teraz się łączy :)

generalnie na różnych sprzętach się łączył, jego komp za 10tys zł, na starszym jakimś, nawet pożyczył Brain Bee za niespełna 30tys i prócz obrotów, temperatury czynnika chłodzenia, temperatury doładowania, wyprzedzenia zapłonu oraz napięcia akumulatora nie pokaże, no wiadomo błędy ABS i ogólnie całego auta.

Więcej będę jeszcze na KTS'ie boshowskim próbował (jego jest aktualnie w awarii) bo sterownik w roverku jest bosha więc to może dać inny rezultat, a najlepiej to T4. Generalnie mówił, że to stary komputer dobry ale nic więcej nie wykręci się, cudów nie zobacze...

dzieju - Pon Sty 17, 2011 16:21

Panowie jakiego oprogramowania uzywac do tego ELM bo dostalem jakies darmowki :/

Podajcie nazwy albo najlepiej linki :/ cokolwiek .

IROLA - Wto Sty 18, 2011 21:22

Odbierz PW
dzieju - Sro Sty 19, 2011 19:32

Dzieki wielkie

Dzis zrobilem test i wszystko dziala ..

Mam kilka tych programow i jednym z nich wyszlo mi takie cos



Czy ktos moze mi roszyfrowac ?

Camshaft to chodzi o czujnik walka , a misfire ? na 1 cylindrze ?

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:32 ]
Tutaj prowadze watek ..

http://forum.roverki.eu/v...p=582209#582209

Jak znajde czas zaloze FTP dla nowych takich jak ja i zaladuje tam programy nie bedzie trzeba szukac i sie prosic .

Tak jak ja chcial bym tylko klubowicza to udostepnic ale cos wymysle .

IROLA - Sro Sty 19, 2011 19:51

P1475 - poczytaj tutaj
andyzpl - Sob Sty 22, 2011 16:11

właśnie też zakupiłem ELM327 1.4 i nawet zagadał z moim TF'em
nie wykazał żadnych błędów, ale wydaje mi się ze wszystkiego tak jak trzeba nie czyta (już kiedyś ktoś mi go kiedyś sprawdzał takim prostym interface'em a potem na T4 okazało się że błedy jednak były)
który program najlepiej sprawdza się do diagnostyki ? obecne mam jakiegoś PCMSCAN - ale może coś lepszego się znajdzie ?
Chce zrobić testdrive - zalogować wszystkie mozliwe parametry i potem przeanalizowac - może dojde do tego dlaczego czasami mam problem z szarpiącym silnikiem (bo to nie problem cewek świec itd.)

a wracajac do głównego tematu tego wątku to
wala mi się w domu stary laptop identyczny jakie były wykorzystywane w oryginalnym T4 (Dell CPx), mogę go przeznaczyć do eksperymentów :-) kiedyś dawno temu znalazłem jakąs firme która sprzedawała kable do T4 za całkiem rozsądne pieniądze (oczywiście oryginalne Made in China)- ale teraz nie potrafie tego odszukać, bo chętnie bym je zakupił. Może udałoby się jakoś te kable znaleźć, zainstalować co trzeba na lapku to by to w końcu zaczęło jakoś działać ?
jako że moje MG to moje hobby to takim narzędziem chętnie się niekomercyjnie podzielę :)

slax - Pon Sty 24, 2011 20:45

Witam.

Trafiłem w necie na rozpiskę gniazd diagnostycznych do różnych samochodów,między innymi do naszych roverków, wszystko w jednym pliku waży ok 5mb może się przyda.

http://rapidshare.com/fil...tycznych_1_.chm

sTERYD - Pon Sty 24, 2011 23:28

to jest fragment helpa z oprogramowania do KTS i w sumie nie ma tam nic specjalnie odkrywczego o tych gniazdach, chyba, ze ktoś nie wie gdzie szukać. A jeśli chodzi o pinologię gniazd tam podaną to nie zawsze się zgadza, zwłaszcza w starszych wersjach :/
slax - Wto Sty 25, 2011 00:01

eee, myślałem ze trafiłem na coś pomocnego a u dupa
keczu - Wto Sty 25, 2011 07:46

slax napisał/a:
eee, myślałem ze trafiłem na coś pomocnego a u dupa

To jest cos pomocnego. Co prawda nie sciagnalem tego pliku jeszcze i nie wiem czy jest tam tylko Rover , czy wszystkie marki. Wiedziec gdzie jest te pieprzone gniazdo to polowa sukcesu. Szczegolnie w nowszych autach gniazda sa umieszczane w kosmicznych miejscach :roll: . W pracy mam mozliwasc jak robie emisje min. zebrac obroty i temp. przez OBD, fajnie tylko nikt do tej pory nie dal inf. nam gdzie w niektorych autkach szukac wtyczki. To samo jak komus robie auto starsze to tez cholera wie gdzie jest to gniazdo i jesli to nie OBD jak wyglada. Moze masz kompletny rozdzial "help" z lokalizacjami gniazdz z KTS-a do sciagniecia? Moje urzadzenie oferuje opcje "help" jak juz sie podlacze pod auto, wlasnie trzeba sie podlaczyc :/ . Co do tematu inf. srednio przydatne, ale ogolnie bardzo. Pozdr.

slax - Wto Sty 25, 2011 10:24

keczu, keczu w tym pliku są wszystkie marki
looke81 - Sob Lis 05, 2011 22:45
Temat postu: Coraz blizej
apples napisał/a:
Boncky DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się :wink:

Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD


Dlaczego Ethernet-OBD? Wystarczy postawic dwie wirtualne maszyny - 1. INPA + emulacja glowicy OPS, 2. - DIS lub SSS kto co woli. Wtredy komunikacja odbywa sie po zwyklym fejsie COM-OBD., Jestem na etapie kodowania nowych zegarow (fabrycznie nowe wiec nie zablokowane). DIS dociera do punktu zczytania danych z LSM (w trybie BMW E39 a nie E46), jedyny problem jaki jest to brak bazy danych z konfiguracjami ZCS/FA Rovera 75 - czyli w nomenklaturze bmw platforma R40 -> DIS. Przez to kodowanie jest zatrzymane. Sposob komunikacji ze sterownikami jest blizniaczy do BMW a T4 to tylko nakladka na EDIABASa z obsluga smiesznego fejsu.
W/g mnie najprostsza droga do sukcesu to ożenienie INPY (NCS)/DISa z danymi Rovera z plytek z T4. Ponizej krotki opis jak to zrobiono z Land Roverem.

polecam przejrzec caly:
http://bmwcoders.com/foru...-rover-m62-513/

pozdr
Lukasz

HarryVip - Nie Lis 13, 2011 10:31
Temat postu: Re: Coraz blizej
apples napisał/a:
DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się :wink:
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD


NCS-em w wersji 3.1.0 z zaktualizowanymi skryptami bez problemu zczytałem zawartość LSM do pliku FSW_PSW.TRC. Chcę włączyć opcję świateł dziennych (18% drogowych). Według opisów z for BMW wystarczy zmienić wpisy w tymże pliku i wrzucić go z powrotem do modułu. Niestety kabelek miałem pożyczony na chwilę i czekam na własny. Jak tylko go dostanę będę próbował dalej.

looke81 - Pon Lis 14, 2011 09:07
Temat postu: Re: Coraz blizej
HarryVip napisał/a:
apples napisał/a:
DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się :wink:
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD


NCS-em w wersji 3.1.0 z zaktualizowanymi skryptami bez problemu zczytałem zawartość LSM do pliku FSW_PSW.TRC. Chcę włączyć opcję świateł dziennych (18% drogowych). Według opisów z for BMW wystarczy zmienić wpisy w tymże pliku i wrzucić go z powrotem do modułu. Niestety kabelek miałem pożyczony na chwilę i czekam na własny. Jak tylko go dostanę będę próbował dalej.


Super wiadomosc, moglbys sie podzielic skryptami (najlepiej calym, spakowanym ncsem)? kable mam to potestuje. Ja z kolei rozpracowuje BMW Scanner, nowe zegary udalo mi sie zakodowac bez problemu (VIN + przebieg + wyposazenie)

Sirk - Sob Gru 24, 2011 23:40

Tak czytam wasze wypowiedzi i w pewnym momencie się gubię. Ok, wnioskuję że soft RDS 5.06 posiadamy jak i płytę DST0004 potrzebną do stworzenia "alternatywnego Testbooka T4". Nie nadążam tylko nad interfejsem jaki zastosowaliście do podłączenia tego "naszego T4" z autem.
Bulkake - Czw Paź 04, 2012 16:01

Czy temat umarł?

Przeprowadzam próby podłączenia sterownika silnika z Rovera 75 2.0 diesla ale nic nie idze jak wywołuje dde 30 to wyskakuje ze nie ma polonczenia ze sterown9ikiem jak dde4 to identification eroor.

Przy próbie podmiany plików z oryginalnego t4 jest błąd

franki01 - Czw Paź 04, 2012 16:11

Problem jest niestety dość ciężki. Normalna komunikacja odbywa się za pośrednictwem pinu 7, jak to w iso-9141-2 przez OBD2. Jednak na tym pinie można tylko uzyskać dostęp do wąskiej grupy informacji i tylko informacji - żadnych modyfikacji. Całość najważniejszych operacji należy do pinu 8. Niestety ten pin komunikuje się protokołem DS2, w którym zdecydowaną większość operacji określa producent. Bez dokumentacji pinu jest problem. Można to ominąć, między portem OBD w aucie i np. T4 albo innym testerem podpinając sniffer, a pod niego oscyloskop albo urządzenie interpretujące napięcia na pinie 8. To tyle co mi przyszło do głowy związanego z tym tematem. Tak czy owak trzeba wydać trochę kasy na jakiś tester obsługujący rovery w szerokim zakresie + oscyloskop. Wątpię, że komuś uda się dorwać dokumentację pinu 8. czy protokołu od rovera.
Bulkake - Czw Paź 04, 2012 21:04

Ja podpinam sterownik sam "na stole" 0 281 001 895 Zasilanie i linia k.
Pasoft z tym "jakoś gada"; kts także; komp od bmw ni chu chu, mam gt1 opsa inpe iste.

Sterownik do EDC15M

Czyli linia k w sterowniku ma protokół ds2?

Ews z tego samochodu łączy się bez problemów (podpięty do instalacji bmw e39)

Mam też inpę od nerwusa i tam na niej jest przełącznik DS2, ale taka szybka próba spełzła na niczym.

Spróbuje postawić t4 i połączyć z OPSem ale wątpię bo są inne adresy IP.

PS. Prowadzę serwis elektroniki samochodowej i dostałem rozsynchronizowany ews i komputer. Stały kod jest poprawny padła tylko zmienna synchronizacja, w bmw bardzo łatwo inpą ja zrobić. Tutaj sterownik silnika nie gada z inpą a pasoft nie robi synchra chociaż widzi serownik i silnik - robione w instalacji e39

Pozatym tutaj na tym forum ktos podlanczyl ten wlasnie sterownik tylko jak?

franki01 - Pią Paź 05, 2012 04:20

No właśnie problem jest tego typu że linia K działa jak powinna, tylko ten pin 7, na którym jest linia K jest podłączona do jednego ECU, który odczytuje tylko podstawowe dane, błędy silnika i coś tam jeszcze. Na pinie 8. jest ten DS2 i tam są wszystkie najważniejsze rzeczy. Ten pin 8 korzysta z podłączenia do innego komputera, do którego są właśnie podłączone prawie wszystkie sterowniki w samochodzie - VISy, sterowniki szyb, świateł, wycieraczek, ABS itd. Te wszystkie dane są zaczerpnięte z rave, więc na 100% pewne :) Chciałem zaopatrzyć się w tester BMW, bo działa on właśnie przez DS2 na pinie 8., z tym że na nic się to nie przyda. Na 8. pinie potrzebna jest chyba autoryzacja, dlatego Ci nie chce się połączyć. Widocznie w BMW już znaleźli na to sposób. Albo skądś dorwali dokumentację, albo czytali napięcia oscyloskopem i znaleźli sposób na komunikację :) Jak dla mnie punkt wyjściowy do rozpoczęcia działań to znalezienie działającego dla rovera testera + oscyloskop. Do tego parę kabli, w prosty sposób można zrobić połączenie pinów 4, 5, 7, 8 i 16 między testerem a gniazdem OBD w aucie (chyba tyle ich jest przy iso-9141-2). Do tego przy pinie 8 zrobić kabel odchodzący i podłączyć go do oscyloskopu. Napięcia jak na talerzu. Teraz trzeba będzie się dowiedzieć ile bitów przekazywanych jest na jednym cyklu zmiany napięcia (nie zagłębiałem się jak to wygląda, być może są to standardowe 3 bity). Te dane w 100% wystarczą do odkodowania komunikacji.

W tych dwóch tematach na innych forach jest trochę informacji:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=414121
http://www.m5board.com/vb...munication.html

EDIT: Pomyliłem pin 7 i 8 w poprzednim poście - już poprawione.

Bulkake - Czw Paź 11, 2012 12:18

No tak tylko podkreślam że ja łączę sterownik bezpośrednio po lini k bez żadnego modułu pośredniczącego. KTS 570 w tym sterowniku Odczytuje błędy pokazuje wartości rzeczywiste wysterowywuje rożne urzadzenia sterowane ECU. Pasoft Także sobie z tym radzi al;e tylko do błędów a firmowy komp bmw nie. Tu nasuwa się pytanie czy jest to żeczywiście problem komunikacji głowicy OBD czy samej konfiguracji ediabasa i inpy.


Na tym forum piszą ze NCS expertem łączyli się ze światłami i kodowali je jako dzienne?

Najlepiej było by znaleźć taka inpę z filmiku you tube bądź tą ktora sciągnal forumowicz (wersja od T4).

Rover 75 - silnik, poduszki i skrzynia - lnika k na 7 pinie obd; licznik i ABS na 8
Według Autodaty

[ Dodano: Czw Paź 11, 2012 13:18 ]
Temat opracowany.