|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover416Tourer] Nagrzewnica?
kujot - Wto Gru 30, 2008 19:57 Temat postu: [Rover416Tourer] Nagrzewnica? A więc tak. Po ostatniej trasie z domu do Olsztyna (80km), stwierdziłem że coś jest nie tak. Silnik raczej był rozgrzany po tylu kilometrach, natomiast powietrze z nawiewu (przy maksymalnym ustawieniu na ciepłe), było co najwyżej letnie. Raptem na tyle, że siedząc w kurtce całą drogę, zapięty pod samą szyję, nie było mi zimno. Tak więc po powrocie pospiesznie wymieniłem termostat, i niestety poza tym, że szybciej silnik łapie temperaturę (wskazówka temperatury szybciej się podnosi), ciepłe powietrze z nawiewu jest dalej tylko letniawe. No i mechanik stwierdził że to nagrzewnica. Poczytałem trochę na forum o podobnych problemach, sprawdziłem czy aby linka od pokrętła ciepłoty powietrza przełącza zawór, no i przełącza. Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym stoi i nie dyga, żadnych wycieków nie ma. I co najdziwniejsze, im wyższe obroty silnika to powietrze z nawiewu leci cieplejsze, zdejmuję nogę z gazu i jest chłodniejsze. Teraz sedno mojej opowieści i pytanie z nim związane, czy nagrzewnica od nowszego modelu Rovera serii 400 będzie pasować do starszego modelu (kanciaka)? No i może ktośsię orientuje jakie są ceny nagrzewnic, nowych i używanych. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Wszystkiego najlepszego dla forumowiczów na Nowy Rok, pozdrawiam!
sTERYD - Wto Gru 30, 2008 20:43
kujot napisał/a: | im wyższe obroty silnika to powietrze z nawiewu leci cieplejsze, zdejmuję nogę z gazu i jest chłodniejsze |
zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia
kujot - Sro Gru 31, 2008 17:58
Odpowietrzanie nic nie daje, jest tak jak było. Z kolei jak mam płukać nagrzewnicę i nie mieć pewności że to pomoże, to wolę ją wymienić. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji o nowych nagrzewnicach, czyżby do tego modelu nie można było kupić nowej nagrzewnicy? No i może ktoś wie i odpowie mi, czy nagrzewnice od tych nowszych 400setek (jeśli już przyjdzie kupić używaną), pasują do starszych kanciaków?
AndrewS - Czw Sty 01, 2009 20:44
kujot napisał/a: | ciepłe powietrze z nawiewu jest dalej tylko letniawe |
u mnie przy dobrze rozgrzanym samochodzie i rece przystawionej blisko nawiewu powietrze potrafilo nawet parzyc
robilem kiedys pomiary
a dworze troche ponizej zera ogrzewanie na maksa, nawiew na 1 bieg, skierowany tylko na szybe, czujnik wlozony w kratke nawiewu, termopara
czas 0 temp 4 stopnie
1min 7 stopni
2 14,5 stopnia
3 23 stopnie
4 31 stopni
5 37 stopni oborty spadaja do 1tys rpm , wskazowka temp silnika zaczyna isc w gore
6 41 stopni
7 46 stopni
8 48 stopni
9 51 stopni
10 54 stopnie do optymalnej temp silnika brakuje jakies 5 mimimetrow
moze Tobie nie otwiera sie do konca zaworek nagrzewnicy
kujot - Sob Sty 03, 2009 11:57
No to u ciebie Andrzeju to się nazywa grzanie, to rozumiem. Rozmawiałem też z moimi kolegami i podpowiadają, że jeśli przewód dolotowy do nagrzewnicy jest ciepły, a wylotowy zimny, to na bank jest coś z nagrzewnicą. A w momencie kiedy wkręca się silnik na wyższe obroty, to ciśnienie jest większe i coś tam się jeszcze tego ciepła przedostaje. Niestety na wolnych obrotach jest kosta. Także nie wiem do końca jak jest z tym zaworem, i czy przy takich objawach jakie ci teraz przytoczyłem, to może być jego sprawka. W każdym bądź razie jak kumpel miał tak w Scenicu z tymi przewodami przy nagrzewnicy, to po jej wymianie jak ręką odjął, a powietrze bucha jak z pieca.
AndrewS - Sob Sty 03, 2009 13:42
hmm zawsze latwiej zaworek sprawdzic niz wyciagac nagrzewnice, ostatecznie na probe mozesz go calkiem pominac i wstawic w jego miejsce kawalek rurki i zaciski
aa i przypomniala mi sie jeszcze jedna sprawa, zeby wymusic przeplyw plynu przez nagrzewnice, nawet przy otwartym zaworku nagrzewnicy, stosuje sie zwezke na tym odcinku, zwężka jest miedzy trojnikiem wlotowym i wylotowym do nagrzewnicy, tak napewno bylo w poldoroverze, kiedys cos na forum bylo, ze w Roverach jest bardzo podobnie
|
|