Zobacz temat - [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia oraz nagrzewnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia oraz nagrzewnicy

lysy229 - Pią Gru 12, 2008 19:21
Temat postu: [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia oraz nagrzewnicy
Witam mam pytanie czy układ chłodzenia wraz z układem grzewczym odpowietrza się sam czy może jest jakis odpowietrznik albo coś wymieniłem 2 miesiące temu płyn doprowadziłem po wymianie do otwarcia sie termostatu za jakiś czas dolałem płynu widocznie resztki powietrza zeszły ale ogrzewanie za wolno sie grzeje ktos tam kiedys pisał że niby zakamieniona nagrzewnica może być ale w to wątpie co radzicie panowie
Zukowaty - Pią Gru 12, 2008 19:24

Z tego co wiem do uklad chlodzenia w serii K sie odpowietrza ale nie powiem ci dokladnie jak. Poszukaj na forum,bylo juz.
truten23 - Pią Gru 12, 2008 19:39

Jest taki odpowietrznik na stalowej rurze układu chłodzenia pod kopułką zozdzielacza zaplonu, nalewa się płynu aż będzie się lało przez otwór tej śróbki, wtedy ją dokręcasz i wlewasz więcej plynu. Odpalasz silnik i niech sie nagrzeje. kiedy płynu nie bedzie już w zbiorniczku ubywać to układ jest już wlaściwie odpowietrzony. Dobrze jest sie trochę przejechać, jak sie autko trochę pobuja to ze wszystkich zakamarków powiertze napewno ucieknie :wink: Właściwie to tylko raz użylem tej śróbki... Tak to ja olewam :>

Bardzo możliwe że masz zabitą nagrzewnicę jakims syfem.. :roll:

Jary - Pią Gru 12, 2008 20:11

łysy napisał/a:
ogrzewanie za wolno sie grzeje


Może masz tylko zapowietrzony wymiennik, jeśli wymiany dokonywałeś, przy nieotwartym na maxa grzaniu, bo zasadniczo cisnieniowe układy chłodzenia są samoodpowietrzającymi .

lysy229 - Pią Gru 12, 2008 21:21

Miałem otwarte na maxa ale jak to teraz odpowietrzyć
truten23 napisał/a:
Jest taki odpowietrznik na stalowej rurze układu chłodzenia pod kopułką zozdzielacza zaplonu
no ja to rozumię tak że jeśli jest to czemu
Jary napisał/a:
zasadniczo cisnieniowe układy chłodzenia są samoodpowietrzającymi .
czy mam tą śrubę odkręcić i zrobić na przelew na rozgrzanym silniku może jakieś powietrze ujdzie
oprawca_1978 - Pią Gru 12, 2008 21:31

Uruchom silnik.

Przejedź się trochę, aby układ zagrzać.

Zatrzymaj się, podnieś machę i zobacz, jak się przedstawia poziom płynu w zbiorniczku.

Jeśli coś tam widać, to już jest dobrze. Odkręć (POWOLI!) korek zbiorniczka. Najpierw popuść zeń ciśnienie, jak ze słoika z ogórkami kiszonymi. Potem, jak się układ wypręży, odkręć korek. Dodaj kilka razy gazu, najlepiej ręką, chwytając od razu za dźwignię przepustnicy, na której zakotwiczona jest linka gazu.

Zakręć ponownie korek i przejedź się, ale już krótko.

I to samo - sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Odkręć go powoli. Dodaj gazu na otwartym. Zakręć. Przejedź się.

Jeśli coś tam ubyło po tej zabawie, dolej to samo, co w układzie siedzi.

Jeśli układ chłodzenia jest w pełni sprawny i szczelny, to po takiej ewentualnej dolewce, jeśliś, użytkowniku, wcześniej, nagrzewnicę całkowicie włączył, otwierając ją na pełne grzanie, takie "odpowietrzanie" w całkowitej pewności i pełności, pomóc powinno.

Jeśli nie - to układ chłodzenia jest niesprawny, tudzież, nieczelny.
Na co źle naprawiony HGF ma taki wpływ, jak Jarosław na Lecha.
Czyli całkowity i od zarania dziejów.

Howgh, skończyłem.

xROnx - Wto Mar 31, 2009 17:48

Podepne się troche pod temat.
Mam taki problem ponieważ znika mi płyn w zbiorniczku. HGF to nie jest (temp trzyma jak trzeba, plyn w zbiorniczku czysty jak łza, oleju nie przybywa, nie kopci). Gdzieś mi chyba on wycieka... ale oblukałem go wszędzie i z każdej możliwej strony i wszędzie sucho jak pieprz.
Czy znikający płyn w zbiorniczku może być spowodowany zapowietrzonym układem?