Zobacz temat - [214Si 95/96 Cabrio] Dławi się i nie wkręca sie na obroty.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [214Si 95/96 Cabrio] Dławi się i nie wkręca sie na obroty.


konrad2104 - Sob Gru 20, 2008 00:53
Temat postu: [214Si 95/96 Cabrio] Dławi się i nie wkręca sie na obroty.
Cześć mam dość poważny problem z moim roverem.

Gdy stoję w korku silnik gdy się juz porządnie nagrzeje ma tendencję do tracenia mocy, gdy tak się stanie nie da się zupełnie autem ruszyć. Gdy dodaję gazu, nawet lekko obroty zamiast iść w górę to idą w dół. Mam nową przepustnicę, podstawiany był inny silniczek krokowy. Cały czas mam podwyższone wolne obroty... Dziś udało mi się nagrać kilka klipów i umieściłem je na youtube z zachowaniem mojego nieszczęsnego silnika...


film 1
film 2
film 3

TARADAJA - Nie Gru 21, 2008 21:57

A po ostygnięciu silnik normalnie odpala i pracuje az do rozgrzania? Wykręć także świece zapłonowe i oceń ich wygląd czy są koloru jasno brązowego czy okopcone , suche czy mokre itp
konrad2104 - Sro Gru 31, 2008 15:38

świece były jasno brązowe, postanowilem wymienić calutki zapłon bo pojawiały się problemy z rozruchem na zimno.

Dodam że często/ale nie zawsze pojawiają się problemy z rozruchem, silnik kręci, załapuje kilka razy ale nie odpala, jak załapie i doda się gazu to gaśnie, trzeba pare minut poczekać aż się zagrzeje i dopiero przy dodaniu obroty rosną tak jak powinny

TARADAJA - Czw Sty 01, 2009 13:58

Sprawdż wydajność i ciśnienie pompy paliwa bezpośrednio przy wyjściu z pompy jak i przed listwą wtryskową!Filtr paliwa wymieniony???Wygląda to tak jakby pompa nie podawała odpowiedniej ilośći paliwa jaka jest w danym momencie potrzebna do prawidłowej pracy silnika :wink:Druga rzecz (również bardzo ważna) to sprawdzenie ciśnienia paliwa na powrocie do zbiornika! Często w warsztacie spotykam się z faktem iż pompa daje ciśnienie wszystko Ok a auto odpala i gaśnie aż za pewnym razem złapie i znowu to samo! Może być bardzo prawdopodobne uszkodzony zawór zwrotny w pompie paliwa i wtedy mimo iż pompa podaje właściwe ciśnienie paliwo będzie wracało w znacznej części z powrotem do zbiornika paliwa i defakto będzie to samo. Przy okazji warto sprawdzić regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Może to on przepuszcza paliwo przy znaczniemniejszym ciśnieniu niż powinien?!Opcji dużo ale po koleji jest to do sprawdzenia :wink: Powodzenia i informuj o efektach :lol: Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2009 :rotfl: Pozdrawiam