|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6
roadking - Sro Lis 14, 2007 14:48 Temat postu: [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6 Panowie - ostatnio po 3 dniowym postoju miałem problem z odpaleniem autka - po 2-3 próbie z dodaniem gazu odpaliło i było OK. Po tygodniu znowu autko postało trochę i znowu podobny problem - po odpaleniu na moment obroty zeszły w dół tak jak by silnik miał zgasnąć ale po przegazowaniu było OK.
Pytanie co powoduje problemy ??
Ja postawiłem na świece.... i tu się okazało że komplet świec to 360 zł (to sa jakieś takie platynowe czy coś tam) . A za wymianę krzyknęli 200 zł bo podobno sporo rozkładania.
Może ktoś doradzi czy można zrobić to oszczędniej ?
Może jakieś zamienniki ?
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 15:04
podaj dokładnie rok podukcji i moc silnika czegoś w katalogach poszukam
roadking - Sro Lis 14, 2007 15:09
Tak jak w tytule: silnik 2000ccm, moc 150KM, liczba cylindrów 6 w układzie V (oznaczenie silnika KV6). Rocznik 2000.
Te świece to takie na których montowana jest cewka zapłonowa (nie ma przewodów wysokiego napięcia)
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 15:28
ile masz najechane i czy kiedykolwiek zmieniałeś świece??
ja w swoim MG ZR160 mam po katalogu NGK identyczne świece i ostatnio je zmieniałem.
lepiej innych nie zakładać słyszałem ze dzieją się dziwne rzeczy
ja moge tobie załatwić te swiece za 51,35 za sztuke (komplet 308zł) + wysyłka jakieś 15 zł a wymienic to sam sobie możesz jak troszke znasz sie na tym!!
co do zamienników to są BOSCH'a szt. 40,00 (komplet 240zł) ale nie polecam!!
roadking - Sro Lis 14, 2007 15:38
Czyli na świecach wiele nie oszczędzę.
Ja ich nie wymieniałem, poprzedni właściciel tez nie. Auto ma najechane 165000, zapewne swiece wymieniał poprzedni właściciel (niemiec pewno nie oszczędzał)
A wiela z tym roboty ? (z wymiana świec)
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 15:48
wątpie ze niemiec wymieniał bo platynowe sa katalogowo na 100000km wiec raczej nie!! co do roboty to nie wiem jak u ciebie mnie to zajeło jakieś 40min (nie licząc czasu oczekiwania na świece 12godzin) radze tobie wymienić i to szybko bo u mnie nie były wymieniane przez 122000 km i zaczął dziwne błędy łapać np spalanie stukowe czy brak zapłonu na 1 garczku i jeszcze wiele innych jak coś to dzwoń 0413629671 od 8.00 do 16.30 albo 508105024
roadking - Sro Lis 14, 2007 15:54
OK, poczytam w RAVE co i jak i przykręcę.
W RAVE podali model swiec: GSP 66527 ....
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 21:36
ok to poczytaj i daj znać jak coś!! u mie na tych NGKach naprawde sie poprawiło jakiś taki sympatyczniejszy pedał gazu się zrobił aż się chce go wciskać
roadking - Czw Lis 15, 2007 09:43
Czy te Twoje NGK to model PFR 6N-11 ?
Wyczytałem w necie że to lepszy zamiennik od tych oryginalnych.
zbrojak - Pon Lis 19, 2007 14:54
świece dziś wysłane!!
roadking - Pon Lis 19, 2007 15:02
Panowiue - przyglądałem się jak te świece sa zamontowane w V6, wyglada na to że trzy przednie to się wymienia w ten sposób że zdejmujemy takie zatyczki (fajki) i wykręcemy świecę. Gorzej z tyłu bo tam trzeba odkręcić trzy cewki zapłonowe które są bezposrednio montowane na świecach - w sumie nie problem ale dojście fatalne. Może ktoś to robił i ma jakiś patent ułatwiający wymiane tylnich świec.
przemo285 - Pon Lis 19, 2007 18:42
Odkręć klapkę na ścianie grodziowej -na środku (przykręcona jest na dwie śrubki na 8 klucz i wyciągana do góry)
roadking - Wto Lis 20, 2007 08:23
I to wystarczy aby dostać sie do tych cewek ?
Nie trzeba jeszcze demontować elementów podszybia .... pytam bo patrzyłem na to dojście i jest cienko .....
Czy jak już zdejme tę osłonkę i wyjme te cewki (3 x po 2 sróbki) to same cewki wyjmuje się bez problemu?
Czy śriece wykręcę zwykłym kluczem rurkowym z prętem poprzecznym - takim do świec 16mm, czy może potrzebny bedzie jakiś łamaniec ?
RoG - Wto Lis 20, 2007 16:48
Przyłączam się do próśb Roadkinga, bo też mnie to czeka chyba.... Tak się zastanawiam czy mój mechanior wpadł, by choć obejrzeć świece skoro przy wymianie rozrządu rozebrał pół auta a póżniej drugie pół, by dostać się do cieknącej obudowy termostatu... Czasem - nie zawsze - gdy z delikatnej jazdy chciałem przejść do kontrataku powstawało coś na wzór...turbodziury - auto przyspiesza przez chwilę średnio by za moment ruszyć z kopyta i wcisnąć w fotel (czas przeszły, bo od tygodnia stoi w warsztacie). Pierwsza myśl to świece albo kable... a kabli, z tego co czytam, brak
przemo285 - Wto Lis 20, 2007 18:07
Podszybia nie trzeba demontować tylko wymontować tą klapkę o której wspomniałem wcześniej , wtedy jest o wiele lepsze dojście , kluczy /łamańcy/ nie potrzeba ale najlepiej odkręcić nasadką do świec 16 na przedłużeniu i z pokrętłem -napewno dacie radę wbrew pozorom nie jest tak żle
roadking - Sro Lis 21, 2007 08:19
Odnośnie tej dziury w przyspieszeniu to powinna byc delikatna dziurka w okolicach 2,7 tyś obr i 4 tyś obr.
Jednak ta przy 2,7 jest wyraźnie wyczówalna a to za sprawą zmiany geometrii kolektora ssącego - chodzi o te silniczki otwierajace zastawki w kolektorze - pisałem juz o tym.
Ja wyraźnie wyczuwam ten moment a dzięki temu wiem że silniczek działa (bo lubi się popsuć) - jak przestanie to silnik stanie się bardziej mułowaty. Ten dołek to tak na oko oceniam na 25% lepsze przyspieszenie od 2,7 tys obr.
Jeżeli u ciebie pada przyspieszenie tak jak by się zgławił a potem nastepuje odbicie to nie jest to normalne.
zbrojak - Sro Lis 21, 2007 08:51
chciałem sie jeszcze wtrącić i zapytać czy świece dotarły do odbiorcy??
roadking - Sro Lis 21, 2007 09:02
Jeszcze nie - czy wysłałeś je priorytetem ?
Mam nadzieje że dziś dotrą bo jutro planuję ich wymianę, no ale zobaczymy, poczta to jak mawia mój kolega "to ch...e", teraz zwykła przesyłka idzie 2 tygodnie a priorytet tak jak kiedyś zwykła przesyłka czyli 2-3 dni. Ciekawe kiedy ktoś roz...pieprzy tę dziadoską instytucję niedotrzymującą zobowiązań.
[ Komentarz dodany przez: thef: Sro Lis 21, 2007 10:58 ]
Troszeczkę odwulgarniłem
RoG - Sro Lis 21, 2007 20:26
roadking napisał/a: | Odnośnie tej dziury w przyspieszeniu to powinna byc delikatna dziurka w okolicach 2,7 tyś obr i 4 tyś obr.
Jednak ta przy 2,7 jest wyraźnie wyczówalna a to za sprawą zmiany geometrii kolektora ssącego - chodzi o te silniczki otwierajace zastawki w kolektorze - pisałem juz o tym.
Ja wyraźnie wyczuwam ten moment a dzięki temu wiem że silniczek działa (bo lubi się popsuć) - jak przestanie to silnik stanie się bardziej mułowaty. Ten dołek to tak na oko oceniam na 25% lepsze przyspieszenie od 2,7 tys obr.
Jeżeli u ciebie pada przyspieszenie tak jak by się zgławił a potem nastepuje odbicie to nie jest to normalne. |
Jutro odbieram auto od mechanika i sprawdzę dokładnie kiedy ta dziura występuje. Może źle to ująłem, ale to co piszesz wydaje się dokladnie opisywać tą "przypadłość". Skoro to normalne to ok.
Dzięki za wyjaśnienie. 75 mam od miesiąca i jeszcze jej nie poznałem, dlatego staram się wychwytywać dziwne zachowania i szukać ich opisów na forum...
roadking - Czw Lis 22, 2007 14:32
zbrojak napisał/a: | chciałem sie jeszcze wtrącić i zapytać czy świece dotarły do odbiorcy?? |
Świece dotarły - wymiana zajela 1,5 godziny i wcale nie była az tak upierdliwa jak by sie mogło wydawać - troche trzeba się nagimnastykować ale nie jest tak źle
piter34 - Pią Lis 30, 2007 14:55
roadking napisał/a: | Świece dotarły - wymiana zajela 1,5 godziny i wcale nie była az tak upierdliwa jak by sie mogło wydawać - troche trzeba się nagimnastykować ale nie jest tak źle |
Poczułeś jakieś różnice w jeździe po zmianie tych świec?
roadking napisał/a: | Odnośnie tej dziury w przyspieszeniu to powinna byc delikatna dziurka w okolicach 2,7 tyś obr i 4 tyś obr. |
Dobrze to widać na wykresach momentu obrotowego tutaj.
roadking - Pią Lis 30, 2007 15:20
Różnicy nie odczułem bo wcześniej też miałem NGK (ten sam model świec) - natomiast co do problemów z oddpaleniem to na razie nie było okazji nie używania auta przez 3 dni.....
SASOL - Pon Lis 24, 2008 09:38 Temat postu: [R75] Świece zapłonowe - jakie stosować? 1. Ostatnio autko pali mi prawie 20 litrów na setkę i to niezaleznie w mieście czy na trasie. Wykręciłem kontrolnie świece (nr. 1,3,5) w swojej szufladce i zobaczyłem, że przerwa ma ok. 3 mm. Czy to nie za dużo?
2. Jeśli tak to na jakiej firmy najlepiej wymienić i ile powinna wynosić przerwa?
3. Jak się dostać do pozostałych świec?
Pozdrawiam
Maciej
orson - Pon Lis 24, 2008 10:14 Temat postu: Re: [R75 2.5KV6 automat '01] Świece zapłonowe - jakie stosow
SASOL napisał/a: |
2. Jeśli tak to na jakiej firmy najlepiej wymienić i ile powinna wynosić przerwa?
Pozdrawiam
Maciej |
Osobiscie polecam swiece Beru UXF 79P.
http://motoplatforma.com/...wa-beru-uxf-79p
Uzywalem ich 1,4 8v w 214i, teraz uzywam w 1,6 16v w 45. Dowiadywalem sie i do KV6 tez pasuja.
SASOL - Pon Lis 24, 2008 12:48
No a jaka przerwa??
orson - Pon Lis 24, 2008 13:52
SASOL napisał/a: | No a jaka przerwa?? |
Przy tych swiecach Beru przerwa nie ma znaczenia poniewaz maja inna budowe niz standardowe swiece.
Oczywiscie do V6 potrzebne sa siece platynowe.
Nizej masz swiece ze strony NGK:
Mariusz418 - Pon Lis 24, 2008 13:52
witam
1mm
świece są platynowe propuje orginał
pozdrawiam
Zukowaty - Pon Lis 24, 2008 14:22
Swiece platynowe NGK. Uzywam i jest wszystko ok. Do pozostalych 3 swiec dostaniesz sie po dokreceniu plastikowego kolektora ssacego,troche roboty a nastepnie musisz odkrecic cewki zaplonowe, bo na tylnej glowicy nie ma przewodow zaplonowych tylko cewki na swiecach.
blazi - Pon Lis 24, 2008 14:51
A czy jakość świec ma aż tak wielki wpływ na spalanie?
PHJOWI - Pon Lis 24, 2008 16:30
myśle że się koledze rozjechały adaptacje w komputerze, albo sonda napieprza problem.
ENU - Pon Lis 24, 2008 22:35
oznaczenie orginalnych swiec to NLP 100290
PeterSz - Pią Sty 16, 2009 14:17 Temat postu: [MG ZT] Świece zapłonowe - typ, platynowe, irydowe ? Jakie swiece polecacie do MGika? WG katalogu powinny byc NGK PFR6N-11 platynowe. Dziwna sprawa bo na angielskim forum polecaja irydowe. np takie:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...A1%7C240%3A1318
Niestety nie pisza jednoznacznie o kodzie bo napotkalem sie z BKR6EIX lub BKR6EIX-11 lub BKR6EIX-LPG (dla samochodow z LPG).
Ma ktos moze doswiadczenie ze swiecami irydowymi albo moze jakies inne polecacie?
BoloSr - Pią Sty 16, 2009 14:23 Temat postu: Re: [MG ZT 190] Jakie świece? Platynowe, irydowe?
PeterSz napisał/a: | Jakie swiece polecacie do MGika? WG katalogu powinny byc NGK PFR6N-11 platynowe. Dziwna sprawa bo na angielskim forum polecaja irydowe. np takie:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...A1%7C240%3A1318
Niestety nie pisza jednoznacznie o kodzie bo napotkalem sie z BKR6EIX lub BKR6EIX-11 lub BKR6EIX-LPG (dla samochodow z LPG).
Ma ktos moze doswiadczenie ze swiecami irydowymi albo moze jakies inne polecacie? |
a ile masz najechane juz bo jak ja sie pytalem o swiece to mi powiedziano ze te platynowe zmienia sie co 120 tys nie wiem ile w tym prawdy ale narazie ich nie ruszam (te co mam oczywiscie )
blue827 - Pią Sty 16, 2009 14:30
Też polecam irydowe świeczki, szkoda tylko że takie drogie są ale warto. Tylko trzeba uważać aby nie uszkodzić elektrody, najlepiej wogóle jej nie dotykać i nie regulować odstępu który standardowo chyba jest 1.1mm. edit: Ja mam BCPR6EIX-11.
PeterSz - Pią Sty 16, 2009 14:31
Mam przejechane ok 80000 ale czuje ze przynajmniej jedna z nich juz niedomaga (czasem niedopala mieszanki) wiec chce wymienic a ze jak zauwazyles nie wymienia sie za czesto to chce wymienic raz a dobrze i byc zadowolym z wyboru.
keczu - Pią Sty 16, 2009 16:10
Ja zostalem przy platynowych.Zmienilem po 25 tys mil przebiegu na BERU 14FR-7DPUX02.Jak najbardziej polecam.Fabrycznie sa platynowe CHAMPIONY.
PeterSz - Wto Sty 20, 2009 10:58
DLa nszej wspolenj wiadomosci. Przedstawiam ponizej odpowiedz na moje zapytanie odnosnie irydowych swiec do MG ZT.
Dear Peter,
The Iridium upgrade we suggest you try for your vehicle is the BKR6EIX-11
(Stock code 3764, £9.11+VAT) available from your local NGK stockist.
Thank you for your enquiry.
Regards,
Mik Peirce
Technical Assistant
NGK Spark Plugs (UK) Limited
Maylands Avenue
Hemel Hempstead
Hertfordshire
HP2 4SD
Tel: 01442 281000
Fax: 01442 281001
Website: www.ngkntk.co.uk
blazi - Sob Kwi 04, 2009 16:53
A jak często należałoby dokonywać wymiany świec? Pewnie mają jakiś zalecany przebieg, ale wiecie ile?
Będę musiał niedługo ściągnąć kolektor więc może można by od razu zmienić świece....
SeniorA - Sob Kwi 04, 2009 20:34
blazi napisał/a: | A jak często należałoby dokonywać wymiany świec? | Co 60 miles tj. 96 tyś.km lub 4 lata
tetryk - Sob Kwi 04, 2009 20:53
blazi napisał/a: | A czy jakość świec ma aż tak wielki wpływ na spalanie? | -tak,tak samo jak też styl jazdy.........przy tak wysokim spalaniu warto sprawdzić stan sondy "lambada"......
darpaj - Czw Lis 05, 2009 18:27
odkopie troche temat, nadal macie te świece za 51 zł ?
bo ja dzisiaj kupiłem komplet 6 szt NGK za 210 zł czyli 35 zł/szt
Zukowaty - Czw Lis 05, 2009 23:12
darpaj, a na pewno platynowe? Ja wymieniałem ostatnio u siebie i zapłaciłem ponad 50zl za szt. NGK podwójnie platynowane. Wymiana co 100tys km. Numer producenta PFR6N-11 3546 Najtaniej co widziałem to 40 kilka zł ale te miałem porostu na miejscu.
darpaj - Sob Lis 07, 2009 10:56
dokładnie podwójnie platynowe NGK PFR6N-11, ten sam wygląd to samo pudełko te same oznaczenia
http://allegro.pl/item787...arnival_v6.html
jak ktoś bedzie chciał to moge kupić u mnie i wysłać ale nie wiem ile przesyłka będzie kosztować
w tej firmie jak by kogoś interesowało http://www.motofirma.pl/a...2f9c257c8f0238/
Markzo - Pon Lis 23, 2009 10:25 Temat postu: [R75] Kabelki i świece w KV6 Witka!
Szykuje się do wymiany przewodów WN i świeczek w R75 - 2.5V6.
mam kilka pytań
1) czy do wymiany przewodów musze ściągac kolektor ssący?
2) Tomi i Zukowaty mówili, że zalecane są świece platynowe. A czy są jakieś przeciwskazania, żeby załozyc mu normalne świece NGK? takie mam na miejscu od ręki, platynowe musze ściagac
pozdrówki
kasjopea - Pon Lis 23, 2009 14:08
Markzo, poprawiłam Twój temat. Skoro sam pytasz o kable i świece w V6, to po co wpisałeś w nawiasie All?
Markzo - Pon Lis 23, 2009 16:09
Dlatego, że KV6 występuje w Roverkach: 825,75 i MG: ZT,ZS oki, nie ma sprawy
Zukowaty - Pon Lis 23, 2009 19:09
1. przewody wymieniasz w 2 min bez zdejmowania czegokolwiek. Zdejmujesz tylko osłonę silnika i wszystko będzie widać.
2. świece mają być takie jakie mają być. Duzo ludzi długo nad tym myślało i nie należy tego zmieniać. Uznali że to i to jest najlepsze dla tego silnika a co innego albo pochodzi krócej albo mu zaszkodzi.
Markzo - Pon Lis 23, 2009 19:13
Zrozumiano, przystępuje do wykonania
greg1160 - Sro Wrz 01, 2010 12:10 Temat postu: [R75] Świece zapłonowe Witam
stałem się posiadaczem Rover 75 V6 2,0 _pytanie dotyczy , jakie najlepiej zastosować świece zapłonowe i w jaki sposób się dostać do nich od strony kolektora ?
borsi - Sro Wrz 01, 2010 12:21
http://www.ngkntk.pl/inde...endkerzen/18862
Markzo - Sro Wrz 01, 2010 13:18
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=963 o takie mam i polecam jak się dostać? banalnie prosto, jak to w roverkach. NIE ODKRĘCA SIĘ KOLEKTORA SSĄCEGO! w ścianie grodziowej za kolektorem widać 4 śrubki, taki jakby prostokącik odkręcasz go i powstaje w ten sposób wycięcie w ścianie grodziowej, tym sposobem mozesz włożyć klucz do świec do tylniego rzędu cylindrów nie jest to skomikowane, tylko torche sprytu i precyzji wymaga
BTW pozdrawiam Kolege z Lubartowa, bardzo często tam bywam , bo w Lubartowie mam bliską rodzinke
kazio - Wto Paź 05, 2010 12:56
Moje pytanie, ktore swiece sa lepsze NGK, czy oryginalne?
Znalazlem taka aukcje i niby to oryginaly i wychodza cenowo tak samo jak NGK
http://allegro.pl/przewod...1259576837.html
Czy warto inwestowac w oryginalne filtry bo tak kupil bym wszystko u jednego sprzedawcy
http://allegro.pl/oryg-fi...1259576823.html
Te oryginalne swiece koles ma na sztuki po 35 zl wiec wychodza taniej niz NGK, warto to kupic czy lepiej brac NGK?
sknerko - Sro Paź 06, 2010 12:26
Ja bym wziąl orginaly bo jest gdzieś na forum info ze orginały żyją dłużej jak NGK.
Markzo - Sro Paź 06, 2010 13:35
ja kupiłem oryginały rovera i jestem zadowlony, na gazie i benzynce autko śmiga tak samo
mirmus28 - Sro Sty 11, 2012 06:16 Temat postu: [R75] Wymiana świec zapłonowych ja mam 1.8 benzyna 2003 rok, czy z tymi swiecami to jest tak samo?tez chcialbym wymienic , ale nie wiem jak jeszcze i jakie swiece, jhak ktos wie , moze doradzic, dzieki
podi87 - Sro Sty 11, 2012 13:39
mirmus28- do silnika 1.8 idą takie same świece jak do v6 oznaczenie to PFR6N-11 numer ngk- 3546
teraz obalamy mit boscha.
mam załoźone świece boscha 0 242 236 544 i nic złego się nie dzieje
Cena takich świec to 25 - 30zł za sztukę
kolejna sprawa to świece irydowe / platynowe to świece do gazu.
Oferowałem i oferuje zestaw świec boscha 0 242 240 653 są to świece platynowo irydowe wymiana co 30 000 km cena sklepowa to 30 - 40 zł za sztukę
moja cena to 90 zł za kpl 6 szt czyli 15 zł za jedną oczywiście świece są nowe
sprawa problemu z odpaleniem po przestoju.
słyszałe od pewnego mechanika (nie twierdzę ze tak jest)
samochód nie chce odpalić z powodu źle dobranego oleju- tak wiem mało prawdopodobne ale podobno tak jest też w jakimś silniku jaguara.
wspominał coś o zawieszającym sie popychaczu który podpiera zawór w pozycji otwartej przez co nie ma kompresji itd...
teoria jak dla mnie troche naciągana....
tomi00777 - Pią Mar 02, 2012 08:52 Temat postu: [R75] pilne świece pilne!
witam jakie polacecie świece do rovera 75 pojemność 2.0 benzyna gaz? to jest v6 jakieś tanie i dobre.
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 08:52 ]
a co z przewodami jakie ? tanie i dobre?
Pawel84 - Pią Mar 02, 2012 09:29
Tanie nie znaczy dobre:) Ja założyłem świece platynowe NGK oraz przewody NGK.
sknerko - Pią Mar 02, 2012 09:34
tomi00777 napisał/a: | tanie i dobre. | nie istnieje coś takiego.
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=963
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=118 ale przewody kupiłbym NGK
tomi00777 - Pią Mar 02, 2012 11:03
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=963 czyli te mogą byc w promocji?
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 11:03 ]
a moze ma ktoś gdzieś jakieś tansze przewody do V6?
sknerko - Pią Mar 02, 2012 12:15
To są oryginalne świece jak w fabryczne, są platynowe więc na trocę kilometrów posłuża
tomi00777 - Pią Mar 02, 2012 14:30
a jakies tanie konkretne przewody?
sknerko - Pią Mar 02, 2012 14:46
http://allegro.pl/przewod...2154825745.html
http://allegro.pl/przewod...2160718177.html zamiennik przy tej różnicy to chyba nie ma co kombinować tylko NGK
tomi00777 - Pią Mar 02, 2012 21:08
mam jeszcze jedno pytanie moze głupie ale to nic... kto pyta to nie błądzi a mianowice musze kupic takie dwa komplety tak? http://allegro.pl/przewod...2154825745.html bo obojetnie do który świec pójdą tak?
automechanik - Pią Mar 02, 2012 22:10
Jeden komplet, druga strona to 3 cewki przykręcane do głowicy
tomi00777 - Sob Mar 03, 2012 11:14
czyli dwa takie komplety?
SeniorA - Sob Mar 03, 2012 14:28
automechanik napisał/a: | Jeden komplet, |
tomi00777 napisał/a: | czyli dwa takie komplety? |
automechanik - Sob Mar 03, 2012 15:53
K..a przecież komplet to" 3 " słownie TRZY kable.
[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 15:50 ]
i co tu jest niejasne skoro wystawca aukcji podaje też w komplecie trzy kable.
I to jest właśnie komplet dla silnika 2.0 i 2.5 V6.
[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 15:53 ]
Druga stona to cewki bezpośrednio na świecach zapłonowych, ufff...f
tomi00777 - Sob Mar 03, 2012 17:51
a.. juz wszystko rozumiem ... przepraszam za moje ciemności jeszcze jedno pytanie gdzie kupie takie cewki? bo to one mają problem
automechanik - Sob Mar 03, 2012 21:43
Wszystkie naraz?
Cewki kupisz np.na alegro (nowe i używane) lub np.w intercarsie nowe.
Ceny za nowe od 99 do 296 zł
tomi00777 - Pon Mar 05, 2012 09:19
dzieki wielkie juz wszystko wiem i przepraszam jesli kogos irytowałrm myslałem ze tam gdzie sa cewki sa zamast nich zwykłe kable.
pozdro
[ Dodano: Pon Mar 05, 2012 09:19 ]
jescze jedno pytanie... odnośnie cewek zapłonowych . Czy one mają rózne długości bo potrzbuje jedną wymienić i nie chce kupić złej? one sa takie same?
automechanik - Pon Mar 05, 2012 22:32
takie same, ale weż te przykręcane do głowicy, bo są również cewki tylko wciskane na końcówkę świecy i w otwór głowicy(czasem się luzują)
Alex_Tom - Pią Sty 02, 2015 20:58
Szybkie pytanie. Samochód mam z przebiegiem 224300 i świec ani przewodów nie wymieniałem. Nie wiem jak wcześniej bo auto sprowadzone.
Samochód pali normalnie, jeździ normalnie.
Czy jest sens wymieniać czy nie dotykać dopóki jest dobrze?
radareks - Wto Sty 06, 2015 20:11
Witam Ja kupiłem auto z przebiegiem 207000 i założyłem gaz, zaraz po tym zaczęły się problemy.
Okazało się że winne są świece, były oryginalne chyba nawet te które założyli w fabryce
Jako że mieszkam w Kielcach i jest tu fabryka świec zapłonowych, to skonsultowałem się z fachowcem tam pracującym i z gazownikiem, obaj stwierdzili że świece platynowe źle się sprawują przy gazie.
Założyłem zwykłe u-super tyle że nie te do gazu a takie do benzyny i zmniejszyłem przerwę z 1 na 0.9 mm
Jak na razie jest ok, a koszt kompletu świec zakupionego w fabryce iskry zamknął się poniżej 50 zł.
Pewnie teraz posypią się na mnie gromy że powinienem kupić oryginalne świece za ... zł, ale jak do tej pory wszystkimi zagazowanymi autami jeździłem na iskrze i nie narzekam.
Koszt jest taki że nawet jak miał bym je wymienić 5 razy częściej niż oryginał to i tak wyjdzie taniej
Tylko mam pytanko które mnie nurtuje dlaczego fachowcy twierdzą że platynowe źle się sprawują przy gazie
Co do wymiany świec u kolegi Alex_Tom to radze choć sprawdzić w jakim stanie są te z przodu, bo jak wyjąłem swoje to okazało się że mają przerwę ponad 1.5 mm.
Gaz nie jest tak dobrym przewodnikiem jak mieszanka benzynowa i przy przerwie większej od 1 mm zaczynają się dziać cuda.
Koenig - Wto Lis 08, 2016 09:42
Odkopię trochę temat.
Postanowiłem ogarnąć trochę ukłąd zapłonowy w moim aucie.
Co muszę wymienić? Świece, przewody, cewki? Coś jeszcze?
Świece planuję polecane tu NGK platynowe. Nadają się do gazu?
Jakie przewody i cewki polecacie? Byłbym wdzięczny za jakieś linki do allegro czy innego sklepu. Nie wynika to z lenistwa, po prostu boję się, że coś namieszam.
Sprawa dotyczy 2.0 V6 z gazem. Auto ma spory przebieg, nie mam pojęcia kiedy były wymieniane te elementy.
sknerko - Wto Lis 08, 2016 09:46
świece i przewody NGK, sklep Landstore.pl lub landroverowy.pl szukać do Freelandera v6
[ Dodano: Wto Lis 08, 2016 09:46 ]
świece można też championa platyny ja na takich jeżdżę z LPG
manuel - Wto Lis 08, 2016 10:27
Nie ma świec które nie nadają się do gazu, każde reklamowane jako "do LPG" to zwykłe krojenie hajsu. Każdy ogarnięty gazownik Ci to powie
rafalmis1 - Wto Lis 08, 2016 20:48
Koenig, tanie i dobre, tanie bo zwykle, żadne platynowa, ale się sprawdziły już nie w jednej V6. Denso k20tt. Przerwę w nich zmień na 75
sknerko - Sro Lis 09, 2016 08:48
rafalmis1 napisał/a: | Koenig, tanie i dobre, tanie bo zwykle, żadne platynowa, ale się sprawdziły już nie w jednej V6. Denso k20tt. Przerwę w nich zmień na 75 | Dobra ile km zrobiłeś na tych zwykłych świecach denso? bo ja je miałem w freelanderze i wytrzymały ok 40-50kkm nie pamiętam dokładnie ale po 30kkm już poszarpywały (i na PB i na LPG). Na platynach w Freelu na NGK 90kkm na Championach ponad 100kkm
rafalmis1 - Sro Lis 09, 2016 08:49
sknerko, jeszcze tyle nie zrobiłem, ale 20 już chyba tak
|
|