Zobacz temat - Sprężyny Eibah w R220d..?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Sprężyny Eibah w R220d..?

mlodyjp - Pią Lut 06, 2009 19:26
Temat postu: Sprężyny Eibah w R220d..?
witam..
czy sprężyny Eibah montowane na ogół chyba w wersjach Silverstone spasują mi do rovera 200 2.0d?
z tego co wiem to wersje Silverstone były z silnikami benzynowymi i nie wiem czy te sprężyny nie będą zbyt obciążone w dieslu..
proszę o opinie.. z góry dzięki pozdrawiam

Raptile - Pią Lut 06, 2009 19:51

Silverstone były także w dieslu także bez problemu podejdą
mlodyjp - Pią Lut 06, 2009 19:58

Raptile napisał/a:
Silverstone były także w dieslu także bez problemu podejdą

ale czy były jakieś rozgraniczenia odnośnie silników? bo mogły być produkowane o różnej twardości sprężyny w zależności od rodzaju silnika..
chciałbym być pewny czy sprężyny np. z silnika 1.4 nie będą zbyt obciążone w modelu z silnikiem 2.0d który jest o wiele cięższy

Raptile - Pią Lut 06, 2009 20:00

hmm ale co ja wiem poczekajmy na wypowiedz innych userów :)
kolin - Sob Lut 07, 2009 09:07

Możesz śmiało zakładać, wszystko będzie w porządku.

Raptile,

Fajny podpis masz :mrgreen:

mlodyjp - Sob Lut 07, 2009 11:21

spóźniłem sie niestety.. sprzedane

tylko co teraz..? Jamexy? też nie ma do diesla i chyba nie sprawują sie najlepiej w seryjnych amortyzatorach..

najlepszym rozwiązaniem będą chyba całe mcpersony z ZR

Raptile - Sob Lut 07, 2009 12:09

kolin, co nie spoko podpis mam :D ?
michone - Sob Lut 07, 2009 12:30

mlodyjp napisał/a:
spóźniłem sie niestety.. sprzedane

tylko co teraz..? Jamexy? też nie ma do diesla i chyba nie sprawują sie najlepiej w seryjnych amortyzatorach..

najlepszym rozwiązaniem będą chyba całe mcpersony z ZR
jest jeszcze weitec. Troche drozsze. ale jak przywiozlem drugiego r z niemiec na handel to mial wlasnie weiteci zalozone. Pozdr
kolin - Sob Lut 07, 2009 13:31

Raptile napisał/a:
kolin, co nie spoko podpis mam :D ?


Piękny :mrgreen:

funfel - Nie Lut 08, 2009 16:15

kolin napisał/a:
Raptile napisał/a:
kolin, co nie spoko podpis mam :D ?


Piękny :mrgreen:


No nie wiem czy bedzie chodzil (nawet seryjny) tak jak ferrari ;) no ale jak sie nie ma co sie lubi.. :)

mlodyjp - Nie Lut 08, 2009 20:52

a jak wygląda sprawa amortyzatorów? czy w wersjach silverstone i MG ZR były te same amortyzatory co w seryjnych roverach 200?
michone - Nie Lut 08, 2009 22:30

jak kupywalem monroe do swojego silvera to nie bylo roznicy czy diesel czy nie. Podejrzewam ze roznica w masie jest nie wielka.
Kozik - Nie Lut 08, 2009 22:36

mlodyjp napisał/a:
spóźniłem sie niestety.. sprzedane


Czaiłeś na te z allegro? Ja je zakupiłem :D

mlodyjp - Nie Lut 08, 2009 22:46

michone napisał/a:
jak kupywalem monroe do swojego silvera to nie bylo roznicy czy diesel czy nie. Podejrzewam ze roznica w masie jest nie wielka.

ale czy kupowałeś amorki do zwykłego r200 czy w katalogu były wyszczególnione do wersji silverstone?

michone - Pon Lut 09, 2009 10:03

nie ma roznicy czy silverstone czy nie, tak samo czy 1.1 czy 2.0sd. W standardzie silver ma sprezyny eibacha i amorki sachsa. Ja kupilem monroe reflex gazowo olejowe. W polaczeniu ze sprezynami eibacha i felgami 17 jezdzi sie bardzo sportowo przy zachowaniu tam jakiegos komfortu.

Amorki o krotszym skoku oferuje chyba koni, ale nie widze sensu montowania tego do 1.4/1.6. Kup sprezyny eibacha i do tego nowe amorki (kompet monroe na przod 250zl i komplet kayaby na tyl 360) Najtansza opcja.

bula21 - Pon Lut 09, 2009 13:53

michone napisał/a:
nie ma roznicy czy silverstone czy nie, tak samo czy 1.1 czy 2.0sd. W standardzie silver ma sprezyny eibacha i amorki sachsa. Ja kupilem monroe reflex gazowo olejowe. W polaczeniu ze sprezynami eibacha i felgami 17 jezdzi sie bardzo sportowo przy zachowaniu tam jakiegos komfortu.

Amorki o krotszym skoku oferuje chyba koni, ale nie widze sensu montowania tego do 1.4/1.6. Kup sprezyny eibacha i do tego nowe amorki (kompet monroe na przod 250zl i komplet kayaby na tyl 360) Najtansza opcja.


daj fotki twojego R

michone - Pon Lut 09, 2009 17:01


mlodyjp - Wto Lut 10, 2009 15:19

a co powiecie o tych sprężynach z tej aukcji?

http://moto.allegro.pl/it...upe_200_25.html

właściciel twierdzi że to te same co w sportowych roverach np MG ZR.. spotkaliście sie z tymi sprężynami?

Markzo - Wto Lut 10, 2009 23:32

Michone co to za felga?? piękna!!!!!!!

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 23:34 ]
z coupe do 200 pasują więc do 25/ZR pewnie też, jednak na bank nie jest to zawias wysępujący seryjnie w MG. ja o tej firmie nie słyszałem, troche bym sie bał ,poszukaj opinii w internecie, może tkoś mądrzejszy sie jeszcze wypowie;)

dobryziom - Wto Lut 10, 2009 23:39

wygladaja na broberty...
michone - Sro Lut 11, 2009 00:23

dobryziom napisał/a:
wygladaja na broberty...
niee e :) viper D by rial - http://www.maxtuning.pl/i...i&firm=rial&f=6 z oponkami pirelli P zero nero na przodzi i uniroyal na tyle.

Zamienilem za orginale od silverstona :P

mlodyjp - Pią Lut 13, 2009 15:13

mam jeszcze jedno pytanie..
czy McPersony z ZR są takie same jak z ZS?
chodzi mi o to czy sprężyny mają taką samą twardość i charakterystykę..
bo mam okazje kupić całe mcpersony z ZS ale chce aby mój r200 miał taką charakterystykę jak ZR

mala_ewka8 - Sro Lip 08, 2009 20:59

Czy mógłby i ktoś wyjaśnić jak nazywa sie wersja rover 200 badz 214 z wykończeniami drewnianymi na kierownicy i gałce od zmieny biegów? Mam zamiar kupić rovera ale nietety nie moge 'upolować' takiego jaki mi sie podoba:( . Proszę o pomoc. Dziekuje

POZDRAWIAM

Brt - Sro Lip 08, 2009 21:06

pewnie chodzi o wersję silverstone :ok: ....

mala_ewka8, jak znajdziesz jakiegoś interesującego to napisz w dziale "chce kupić ..." :ok:

mlodyjp - Wto Lip 14, 2009 18:49

wracając do tematu..
pytałem wcześniej czy jest różnica w sprężynach montowanych do różnych wersji silnikowych r200, okazuje sie że tak.. pękła mi jedna ze sprężyn i kupiłem na allegro.. po rozpakowaniu paczki okazało sie, że chociaż ma tyle samo zwojów to jest krótsza o około 3 cm.. myślałem że może jest bardziej wyeksploatowana, ale napisałem sprzedawcy jaki mam problem i posprawdzał u siebie wszystkie sprężyny po czym stwierdził że faktycznie występują u niego 2 rodzaje długości.. nie wiem jak piszą w katalogach bo nie sprawdzałem.

odnośnie amortyzatorów to mogę powiedzieć że kupiłem jakiś czas temu zawias z ZR i zauważyłem że amortyzatory także są krótsze od seryjnych.. ogólnie zawias ZR to poezja! (jeśli można tak powiedzieć;])
pozdrawiam

niuton - Pon Sie 31, 2009 23:07

mlodyjp napisał/a:
wracając do tematu..
pytałem wcześniej czy jest różnica w sprężynach montowanych do różnych wersji silnikowych r200, okazuje sie że tak.. pękła mi jedna ze sprężyn i kupiłem na allegro.. po rozpakowaniu paczki okazało sie, że chociaż ma tyle samo zwojów to jest krótsza o około 3 cm.. myślałem że może jest bardziej wyeksploatowana, ale napisałem sprzedawcy jaki mam problem i posprawdzał u siebie wszystkie sprężyny po czym stwierdził że faktycznie występują u niego 2 rodzaje długości.. nie wiem jak piszą w katalogach bo nie sprawdzałem.

odnośnie amortyzatorów to mogę powiedzieć że kupiłem jakiś czas temu zawias z ZR i zauważyłem że amortyzatory także są krótsze od seryjnych.. ogólnie zawias ZR to poezja! (jeśli można tak powiedzieć;])
pozdrawiam


Heh odswiezam temat.
Powiedziałby ktos jak z tymi eibachami jest? Gdzie je znalezc? O ile obniżą auto? Po tak własnie na 3cm sie przymierzam obnizyc co by twardziej io nizej było, bez efektu "autobus" (choc i tak toi nie to sam oco w matizie).
http://www.allegro.pl/ite...ver_200_25.html
znalazłem taka auukcje, ale nie wiem nic o tych sprezynach, nie wiem czyu to oryginały czy pasuja czemu nie w pudełkach czy wszsytko z nimi na pewnoe w porzadku.
Aha sam mam R25 1.4

CZekam na pomoc.

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 23:11 ]
JAk to te to zaklepuje:)

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 23:13 ]
Na jakiejs stronie znalazłem taki numer modelu: 7607.140 , nieza bardzo zgadza sie z tym z aukcji.

Ciufa - Pon Sie 31, 2009 23:26

kup se to http://www.ptp-ltd.co.uk/...spring_kit.htm?
niuton - Pon Sie 31, 2009 23:38

Z tego co widze to -25mm (dla mnei wystarczy w zupełnosci), ale co to za firma? Cena za komplecik? To sa progresywne sprezyny jak widze? MAsz je moze? Jakie wrazenia? Widze ze pod rovera sa wiec wystarczy zmiana i z orginalnymi amorkami wszsytko bedzie super pasowac nie wazne czy auto pełne czy nie (naczytałem sie historii MaRKa :grin: )

Jescze mam takei pytanie. Auto bedzie nizej o te 25mm ale i tak "maksymalne dobicie spreezyny" nie zmini sie w stosunku do tego z orginalnych? Pytam dlatego ze mam troszke za duze koła przez opony (efekt nieprzemyslanego wypełniania dziuruy w nadkolu) i nie wiem czy bedzie dobijac - w planie i tak zmiana na 16tki z mg i normalne opony, ale pytam.

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 23:39 ]
P.S. Poza tematem jak jest cena piaskowania felg? Piaskowanie to chyba doprowadzenie do ładnego stanu wizulanie, ubytki rysy itp?

Pływak - Pon Sie 31, 2009 23:45

Jeśli usiądzie faktycznie tylko te 25mm nie powinno być problemu. Druga sprawa przygotuj się za kilka miesięcy na wymianę amortyzatorów na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach długo nie pożyją ja już powoli zbieram kasę na amory o skróconym skoku.

http://pl.wikipedia.org/w...8technologia%29

Brt - Pon Sie 31, 2009 23:47

niuton napisał/a:
Piaskowanie to chyba doprowadzenie do ładnego stanu wizulanie, ubytki rysy itp?

piaskowanie to tylko oczyszczenie felg do gołego metalu .... ubytki rys, szpachlowanie i lakierowanie to obrębne operacje :ok: cały zabieg regeneracji to koszt od od 70PLN w górę ... moze i taniej da radę .. trzeba by popytać po prostu :ok: samo piaskowanie to ok 20 - 30 PLN

Ciufa - Pon Sie 31, 2009 23:48

niuton napisał/a:
MAsz je moze?

jeszcze nie, ale wkrótce bede miał (chyba), na angielski forum rovera je zachwalają
niuton napisał/a:
Z tego co widze to -25mm

nie wiem czy one obniżają MG ZR o 20mm, czy R25 o 20mm :P
niuton napisał/a:
ale co to za firma?

X-Power to firma przygotowująca MG do rajdów
jak wymieniasz sprezyny to dobrze by było wsadzić nowe amory za jednym razem
zastanawiam sie jeszcze nad tym, ale niewiem co to jest warte
http://www.larkspeed.com/...l?p=2617121&a=i

Pływak - Wto Wrz 01, 2009 00:05

Ciufcia napisał/a:

zastanawiam sie jeszcze nad tym, ale niewiem co to jest warte
http://www.larkspeed.com/...l?p=2617121&a=i


Jak sprawują się te kity nie wiem ale Koni jedna z lepszych firm produkująca zawiasy...

niuton - Wto Wrz 01, 2009 08:45

Pływak napisał/a:
Druga sprawa przygotuj się za kilka miesięcy na wymianę amortyzatorów na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach długo nie pożyją ja już powoli zbieram kasę na amory o skróconym skoku.

Dlaczego tak jest? Jakie musza byc amory w takim razie do sprezyn progresywnych?

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 08:46 ]
Brt napisał/a:

piaskowanie to tylko oczyszczenie felg do gołego metalu .... ubytki rys, szpachlowanie i lakierowanie to obrębne operacje :ok:

Aha, i sie ucze całe zycie dzieki Wam. To nie takei drogie. Ale to poza tematem wiec cicho sza! Dzięki.

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 08:47 ]
Ciufcia napisał/a:

X-Power to firma przygotowująca MG do rajdów

Tak teraz sobie przypominam te nazwe. Raz widziałem ich zaminnik skrzyni PG1 za grosze. Chyba 300 funtów.

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 08:49 ]
Ciufcia napisał/a:
zastanawiam sie jeszcze nad tym, ale niewiem co to jest warte
http://www.larkspeed.com/...l?p=2617121&a=i

Warte pewnie swoich pieniędzy w pełni. Tyle że tam coś o 4cm piszą, wg mnie to już za dużo. Dla mnie maks 3 na polskie drogi krawęzniki- mutanty i dziury- potwory.
No ale taki zestawik to juz chyba najlepsza opcja bo założenia to ma ze soboi współpracowac. do tego firma- miodzio.

Ciufa - Wto Wrz 01, 2009 11:42

niuton napisał/a:
No ale taki zestawik to juz chyba najlepsza opcja bo założenia to ma ze soboi współpracowac. do tego firma- miodzio.

na ebayu ten zestaw jest od 3500 zł do 5000 zł, więc ta cena mi się trochę podejrzana wydaje
i nie znam tego sklepu co to sprzedaje:/

rodi_ - Wto Wrz 01, 2009 14:13

niuton te sprezyny od Xpowera to raczej nie dla Ciebie :wink: Skoro chcesz max -30mm to albo zawiecha od ZR albo jakies sprezyny dedykowane do R200, R25. Te Xpowery sa do MG i obnizaja ZR o 25mm. R200 lub R25 pojdzie w dol okolo 50mm, wiec do tego juz musisz kupic krotsze amorki.
Tez mam w planach te sprezyny, ale ja juz mam zawieche od ZR

dobryziom - Wto Wrz 01, 2009 14:29

Ciufcia ta cena faktycznie dziwna kwestia sprawdzenia czesto firmy maja na stronach nieaktualne ceny ale jesli jest prawdziwa to dobra okazja :)

rodi_ napisał/a:
niuton te sprezyny od Xpowera to raczej nie dla Ciebie :wink: Skoro chcesz max -30mm to albo zawiecha od ZR albo jakies sprezyny dedykowane do R200, R25. Te Xpowery sa do MG i obnizaja ZR o 25mm. R200 lub R25 pojdzie w dol okolo 50mm, wiec do tego juz musisz kupic krotsze amorki.
Tez mam w planach te sprezyny, ale ja juz mam zawieche od ZR


i tu lepeij zadzwonic i dopytac bo w ZR byly rozne sprezyny z tego co twierdza posiadacze modelu wiec moze byc tak ze to jest 20-25mm od standardu R25 oraz modeli ZR ale nie 160...

Ciufa - Wto Wrz 01, 2009 14:39

znalazłem jeszcze coś takiego, tylko troche drogo ale fest mnie to kusi :D
tylko nie wiem czy variant1 czy variant2
http://kwshop.de/
każdy musi sam wybrać z listy: Rover 25

Lechos - Wto Wrz 01, 2009 14:54

rodi_ napisał/a:
ja juz mam zawieche od ZR

rodi_ kolego napisz czy jest duza roznica w komforcie jazdy i ile Ci sie bryczka obnizyla po zmianie zawiechy. Ja wciagam do swojego 416 zawieche od ZSa (przod, tyl cale macphersony) i sam nie wiem jak to bedzie sie kulalo.

niuton - Wto Wrz 01, 2009 18:32

rodi_ napisał/a:
niuton te sprezyny od Xpowera to raczej nie dla Ciebie :wink: Skoro chcesz max -30mm to albo zawiecha od ZR albo jakies sprezyny dedykowane do R200, R25. Te Xpowery sa do MG i obnizaja ZR o 25mm. R200 lub R25 pojdzie w dol okolo 50mm, wiec do tego juz musisz kupic krotsze amorki.
Tez mam w planach te sprezyny, ale ja juz mam zawieche od ZR

"zawiecha od ZR" to znaczy? Co pod tym terminm kwalifikuje sie do wymiany.
Rozumie se że sowodowane jest to tym że ZR jest od poczatku nizszy o 25mm? Jak kupie krotsze amorki to przy tych sprezynach tylko po to by to działało, bo i tak siedziec bedzie 5m nizej? Kwestie zawieszenia i kombinacji przy nim dopiero poznaje :wink:

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 18:37 ]
dobryziom napisał/a:

i tu lepeij zadzwonic i dopytac bo w ZR byly rozne sprezyny z tego co twierdza posiadacze modelu wiec moze byc tak ze to jest 20-25mm od standardu R25 oraz modeli ZR ale nie 160...

Na stronie jest napisane: "all MG ZR's" tak jakby wszsytkie miały te same, a jak nie to juz nic nie rozumie... No to kto chetny zadzwonic i sie z angolami dogadac?

A własnie ciufcia, mówiłes ze na jakims angielskim forum czytałes opinie o tych sprezynkach, do czego montowali? co pisali o nich? przecierz na pewno nie tylko do jednego modelu...

Ciufa - Wto Wrz 01, 2009 19:30

niuton napisał/a:
A własnie ciufcia, mówiłes ze na jakims angielskim forum czytałes opinie o tych sprezynkach, do czego montowali? co pisali o nich? przecierz na pewno nie tylko do jednego modelu...

MG ZR i R25 :)

niuton - Wto Wrz 01, 2009 19:56

Ciufcia napisał/a:
niuton napisał/a:
A własnie ciufcia, mówiłes ze na jakims angielskim forum czytałes opinie o tych sprezynkach, do czego montowali? co pisali o nich? przecierz na pewno nie tylko do jednego modelu...

MG ZR i R25 :)

No i co o montazu do 25tki? Pamietasz o ile sie obniżyło, albo czy dawali to do orginalnej reszty? Bo minus 5o mm tylko przy zmianie "zawiechy" bo na tak niskim tp ja ezdzic nie chce. MAsz link do tgo tematu, cos moze zrozumie...

rodi_ - Wto Wrz 01, 2009 20:01

Lechos napisał/a:
rodi_ kolego napisz czy jest duza roznica w komforcie jazdy i ile Ci sie bryczka obnizyla po zmianie zawiechy. Ja wciagam do swojego 416 zawieche od ZSa (przod, tyl cale macphersony) i sam nie wiem jak to bedzie sie kulalo.


Powiem Ci szczerze ze dla mnie to nie jest az tak sztywno. A jezeli chodzi o odczucia po zmianie, to trzymanie w zakretach sie bardzo poprawilo. Jest napewno twardziej niz w serii, ale tragedi tez nie ma. Jak masz mozliwosc to bierz caly komplet od ZS, bedziesz mial mniej roboty z przelozeniem. A zadowolony napewno bedziesz :grin:


niuton napisał/a:
"zawiecha od ZR" to znaczy? Co pod tym terminm kwalifikuje sie do wymiany.
Rozumie se że sowodowane jest to tym że ZR jest od poczatku nizszy o 25mm? Jak kupie krotsze amorki to przy tych sprezynach tylko po to by to działało, bo i tak siedziec bedzie 5m nizej? Kwestie zawieszenia i kombinacji przy nim dopiero poznaje :wink:



Zawiecha od Zr to znaczy sprezyny plus amorki. Jesli zalozysz te Xpowery to wtedy pojdzie 5cm nizej, tak jak to opisales.
Przy tych sprezynach i 17" felgach zostaje tylko 1cm luzu, wiec raczej malo praktyczne to bedzie. Ja musze takie kupic, bo przy 15" to nadal mam duza przerwe miedzy kolem a nadkolem i nie wyglada dobrze :sad:

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 20:13 ]
niuton napisał/a:
No i co o montazu do 25tki? Pamietasz o ile sie obniżyło, albo czy dawali to do orginalnej reszty? Bo minus 5o mm tylko przy zmianie "zawiechy" bo na tak niskim tp ja ezdzic nie chce. MAsz link do tgo tematu, cos moze zrozumie...


Tu znajdziesz odpowiedzi na wsystkie pytania
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=247496

niuton - Wto Wrz 01, 2009 20:53

[quote="rodi_"]
Lechos napisał/a:
niuton napisał/a:
"zawiecha od ZR" to znaczy? Co pod tym terminm kwalifikuje sie do wymiany.
Rozumie se że sowodowane jest to tym że ZR jest od poczatku nizszy o 25mm? Jak kupie krotsze amorki to przy tych sprezynach tylko po to by to działało, bo i tak siedziec bedzie 5m nizej? Kwestie zawieszenia i kombinacji przy nim dopiero poznaje :wink:



Zawiecha od Zr to znaczy sprezyny plus amorki. Jesli zalozysz te Xpowery to wtedy pojdzie 5cm nizej, tak jak to opisales.
Przy tych sprezynach i 17" felgach zostaje tylko 1cm luzu, wiec raczej malo praktyczne to bedzie. Ja musze takie kupic, bo przy 15" to nadal mam duza przerwe miedzy kolem a nadkolem i nie wyglada dobrze :sad:

Aaaa... No to nie ma problmu bo i tak przecierz bym musiał amory zminic bo i nowe nie są, i przy tych sprezynach na długo by sie nie nadały. Wiec powolutku: jak bym włożył te sprezynki i zestaw amorków nowych to juz b było ok? Auto w orwnaniu do teraz byłoby niżej o 25m jak to jst przy pisie sprężyn? Tyle że zwrócic bym musiał uwage zeby to byly spreżyny to MG ZRa a nie do 25tki?

Ale ze mnie łeb, hahaha. Zle napsiąłe, nie? Jak włoze amory z ZR i te xpowery bede miał minus 50, jak włoze zestaw z mgzr to bede miał -25, zgadza sie teraz?
I tak by mi sie opłacało zrobi i dopiro w przyslosci jakbym chciał se obnizyc jeszcze na sportowo to wkąłdam x powery i idzie mi kolejne 25mm. Dobrze? Swoja droa nie zwrociłem uwagi zeby MG były niższe...

Jesli tak to jakie amorki od ZR i jakie tam sa spreżyny? Progresywne? Chyba najlepsza opcją to i tak sa nówki?

Lechos - Wto Wrz 01, 2009 21:43

Jestem juz po zmianie kompletnych (amor+sprezyna) macphersonow z MG ZS w mojej 400.
Nowe z ZS sa o 2,5cm krotsze i chyba o 2 zwoje maja mniej (sprezyna grubsza). Po zamontowaniu juz tej roznicy nie widac. Sa znacznie twardsze podczas naduszania na blotnik. W czasie jazdy juz tej twardosci sie tak nie odczuwa choc jest troszke sztywniejszy, na nierownosciach nie buja buda i nie lata po drodze.Teraz moge smialo zapiszczec przy ruszaniu a przedtem bylo to niemozliwe bo cala buda podskakiwala i kola zrywaly (chyba amorki na wymarciu byly dlatego szukalem nowych ale sie trafily od ZS-a). Zastanawiam sie jeszcze czy tyl tez wciagnac od ZS-a bo az takiej roznicy nie ma jak myslalem (z przodu beton z tylu kolyska). Daje rade tak jak jest.

niuton - Sro Wrz 02, 2009 22:28

rodi_ napisał/a:



niuton napisał/a:
"zawiecha od ZR" to znaczy? Co pod tym terminm kwalifikuje sie do wymiany.
Rozumie se że sowodowane jest to tym że ZR jest od poczatku nizszy o 25mm? Jak kupie krotsze amorki to przy tych sprezynach tylko po to by to działało, bo i tak siedziec bedzie 5m nizej? Kwestie zawieszenia i kombinacji przy nim dopiero poznaje :wink:



Zawiecha od Zr to znaczy sprezyny plus amorki. Jesli zalozysz te Xpowery to wtedy pojdzie 5cm nizej, tak jak to opisales.
Przy tych sprezynach i 17" felgach zostaje tylko 1cm luzu, wiec raczej malo praktyczne to bedzie. Ja musze takie kupic, bo przy 15" to nadal mam duza przerwe miedzy kolem a nadkolem i nie wyglada dobrze :sad:


Czyli teraz masz Roverka na zawieszeniu z ZR, jak możesz pokaz zdjecia jak to wyglada, zebym miał obraz o czym mowimy, jak wysoko siedzi. I jakie amsz w nim koła dla lepszego wyobrażenia. Skad takowe spreżyny i amorki wytrzasnałes?


Na tym angielskim forum o tych x powerach pisza ze tylko 15mm obniża, jak patrze na swoje nadkola i odejme jeszcze za duza opone to mysle ze 4cm to nei dużo. U Ciebie mierzyłes ile zeszlo w dół czy tak na oko?

rodi_ - Sro Wrz 02, 2009 23:05

No mam zawieche od ZR i u mnie poszlo w dol o 25mm. Zdjecia jak jakies znajde to wrzuce jutro, a kola mam z przodu 195/50/15 a tyl 185/65/15.
No niby tak pisza, a producent podaje ze obnizaja 20-25mm.

niuton - Czw Wrz 03, 2009 13:13

No to poczekam na zdjcia. A wg Ciebie to za mało obnizone, za mało sztywno, ze bedziez sprezyny zmieniac?
rodi_ - Czw Wrz 03, 2009 14:36

No nadal jest troche za miekko w zakretach, a po drugie nadal jest za wysoko.
Lepszych fotek nie mam, mam nadzieje ze bedzie widac

niuton - Czw Wrz 03, 2009 20:39

Fajny plener.

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 20:44 ]
No skoro w praktyce ma siac 1,5 to tragedii nie bedzie, powiem ze bedzie nawet supr a jak nawet siadzie wiecej to sie przezyje. NAwet na Polskich drogac, bo tam pwnie nie ma tych problemow. W takim razie machne se te sprezynki i amorki do ZRa, felgi 16 (te z VI) i nowe opony 205/50 i na wiosne bedzie cud malina, przy kołach sie zmieni, ale kompletowac trzeba juz poki kasa jest. Podpwoiedziałby ktos w sprawie amorków, jakie to maja byc, W kaiej cenie dostane cos przyzwoitego kayaby na przykład. Gdzies ktos polecał przod monroe gazowo olejowe a tył KYB...

Lechos - Czw Wrz 03, 2009 21:05

mi sie udalo wyrwac macphersony przod i tyl od ZS w extra stanie za 3 stowki :grin: jeszcze jakies zwykle roverowskie aluski (bez szalenstw 15") i bedzie git.