Zobacz temat - [R214i '97] problem po HGF
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i '97] problem po HGF

ash - Pon Sty 12, 2009 17:48
Temat postu: [R214i '97] problem po HGF
Witam!
Przeszuklakem forum ale odpowiedzi nie znalazlem. Otoz sprawa sie tyczy R mojego kolegi, ktorego rowniez dopadlo HGF. Oddal do mechanika, zmienil uszczelke, splanowal glowice itp ale jak kolego wracal do domu od mechanika to nie mial grzania wogole w aucie, plyn mu uciekl bo mial nie dokrecona opaske no i skoczyla mu temperatura. Ledwo dojechal to przed domem zmienilismy opaske, zalalimy plyn i chcielismy odpowietrzyc uklad. Ustawilismy grzanie na czerwone pole, odpalilismy go do zagrzania i odkrecilismy odpowietrznik. Plyn sie juz przelewal to zakrecilismy go i dolalismy plynu. Ale to nic nie dalo, dmucha caly czas zimne powietrze, a silnik sie grzeje. Odpowietrzalismy go chyba z 10 razy i kupa. Nie dał sie odpowietrzyc - caly czas zimne powietrze z dmuchawy plus wskazowka temeratury silnika w gore leci, wentylator sie zalacza.

O co chodzi????

Czy to termostat? czy pozatykane kanaliki w bloku? Czy cos innego???

O mechaniku zapomnijcie, juz wiecej auta nie zobaczy. Szkoda, ze kolego wczesniej o tym mi nie powiedzial i zaprowadzil do jakiegos łajzy co chcial zrobic go na 600zl za robocizne.

arturky - Pon Sty 12, 2009 18:28

ash, zapchana nagrzewnica? Kolega nie używał przypadkiem przed awarią preparatu do uszczelniania układu chłodzenia?
ash - Pon Sty 12, 2009 19:46

Raczej nie uzywal, ale jakby nawet byla zapchana to by sie nie grzal sam silnik, co najwyzej to by nie lecialo cieple powietrze ale silnik bylby normalnie chlodzony a tak nie jest!
sTERYD - Wto Sty 13, 2009 00:31

no nie wiem... przy zapchanej nagrzenicy może być problem z odpowietrzeniem... inna rzecz, że moze być również zapchane obejście nagrzewnicy i wtedy cały maly obieg będzie stał w miejcu... może to być wywołane równiez majonezem :/
jeśli chodzi o chłodzenie, to kanaliki w bloku nie są na tyle małe, żeby je zalepić, ale może np przewody od chłodzenia są podłaczone odwrotnie...
a w ogóle to wg producenta odpowietrza się po prostu zalewając płyn na stojącym silniku ;)

oprawca_1978 - Wto Sty 13, 2009 07:31

Hehehe, kolejny delikwent dał HGF'a do "naprawy" szpecjaliście "mechanikowi", zabulił do tego 600 PLN i ma co ma.. Ciekawe, za ile ta "naprawa" wylezie..

Kolejny niszczyciel silników Roverka.. Aby mu nerki zgniły !

ash - Wto Sty 13, 2009 09:38

nic nie zaplacil bo mu nie pozwolilem. Szkoda, ze odrazu do mnie sie nie zglosil. A teraz co robic? termostat? nagrzewnica? syf w ukladzie i zapchał? czy pekniety blok albo glowica i zapowietrza sie?
truten23 - Wto Sty 13, 2009 12:22

Hej ash :grin:
Sprawdź czy przewody są połączone jak trzeba. Jak ściskacz jakiś przewód wodny to podnosi sie poziom wody w zboirniczku??

ash - Wto Sty 13, 2009 18:46

Siema truten
sciskalem ten gruby, duzy przewod od kolanka do chlodnicy i byl jakby pusty. Srpawdze ten inne, a powiedz mi czego to bedzie objaw.

truten23 - Sro Sty 14, 2009 10:34

Jeśli ściskałeś go i płyn w zbiorniczku coś drgnął, czy zabulgotał to we właściwie całym ukladzie jest "woda". A jeśli jest miękki i nic w zbiorniczku nie bulgocze, nie rusza sie, ani nic takiego, to uklad jest pusty i nie dostaje plynu.
Idź tym śladem.

Taka podpowiedź tylko :roll:

Tak sobie myślę, do bloku silnika płun od zbiorniczka powinien docierać... :hm: