Zobacz temat - [214SI 97]Ogrzewanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214SI 97]Ogrzewanie

habr29 - Pon Sty 05, 2009 19:37
Temat postu: [214SI 97]Ogrzewanie
Witam znawców tematu.
Na wstępie przedstawiam model Roverka 214 SI rocznik 97.
Przeczytałem wiele postów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż rozkręciłem już prawie połowę mojego rowerka w celu zlokalizowania usterki
czyli braku ciepłego nawiewu.Zawór do nagrzewnicy sprawdzony i działa prawidłowo,
nagrzewnica wykręcona i sprawdzona jest drożna,termostat wykręcony i sprawdzony działa bez zarzutów. Objawy podobne jak w innych postach mianowicie ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne .

Pytanie : czy ktoś wie jakie zadanie spełnia zwężka z plastykowym chyba zaworkiem tzw.obejście nagrzewnicy i czy w środku powinna być dziurka średnicy wejścia .
Mam to wymontowane i zastanawiam się jakie by to spełniało zadanie skoro dziura jest na wylot,w środku widać jeszcze sprężynkę.

Na zakończenie dodam że problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem
do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności
albo ten uszczelniacz temu pomógł.

Zainteresowanym dzięki za informację.
Pozdrawiam habr29

Brt - Pon Sty 05, 2009 20:25

Podejrzewam, że uszczelnił za dużo :( ale niestety nie wiem które miejsce jest przyczyną :roll:
strala1 - Pon Sty 05, 2009 20:27

pewnie zastosowałeś uszczelniacz w proszku? przy tym syfie to norma.
giewu - Wto Sty 06, 2009 08:28

Cytat:
... problem z ogrzewaniem wystąpił parę dni po tym jak wsypałem do zbiorniczka wyrównawczego uszczelniacz układu chłodzącego może to zbieg okoliczności albo ten uszczelniacz temu pomógł.

najpewniej to była właśnie przyczyna zapchania nagrzewnicy, bo jak piszesz wcześniej
habr29 napisał/a:
... ciepły wąż do zaworka nagrzewnicy rurki nagrzewnicy zimne .

moim zdaniem nagrzewnica do ponownego wymontowania i gruntownego czyszczenia ... jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest drożna :twisted:

z drugiej strony, skoro zdecydowałeś się na dosypanie bądź dolanie jakiegoś uszczelniacza do płynu chłodzącego mniemam, że masz jego ubytek ... sprawdź w takim razie czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia (korki powietrzne też mogą zablokować przepływ płynu przez nagrzewnicę) :wink:

sknerko - Wto Sty 06, 2009 08:50

miałem podobny problem zapowietrzała sie nagrzewnica bo nie wiedzieć czemu zawsze miałem zamknięta przy napełnianiu :głupek2: i potem ni cholery odpowietrzyć się nie dała a działo sie to w polonezie z sercem Rovera, jak otwarłem podczas napełniania układu problem ustąpił
habr29 - Wto Sty 06, 2009 18:35

Witam.
Nagrzewnicę osobiście udrażniałem ,wlałem do niej ocet i gotowałem w wodzie .Następnego dnia ocet wylałem i płukałem w wodzie.Woda przelewała się przez nią bez żadnych oporów,więc stwierdziłem że jest drożna.Głównie chodzi mi oto jakie zadanie spełnia ten plastykowy zaworek za termostatem i jaki ma mieć wygląd w środku.

Pozdrawiam habr29

sTERYD - Sro Sty 07, 2009 01:15

on jest tam po to, żeby przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy plyn krążył w małym obiegu nie dicuerając do nagrzewnicy..., gdyby go tam nie było, to po zamknięciu nagrzewnicy płyn stałby sobie w bloku mimo pracy pompki :/
habr29 - Sro Sty 07, 2009 20:10

Czyli po jego demontażu i podłączeniu przewodów bezpośrednio z pominięciem tej zwężki , oczywiście z otwartym zaworem na przepustnice obieg powinien pracować bez zakłóceń ?
sTERYD - Sro Sty 07, 2009 22:34

tak, ale po zamknięciu nagrzewnicy (nawet przy małym jej otwarciu) silnik się momentalnie przegrzeje... naprawdę momentalnie :/
habr29 - Czw Sty 08, 2009 17:41

Dzięki za ostrzeżenie.
Jeszcze mam pytanie czy w środku tego zaworka powinien być otwór na wylot czy zamykany sprężynką z podkładką która go zamyka a pod wpływem ciśnienia jest cofana i wtedy następuje obieg płynu przez tę zwężkę,bo w moim przypadku jest tam przelot więc obieg na pewno przechodzi cały czas przez niego .

Kruti - Czw Lut 19, 2009 12:09

a u mnie objawy podobne (ten sam model) ale nie pracuje ten zawór. Tzn. przy obracaniu w ogóle nie reaguje (może jakieś cięgło czy coś). Jest jakiś sposób na jego reanimację?

pozdrawiam

bar17tek - Sob Lut 21, 2009 20:27

Witam Wszystkich a ja mam taki problem!! Niewiem czy to normalne w roverku 420 SDI ale gdy włacze ogrzewanie to tylko z dwoch środkowych kratek dmucha cały czas zimne powietrze nawet jak dam pokrętło na maks ciepła wszędzie jest ok czyli dmucha ciepło tylko z tych dwóch! Bede wdzięczny za pomoc :wink:
pietro - Sob Lut 21, 2009 22:16

bar17tek,: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36500

w r400 może jest podobnie

Lechos - Sob Lut 21, 2009 22:46

w 400 suwak masz miedzy srodkowymi kratkami
pamperek z biala strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione (np. ciple)
pamperek z niebieska strzalka - powietrze leci takie jakie masz nastawione z domieszka swiezej i zimnej bryzy z zewnatrz

bar17tek - Sro Lut 25, 2009 21:17

Dzięki za pomoc :> nigdy na to nie zwracałem uwagi :grin: