|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 120] Kilka pytań...
samuro - Wto Gru 09, 2008 11:45 Temat postu: [MG ZR 120] Kilka pytań... Witam. Mam kilka pytan dotyczacych silnika 1.8 117km z roku 2002.
1. Czy saw nim zawory hydrauliczne czy recznie regulowane?
2. Czy olej jaki zalałem Agip 10W 40 bedzie dobry?
3. Chce zmienic kable wysokiego napiecia do swiec i mam problem z ich dostepnoscią kotre elementy wymienic i gdzie je dostac (ponizej przedstawie zdjecie jak to wyglada).
4. Czy silnik 1.8 117km ma jakies znaki szczególne do rozpoznania ? moze to głuie pytanie ale tak własciwie to mam MG ZR 160 ale wiem ze silnik byl zmieniany podobno na 1.8 i z tad to pytanie.
Z góry dzieki
sTERYD - Wto Gru 09, 2008 11:55
szukaj a znalezione Ci będzie
1-hydrauliczne
2-dobry
3- kable to takie: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=120
4- najpewniej po numerze, jeśli to 1,8 to zaczyna sie na 18K4...
BoloSr - Wto Gru 09, 2008 11:57 Temat postu: Re: [MG ZR 120] Kilka pytań...
samuro napisał/a: | Witam. Mam kilka pytan dotyczacych silnika 1.8 117km z roku 2002.
1. Czy saw nim zawory hydrauliczne czy recznie regulowane?
2. Czy olej jaki zalałem Agip 10W 40 bedzie dobry?
3. Chce zmienic kable wysokiego napiecia do swiec i mam problem z ich dostepnoscią kotre elementy wymienic i gdzie je dostac (ponizej przedstawie zdjecie jak to wyglada).
4. Czy silnik 1.8 117km ma jakies znaki szczególne do rozpoznania ? moze to głuie pytanie ale tak własciwie to mam MG ZR 160 ale wiem ze silnik byl zmieniany podobno na 1.8 i z tad to pytanie.
Z góry dzieki |
co do zaworow ty hydrayulika,
olej powienien byc OK,
a co do kabli to masz 2 kable zaplonowe i 2 cewki zaplonowe
samuro - Wto Gru 09, 2008 13:11
To w sumie jak zmieniac kable to i cewki prawda? powiedzcie mi jeszcze gdzie znajde ten numer silnika w ktorym miejscu on jest bede bardzo wdzieczny. W tym linku co mi dales tam piszeze to do silnikow 1.4 i 1.6 napewno to te? a teraz z innej beczki czy oryginalny tłumnik do zr160 bardzo buczy ? bo ja chyba mam nieoryginalny i mi sie obija na nierownosciach jak dobrze kojarze to oryginał to dwie rurki prawda? bo ten co mam toladniecjdzi i wyglada ale nie potrafie go usztywnic. Bardzo dziekuje za pomoc w tym poscie jesli bede mial jakies pytania jeszcze to tu bede pisal pozdrawiam.
kolin - Wto Gru 09, 2008 14:52
masz zwykłe 1.8 widzę po kolektorze i brak VVC
sTERYD - Wto Gru 09, 2008 19:16
samuro napisał/a: | W tym linku co mi dales tam piszeze to do silnikow 1.4 i 1.6 napewno to te? |
tak, w przypadku silnników serii K większość osprzętu nie różni się przy różnych pojemnosciach
samuro - Sro Gru 10, 2008 10:10
Koledzy odpowiedzcie mi na ostatniego posta jak z tym numerem silnika i gdzie on jest i z tym tłumnikiem tez. Dzieki
Konrad_Zr160 - Sro Gru 10, 2008 10:21
Wiecej o silnikach Powertrain znajdziesz sobie w broszurce:
http://mgfnl.nl/powertrain-brochure.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/K-series
http://www.mgf.ultimatemg...ry_of_the_K.htm
Wersja 1.8 bez zmiennych faz ma symbol 18K4F. Calkiem nieglupie rozwiazanie jezeli chodzi o uturbianie tego dalej.
PopeY - Wto Gru 23, 2008 19:21
nie chce zekładać nowego tematu wiec pozwolcie ze wcisne swoje pytanie tu...przeczytalem na Technicznym FAQ takie coś
W przypadku silników serii K bez układu zmiennych faz rozrządu (czyli innych od 1.8 VVC):
- pasek rozrządu 80 zł
- rolka napinająca pasek rozrządu 90 zł
- pompa wody 120 zł
- uszczelniacze wałka rozrządu 2 szt. 60 zł
- uszczelniacz wału korbowego tylny 40 zł
SUMA: 390 zł
W silnikach z układem VVC należy dodatkowo wymienić pasek rozrządu tylny (ok. 60 zł) oraz 2 dodatkowe uszczelniacze wałka rozrządu (również ok. 60 zł).
Podane ceny są orientacyjne. Nie wiesz gdzie kupić? Przeczytaj to.
Koszt robocizny (zależnie od regionu i warsztatu) zaczyna się od ok. 150 zł.
Chodzi mianowicie oto że jest tu napisane że trzeba wymienić uszczelniacze wałka rozrządu a dalej pisze ze przy VVC dodatkowo należy wymienić 2 uszczelniacze rozrządu...no to ile przy VVC ich jest 4?? co należy dokładnie wymienić przy rozrządzie przy silniku VVC??
sTERYD - Sro Gru 24, 2008 00:22
uszczelniacze sa zawsze 4z tym tylko, ze bez vvc nie trzeba wymieniac na zapas tylnych, gdyz jest do nich zawsze larwy dostepa w przypadku vvc zeby sie do nich dostac trzeba zdjac tylny pasek
PopeY - Sob Sty 10, 2009 09:26
a te uszczelniacze wała korbowego są takie ważne...je też wymienić 4 czy tylko tak jak pisze tylne??
marcinmarcin - Nie Sty 11, 2009 21:13
PopeY napisał/a: | a te uszczelniacze wała korbowego są takie ważne...je też wymienić 4 czy tylko tak jak pisze tylne?? |
Przy VVC najlepiej wymienić wszystkie (4) uszczelniacze wałków rozrządu i (1) uszczelniacz wału korbowego (od strony rozrządu).
|
|