Zobacz temat - [R400] Pilot, immo - opis naprawy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Pilot, immo - opis naprawy.

fearless - Pon Sty 12, 2009 12:43
Temat postu: [R400] Pilot, immo - opis naprawy.
Witam, ze względu iż nie raz otrzymałem pomoc na forum w różnych sprawach, chciałem się tym samym podzielić z innymi użytkownikami.

Mój post będzie dotyczył naprawy pilota 3TXA od Rover 400.

Potrzebne rzeczy:
1. Lutownica i cyna (najlepiej o przekroju 1 mm)
2. Nowe przyciski do pilota (ja dostałem na szrocie kilka starych pilotów od różnych aut i z nich wziąłem przyciski - koszt 1,00 zł na farta dla strażnika)
3. Nowy Rezonator Kwarcowy - dostępny w sklepie w Wa-wie "Gamma" koszt 1,60 netto + koszt wysyłki - Numer katalogowy 2102. http://www.rfm.com/products/data/ro2102.pdf Tylko musicie ich pilnować żeby był w takiej obudowie jak w linku podanym.
4. WD 40, sprężone powietrze - bez tego ani rusz :)
5. Dużo cierpliwości i sprawne ręce.

Sposób przygotowania i naprawy.

1. Wyjmujemy pilota z obudowy, i wyjmujemy baterię.
2. Pryskamy WD 40 (całego jak leci) czekamy chwilkę i czyścimy sprężonym powietrzem, a następnie odkładamy na kilka minut żeby wysechł.
3. Zabieramy się za wylutowanie starych przycisków (trzeba uważać żeby ich nie przegrzać bo później nie chcą klikać - a mogą nam się jeszcze przydać)
4. Jak już mamy wylutowane przyciski - to zabieramy się za wylutowanie Rezonatora Kwarcowego (to okrągłe ustrojstwo po stronie baterii) oraz mocowania baterii.
5. Pilot goły i gotowy do dalszej naprawy: Poprawiamy ścieżki na pilocie (o ile stwierdziliśmy jakieś zarysowania, pęknięcia, przetarcia).
6. Gdy ścieżki już poprawione zaczynamy lutować nowe przyciski - i tu znowu należy uważać z przegrzaniem(jak przegrzejemy nowe to przydadzą się te stare, o ile i tych nie przegrzaliśmy).
7. Wlutowujemy nowy Rezonator oraz mocowanie baterii - warto wlutować mocowanie nieco głębiej - dzięki temu bateria będzie lepiej przylegała do mocowania.
8. Wszystko już wlutowane - pozostaje tylko raz jeszcze użyć magicznego WD 40 i wyczyścić powietrzem.
9. Wkładamy baterię.
Tak zakonserwowanego pilota składamy z obudową i gotowe.

Na koniec chwila zabawy w synchronizowanie i pilot śmiga jak nowy.

Mój po tej naprawie otwiera z odległości 15 m (około), przed naprawą raz otwierał a raz nie. A działał najdalej do 2 m od auta.

Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś to pomoże.
A zaznaczam że naprawę wykonujecie na własną odpowiedzialność.

sTERYD - Pon Sty 12, 2009 14:23

przyciski, to chyba w każdym elektronicznym za +/- złotówkę można dostać ;)
fearless - Pon Sty 12, 2009 14:40

sTERYD napisał/a:
przyciski, to chyba w każdym elektronicznym za +/- złotówkę można dostać ;)


No może i można - dlatego napisałem że ja mam ze szrotu(ktoś inny może kupić w sklepie), bo jak już jeździłem w poszukiwaniu używanego pilota 3TXA (którego i tak nie znalazłem) to przy okazji dostałem gratis kilka innych pilotów.

Tomi1 - Pią Wrz 02, 2011 10:09

odgrzeje kotleta :wink:
wie ktoś gdzie można nabyć nowy taki kwarc bo tej Gammy coś nie moge namierzyć

gregor13 - Pią Wrz 02, 2011 10:14

Tomi1 napisał/a:
odgrzeje kotleta :wink:
wie ktoś gdzie można nabyć nowy taki kwarc bo tej Gammy coś nie moge namierzyć


A to nie będzie TU?

Tomi1 - Pią Wrz 02, 2011 10:24

dzieki chyba to :wink:
jak ja to przeoczyłem :oops:

krzychot - Pią Wrz 02, 2011 14:34

panowie a czy znacie może miejsce w warszawie gdzie można kupić nowego pilota i zaprogramować go do immo samochodu... ??
ADI-mistrzu - Pią Wrz 02, 2011 14:39

Nie masz pilota czy masz go popsutego?
Pilot możesz na allegro kupić, a zaprogramujesz pewnie na spocie niedzielnym na bemowie :wink:

krzychot - Pią Wrz 02, 2011 14:44

mam pilota, którego używam i powiem szczerze, że próbowałem już lutować go lecz jest on już (mocno wyeksploatowany) i wolałbym mieć nowego.