Zobacz temat - [rover 220 sdi 1997r 1997cc ] i szybkie wyladowanie baterii
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 220 sdi 1997r 1997cc ] i szybkie wyladowanie baterii

miro20 - Pon Sty 05, 2009 21:34
Temat postu: [rover 220 sdi 1997r 1997cc ] i szybkie wyladowanie baterii
Witam , mam maly problem z akumulatorem , gdy zaczyna sie robic troszku zimno ( okolo 2 stopnie C ) i moj rover postoi z 4 dni bez rozruchu nie moge go odpalic , wiem ze diesel potrzebuje silny akumulator i taki mam nowka , aleternator raczej dziala bo gdy odlacze akumulator podczas pracy silnika to auto dziala prad jest . Nie jestem pewien czy mam jakies zwarcie czy cos ze tak szybko mi rozladowywuje akumulator czy poprostu tak to jest w tych autach , dystans jaki pokonuje miedzy odpaleniami auta nie jest zbyt duzy okolo 12 km ,jak ewentualnie sprawdzic alternator uzywajac np multimetra ? jakie natezenie pradu powinno plynac ??


dzieki za odpowiedzi

Brt - Pon Sty 05, 2009 21:40

a) sprawdzasz napięcie na zaciskach akumulatora przy odpalonym silniku - powinno byc 13,8 - 14,4 (niewielkie odchyłki dopuszczalne)
b) sprawdzasz prąd jaki pobiera auto (szeregowo między klemą a zaciskiem aku) po wyłaczeniu wszystkiego i zamknięciu auta/uzbrojeniu alarmu. Prąd powinien być rzędu 0,05A (lub coś koło tego) :ok:

miro20 - Pon Sty 05, 2009 21:49

oki sprawdze to w srode jak bede mial roszku wolnego od pracy a co masz na mysli sprawdzic szeregowo ?
gpredki - Pon Sty 05, 2009 22:07

Co robisz?? Odlaczasz akumulator w trakcie pracy silnika??
NEOSSS - Pon Sty 05, 2009 22:34

gpredki, A co chcesz sie dowiedziec bo nei rozumiem pytania?
gpredki - Pon Sty 05, 2009 22:37

No gratuluje inwencji tworczej i odlaczania akumulatora w trakcie pracy silnika.
NEOSSS - Pon Sty 05, 2009 22:41

gpredki, wez sie wysil i opisz co masz na mysli i czemu szkodzi odlaczanie aku na nie dluzej niz 15 sekund(przerzucenie aku) podczas pracy silnika?
Brt - Pon Sty 05, 2009 22:43

gpredki, próbowałeś ;)
miro20, jesli masz odrobinę wiedzy elektrycznej o pomiarach prądu i napięcia to powinieneś wiedzieć co i jak. Jesli nie wiesz, to lepiej uważaj, bo mozna popsuć miernik lub auto :ok:

gpredki - Pon Sty 05, 2009 22:45

NEOSSS napisał/a:
gpredki, wez sie wysil i opisz co masz na mysli i czemu szkodzi odlaczanie aku na nie dluzej niz 15 sekund(przerzucenie aku) podczas pracy silnika?


Np. zjaraniem elektroniki, uszdodzeniem diod alternatora i nie trzeba zadnych magicznych 15 sekund.

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 22:47 ]
Brt napisał/a:
gpredki, próbowałeś ;)


Nie, ale widzialem jak ktos probowal. Ladnie strzelily zarowki w lampach i elektornika poszla sie bujac.

NEOSSS - Pon Sty 05, 2009 22:50

gpredki zgodze sie z uszkodzeniem alternatora gdy jest na wykonczeniu badz ktos naprawde nie dokreci klem i podczas jazdy mu zeskocza naprzyklad i jedzie na alternatorze...
Podczas szybkiej odpinki i wymiany nic sie nie stanie... Doswiadczenie zyciowe...

gpredki - Pon Sty 05, 2009 22:54

10 razy sie uda, 11 nie. Dzis rano znajomej kumpel pomagal odpalic auto na kable, podlaczyl odwrotnie akumulatory i oba auta przezyly. Czy to znaczy, ze tak mozna robic?
Elektronika we wspolczesnych autach jest bardzo wrazliwa, a zadaniem akumulatora jest tez "odfiltrowanie" zaklocen pojawiajacych sie w instalacji elektrycznej. taki bufor bezpieczenstwa - dlatego w razie zwarcia do akumulator pada, elektronika przezywa.

miro20 - Pon Sty 05, 2009 23:27

Brt napisał/a:
gpredki, próbowałeś ;)
miro20, jesli masz odrobinę wiedzy elektrycznej o pomiarach prądu i napięcia to powinieneś wiedzieć co i jak. Jesli nie wiesz, to lepiej uważaj, bo mozna popsuć miernik lub auto :ok:


oki juz wiem musze zamknac obwod za pomoca miernika pomiedzy + aku a klema+

Brt - Pon Sty 05, 2009 23:39

miro20 napisał/a:
oki juz wiem musze zamknac obwod za pomoca miernika pomiedzy + aku a klema+

:] będą z Ciebie ludzie ;) :ok:

miro20 - Sro Sty 07, 2009 15:26

Witam , zrobilem pomiary i mi wyszlo :

14,6 v wlaczony silnik wylaczone swiatla itdp
14,16 v wlaczony silnik wlaczone swaitla nadmuch

0.33 A wszystko wylaczone auto nie uzbrojone
0.35 A auto uzbrojone w alarm

i tu ciekawostka pomyslalem o odlaczeniu radja i mi wyszlo

0.03 wszystko wylaczone radio nie uzbrojone
0.08 auto uzbrojone w alarm

czy ta roznica miedzy ,podlaczonym radjem ,a odlaczonym jest az tak duza ,zeby mi rozladowywac akumulator w przeciagu kilki dni ,na tyle zebym nie zdazyl odpalic ?

phuss - Sro Sty 07, 2009 15:30

tak w 3-4 dni rozładuje, przy takich mrozach nawet szybciej
sknerko - Sro Sty 07, 2009 15:37

bo pewnie radio nie jest orginalne roveroskie i zwarte ma przewody od zasilania ten na stałe z tym przez stacyjke (żeby grało bez kluczyka i potem tacy "złodzieje prądu" zimą są :twisted:
Brt - Sro Sty 07, 2009 15:43

Cytat:
czy ta roznica miedzy ,podlaczonym radjem ,a odlaczonym jest az tak duza ,zeby mi rozladowywac akumulator w przeciagu kilki dni ,na tyle zebym nie zdazyl odpalic ?

Tak. To jest Twój złodziej prądu.

NEOSSS - Sro Sty 07, 2009 15:44

Biedne radio :mrgreen:
miro20 - Sro Sty 07, 2009 16:02

no nie jest roweroskie i niestety zeby dzialalo musialem tak podlaczyc zeby sie zwieraly te dwa kable , kupilem jakis byle jaki za chyba 120 zl byle mial mp3 w takim razie chyba zrobie odciecie radia przy wylaczaniu auta :) jeden przelacznik powinien wszystko zalatwic :)

Dzieki panowie za pomoc :)

NEOSSS - Sro Sty 07, 2009 16:35

miro20, a po co tak? Odlacz tylko kabel czerwony, zolty zostaw... Wtedy bedzie dzialac po kluczyku
miro20 - Sro Sty 07, 2009 17:01

wiesz co nie pomyslalem o tym :P , bo radio podlaczalem gdy auto bylo wylaczone i gdy podlaczalem jeden z nich to radio sie nie podnosilo , dzis moze sprawdze twoje rozwiazanie wraz z pomiarem
sknerko - Sro Sty 07, 2009 22:50

Eh szpece.... jak podłączysz plus czyli ten który ma mieć zasilanie bez przerwy do plusa który jest bez kluczyka a ten drugi który uruchamia radio (chyba żółty) do plusa przez kluczyk to złodzieja powstrzymasz bo jak dasz wszystkie przez kluczyk to ci ustawienia kasować będzie
miro20 - Czw Sty 08, 2009 17:00

No to chyba wiadomo ze jak odlaczysz radio od pradu to ustawienia sie kasuja , ale mi wcale nie zalezy na ustawieniach , slucham tylko mp3 , a po za tym mam tylko jeden kabel doprowadzajacy prad , i to jest ten kabel co jest w nim prad na podtrzymanie . Jutro mam wolne i sproboje znalezsc ten 2 przez kluczyk napewno gdzies jest tylko pytanie gdzie .