Zobacz temat - Kolejna ikona padła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Kolejna ikona padła

Tomi - Sro Gru 17, 2008 23:00
Temat postu: Kolejna ikona padła
Subaru wycofuje się z WRC :(
tom214Si - Sro Gru 17, 2008 23:07

Nic co japońskiego nie może wywołać we mnie sentymentu i pokrewnych emocji....
Szacunek - tak, ale nie emocje (dot. także Japończyków ;) ).

maniaq - Czw Gru 18, 2008 00:11

rajdy bez subaru ....


"to juz jest koniec ... nie ma juz nic ... mozemy isc"

tom , nie wiesz jakei emocje daje subaka i nie widzisz tego jako penwego symbolu , znaku naszych czasow, bardziej chodzi o to jak nazwal ten watek tomi o IKONE tego sportu O_o

zal.pl O_o

Brt - Czw Gru 18, 2008 10:25

:( :( :(
maciej - Czw Gru 18, 2008 11:32

Ech... Kryzys... Honda z F1, Subaru z WRC... :(

tom214Si napisał/a:
Nic co japońskiego nie może wywołać we mnie sentymentu i pokrewnych emocji....

To chyba nigdy nie jechałeś czymś szybkim i japońskim...

Brt - Czw Gru 18, 2008 13:15

podejrzewam, ze toma nie kręci szybkie ;) raczej wysoko zawieszone z miękkim zawieszeniem i dużymi kołami ;)
maciej - Czw Gru 18, 2008 13:36

No to też chyba nie jeździł Patrolem, czy Pajero... :D

Pomijając już SUVy, gdzie np. X-Trail bije w tej klasie resztę na głowę. :D

tom214Si - Czw Gru 18, 2008 16:54

Chodziło mi bardziej o ideologię ;) niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych. ;)
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy. ;)

Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:09

maciej napisał/a:
Ech... Kryzys... Honda z F1, Subaru z WRC... :(


Ale za Team F1 Farrari ma nowego sponsora... jest tym brytyjski akcent :)

Sponsorem Teamu F1 Ferrari jest nowy właściciel Jaguara i Land Rovera... firma TATA MOTORS!!

DawidNB - Czw Gru 18, 2008 17:15

tom214Si napisał/a:
Chodziło mi bardziej o ideologię ;) niż technologię.
Za technologię - jak już pisałem - szacuneczek.
A brak sentymentu - z przyczyn ideologicznych. ;)
PS. kiedyś nie było Subaru i były rajdy, teraz znów nie będzie Subaru - i dalej będą rajdy. ;)


Ja się nie zgodzę kultowe japońskie auta:

1. Honda CRX
2. Honda Prelude
3. Nissan Skyline
4. Toyota Celica
5. Mitsubishi Eclipse

można tak wymieniać w nieskończoność :twisted: i za wszystkie z tych aut mógłbym oddać dużo.

maciej - Czw Gru 18, 2008 17:26

tom214Si napisał/a:
Chodziło mi bardziej o ideologię ;) niż technologię.

A co rozumiesz przez "ideologię"?

Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi...

Jaka to "ideologia", bo nie rozumiem?

Że nie ładują 400 KM jak w BMW M5, czy 560 KM jak w Audi RS6?
Taka trochę "amerykańska" ideologia - wyścig zbrojeń na długą prostą...

Przecież na każdej górskiej drodze STi, czy Evo będzie daleko z przodu. :D

DawidNB napisał/a:
1. Honda CRX
2. Honda Prelude


Jak już tak, to zacznijmy od NSX. :D

Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:33

maciej napisał/a:


DawidNB napisał/a:
1. Honda CRX
2. Honda Prelude


Jak już tak, to zacznijmy od NSX. :D


- NSX
- Supra
- Celica (szczególnie wersje Carlos Sainz i GT-Four)
- Skyline
- 200SX
- 3000GT

Dla uboższych zawsze była:
- CRX
- MR2 (miodne autko, szczególnie z początku lat 90-siątych),

No i najbardziej kultowe STI i EVO.

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 17:37 ]
DawidNB napisał/a:


Ja się nie zgodzę kultowe japońskie auta:

2. Honda Prelude
5. Mitsubishi Eclipse


W tych dwóch modelach nie widzę nic kultowego, ot po prostu ładne Coupe. Nawet wersje najbardziej ekscytujące (2.2.Vtec 4WS i 2.0T 4x4) nie można nazwać kultowymi... to trochę nadużycie.

maciej - Czw Gru 18, 2008 17:43

Tomi, zgubiłeś 300ZX jak już tak wymieniać. :D
Tomi - Czw Gru 18, 2008 17:52

maciej napisał/a:
Tomi, zgubiłeś 300ZX jak już tak wymieniać. :D

No i całą serię "Z" Nissana/Datsuna.

tom214Si - Czw Gru 18, 2008 17:58

maciej napisał/a:
A co rozumiesz przez "ideologię"?

Bo np. Honda ma dość jasną "misję" i widziałem gdzieś określenie "japońskie AR" do tego Subaru, Mitsubishi...


Ano właśnie, "japońskie AR". Panowie skośnoocy powielają tylko wzorce z Zachodu. Najpierw Japończycy "zmałpowali" europejskie technologie, później gdy je opanowali a nawet prześcignęli, zaczęli podrabiać europejskie idee - np. AR. Styl stricte japoński to szarzyzna i nijakość. I dlatego za technologie - respect, a za małpowanie - brak sentymentów.
Główne nurty w motoryzacji powstały w Europie i USA, wszystko inne to mniej lub bardziej ewidentne naśladownictwo. Kiedyś Japonia, "wczoraj" Korea, a "dziś" Chiny (no i Indie). Czy przysłowiowe "nasze dzieci" będą kiedyś szlochać po Tacie :rotfl: :haha: i innych Xingjangach i Roewerach? :>

Thrillco - Czw Gru 18, 2008 18:34

Eeee..co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa. niemniej po wieloletnim powielaniu japończycy jednak dorobili sie własnego stylu. trzeba jednak go szukac w samej japoni. Ten styl to 4 sciany na 4 kołach...wielkości standardowego wychodka typu TOI TOI :D
tom214Si - Czw Gru 18, 2008 18:44

Thrillco napisał/a:
co do nurtów motoryzacji to ewidentnie pominałes kompletnie niepowtarzalny styl brytyjski, który jest poza kategoriami...no ale ok..europa

No właśnie nie pominęłem, tylko wrzuciłem do jednego, europejskiego worka, tylko dlatego, żeby nadmiernie się nie rozdrabniać.
A propos brytyjskich ikon brytyjskiego stylu - szlocham po nich rzewnie.

DawidNB - Czw Gru 18, 2008 22:26

Tomi,
z tym ze eclipse czy prelude to może lekkie nadużycie to powiedzenie kultowe ale mi się podobają ;)

szczególnie preludka z 2.2vTec :mrgreen: