Zobacz temat - [Freelander] Dużo pali i inne drobiazgi HLP
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Dużo pali i inne drobiazgi HLP

waldee - Sob Sty 24, 2009 17:11
Temat postu: [Freelander] Dużo pali i inne drobiazgi HLP
Witam
Na wstępie chciałbym się przywitac i pozdrowic wszystkich forumowiczów. Jestem nowy :) . Ale do rzeczy ...

Zanabyłem ostatnio 3landera jak w temacie. Autko ma przejechane 170k km, skrzynia automat z sekwencją/półsekwencją a moze tip-tronic??. No właśnie... jaką skrzynię mam. Otoż mam automata ale jak wajhe dam na D to mogę ją przyciagnac do siebie i zmieniac biegi na + lub -.

Ale glówne pytanie dotyczy czegoś innego. Otoż jechałem ostatnio tym zanabytym autkiem przez Europe - z UK - i mierzylem srednie spalanie. Jechalem sam plus załadowany tył (w sumie coś koło 150kg łądunku). Srednia prędkość to coś koło 130km/h (jechałem dołem Niemiec więc sporo wzniesień) a obroty oscylowały w granicach 3000RPM. Słyszałem,ze te silniczki sa stosunkowo oszczędne i na trasie powinny zejść poniżej 8l/100km. Mój natomiast spala około 8.8 , 9.3 l/100km na trasie. Az sie boje sprawdzac spalanie w miescie hehe. Silnik pracuje naprawde bardzo ładnie, dymi tyle ile diesel musi dymić, mocy ma sporo tylko to spalanie jakieś mało przyzwoite. Opony przednie maja duzy protektor, cos jakby typowo na bloto ale nie sa glosne. Cisnienie w koloch po 2.2 atmosfery

Co może być przyczyną takiego a nie innego spalania??

Z obserwacji ... :

Początkowo, przy pierwszym zbiorniku wyszlo nawet,ze na trasie spalił 10l/100km ;( ale zauważylem coś ciekawego. Otóż jak ustawie pokretlo od ogrzewania troche za polowe okregu to slychac przelaczajacy sie przekaznik i silnik staje sie slabszy (jak po wlaczeniu klimy). Pierwszy pomiar robilem z temperatura ustawiona na maxa wiec to ustrojstwo bylo wlaczone. Czy jest to jakies dodatkowe ogrzewanie typu webasto??Po stronie pasażera cos jest podwieszone pod AirBagiem. Jak to wylaczyc jesli w ogole mozna zeby zaoszczedzic na ropie?

Sorki za dlugi post. Nastepnym razem postaram sie skracac wypowiedz do niezbednego minimum.
pozdroofka
waldee

Bari - Sob Sty 24, 2009 18:48

W instrukcji obsługi Freelandera jest napisane że ciśnienie w kołach ma wynosić 1.8 bara..być może to jest przyczyna nieco większego spalania (choć osobiście nie podejrzewam).
Rowan - Sob Sty 24, 2009 19:32

waldee, przepływka :?:
gumin00 - Sob Sty 24, 2009 20:12

Większe ciśnienie troszkę obniży spalanie, bo lżej będzie sie toczył, a nie podwyższy.
Ale za to może wyząbkować opony. Ma być 1,8 i to już też przerabiałem.
150 kg + ty to będzie ponad 200kg + traska po górkach to już może być większe spalanie. Najlepiej sprawdzić bez ładunku w max 2 osoby i wtedy dopiero będzie jakiś wymierny pomiar. Bo te ze 150 to mogło być i nawet 200 a to już jest troszkę.

waldee - Nie Sty 25, 2009 00:17

nie bylo wiecej niz 150kg. Mam natomiast porownanie. Otoz jakis czas temu wracalm z UK #landerkiem ale 1.8 `99 (sliczna maszynka). Jechalem ja plus 2 osoby dorosle i nasze bagaze. Spalanie wyszlo okolo 8.3 ale fakt, predkosc byla mniejsza niz obecnym. Sprawdze bez ladunku i zobacze.

Jak sprawdzic przeplywke?? Jest jakis domowy sposob na sprawdzenie jej?

No i co to moze byc za cykajacy przekaznik po wlaczeniu ogrzewania na full??

dzieki za odpowiedzi
milej niedzielki
p.s. u Was tez tak jest, iz do polowy wskaznika paliwa robi wam wiecej km`ow niz od polowy do zera?? U mnie 1sza polowa zbiornika to 400km a druga to juz tylko 220??:D Jednak sa 2 polowy z ktorych jedna jest mniejsza hehe :D

gumin00 - Nie Sty 25, 2009 10:50

Jeżeli idzie o wskaźnik paliwa, to zaskakująco rewelacyjnie i równo działa. Żadne inne moje autko które mam i miałem wcześniej tak dokładnie nie pokazywało.
drax - Nie Sty 25, 2009 21:27

waldee jechałem kiedyś tą samą trasą freelanderem z td4 skrzynia manualna 2 osoby i bagaż prędkość jak sie dało 150-160 trochę korków koło Londynu i dużo w górach w niemczech nawiew cały czas włączony na maxa i po przeliczeniu wyszło mi 7,6 litra na 100km i mniej więcej było to zgodne z tym co piszą w instrukcji o spalaniu.