|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i '97] problem po HGF
ash - Pon Sty 12, 2009 17:48 Temat postu: [R214i '97] problem po HGF Witam!
Przeszuklakem forum ale odpowiedzi nie znalazlem. Otoz sprawa sie tyczy R mojego kolegi, ktorego rowniez dopadlo HGF. Oddal do mechanika, zmienil uszczelke, splanowal glowice itp ale jak kolego wracal do domu od mechanika to nie mial grzania wogole w aucie, plyn mu uciekl bo mial nie dokrecona opaske no i skoczyla mu temperatura. Ledwo dojechal to przed domem zmienilismy opaske, zalalimy plyn i chcielismy odpowietrzyc uklad. Ustawilismy grzanie na czerwone pole, odpalilismy go do zagrzania i odkrecilismy odpowietrznik. Plyn sie juz przelewal to zakrecilismy go i dolalismy plynu. Ale to nic nie dalo, dmucha caly czas zimne powietrze, a silnik sie grzeje. Odpowietrzalismy go chyba z 10 razy i kupa. Nie dał sie odpowietrzyc - caly czas zimne powietrze z dmuchawy plus wskazowka temeratury silnika w gore leci, wentylator sie zalacza.
O co chodzi????
Czy to termostat? czy pozatykane kanaliki w bloku? Czy cos innego???
O mechaniku zapomnijcie, juz wiecej auta nie zobaczy. Szkoda, ze kolego wczesniej o tym mi nie powiedzial i zaprowadzil do jakiegos łajzy co chcial zrobic go na 600zl za robocizne.
arturky - Pon Sty 12, 2009 18:28
ash, zapchana nagrzewnica? Kolega nie używał przypadkiem przed awarią preparatu do uszczelniania układu chłodzenia?
ash - Pon Sty 12, 2009 19:46
Raczej nie uzywal, ale jakby nawet byla zapchana to by sie nie grzal sam silnik, co najwyzej to by nie lecialo cieple powietrze ale silnik bylby normalnie chlodzony a tak nie jest!
sTERYD - Wto Sty 13, 2009 00:31
no nie wiem... przy zapchanej nagrzenicy może być problem z odpowietrzeniem... inna rzecz, że moze być również zapchane obejście nagrzewnicy i wtedy cały maly obieg będzie stał w miejcu... może to być wywołane równiez majonezem
jeśli chodzi o chłodzenie, to kanaliki w bloku nie są na tyle małe, żeby je zalepić, ale może np przewody od chłodzenia są podłaczone odwrotnie...
a w ogóle to wg producenta odpowietrza się po prostu zalewając płyn na stojącym silniku
oprawca_1978 - Wto Sty 13, 2009 07:31
Hehehe, kolejny delikwent dał HGF'a do "naprawy" szpecjaliście "mechanikowi", zabulił do tego 600 PLN i ma co ma.. Ciekawe, za ile ta "naprawa" wylezie..
Kolejny niszczyciel silników Roverka.. Aby mu nerki zgniły !
ash - Wto Sty 13, 2009 09:38
nic nie zaplacil bo mu nie pozwolilem. Szkoda, ze odrazu do mnie sie nie zglosil. A teraz co robic? termostat? nagrzewnica? syf w ukladzie i zapchał? czy pekniety blok albo glowica i zapowietrza sie?
truten23 - Wto Sty 13, 2009 12:22
Hej ash
Sprawdź czy przewody są połączone jak trzeba. Jak ściskacz jakiś przewód wodny to podnosi sie poziom wody w zboirniczku??
ash - Wto Sty 13, 2009 18:46
Siema truten
sciskalem ten gruby, duzy przewod od kolanka do chlodnicy i byl jakby pusty. Srpawdze ten inne, a powiedz mi czego to bedzie objaw.
truten23 - Sro Sty 14, 2009 10:34
Jeśli ściskałeś go i płyn w zbiorniczku coś drgnął, czy zabulgotał to we właściwie całym ukladzie jest "woda". A jeśli jest miękki i nic w zbiorniczku nie bulgocze, nie rusza sie, ani nic takiego, to uklad jest pusty i nie dostaje plynu.
Idź tym śladem.
Taka podpowiedź tylko
Tak sobie myślę, do bloku silnika płun od zbiorniczka powinien docierać...
|
|