Zobacz temat - [R620] Dziwne sygnały z układu kierowniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Dziwne sygnały z układu kierowniczego

kurtki - Sro Lut 04, 2009 21:20
Temat postu: [R620] Dziwne sygnały z układu kierowniczego
Witam.Od dwóch dni martwią mnie odgłosy z układu kierowniczego. Na postoju czy to na włączonym silniku czy nie, podczas obracania kierownicą w lewą strone słychać coś jakby trzeszczało lub piszczało trudno określić i do tego dochodzi jeszcze stuk w pewnym momencie obracania kierownicą, jest takie wrażenie gdyby coś przyblokowało, przeskoczyło(ze stukiem) i dalej można kręcić.Podczas jazdy tego nie czuć.Cóż to może być?
Pozdawiam

lysy229 - Sro Lut 04, 2009 21:29

Witam,hmm ja miałem podobny problem zapowietrzała (i były wycieki) mi się pompa a objawy były podobne wymieniłem wszystkie opaski na wszystkich przewodach z orginalnych(były tak luzne że mogłem je ściągnąć bez problemu nie urzywająć narzędzi) na skręcane odpowietrzyłem,dolałem płynu z uszczelniaczem dodatkowo (stp BP) i jest ok.posprawdzaj sobie stan płynu jakość uszczelnień,oraz jak pracuje pompa może ci to coś pomorze warto jeszcze zapamiętać że wszystkie wady układu ze wspomaganiem pojawiają się z reguły przy niskich temp.
pozdro.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 21:36 ]
kurtki napisał/a:
Podczas jazdy tego nie czuć

coś jeszcze podczas jazdy kręcisz kołami czasami do oporu i w ten sposób pompa się odpowietrza i dla tego tego nie czujesz,poprostu powietrze chyba uchodzi z układu tak myślę.

NEOSSS - Czw Lut 05, 2009 11:22

kurtki, zapowietrzona pompa wspomagania lub wyrobione lozysko...

kolega lysy229, dobrze radzi

kurtki - Czw Lut 05, 2009 21:13

Faktycznie, coś z pompą bo na rozgrzanym silniku wszelkie objawy ustępują, no może coś tam delikatnie puknie, ale nie tak jak na zimnym.Dzięki :)
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wymienić olej w układzie i co zalać? i jeszcze jedno dość krępujące dla mnie pytanie, czy mój silnik jest na wtrysku czy gaznikowy.Naprawde na tym się nie znam :oops:

thef - Czw Lut 05, 2009 21:45

Silnik z listwą wtryskową. Układ zalej czymś o specyfikacji Dexron IID, np. Mobil ATF. Zajrzyj na www.hondaaccord.strefa.pl i ściągnij sobie manuala po polsku do HA CC7, tam znajdziesz wszystko co potrzebujesz :) .
lysy229 - Czw Lut 05, 2009 22:07

kurtki napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wymienić olej w układzie i co zalać?

Witej kolega ,,tfel,,dobrze radzi ale czy koniecznością jest wymiana można na dolewkę czegoś kąbinować np.
thef napisał/a:
Dexron IID, np. Mobil ATF

lub jak napisałem STP BP - to środek który miesza się z prawie wszystkimi płynami do wspomagania i ma w sobie uszczelniacz podam ci ceny
np. 1L.Dexronu tego o kolorze bursztynowym kosztuje 50 zł natomiast ten środek STP BP 1L.13zł warto dolać no chyba że masz paskudny płyn wtedy wymiana ale profesjonalnie wykonana z płukaniem układu.pozdro.

kurtki - Sob Lut 07, 2009 10:47

Dzięki za wszystkie porady :) .Myślałem o wymianie oleju w układzie, ponieważ samochód ma już 14 lat, a kto wie czy wogóle był kiedykolwiek wymieniany.Może tam już jest woda zamiast oleju :wink:
KRYS - Nie Lut 08, 2009 12:28

Może to śmieszyć ale koledzy z forum Hondy twierdzą ze jak płyn w układzie wspomaganie śmierdzi smażonymi rybami to już jest zużyty.

Taki myk :razz:

filo - Nie Lut 08, 2009 20:49

Nie wiem czy tak można ale wymieszałem Boxol z (chyba) Dexron 3.
Jeden był koloru brązowego a drugi czerwony.Nie zauważyłem teraz żadnych wycieków ani nie poprawnej pracy układu.
Z początku były jakieś "dziwy" bo jak zamontowałem z powrotem tą chłodnicę oleju wspomagania i dolałem płynu to się dość długo układ odpowietrzał i słychać pompę było przez 2-3 dni ale teraz jest OK.