Zobacz temat - [1.4 16V seria K] kolektor wydechowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [1.4 16V seria K] kolektor wydechowy

Andrew01 - Sro Gru 03, 2008 19:30
Temat postu: [1.4 16V seria K] kolektor wydechowy
Jako że to moj pierwszy post na tym forum to witam wszystkich :)

Mam silnik 1.4 16 V seria K
Fabrycznie był w nim kolektor dokładnie taki:
kolektor odlewany

Z pewnych względów potrzebuję zamontować inny kolektor. Zależało by mi na tym żeby dopasować kolektor nie żeliwny, tylko z normalnej stali (flansza + rury itd).
Na allegro znalazłem kilka opcji:
1: kolektor nr 1, wg opisu do rovera 400 z silnikiem 1.4

2: kolektor nr 2, wg opisu do rovera 216 1.6

3: kolektor 3, wg opisu do rovera 414, 416

4: koletkor 4, opis podobny jak wyzej

5: a może taki ? w opisie wymienione chyba wszystkie mozliwe modele


A teraz wyjaśniam dlaczego przyszło mi w ogole do głowy że będzie pasować inny kolektor. Otóż przeglądając także allegro, wyszukałem np tą aukcję auckja 1 , aukcja 2 . Na niej widać taki silnik jak mój, a przy nim właśnie kolektor "rurowy", a nie odlewany.

Zaznaczam że nie chodzi mi o możliwość zamontowania kolektora w danym samochodzie (pod względem pasowania do reszty wydechu itd), a jedynie chciałbym się dowiedzieć czy kolektor pasuje do mojego silnika - jeśli chodzi o flanszę -> otwory na śruby i otwory na kanały wydechowe.

Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki :)

sTERYD - Sro Gru 03, 2008 20:28

wszystkie te kolektory będą pasować do silników 16 zaworowych serii K.
zauważ jednak, że różnią się tą drugą stroną... W Roverkach tam jest przykręcony dodatkowy kolektor - dwururka, w związky z czym kołnież jest większy z dwoma wylotami i 4 otworami na śruby, a w tym który pokazałeś jako pierwszy (z poloneza) jest pojedynczy, większy wylot i kołnież tylko na dwie śruby...

Andrew01 - Sro Gru 03, 2008 22:22

Hmm, a średnica kanałów wydechowych w głowicy, a co za tym idzie średnice rurek kolektora są takie same w 1.4, 1.6 i 1.8 ?

A to że z drugiej strony jest inaczej zakończony to nie problem - i tak muszę zrobić kolektor praktycznie od zera. Chciałem kupić oryginalny kolektor w zasadzie głównie dla flanszy - łatwiej i szybciej (a pewnie też taniej) będzie mi tak zrobić niż wymiarować otwory w głowicy i zlecać wycięcie flanszy cnc. A dodatkowo może przydadzą się niektóre kolanka z kolektora ;)

sTERYD - Czw Gru 04, 2008 09:26

Andrew01 napisał/a:
Hmm, a średnica kanałów wydechowych w głowicy, a co za tym idzie średnice rurek kolektora są takie same w 1.4, 1.6 i 1.8 ?

cała głowica jest taka sama dla wszystkich silników więc pewnie średnica kanałów i rozmieszczenie śrub również ;)

Andrew01 - Czw Gru 04, 2008 20:23

Na jakiejś angielskiej stronie wyczytałem że głowice 1.4 miały mniejsza zawory, i chyba nieco mniejsze kanały dolotowe (o ile dobrze pamietam). W 1.6 i 1.8 (poza vvc) są już takie same.
Te głowice 1.4 to były tzw "low port".
Tak więc nie wszystkie głowice są identyczne, stąd moje pytania ;) .

No i teraz nasuwa się kolejne pytanie (nie będę już zakładał nowego tematu). Czy wszystkie głowice 1.4 są "low port", czy w niektórych silnikach były "low port", a w innych już takie same jak w 1.6 i 1.8 ?

AndrewS - Czw Gru 04, 2008 23:11

Andrew01 napisał/a:
Czy wszystkie głowice 1.4 są "low port", czy w niektórych silnikach były "low port", a w innych już takie same jak w 1.6 i 1.8 ?


nie wszystkie w 1.4 sa low port, w starszych 1.4 byly z mniejszymi, poznac to mozna po numerze na glowicy, niestety nie pamietam tych numerow

Andrew01 - Nie Gru 07, 2008 19:45

Ok, thx :)

[ Dodano: Nie Gru 07, 2008 23:30 ]
Hmm jeszcze jedna rzecz by mi się przydała... Ma ktoś może schemat (rysunek, cokolwiek ;) ) układu paliwowego w roverze z k16 ? Chodzi mi o cały układ - od baku do wtryskiwaczy i spowrotem ;) . Szukałem w necie, na forum, ale nic nie ma :| .