Zobacz temat - [R620] Kąt pionowy przednich kół....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kąt pionowy przednich kół....

phoenix123 - Wto Gru 23, 2008 00:50
Temat postu: [R620] Kąt pionowy przednich kół....
Witam. Mam pytanie czy w roverze 620 można regulować pionowy kąt pochylenia kół przednich? Jeśli tak to jak to zrobić?...
NEOSSS - Wto Gru 23, 2008 11:47

A co przod Ci sie polozyl? Sprawdz najpierw sworznie kolego i drazek stabilizacyjny
phoenix123 - Wto Gru 23, 2008 19:04

No właśnie nie rozłożył tylko złożył przy pomocy krawężnika;( i zastanawiam się czy jest jakaś regulacja kąta pionowego? bo z tego co zauważyłem koło wyprostowało mi się do pionu, a tak chyba nie powinno być....
NEOSSS - Wto Gru 23, 2008 23:35

phoenix123, mowilem sprawdz sworznie bo jezeli rozwaliles sworzen to ktoregos pieknego dnia wyskoczy sie wahacz z gniazda i bedzie ból... Duzy ból...
blue827 - Sro Gru 24, 2008 08:32

Może zarzuć jakąś fotkę np z przodu samochodu żeby było widać prawe i lewe koło.
Regulacji nie ma, dolny sworzeń jest wprasowany w wachacz, a górny sworzeń chyba też w 600stce.

w 800stce jest fabrycznie przynitowany do górnego wachacza, chyba że ktoś rozwiercił nity i przykręcił na śruby nowy sworzeń zamiennik, i jeśli otwory były dużo większe niż śruby to może sworzeń może się trochę przesunąć

Luzy na górnym sworzniu łatwo sprawdzić , wystarczy poruszać ręką za ten pionowy element, metaliczne stuki.

Luzy na dolnym wachaczu sprawdza się poprzez włożenie łapki (łoma) lub klucz płaski np 22 pomiędzy obudowę sworznia a wachacz (nie uszkadzająć gumowej osłonki sworznia), i jeśli można je odchylić względem siebie (u mnie było 0.5cm na prawym sworzniu) tzn że są luzy i do wymiany.
Dla ułatwienia można też leciutko drugim podnośnkiem unieść od spodu sam wachacz, wtedy lżej będzie operować łapką, bo ciężki wachacz nie będzie wisiał na sworzniu.

tutaj jeden z tematów o dolnym sworzniu:
http://forum.roverki.eu/v...light=sworze%F1

phoenix123 - Sro Gru 24, 2008 12:02

Dolny sworzeń sprawdziłem jak tylko wróciłem do domu( w prawym kole kiedyś mi się urwał więc wiem o co chodzi). Co do zdjęcia to różnica jest naprawde nie zauważalna, przynajmniej organoleptycznie;) dopiero po przyłożeniu poziomicy do felgi zauważyłem że koło jest wyprostowane o jakieś 5-10mm. Szkoda że nie ma regulacji, będzie musiał tak zostać... Wesołych świąt;) Pozdrawiam
honeker - Sob Cze 12, 2010 21:55

Regulacja jest, jak rozwiercisz (przesuniesz) 4 otwory mocowania śrub w górnym wahaczu ;-) tzw. "stworzenie regulacji", u mnie pomogło a konstrukcji nie osłabiasz za bardzo - na wadze wychodzi kwestia przesunięciu paru mm otworów (u mnie było 5mm) i koło stoi prosto (opony nie drzesz).