Zobacz temat - [R 420 820 Si seria T] problem z pompa od wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 420 820 Si seria T] problem z pompa od wspomagania

Luigi - Sob Sty 24, 2009 17:17
Temat postu: [R 420 820 Si seria T] problem z pompa od wspomagania
witam.ostatnio wlaczylem silnik i uslyszalem dziwny halas ktory lekko cichnie jak sie autko rozgrzeje..okazalo sie ze slychac pompe od wspomagania.sprawdzilem plyn,byl w normie ale.... spieniony wiec postanowilem go zmienic.jednak po zmianie nie ucichlo do konca i jeszcze slychac lekko jak odpale na zimnym

zajzalem jednak pod autko i co i plyn wycieka...
pytanie moje jest takie czy musze miec pompe do 420 czy te od 416 i innych modeli pasuja.???

wiem ze silnik to nie jest hondowski wiec takie moje obawy ze musze jednak od 420 szukac

popytalem jeszcze troszke i kumpel podsunal mi pomysl ze ma mechanika zajmujacego sie pompami i je regeneruje i bierze w rozliczeniu "moja"...czy to jest dobre rozwiazanie???

nowa sprawdzalem kosztuje ok 1000zl a uzywki narazie do 420 nie spotkalem.
co proponujecie???
pozdrawiam

AndrewS: uszczegółowiłem temat,

sTERYD - Nie Sty 25, 2009 01:16

420 ma silnik T więc od serii K może pompa nie pasować :(
proponuję naprawić tą pompę bez wymiany na "zastępczą" :hm:

AndrewS - Pon Lut 02, 2009 23:47

w przypadku serii T pompa wspomagania jest tak jakby polaczona z pompa wody, przynajmniej tak to z gory wyglada,
w zwiazku z tym na 100% nie bedzie pasowac od serii K

niestety okazalo sie ze moja tez puszcza, ludzilem sie ze to moze z gornych pokryw sie leje i uszczelniaczy walkow, ale niestety nie, chociaz z tamtad tez sie lalo
moja tez wydaje dzwieki, ale raczej przy zimnym silniku, najpierw zwalalem to na napinacz,
no i olej dostaje sie na pasek, ktory ladnie go rozrzuca tam gdzie tylko moze :-)

jak na razie to nie mam pojecia jak do tego sie zabrac,
czy trzeba wyciagac ten caly modul pompa wspomagania plus wody, czy da sie jakos to rozdzielic,
bo altka to pewnie trzeba wyciagac
jutro moze znajde czas to pogrzebie w rave

jesli mi sie uda ja wyrwac, to postaram sie dostac do uszczelnienia

Brt - Wto Lut 03, 2009 09:22

AndrewS napisał/a:
czy trzeba wyciagac ten caly modul pompa wspomagania plus wody, czy da sie jakos to rozdzielic,

pewnei w dieslu L jest tak samo :roll: raczej trzeba będzie wyjąć jedno i drugie na moje koślawe oko ;) ogólnie to daje się rozdzielać, bo pompę wody można samą wymienić ale podstawą w tym przypadku jest pompa wspomagania i do niej jest "doklejona" pompa wody ;)

AndrewS - Wto Lut 03, 2009 20:38

przejzalem rave
troche sie wkurzalem, bo przy R800 sa opisy do dieseli i KV6 a seria T jest olana
znalazlem dopiero przy R400
trzeba wyjac alternator i potem dobierac sie do pompy, pompy wody nie trzeba ruszac,
z tego co widac w rave to da sie to odlaczyc

nie wiem kiedy sie za to zabiore, jakos pewnie na wiosne

Marrkus - Wto Lut 03, 2009 22:48

Na wiosnę dźwięki pompy ucichną. Mam podobnie. Jęczy, płyn w układzie wspomagania się pieni (ktoś mi mówił że może to być wina znajdującej się w nim wody?) a na wiosnę wraca do normy by znowu se przypomnieć gdy temperatury spadną w okolice 0 oC.
sTERYD - Sro Lut 04, 2009 02:31

Marrkus napisał/a:
ktoś mi mówił że może to być wina znajdującej się w nim wody?

zgadza się... wystarczy kilka kropel, a to diabelstwo pieni się okrutnie :/

blue827 - Sro Lut 04, 2009 11:11

Dowiedźcie się też ile kosztuje wysyłka z UK. np >>ta pompa kosztuje £15, załóżmy wysyłka +£20 , razem £35 = ~160 zł

np w mbanku wystarczy zwykła visa electron podpięta do paypala i już można płacić każdemu, w każdej walucie. niestety obecne kursy są tragiczne ale i tak się opłaca w UK części kupować.

AndrewS - Sro Lut 04, 2009 21:50

kurde z tego co tam widac to pasuje do wielu modeli w tym R 200 89 -99
hmm musze wykrecic swoja z malego kanciaka i porownac,
tylko to kolo na fotce z tej aukcji jest jakies inne, tak jakby bylo na pasek klinowy,
w sumie samo kolo to nie problem podmienic

Luigi - Czw Lut 05, 2009 12:48

pope slychac jak jest zimny silnik pozniej ucicha to fakt :)
u mnie jest tak: rano gdy sprawdzam plyn dolewam ok100-150 ml plynu - stan ponizej minimum lekko ponad wezykiem:) pozniej patrze jak powoli cieknie od spodu.zalezy tez ile krece kolkiem podczas jazdy ale po paru godzinach znow musze dolewam

kumpel ma pompe na zbyciu od 25 w dieslu i dlatego zastanawialem sie czy nie zamienic tych pomp w swoim ale wolalbym wiedziec czy pasuje

dzieki za continue tego tematu:)
pzdr

AndrewS - Nie Lut 08, 2009 22:17

w weekend wyciagnalem pompe z kanciaka 1.4 95 r
no i jest troche inna

na pierwszy rzut oka ma mniejsze kolo pasowe, to w sumie nie problem, bo pewnie da sie przełożyć
no i gorsza sprawa ze nie ma z tylu tego zazebienia dla pompy wody

oczywscie nie skladam broni :-) i gdy bede mial dwie obok siebie to sprawdze dokladniej,
czy np. da sie przelozyc sam tyl z jednej do drugiej

na ostatnim spocie Tomi mowil, ze od diesela chyba jest taka sama, warto by bylo to sprawdzic dokladnie, moze przez EPC

Marrkus - Pią Lut 20, 2009 19:51

AndrewS napisał/a:
na ostatnim spocie Tomi mowil, ze od diesela chyba jest taka sama, warto by bylo to sprawdzic dokladnie, moze przez EPC


Sprawdzałem w EPC - pompy do wspomagania w serii L i T są takie same

AndrewS - Wto Cze 02, 2009 00:28

mi jakos to porownywanie nie wyszlo :roll:

R800 z klima ma QVB100910 roczniki 96-99