Zobacz temat - [r200] Pytanie o klocki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Pytanie o klocki

krzys31 - Pią Gru 12, 2008 12:30
Temat postu: [r200] Pytanie o klocki
Witam! Przebuszowałem forum na temat klocków i zdecydowałem się na firme ATE ( http://moto.allegro.pl/it...v_vi_rover.html ) Mechanik mi mówił że klocki są do wymiany, a na starych tarczach jeszcze jedne klocki zedre... on za wymiane weżmie pewno z 50zł jak nie więcej, więc pomyślałem że może sam to zrobie.... :lol: Teraz moje pytanie...Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze? Dodam że mam autko bez ABSu...
giewu - Pią Gru 12, 2008 12:32

krzys31 napisał/a:
Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze?

jeżeli tylko wiesz do czego służą klucze to poradzisz sobie bez problemu :mrgreen:
tym bardziej, że na naszej stronie znajdziesz instrukcję wymiany klocków (wraz ze zdjęciami) :cool:

krzys31 - Pią Gru 12, 2008 12:44

Wiem że w prawo się zakręca:D I jeszcze jedno pytanie, czym różnią się tarcze wentylowane od całych? Chodzi mi o urzytkowanie! I czy zakładanie tarcz wentylowanych do auta bez absu ma sens? Pytam z ciekawości tylko:p
b0b3k - Pią Gru 12, 2008 12:50

krzys31 napisał/a:
Wiem że w prawo się zakręca:D I jeszcze jedno pytanie, czym różnią się tarcze wentylowane od całych? Chodzi mi o urzytkowanie! I czy zakładanie tarcz wentylowanych do auta bez absu ma sens? Pytam z ciekawości tylko:p


nawet nie wiem czy mozna zalozyc do takiego auta wentyle

krzys31 - Pią Gru 12, 2008 12:55

Chyba można bo czytałem o tym gdzieś na forum....
thef - Pią Gru 12, 2008 12:58

Wentylowane są lepiej chłodzone przepływem powietrza, mają kanały pomiędzy powierzchniami styku z klockami. Są przez to grubsze i potrzebny jest do nich większy zacisk.
krzys31 - Pią Gru 12, 2008 13:02

Ale przez to lepiej hamują czy wolnij się zużywają? a może to i to?
thef - Pią Gru 12, 2008 13:04

Na pewno są mniej podatne na przegrzanie i zwichrowanie.
krzys31 - Pią Gru 12, 2008 13:08

No w sumie racja... Alw pełnie swych zalet dostarczają tylkoz absem, tak? Ps.dzięki za delikatne rozjaśnienie tematu:)
thef - Pią Gru 12, 2008 13:10

Nie, ABS to zupełnie osobna historia, to tylko system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.
krzys31 - Pią Gru 12, 2008 13:13

Tak wiem, ale o ile dobrze wyczytałem to wentylowane tarcze montuje się w R z absem a tarcze całe w r bez absu? No chyba że żle wyczytałem:p
Szymon - Pią Gru 12, 2008 13:23

tarcze całe były chyba od '98 roku(choć mogę się mylić ;) ). Ja miałem tarcze lite a Roverek jest z '99 roku, mam ABS. Teraz po zmianie na komplet ATE już mam wentylowane :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Brt - Pią Gru 12, 2008 13:39

Akurat w R 200 tak były montowane, że ABS był z wentylowanymi (do pewnego momentu). Póxniej było i tak, że był ABS i tarcze niewentylowane a z tyłu bębny. Wiec mozesz spokojnie zostać przy tym typie tarcz co masz. W normalnej eksploatacji podejrzewam, ze nie odczujesz różnicy. A wymiana klocków to prosta sprawa :ok: powodzenia :)
krzys31 - Pią Gru 12, 2008 13:46

Dzięki:)
pietro - Pią Gru 12, 2008 13:50

krzys31 napisał/a:
Wiem że w prawo się zakręca:D


to pamiętaj że w Roverze wszystko jest odwrotnie :D <joke>

Brt - Pią Gru 12, 2008 14:19

:hahaha: :D ;)
piter34 - Pią Gru 12, 2008 14:52

krzys31 napisał/a:
Czy przełożenie klocków z przodu jest trudne czy raczej z kluczem w ręku i dobrą chęcią sobie poradze?

Opis wymiany klocków w R200 jest na stronie klubowej w dziale "Porady dot. eksploatacji"

krzys31 - Pią Gru 12, 2008 18:46

pietro napisał/a:
to pamiętaj że w Roverze wszystko jest odwrotnie :D <joke>


No to będe trzymał klucz w lewej ręce :razz:

Kupie klocki i jutro albo w przyszłym tygodniu zmieniam...:)
ps.ej no! chciałem zacytować ale mi nie wyszło:\

Jary - Pią Gru 12, 2008 19:53

krzys31 napisał/a:
ps.ej no! chciałem zacytować ale mi nie wyszło:\


To staraj się żeby Ci wyszło przy wynianie klocków :wink: