Zobacz temat - [R620] Prowadzenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Prowadzenie

_papa_ - Sro Sty 14, 2009 12:31
Temat postu: [R620] Prowadzenie
Witam!

Chciałbym się zapytać innych posiadaczy R600 czy to jest normalny objaw ze auto "prowadza" - zarzuca, po drodze z koleinami? Czy winne za ten stan rzeczy mogą być opony? (ich rozmiar?) - 185/65/15. Czy może to coś z zawieszeniem? Do wymiany mam łącznik drążka stabilizatora - tył. To może być powód?

des - Sro Sty 14, 2009 12:48

Nie bardzo rozumiem pytanie, zbyt zawile je napisałeś jak na mój mózg :razz:
Czy chodzi ci o to że rzuca/ściąga podczas jazdy na drodze z koleinami?
Bo jeżeli tak to w moim R400 opony: 185/55/R14 (nie pamiętam czy takie ale w każdym bądź razie mam rozmiar kół zgodny z zaleceniem producenta) tak właśnie jest. Czasami to się można napocić jak są duże koleiny.

_papa_ - Sro Sty 14, 2009 13:09
Temat postu: [R62si 94'] Prowadzenie
A czy jest sposób aby poprawić ten stan rzeczy? Czy zmiana opon (na większe bądź mniejsze) pomoże?

Do tego, że podczas dynamicznego ruszania wyrywa kierownicę z rąk można się przyzwyczaić, ale jeśli to samo dzieje się podczas dynamicznego wyprzedzania - nie jest już bezpieczne :???:

szymix - Sro Sty 14, 2009 15:40

Ja w swoim roverku nie mam takich objawów, no na koleinach to chyba normalne ze nosi na boki troche, ale przy ruszaniu ze wyrywa kierownice to chyba nie jest normalne. Mam opony rozmiar 195/65/R15
zapal - Sro Sty 14, 2009 16:00

szersze opony wieksza powierzchnia przylegania do asfaltu lepsza przyczepnosc :) w lecie... w zimie jest inaczej lepsza sa wezsze opony :) ja na lato mam 195 na zime 175 i jest ok :)
des - Sro Sty 14, 2009 16:24

Jeśli chodzi o koleiny to im węższa opona tym lepiej.

zapal napisał/a:
szersze opony wieksza powierzchnia przylegania do asfaltu lepsza przyczepnosc
Zgadza się ale tylko na drodze bez kolein.

_papa_ napisał/a:
Do tego, że podczas dynamicznego ruszania wyrywa kierownicę z rąk można się przyzwyczaić, ale jeśli to samo dzieje się podczas dynamicznego wyprzedzania - nie jest już bezpieczne
To że wyrywa kierownice to nie jest normalne a już tym bardziej podczas dynamicznego wyprzedzania. Może masz luzy w układzie kierowniczym, zbieżność kół ustawiona?
Naprawdę nie mam pojęcia czemu tak się dzieje :/

_papa_ - Sro Sty 14, 2009 17:54

aiwer napisał/a:
Może masz luzy w układzie kierowniczym, zbieżność kół ustawiona?


Zbieżność raczej jest ok. auta nie ściąga, kierownica tak jak należy. Generalnie mały luz na końcówce drążka kierowniczego z prawej strony jest. ale to chyba nie jest powód.

Raczej trzeba będzie odwiedzić zaprzyjaźnionego mechanika odwiedzić :???:

W poprzednim moim aucie (polonez 1.6) w ogóle nie odczuwałem czegoś takiego jak zarzucanie na koleinach. Tym bardziej to było dziwne, bo miałem w nim niestandardowe opony (przód 185/60R14, tył 195/60R14) i prowadził się jak bajka. Nawet na dużych koleinach nie było czuć żadnych poszarpywań na kierownicy. Może przednionapędówki tak mają? :/

Zobaczymy może wystarczy zmienić opony na mniejszy profil i większe niż mam teraz (opony i tak do wymiany)

mcteusz - Sro Sty 14, 2009 18:16

_papa_ napisał/a:
Do wymiany mam łącznik drążka stabilizatora - tył. To może być powód?

Uważam, że jak najbardziej może być to powodem niestabilnego tyłu.
Wymień, wypróbuj i daj znać. Moim zdaniem pomoże.
Rozmiar opon masz raczej prawie wzorowy (moje subiektywne zdanie).

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 18:17 ]
zapal napisał/a:
szersze opony wieksza powierzchnia przylegania do asfaltu lepsza przyczepnosc

Zgodzę się, ale tylko pod jednym warunkiem- na równej nawierzchni. Na koleinach niestety szersze opony to moim zdaniem gorsza przyczepność.

_papa_ - Sro Sty 14, 2009 18:47

A czy różny bieżnik na osiach przód - tył może wpływać na trakcję?
zapal - Sro Sty 14, 2009 21:12

wydjae mi sie zenie... w angli kazda opone maja inna i jezdza wiec male szanse...
KRYS - Sro Sty 14, 2009 21:42

_papa

A jakie masz ciśnienie w oponach?

Daj 1,8 - 1,9 bara i sprawdź czy jest lepiej jak nie to tak jak koledzy wcześniej pisali

U mnie 195/65/r15 przy 1,9 bara i płynie równo

Kiedyś 225/45/r17 i 2,5 bara to kierownice z rąk na koleinach wyrywało

PAWEL620 - Sro Sty 14, 2009 22:06

a koła masz wyważone ?
des - Sro Sty 14, 2009 22:09

KRYS napisał/a:
Kiedyś 225/45/r17 i 2,5 bara to kierownice z rąk na koleinach wyrywało

Mi to przy zalecanym rozmiarze kól szarpało kierownicą jak wjechałem w koleiny, to przy tych co ty podałeś to bym się chyba zabił.

_papa_ - Czw Sty 15, 2009 07:39

Ciśnienie mam takie jak zaleca producent przy tym rozmiarze opon.
2.3 - przód
2.2 - tył.

szymix - Czw Sty 15, 2009 09:54

Ja bym stawiał na luzy na drążkach
_papa_ - Pon Lut 16, 2009 13:06

Wymieniłem ostatnio opony z tyłu i trakcja się poprawiła. Były letnie, zmienione na zimowe, taki sam rozmiar. Należy dodać, że stare letnie prawie nie posiadały bieżnika. :???: Na koleinach już nie zarzuca tyłem :grin: