|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z obrotami silnika
kristohuliciu - Sro Sty 21, 2009 18:09 Temat postu: [R75] Problem z obrotami silnika W moim roverku obroty silnika podnoszą się bardzo powoli do 2000 obr. wręcz prawie wcale a gdy dojdą do 2000 i powyżej, załancza sie turbina chodzą dobrze. Nie jest to zjawisko występujące cały czas ale zdaża sie często i bardzo przeszkadza bo auto nie chce jechać. Prosze o pomoc.
Dam-Kam - Sro Sty 21, 2009 18:25
Prawdopodobnie winę ponosi zawór recyrkulacji spalin EGR. Albo jest zabrudzony i się nie zamyka i dopóki nie włączy się turbina to silnik ciągnie więcej spalinalbo ewentualnie jeszcze elektrozawór nie zamyka EGR i pasowałoby go przeczyścić Zarówno jedno jak i drugie znajdziesz na forum
kristohuliciu - Sro Sty 21, 2009 19:20
ok wielkie dzieki
Stachu - Sro Sty 21, 2009 21:18
Fotka na zachętę, tak wyglądał kolektor przy zaworze EGR u mnie
se7en86 - Sro Sty 21, 2009 21:26
U mnie wyglądał podobnie Wyczyściłem i dalej się brudzi
Dam-Kam - Sro Sty 21, 2009 21:36
Stachu, a powiedz mi czym czyściłeś kolektor Czy zeskrobałeś tylko tą warstwę na zdjęciu
copernicus - Sro Sty 21, 2009 21:38
Stachu, :O masakra - nie wierze ze to mozliwe u mnie bylo tak moze ze 3mm nagaru :O
Stachu - Sro Sty 21, 2009 21:51
Dam-Kam napisał/a: | powiedz mi czym czyściłeś kolektor Czy zeskrobałeś tylko tą warstwę na zdjęciu |
Delikatnie nożem i zagiętą łyżeczką, (bez demontażu kolektora bałem się że syf dostanie się do cylindra), na koniec mycie.
Dam-Kam - Sro Sty 21, 2009 22:12
aha, czyli zeskrobałes tylko tutaj co widać na zdjęciu nie bo ja miałem tego stosunkowo mało, jakieś 2-3mm więc nawet nie ruszałem ale od strony już głowicy to te małe otwory też mam oblepione taką warstwą i przy tej wielkosci to już tam ma znaczenie pewnie...
Stachu - Czw Sty 22, 2009 05:38
Otwór fi20-314mm², fi24-452mm², 2mm syfu na ściance przy takim zakresie średnic, to ograniczenie przepływu o 30%.
Pozdrawiam
Dam-Kam - Czw Sty 22, 2009 19:30
Stachu, to teraz mnie zmobilizowałeś żeby na wiosne do tego się dobrać
Stachu - Czw Sty 22, 2009 21:56
Na wiosnę chcę rozebrać kolektor żeby wyczyścić zawór sterujący EGR i sam kolektor, ciekawe ile narośnie tego nagaru od grudnia
kristohuliciu - Sro Lut 11, 2009 10:22
Wyczyściłem ten zawór i problem znikł. Ale mam jeszcze jeden mankament otóż wolne obroty silnika są czasami za niskie i całe auto lekko trzęsie. Prosze o pomoc
Thrillco - Sro Lut 11, 2009 11:33
Za niskie to znaczy jakie? Bo wiele osób jest zaskoczonych gdy się dowiadują, ze obroty wolne w R75 2.0CDT to ok. 750 obr/min.
kristohuliciu - Sro Lut 11, 2009 21:19
Nie wiem dokadnie jakie. Róznica jest niewielka. Czuć większe wibracje,trzęsie autem. Nie zawsze tak jest ale zdaża sie często np. po przejechaniu 20 km.
|
|