Zobacz temat - [R620] Demontaż mieszka dźwigni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Demontaż mieszka dźwigni biegów

Autounfall - Sro Gru 03, 2008 09:10
Temat postu: [R620] Demontaż mieszka dźwigni biegów
Przy wolnych obrotach silnika pojawia się drżenie jakiegoś elementu przy drążku zmiany biegów. Udało mi się wstępnie zlokalizować źródło tego dźwięku, mam jednak problem z demontażem fragmentu konsoli, do którego przymocowana jest dolna część skórzanego mieszka. Jedna ze śrub mocujących ten element znajduje się pod popielniczką, podejrzewam, że druga śruba będzie umieszczona pod zapalniczką ale niestety w przeciwieństwie do popielniczni zapalniczka nie chce tak łatwo dać się wymontować. Czy jest ona zamontowana na takich samych zatrzaskach jak polpielniczka? Czy posiada jakieś inne ukryte zabezpieczenia, śruby itp? Co i gdzie należy podważyć aby uniknąć zniszczenia elementu?

Niestety nie udało mi się znaleźć na Forum żadnych postów dotyczących demontażu tych elementów.

Brt - Sro Gru 03, 2008 09:21

Zostaw tą konsolę w spokoju i zejdż do kanału ;) Szczegóły tutaj:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=425

Autounfall - Sro Gru 03, 2008 10:09

W opisywanym przeze mnie przypadku źródłem hałasu jest element znajdujący się na drążku zmiany biegów (bezpośrednio pod gałką, ukryty pod miechem). Jest to kawałek plastiku, jakaś tulejka lub zabezpieczenie i właśnie ten element wpada w wibracje. Sprawdzałem wszystkie ruchome mechanizmy dźwigni pod samochodem i (na szczęście) żadnych luzów tam nie stwierdziłem. Sprawa jest więc chyba mniej skoplikowana, aczkolwiek podczas dłuższej jazdy bardzo irytująca. Chciałbym tylko rozmontować ten fragment konsoli bez jej niszczenia.
Brt - Sro Gru 03, 2008 10:16

aa rozumiem :ok: nie wiele pomogę w taklim razie :bezradny: Jedynie co pamietam z rozmów z włascicielami, to to, że trzeba jednak trochę auta rozebrać, żeby tam się dostać. Może w RAVE znajdziesz opis + rysunki:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

thef - Sro Gru 03, 2008 10:20

Śrubkę przy popielniczce też zostaw w spokoju. Musisz zdjąć schowek pasażera i obudowę pod kierownicą, odkręcić śrubki z boku konsoli środkowej i wypiąć ją ostrożnie z zatrzasków. Szkoda, że nie chciało Ci się poszukać na forum, bo opisywane to było już kilka razy. Wejdź na www.hondaaccord.strefa.pl i pobierz sobie manual do hondy po polsku. Tam znajdziesz opis demontażu wraz z rysunkiem.
NEOSSS - Sro Gru 03, 2008 11:41

thef, Zadnych schowkow nie trzeba odkrecac wystarczy tylko otworzyc schowek-odkrecic srubke na gorze i na dole od konsoli a w obudowie pod kierownica podwazyc prawym gorny rog, nastepnie odkrecic srubke od konsoli na gorze i na dole, nastepne srubki sa z lewej i prawej stronie na dole konsoli przy laczeniu z podlokietnikiem(fotele maksymalnie do tylu) aby nie polamac plastiku trzymajacego konsole z podlokietnikiem nalezy odkrecic takze podlokietnik(z tylu dwie srubki oraz jedna pod panelem sterowania szybami) nastepnie wypinamy galke podwazac srubokretem i mieszek opada w dol, odkrecamy galke i sciagamy konsole z mieszkiem do gory nie ciagnac bo najpierw trzeba odpiac zapalniczke...
thef - Sro Gru 03, 2008 18:39

Właśnie, żeby nie połamać konsoli poradziłem odkręcić schowek. Za to nie trzeba podłokietnika odkręcać moim zdaniem ;) .