Zobacz temat - [Freelander] Co i jak z tym samochodem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Co i jak z tym samochodem

smith - Sob Gru 20, 2008 20:56
Temat postu: [Freelander] Co i jak z tym samochodem
Witam !

Przede wszystkim pozdrawiam klubowiczów ! super forum jedyne w sieci ! oby tak dalej ! chętne pomogę ! sam prowadzę forum.motocykle-mz.pl a śmigam cbr F4 ;-) z szacunkiem dla MZ

Land rovera Frellandera posiadam od 3 dni, zakupiłem go z Ojcem.

Silnik diesel 2.0 LN

Data produkcji 1999r . 30.12 czyli jakby 2000r :-)

Ma przejechane 170 tyś, pochodzi z Niemiec (a kupiony w Polsce) w Niemczech uszykował go Rolnik :-) , zależało mi aby samochód nie maił przekładki i jest oryginalny, kupiony w niemieckim salonie.

Wiec tak poznaje ten samochód wiec chciałbym się dowiedzieć od użytkowników weteranów co i jak ;-) sam interesuje się mechaniką jak i również zajmuje się wiec nie należę do ludzi (wsiądź, jedz i oddaj do serwisu)

Co do mojej oceny auta, jak na razie wszystko w porządku, ktoś zrobił patent przycisk pod stacyjką czyli jak przekręcam kluczyk na zapłon to już z kluczyka auta nie odpalam tylko na przycisk, jak przekręcę kluczyk gasną kontrolki wydaje mi się z komuś już nawalił immobilaizer stąd ta przeróbka, ale jest ok. centralny zamek działa wszystkie dziwi i bagażnik alarm się uzbraja i działa.

Po uruchomieniu stacyjki wszystkie kontrolki gasną czyli wszystko jest ok. :-) abs czasem po przejechaniu 5 metrów ale czytam ze to normalne.

Silnik odpala na zimnym od pierwszego rozruchu.

Usterki pierwsze co szyba prawa przednia, prowadnica chodzi słychać a szyba ani rusz, jeszcze nie zaglądałem.

No i standard w freelanderze tylna szyba podparta kołkiem, a silniczek dostałem od właściciela do ręki, sprowadzałem go w domu i działa :-) do tylnych drzwi nie zaglądałem, myślę ze na pewno linki będą zerwane, nie działa mi wycieraczka tylna :-( wiem ze to ponoć na tym jednym silniku działa.

Nie mam też spryskiwacza tylnej szyby tutaj już nie wiem co nie tak ? i nie ma ogrzewania tylnej szyby, na przełączniku na konsoli jak wciskam go to nie zapala się lampka na tym przełączniku.

Klimatyzacja – gość powiedział ze ktoś ją źle nabił i spierdziela, tym zajmę Siena lato pełen serwis oddam do serwisu.

Po zdjęciu osłony lewarka biegów znalazłem dwa urwane kabelki, na forum znalazłem o ty temat, dziś zwarłem je na krótko i HDC się oświeciło wiec ok. teraz je przylutuje ciekawe dlaczego były oderwane ?

No i jeszcze jedno szumi, przy 30 – 40 kmh a tak około 80 – 100 ucisza się, stawiam na łożysko podpory wału jest tylko jedno tak mam racje ?

Jeszcze kilka pytań co do użytkowania.

HDC, jak to właściwie jest staje przed zjazdem uruchamiam 1 bieg HDC włączone puszczam sprzęgło i hamulec auto ma samo zjechać stałą prędkością tak ?

A można to wykorzystać w ten sposób przy podjeżdżaniu pod wzniesienie jeżeli stoję w korku pod górkę zamiast ruszać ręcznego uruchomić HDC puścić Hamulec auto powinno samo zablokować hamulec dodać gazu i powinno ruszyć lub puszczając sprzęgło czy to tak też działa ?

NEOSSS - Sob Gru 20, 2008 22:08

smith, co do wycieraczki i podgrzewania sprawdz standardowow bezpieczniki
Rowan - Sob Gru 20, 2008 22:35

W Frellanderze DCI? Pierwsze słyszę. Jeśli ten nowszy z CR, to masz TD4 Made by BMW :wink: A nie jakiegoś fancuza.
smith - Sob Gru 20, 2008 23:16

NEOSSS tu masz racje sprawdzę w kolejności.
Rowan – specjalnie po przeczytaniu twojego postu zajrzałem do dowodu rejestracyjnego FREELANDER 2.0 DCI – dokładnie.

Auto pochodzi z Niemiec, tak jak pisałem z tego co zauważyłem ten silnik mało pali, z tego co piszą dziś zrobiłem trasę i przyznam ze spalanie różni się od tego co pisali ludzie w Internecie przy standardowej jeździe.

Mam jeszcze pytanie co do podgrzewanych lusterek, grzeją się one automatycznie ? nie znalazłem w samochodzie wyłącznika podgrzewania lusterek, a jeżeli jest ciepły słoneczny dzień ? mają one czujnik (wody) na lusterku ? :-)

Rowan - Nie Gru 21, 2008 07:52

smith, lusterka zawsze podgrzewają się do 45st. z tego co pamiętam.

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 08:01 ]
To masz coś źle wpisane. Masz raczej silnik 2.0 zwykły nie CR. Doładowany z IC.

Brt - Nie Gru 21, 2008 12:14

A przed dieslem BMW był chyba mntowany diesel serii L z rovera. Jesli tak, to nie bój się o wtryski ;) Żeby popsuć ten silnik, to trzeba się postarać, a pojedzie nawet na "kujawskim" w razie awaryjej sytuacji ;)
smith - Nie Gru 21, 2008 14:48

Wygląda na to ze trafiłem w dobrą wersje, tak jak pisze z silnikiem nie ma żadnego problemu, pracuje bardzo równo i elegancko, i ekonomicznie.

Nie miałem jeszcze dokładnie okazji sprawdzić silnika pod maską, tak wiec jak zobaczę to może cos wywnioskuje.

Bari - Nie Gru 21, 2008 16:47
Temat postu: Re: [Land Rover freelander 2.0 DCI]
smith napisał/a:
No i jeszcze jedno szumi, przy 30 – 40 kmh a tak około 80 – 100 ucisza się, stawiam na łożysko podpory wału jest tylko jedno tak mam racje ?


a dokładnie skąd dobiega szum ? z przodu auta,środka czy z tyłu ?

smith - Nie Gru 21, 2008 22:43

Słychać go w części środkowej, i są nawęd wibracje przy pewnej niskiej prędkości czuć je dokładnie po środku jak się hamuje silnikiem, naocznie sprawdzając podpora wału jest już raczej wyrąbana totalnie.

A co myślisz ze może to być przekładnia kątowa ?

Bari - Nie Gru 21, 2008 23:45

jeśli hałas ten dobiega ze środka auta to wskazuje na to że to prawdopodobnie podpory wału...gdyby wycie dobiegało z przodu to wtedy mogłaby być przekładnia.
bartko100 - Pon Gru 22, 2008 10:55

Sprawdź sobie jeszcze czy opony nie są poząbkowane bo u mnie wytwarzały hałas jak by łożysko a to tylko opony były. Jak miałem z tyłu poząbkowane to hałąs był z tyłu jak przód z tyłem zamieniłem to hałas przeniósł się na środek auta
smith - Pon Gru 22, 2008 15:04

Opony są łyse z tyłu do wymiany, i nie były ząbkowane ale są bardzo łyse.
Jeździłeś kiedyś autobusem „miejskim” np. u mnie w Katowicach – Mysłowicach są łamane czerwone autobusy i właśnie w takim starym autobusie wyje jak przyśpiesza i jak się zwalnia też wyje a tak około 100 km/h prawie z nie słychać, myśl ze to podpora wału. Wjadę na kanał sprawdzę.
Przed zakupem czegokolwiek.

Marrkus - Pon Gru 22, 2008 15:20

Coś mi się wydaje że masz silnik 2.0 od BMW - chyba nie montowano serii-L do freelandera.

Radzę ci zassać RAVE do LR (taka instrukcja serwisowa- ja mam obraz ISO ale gdzieś były na forum linki do wersji spakowanej rar-em = zaraz poszukam)

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 15:25 ]
http://forum.roverki.eu/v...rave+freelander

Brt - Pon Gru 22, 2008 15:33

Montowano, tylko nie wiem do kiedy. Tu piszą, ze do 2000r.
http://www.forumsamochodo...b7b60faef#74231

Marrkus - Pon Gru 22, 2008 17:27

Brt napisał/a:
Montowano, tylko nie wiem do kiedy. Tu piszą, ze do 2000r.
http://www.forumsamochodo...b7b60faef#74231



Masz rację :)

smith - Pon Gru 22, 2008 19:31

Panowie przeszukałem wszystkie dokumenty.

Marka, typ, model: Land Rover, LN, Freelander 2.0 DCI
Pojemność (cm3) – 1994
Rok produkcji : 1999r (30.12)

Dokładnie na te foto przedstawia mój silnik: http://photos01.allegro.p...07/26/503072652

Obudowa jest taka sama, dokładne fotki i dam na forum, podniosę pokrywę zrobię fotki bardzo dokładne bo być może pierwszy raz spotykamy taki silnik :-)

A to foto z allegro silnik TD4 http://audios.nazwa.pl/Al...RI/P1030419.jpg

Ja mam z boku filtr powietrza tak jak na pierwsze fotce, miarkę mam też w obudowie.

Troszkę inny temat, jak pisałem ktoś zamontował w samochodzie pod stacyjką przycisk, jest to obejście prosto do rozrusznika na pewno dlatego ze immobilaizer nie działa, jak chce odpalić auto z kluczyka gaśnie radio i nic się nie dzieje.
Stacyjka ma 3 pozycje pierwszy radyjko działa :-) , drugi stacyjka się uruchamia, 3 rozruch.

U mnie na 1 pozycji kiedy tylko samo radio się uruchamia można wcisnąć przycisk i rozrusznik zakręci ktoś widać zrobi porządny bezpośredni obieg do rozrusznika, nie próbowałem jednak odpalać w ten sposób.
Wolał bym jednak przywrócić immo do życia ;-) jaka jest procedura kasowania tego i wogule cos tam czytałem…..
Rave mam już ściągniętą silnik nie ten ale reszta ok. przydatna

Marrkus - Pon Gru 22, 2008 19:38

No to masz silnik serii L - ściągnij se jeszcze normalnego RAVE dla Roverów tam jest on opisany.
Narzond - Pon Gru 22, 2008 21:16

Kolego myślę że znam odpowiedź na twoje pytania.

Imonilaiser można z powrotem włączyć (o ile nie jest uszkodzony) a mianowicie pod maską masz taki czarny, gumowy przycisk, on jest od imobilaisera.

lusterka jak wyżej pisano cały czas się grzeją.

szyba od kierowcy, zerwana linka(bo one też tam są) a szyba czymś zablokowana.

Podgrzewanie i wycieraczka oraz spryskiwacz nie działają ponieważ gdy masz szybę na kołku, auto myśli że ona jest otwarta, dopiero jak założysz nowe linki i cały układ naprawisz to dopiero wtedy to wszystko zadziała.

Po zakupie proponuje wymiany oleju w silniku, skrzyni, rozdzielaczu, oraz dyfrze (nie ma tam korku spustu, najłatwiej odkręcić dekiel)

Huczenie to może być podpora, łożyska na niej są łatwe w wymianie i wszędzie je dostaniesz (ja kupiłem skf za 20zł za sztukę)
ale jeśli to nie pomoże spróbuj czy huczy bez wału jeśli po wymianie łożysk będzie huczeć a bez wału nie to przygotuj się na łożysko wyjścia wału z rozdzielacza.

Pozdrawiam i miłej pracy ;)))

Myślę że pomogłem ;))

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 21:21 ]
a właśnie, a z tym pomysłem z HDC to on nie wypali, system ten zapomocą hamulca działa ale tylko przy zjazdach, gdy auto siłą grawitacji jest pchane do przodu, wtedy do akcji wkracza HDC i znów mamy 7km/h ;))

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 21:23 ]
a tą prawą szyba się nie baw, jak się linka w kółko wplącze to ono się rozleci(jest z plastiku) a nowe trudno dorobić (na frezarce i tokarce zajeło mi to ponad 4h ;))

Brt - Pon Gru 22, 2008 21:26

i wszystko jasne :ok: :)
smith - Pon Gru 22, 2008 22:25

Witaj przycisk po maską zlokalizowałem wciskając go nic nie pomogło, znaczy wkładam kluczyk przekręcam i nic, radyjko przygasa i jakby jakiś przekaźnik odłącza coś tak słychać, może mam jakoś specyficznie ten przycisk wcisnąć ? a może ma też to cos wspólnego oz szybą tylną w końcu to alarm i w ogóle, jakiś musiał być powód dlaczego ktoś to zrobił na przycisk.
Z szyba od pasażera przednią, musze rozebrać sprawdzić.

Dziękuje bardzo za informacje w sprawie szyby ! rozebraliśmy ją podłączyli silnik i silnik działa jak wcisnę przycisk w dół zapiszczy (brzęczyk) i silnik kreci i staje jak dam w górę nic się nie dzieje jak znów w dół to kreci (zapiszczy brzęczyk kreci i zatrzymuje się) myślę ze silnik jest ok. ! myślę nad dopasowaniem samych linek.

Oleje powymieniam jak najbardziej.
I sprawdzę wał, dobry pomyśl chciałem kupić podpory za 125 zł sztuka ale łożyska same to taniej wyjdzie ! zobaczę tylko w jakim są stanie. I sprawdzę bez wału.
Jadę jeszcze na przegląd do stacji aby sprawdzić auto zbieżność itp.

Narzond - Wto Gru 23, 2008 17:47

witam, to możliwe że masz coś innego nie tak z tym imo ale tylna szyba nie ma z tym nic wspólnego. jeśli silniczek chodzi i piszczy jak mówisz to wszystko jest ok, po montażu linek wszystko powinno być ok, jeśli by ci układ działał na odwrót (czasem sie po wymianie zdarzy) to "resetuje się go przekręceniem i przytrzymaniem kluczyka w zamku tylnej klapy ;)

Szkoda kasy na podpory, jak wymienisz łożyska będzie ok ;)))

powodzenia

Bari - Wto Gru 23, 2008 18:03

to można wymienić łożyska w podporach ? zawsze myślałem ze wymienia sie same podpory wału.można dostac same łozyska do podpór ? nigdzie sie z tym nie spotkałem (z samymi łożyskami),zawsze oferowane są podpory.
drax - Wto Gru 23, 2008 18:35

Sprawdźcie czy to te same podpory bo po zdjęciu wydaje się ,że tak a różnica w cenie znaczna i po co przepłacać.
freelander
http://moto.allegro.pl/it...freelander.html
transit
http://allegro.pl/item504...rd_transit.html

Narzond - Wto Gru 23, 2008 20:29

Koledzy, ja wyjąłem podporę i wybiłem z niej stare łożyska, zaszedłem z nimi do sklepu, 3 minuty i gościu niesie mi nowe skf ;))) Teraz chodzi cichutko, początkowo szumiały, musiały się dotrzeć i ułożyć ;)))
Bari - Wto Gru 23, 2008 21:18

Narzond napisał/a:
Koledzy, ja wyjąłem podporę i wybiłem z niej stare łożyska, zaszedłem z nimi do sklepu, 3 minuty i gościu niesie mi nowe skf ;))) Teraz chodzi cichutko, początkowo szumiały, musiały się dotrzeć i ułożyć ;)))


a to dzięki za info. myślełem że jak szumią to tylko wymiana całych podpór.

ps. a jak Ci szumiało przed wymiana to skąd dokłądnie (przód,tył,środek auta) ?

Narzond - Wto Gru 23, 2008 21:31

Bari napisał/a:
ps. a jak Ci szumiało przed wymiana to skąd dokłądnie (przód,tył,środek auta) ?
Ciężko stwierdzić, po prostu było głośno w samochodzie, teraz jest ciszej ;))
smith - Pią Gru 26, 2008 00:15

Czyli instrukcja na podpory, zdemontować wał przejechać się samochodem i sprawdzić czy będzie szumiało jeżeli tak, (łożysko w reduktorze) albo IRD ;-(

Z podpór stare łożyska wytargać i nówki założyć :-)

A z immo chętnie przywrócił bym go do życia, spróbuje coś sam poszukać, jeżeli się nie uda może znajdę elektryka.

Jakie jest złącze komputerowe w LR ? i jaki program do obsługi ?

Mam wtyczkę obd2, ale tam chyba jest inna nie sprawdzałem chociaż już wiem gdzie jest złącze.

Jestem pewien ze immo nawalił i ktoś wezwał elektryka i o zrobił Power obejście do rozrusznika od stacyjki.

W pierwszej kolejności musze zrobić tylną szybę, nie wiem czy każdy zna ten problem ale zbiera mi się woda w bagażniku dokładnie w schowku bagażnika, otwieram a tam basen w końcu wyjęliśmy tapicerkę bagażnika bo cała namokła, schowek ma po lewej takie zagłębienie gdzie wywierciliśmy maleńką dziurkę (odpływ), z tym ze na razie nie wkładam tapicerki do bagażnika, aż szyba nie będzie zrobiona, a i tak Wogule taki odpływ dobra rzecz, pomyśle zrobić jakiś porządny na wypadek nazbierania się wody w schowku, najlepiej z wężykiem aby się też woda przez niego nie dostała.

Jeszcze tak mnie ciekawi jak czasami, gdzieś ostro zakręcę, i przyhamuje itp. Zapala się kontrolka TC i czuć taką wibracje też na pedale hamulca to wiem ze abs działa jak się nie mylę, a czy TC jak się oświeci z zgaśnie to wszystko ok. ?

Bari - Pią Gru 26, 2008 01:49

Freelander niema reduktora tylko przekładnię kątową (IRD)...A TC to Kontrola Trakcji - włącza się gdy kołą zaczynają tracić przyczepnosć kiedy przestają kontrolka się gasi
smith - Pią Gru 26, 2008 19:08

No i teraz już wszystko rozumiem, czyli wszystko jest ok.
Narzond - Sob Gru 27, 2008 14:10

a co do wody w bagażniku, też to mam , ale dziurka załatwia problem ;))) tylko w wykładzinie też wywierć. a co do łożysk to tak jak wyżej pisałem, jeśli bez wału nie huczy a na nowych łożyskach z wałem huczy to łożysko na wyjściu ROZDZIELACZA a nie reduktora jak już wyżej wspomniano ;))
smith - Sob Gru 27, 2008 17:34

No tak, problem z wodą chce jeszcze załatwić tak aby woda się nie zbierała, bo zbiera się przez szybę która się nie domyka, jak by działała to jak widziałem domyka się po zamknięciu drzwi.
Bari - Sob Gru 27, 2008 21:02

Narzond napisał/a:
łożysko na wyjściu ROZDZIELACZA


Narzond ile pln trzeba wyłożyć za takie łożysko ?

Narzond - Nie Gru 28, 2008 11:05

smith napisał/a:
No tak, problem z wodą chce jeszcze załatwić tak aby woda się nie zbierała, bo zbiera się przez szybę która się nie domyka, jak by działała to jak widziałem domyka się po zamknięciu drzwi.


Mi nawet jak się szyba domyka woda się gromadzi, choć w mniejszych ilościach.


Bari napisał/a:

Narzond ile pln trzeba wyłożyć za takie łożysko ?


Z tego co pamiętam to łożyska osobno nie da się kupić, trzeba cały zestaw łożysk do rozdzielacza, kiedyś był zestaw na alledrogo po promocyjnej cenia 700zł ale poszedł odrazu, w serwisie koszt około 1300zł

smith - Pon Gru 29, 2008 17:42

Eksploatacja samochodu przynosi następne pytania ;-)

1. Ogrzewanie, czy to normalne ze diesel bardzo wolno się nagrzewa, co prawda jak przejadę ze 3 – 5 km to wskaźnik temperatury silnika podskoczy do połowy czyli silnik ma swoja temperaturę, ale na wolnych obrotach i w drodze dom – garaż ok. 3 km wskaźnik temperatury nie drgnie, i zimne powietrze dmucha do auta. ps. wyczytałem ze silnii DCI charakteryzują się: mniejszym wydzielaniem ciepła,

Może to być związane z termostatem ?, nie spotkałem się jeszcze w życiu z nagrzewnicą, a słyszałem ze taką w silniku mam, za co ona odpowiada ?

2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?

3. Parujące szyby, temat był już poruszany, ale jeżeli włączę obieg w samochodzie to szyby zaczynają parować, chcę również wymienić filtr kabinowy, jak czytałem znajduje się on w „nogach” pasażera z przodu.

4. Klimatyzacja poprzedni właściciel mówił ze „spierdziela” ale z tym udam się do serwisu, gdzie znajduje się sprężarka od Klimy tak w przybliżeniu, patrząc na silnik od przodu.

I jeszcze PS. Bawiłem się z tylna szyba znaczy, mowie podłączę silnik sam od szyby może zadziała mi wycieraczka, podłączyłem silnik wiec silnik działa daje w górę kreci w górę i zatrzymuje się naturalnie w dół to samo, pozamykałem auto, zamknąłem klapę z tyłu oczywiście stacyjkę włączyłem kombinuje i nic silnik działa ale wycieraczka i spryskiwacz nic, akumulator rozłączyłem (reset) i niestety nic nie dało na siłę muszą być linki, szukałem czujnika w tych szynach myślę może jest jakiś kontaktron ze szyba jak jest u góry to się kontaktuje ale nie ma takiego czegoś (chyba), wygląda na to ze komputerek jakoś czuje sobie na silniku ze szyba jest zamknięta, czyli z linkami dostaje opór i działa ? na to wygląda i puszcza wszystko.

Rowan - Pon Gru 29, 2008 17:56

smith, nie masz silnika DCI w swoim aucie :!: :!: :!:
Możliwe, że masz padnięty termostat.

Marrkus - Pon Gru 29, 2008 20:09

smith napisał/a:
Eksploatacja samochodu przynosi następne pytania ;-)

2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?


Wymiana wahacza się zapowiada ewentualnie tulei gumowej

smith - Wto Gru 30, 2008 16:01

Rowan, Musze sprawdzić silnik, tylko to wyjaśni problem, w dowodzie jest podane 2.0DCI, w dokumencie identyfikacji pojazdu(stacji diagnostycznej jest podane 2.0 DCI, typ pojazdu wersja 03/03, pojemność silnika 1994, 72KW. TYP LN.
w niemieckiej karcie pojazdu:
Producing: Rover , typ LN, rodzaj napędu diesel.

z stukaniem, stawiam na tuleje, do czego służy nagrzewnica w tym samochodzie ?

Narzond - Wto Gru 30, 2008 16:18

smith napisał/a:
1. Ogrzewanie, czy to normalne ze diesel bardzo wolno się nagrzewa, co prawda jak przejadę ze 3 – 5 km to wskaźnik temperatury silnika podskoczy do połowy czyli silnik ma swoja temperaturę, ale na wolnych obrotach i w drodze dom – garaż ok. 3 km wskaźnik temperatury nie drgnie, i zimne powietrze dmucha do auta. ps. wyczytałem ze silnii DCI charakteryzują się: mniejszym wydzielaniem ciepła,


Nie masz DCI tylko seria L rovera, to co piszesz o tym nagrzewaniu się silnika to normalne że tak jest, jak ma sie szybko grzać to go gazuj ale pamiętaj że długo nie pożyje ;))) a nagrzewnica to poprostu wymiennik ciepła, zimne powietrze z zewnątrz ogrzewa się na niej i wpada do auta a nagrzewnica zasilana jest płynem chłodniczym.

Marrkus napisał/a:
smith napisał/a:
Eksploatacja samochodu przynosi następne pytania ;-)

2. Jak pokonuje „hopki na osiedlu” jak szybko przejadę przez drania cos strasznie uderza mi z prawej strony przedniej, czyżby amortyzator cos w nim było wybite ? co najczęściej się tam zużywa ?


Wymiana wahacza się zapowiada ewentualnie tulei gumowej


Nie, w freelanderze szybko padają drążki stabilizatora oraz gumy podtrzymujące stabilizator, zacznij od tego.

smith napisał/a:
3. Parujące szyby, temat był już poruszany, ale jeżeli włączę obieg w samochodzie to szyby zaczynają parować, chcę również wymienić filtr kabinowy, jak czytałem znajduje się on w „nogach” pasażera z przodu.


Filtr kabinowy, sprawdź odpowietrzenie kabiny, w bagażniku z lewej strony (oczywiście pod plastikami)

smith napisał/a:
4. Klimatyzacja poprzedni właściciel mówił ze „spierdziela” ale z tym udam się do serwisu, gdzie znajduje się sprężarka od Klimy tak w przybliżeniu, patrząc na silnik od przodu.


Lewa strona z dołu.

smith napisał/a:
wygląda na to ze komputerek jakoś czuje sobie na silniku ze szyba jest zamknięta, czyli z linkami dostaje opór i działa ? na to wygląda i puszcza wszystko.


Właśnie tak jest

smith - Wto Gru 30, 2008 17:39

Dzięki ! czyli ktoś zrobił błąd wpisując dokumenty DCI
Silnik L Rovera (który mam) ma pompo wtryski ? sterowane elektronicznie ? czy mechaniczną pompę ? gdzie znajdę do niego serwisówkę

Brt - Wto Gru 30, 2008 19:08

Pompa rozdzielaczowa sterowana elektronicznie (Bosch VP37), wtryskiwacze normalne, wtrysk bezpośredni. Nie są to ani common rail, ani pompowtryskiwacze :ok: A po co serwisówka ?? rozrząd co 60 - 80kkm, olej co 10kkm (półsyntetyk), najlepiej też wtedy filtr powietrza wymieniać. I wystarczy :D

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 19:13 ]
i to se poczytaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50

smith - Wto Gru 30, 2008 20:25

No to wszystko jasne, dziękuje za pomoc, zabieram się na początek za wał napędowy (łożyska i lokalizacja szumu :-) )

Olej pół syntetyk nie wiem jaki był wlany wcześniej :-( bo był wymieniony dopiero na lato wymieniam oleje wszystkie.

Narzond - Sro Gru 31, 2008 16:11

smith napisał/a:
Olej pół syntetyk nie wiem jaki był wlany wcześniej :-( bo był wymieniony dopiero na lato wymieniam oleje wszystkie.


To wlej jaki ci pasuje, wymień filtr oleju, i cały czas lej ten sam ;))

smith - Sob Sty 03, 2009 20:05

Wiec Zdemontowałem wał napędowy cały, przejechałem się rozpędziłem auto do 100 km/h jechałem tez powoli i przyspieszałem zwalniałem na luzie itd. I jest wielka cisz słychać tylko pracujący elegancko silnik.

Wyjęliśmy wiec podpory z wału jedna puściła elegancko a druga, trzeba było się naciachać ale poszło, łożyska eleganco wyszły z podpór jak się teraz nie mylę 6006 to rozmiar ale mogę się mylić. Łożyska nieźle zapiaskowane i zamaraszone widać nikt ich nie ruszał od nowości, zakupie wiec nowe i powinno być ok. :-)

wojtekw01 - Wto Cze 02, 2009 18:55

witam wszystkich!posiadam freelandera 5cio drzwiowego i mam taki problem ze nie moge otworzyc tylnej klapy,szyba nie dziala ale prady w kostce do silnika sa, a oprucz tego praktycznie tylna klapa jest martwa.czy ktos na forum orientuje sie w tym co to moze byc?czy cos jest zablokowane,czy moze jakis przekaznik jest spalony? z góry dziekuje.pozdrawiam
_________________

radzio270382 - Czw Lis 05, 2009 18:47

Bari napisał/a:
Freelander niema reduktora tylko przekładnię kątową (IRD)...A TC to Kontrola Trakcji - włącza się gdy kołą zaczynają tracić przyczepnosć kiedy przestają kontrolka się gasi
Panowie mam pytanko co do tej kontrolki tc jusz teraz wiem że sie zapala jak traci sie przyczepność bo jak wujas wjechał w grząskie błoto to kontrolka zapliła mu sie a niewiedział dlaczego a czy takie zgrzyty jakby 2 zębatki przeskakiwały o ząbki to normalne :?: to sie dzieje jak wjedzie w jakies mocne błoto (Jezdzi na ryby)