Zobacz temat - [MG ZS] LPG co polecacie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] LPG co polecacie?

Daniel - Wto Lut 10, 2009 06:30
Temat postu: [MG ZS] LPG co polecacie?
Witam,
Nosze sie z zamiarem zagazowania mojego MG ZSa 180 [2.5KV6]. Czy ktos z forumowiczow ma juz doswiadczenie w tej kwestii? Czy polecacie jakas szczegolna instalacje? Jak system VIS znosi taka przerobke? Moze polecacie konkretny warsztat z okolic slaska badz malopolski? Czy ktos mial stycznosci z Godula Motor Sport [www.godula.pl]? Sa dobrzy?

Z gory dziekuje za wszystkie opinie i rady <D.R.>

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 06:59

Chociaż sam mam gaz, ale to w roverze 200, to ogólnie się nie zbytnio znam na tym, ale powiem CI NIE KRZYWDŹ TEGO SAMOCHODU GAZEM !! ! Lepiej go już sprzedaj jak nie dajesz rady go utrzymać, diesel będzie ok, a ten samochód jest zbyt fajny żeby karać go gazem...
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni... Mam 2 generacje (bingo czy coś tam) a do Ciebie to MUSIałaby być Sekwencja a to już są koszty rzędu 3000zapewne...
Pozdrawiam

Kozik - Wto Lut 10, 2009 07:32

kris_1987 napisał/a:
NIE KRZYWDŹ TEGO SAMOCHODU GAZEM


Też tak twierdziłem zanim pojeździłem samochodem z konkretną sekwencją, taką samą sobie założyłem i nie żałuję ani grosza z tych 3tyś co wydałem!!!

kris_1987 napisał/a:
Mam 2 generacje


i tutaj tkwi problem, przejedź się konkretną sekwencją a nie zauważysz różnicy między benzyną a gazem, zapraszam na jakiegoś spota to pokażę Ci co mój Sierściuch eLPeGie pałer potrafi :mrgreen:

Ja mam sekwencję DT GAS System i jestem zadowolony, podobno z BRC są wszyscy zadowoleni co ją mają, na tym forum jest polecany STAG, nie mogę nic na jej temat powiedzieć bo nie jeździłem ;)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 07:39

Kozik jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy, ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód ;)
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą, ale spala sporo, jak na taki mały silnik to mnie denerwuje, o koledzy, którzy mają 2x większe silniki pali im tyle ile mnie, więc wiesz...

Kozik - Wto Lut 10, 2009 07:46

kris_1987 jeżdżę swoim roverkiem na gazie już prawie dwa lata, notuję każdo tankowanie, każdą złotówkę jaką wydaję na gaz i na benzynę, jeśli na przestrzeni 50tys km wychodzi mi średnie spalanie 9L przy ciężkiej nodze, średni koszt przejechania 100km to 22zł wliczając benzynę, to nawet diesel zje więcej pieniędzy.
Niszczy silnik powiadasz... hmm jak bardzo? i co wysiada?
Jeśli zrobię samochodem na gazie 200tys km a na benzynie zrobiłbym 250tys km to i tak mi się opłaci bo za paliwo płacę przez połowę!

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 07:48 ]
kris_1987 napisał/a:
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą

nie dam sobie głowy obciąć ale na pewno jest różnica a u mnie nie ma! nadmieniam że sam sobie wyregulowałem i przerobiłem delikatnie instalację ;)

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 09:09

kris_1987 napisał/a:
Kozik jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy, ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód ;)
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą, ale spala sporo, jak na taki mały silnik to mnie denerwuje, o koledzy, którzy mają 2x większe silniki pali im tyle ile mnie, więc wiesz...


bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja :cry:

Mayson - Wto Lut 10, 2009 09:15

kris_1987 napisał/a:
jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy

Często, przy dobrze wyregulowanej instalacji sekw., na gazie auto przyspiesza lepiej. Zauważam to w aucie kumpla i wuja.
kris_1987 napisał/a:
ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód

Gdy instalacja jest źle wyregulowana, to napewno. Przy dobrze wyregulowanej nie ma prawa niczego zniszczyć. Wujo jeździ Fiatem Stilo na fabrycznej instalacji (Tartarini chyba) od 9 lat (za sekwencję dał wtedy ok. 6-7tys.zł) i reguluje ją w ASO zgodnie z zaleceniem. Żadnych awarii silnika z tego tytułu! Grunt, to jeździć na dobrze wyregulowanej instalacji, wtedy te opinie o zabijaniu silnika można włożyć między bajki :wink:

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 09:19 ]
Kozik napisał/a:
Niszczy silnik powiadasz... hmm jak bardzo? i co wysiada?

Z tego co pamiętam, chodzi chyba tylko o wypalanie gniazd zaworowych, bo gaz ma wyższą temp. spalania. Ale to się dzieje w przypadku zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszanki (?) ... Czyli znowu - grunt to dobra regulacja.

maciej - Wto Lut 10, 2009 09:41

kris_1987 napisał/a:
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni... Mam 2 generacje (bingo czy coś tam) a do Ciebie to MUSIałaby być Sekwencja a to już są koszty rzędu 3000zapewne...

To sam jesteś sobie winien, jak przyoszczędziłeś.
kris_1987 napisał/a:
gaz generalnie niszczy silnik i samochód ;)

Nawet ze smajlejem mogę tylko odpowiedzieć:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Kozik napisał/a:
Jeśli zrobię samochodem na gazie 200tys km a na benzynie zrobiłbym 250tys km to i tak mi się opłaci bo za paliwo płacę przez połowę!

Ja po 65 tys. km oszczędziłem jakieś 10 tys. zł, czyli w 2 lata wartość auta...
Kupię za to 3-4 silniki w dobrym stanie, a na razie mój nie wykazuje objawów zużycia. :)

A wracając do tematu:
Daniel napisał/a:
Czy ktos z forumowiczow ma juz doswiadczenie w tej kwestii?

Obawiam się, że nie - założę się, że ktoś już to w Polsce zrobił, ale nie pojawił się jeszcze na forum. ;)
Daniel napisał/a:
Czy polecacie jakas szczegolna instalacje?

Na 100% IV lub V generacja renomowanej firmy.

Sam mam w R623 IV. generację opartą o sterownik STAG-200, wtryskiwacze ValTek i parownik Tomasetto - mam R4,a nie V6, ale moc i stopień wysilenia podobne - zestaw daje radę (zapłaciłem 2100 dwa lata temu, do V6 liczyli chyba 200 zł drożej). Jedyny problem to po przebiegu 65 tys. km jeden wtrysk się podwiesza na jałowych obrotach - jakieś 250 zł za całą listwę, ale przy skali oszczędności to i tak się opłaca.

Jak chcesz dopieścić autko, to dość dobrą renomę mają instalacje np. Landi Renzo.
Daniel napisał/a:
Jak system VIS znosi taka przerobke?

Jeśli założysz dobrą instalację i będzie dobrze wyregulowana, to nie powinno być problemów.

Mam w R623 system IAB, który jest hondowskim odpowiednikiem VISu, tylko działa na podciśnienie, a nie na "prund" i nie zauważyłem problemów.
Daniel napisał/a:
Moze polecacie konkretny warsztat z okolic slaska badz malopolski?

Tu nie pomogę - ja "gazuję" w Węgrowie, a więc północno-wschodnie Mazowsze.
Generalnie mistrzowie - 4 auta robiłem u nich i zero problemów. :)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 09:58

BoloSr napisał/a:
bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja
jakich bzdur?? :) kto Ci powiedział, że w r200 ma być sekwencja?? :)
do 1,4 8v 75KM w zupełności starcza 2generacja, nie potrzeba sekwencji, ten silnik aż tak nie jest skomplikowany, doszedłem do wniosku, że nie będę nie potrzbnie wydawał 3000 na sekwencję, jak ten gaz spokojnie ogarnie tą bestię :P

Kozik napisał/a:
nie dam sobie głowy obciąć ale na pewno jest różnica a u mnie nie ma! nadmieniam że sam sobie wyregulowałem i przerobiłem delikatnie instalację


oczywiście jest lekka różnica, ale największa i najgorsza jest taka, że niestety dużo mi pali... jest wygerulowany idealnie, a pali i tak koło 11-12 w mieście, to dużo jak na taki mały silnik ( może to też przez to że to Warszawka i ogromne korki, ale jednak to i tak dużo)

llygas - Wto Lut 10, 2009 09:59

Daniel uprzedziłes moje pytanie dosłownie o kilka chwil.

Mam identyczny silnik i zdecydowałem sie na "zagazowanie go".
Prosze bez tekstów że jestem mordercą i oprawca takiego fajnego auta itp.

maciej napisał/a:
Tu nie pomogę - ja "gazuję" w Węgrowie, a więc północno-wschodnie Mazowsze.
Generalnie mistrzowie - 4 auta robiłem u nich i zero problemów.


Maciej podaj namiary na ten warsztat plisss.

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:04

a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500 a II generacji byle co kosztuje 1700 to ja wole dolozyc te 500 i miec spokoj zreszta ja przerabialem juz wszystkie instalacje jakie byly u nas na rynku moe oprocz CNG :) i to zaloze do swojego to bedzie IV generacji :)
secio - Wto Lut 10, 2009 10:12

Uważasz że:

kris_1987 napisał/a:
CI NIE KRZYWDŹ TEGO SAMOCHODU GAZEM

kris_1987 napisał/a:
a ten samochód jest zbyt fajny żeby karać go gazem...
kris_1987 napisał/a:
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni...


A później:
kris_1987 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja
jakich bzdur?? :) kto Ci powiedział, że w r200 ma być sekwencja?? :)
do 1,4 8v 75KM w zupełności starcza 2generacja, nie potrzeba sekwencji, ten silnik aż tak nie jest skomplikowany, doszedłem do wniosku, że nie będę nie potrzbnie wydawał 3000 na sekwencję, jak ten gaz spokojnie ogarnie tą bestię :P


Małe masz wymagania, jak Ci w zupełności starcza 2generacja pomimo, że z jej uzytkowania wyciągasz wnioski jakie wyciągasz ;) .

A w temacie posta, żeby coś wnieść do tematu, polecam sterownik STAG300 w połączeniu z dobrym gazownikiem który odpowiednio dobierze reszte i da gwarancje na dobrą pracę.
Mój 1.8VVC nie widzi problemów we współpracy z w/w elementami.

Pzdr,
Mariusz

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:12

to zakładaj, powodzenia życzę, uważam tylko, że do takich samochodów się nie zakłada gazu i już !!
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko, tak samo jak ludzie wkładają gaz do civic-ów type r, audi s4 czy nawet rs4, hummerów, s2000, nawet widziałem w gallardo kiedyś, to jest uważam niszczenie tych samochodów, to się nie tylko liczy w MG Zs, ale też ZR czy ZT czy TF,

secio - Wto Lut 10, 2009 10:14

BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500

Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.

Pzdr,
Mariusz

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:16

secio napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500

Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.


dokładnie ;)
BoloSr Ty masz 1,8 w swoim emdżiku z tego co widzę, ceny są troszeczkę inne do 2,5 V6stki...

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:19

kris_1987 napisał/a:
to zakładaj, powodzenia życzę, uważam tylko, że do takich samochodów się nie zakłada gazu i już !!
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko, tak samo jak ludzie wkładają gaz do civic-ów type r, audi s4 czy nawet rs4, hummerów, s2000, nawet widziałem w gallardo kiedyś, to jest uważam niszczenie tych samochodów, to się nie tylko liczy w MG Zs, ale też ZR czy ZT czy TF,



przepraszam bardzo a czym sie rozni ten niby sportowy MG od zwyklej R bo napewno nie silnikiem :)

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 10:20 ]
secio napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500

Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.

Pzdr,
Mariusz



ale ceny nie sa az takie wieksze z tego co sie dowiadywalem i mozan spokojnie zalozyc za 2500-2700 do v6

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:22

BoloSr wcześniej pisałeś 2200-2500, teraz 2500-2700 niedługo dojdziesz do 3000 ;)
mieszkam można powiedzieć w Warszawie, uwierz tu są takie ceny, ale przecież to nie jest głownytemat tego postu, daj już spokój... pozdrawiam

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:24

kris_1987 napisał/a:
BoloSr wcześniej pisałeś 2200-2500, teraz 2500-2700 niedługo dojdziesz do 3000 ;)
mieszkam można powiedzieć w Warszawie, uwierz tu są takie ceny, ale przecież to nie jest głownytemat tego postu, daj już spokój... pozdrawiam


napisalem o sewencji na 4 cylindy moja wina a faktycznie jezeli chodzi o V6 to cena jest troche wyzsza a ty nie mowiels do czego tylko oglonie to skad mailem wiedziec ze piszesz o V6 a nie o swoim ?? ??

Brt - Wto Lut 10, 2009 10:26

kris_1987 napisał/a:
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko


ale w obu tych autkach jest identyczny silnik :) 2.5 KV6 177KM ;)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:27

pisałem wcześniej, że do mojego nie potrzebna jest sekwencja i dlatego mam 2 generacje, w temacie jest MG ZS 180 czyli 2,5 V6 ;-) czyli chodziło mi o sekwencję do tego ;-)
tak nawiasem mówiąc ładnego masz tego ZS-a :) szkoda, ze nie ten lepszy silnik, ale chyba tak nie narzekasz co??

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 10:28 ]
Brt napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko


ale w obu tych autkach jest identyczny silnik 2.5 KV6 177KM


wiem, że jest identyczny, ale r75 to już limuzyna i to jest zupełnie inaczej jak wrzuci się gaz w celu zaoszczędzenia, to rozumiem, ale MG ZS czy jakikolwiek MG jest usportowiony, jak ktoś się decyduje na kupno powinno go stać na wachę do niego, a nie wkładać gaz ;-) ot co :D

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:30

kris_1987 napisał/a:
pisałem wcześniej, że do mojego nie potrzebna jest sekwencja i dlatego mam 2 generacje, w temacie jest MG ZS 180 czyli 2,5 V6 ;-) czyli chodziło mi o sekwencję do tego ;-)
tak nawiasem mówiąc ładnego masz tego ZS-a :) szkoda, ze nie ten lepszy silnik, ale chyba tak nie narzekasz co??



oki doki :)
ja tam nie narzekam jestem zadowolony jak narazie tylko spalanie jest nie moje bo od 7 do 12 :beczy: i dlatego po zimie zostanie zalozony gaz i bedzie dobrze bo nie bede wtedy patrzyl ile to kosztuje bo na LPG zawsze do pelna tankowalem i sie nei przejmowalem (w sumie teraz tez tak robie i nie wiem jak to mi wychodzi :) :) )

maciej - Wto Lut 10, 2009 10:31

Cytat:
Maciej podaj namiary na ten warsztat plisss.

Podawałem nie raz. ;)
www.lpgsystem.net :D

Nie wiem, jak u nich teraz z cenami, ale dwa lata temu 2100 za ten zestaw co pisałem. :)
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500 a II generacji byle co kosztuje 1700 to ja wole dolozyc te 500

:ok: Nie ma sensu oszczędzać 500, żeby potem płakać, że "dużo pali". ;)
secio napisał/a:
Małe masz wymagania, jak Ci w zupełności starcza 2generacja pomimo, że z jej uzytkowania wyciągasz wnioski jakie wyciągasz ;) .

:D
kris_1987 napisał/a:
BoloSr wcześniej pisałeś 2200-2500, teraz 2500-2700 niedługo dojdziesz do 3000 ;)
mieszkam można powiedzieć w Warszawie, uwierz tu są takie ceny, ale przecież to nie jest głownytemat tego postu, daj już spokój... pozdrawiam

Ale wystarczy, że wyskoczysz 40 km z Legionowa i możesz to zrobić dobrze za 2200-2500 - koszt nawet po 50 km w obie strony na benzynie to 40 zł. ;)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:32

mi ostatnio moja 200setka spalała 15-18 benzyny... ;-) ale już ogarnięte :D
ogólnie gaz jest spoko, ale w sumie opłaca się włożyć do większego silnika i większego samochodu tak jak np: r75 ;)

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:33

kris_1987 napisał/a:
ogólnie gaz jest spoko, ale w sumie opłaca się włożyć do większego silnika i większego samochodu tak jak np: r75 ;)


a co powiesz o tym ze ludzie wkladaja do Fiata SC LPG ?? ?

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:35

BoloSr napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
ogólnie gaz jest spoko, ale w sumie opłaca się włożyć do większego silnika i większego samochodu tak jak np: r75


a co powiesz o tym ze ludzie wkladaja do Fiata SC LPG


tego nie rozumiem :) słyszałem, że pali ponoć 6-7 gazu, to fajnie oszczędnie, ale ten samochód i tak mało pali to po trochę mi się to już se skąpstwem kojarzy, żeby JESZCZE obniżyć spalanie, wrzucać gaz :P , przecież SC pali koło 6benzyny z tego co się orientuję... spoko gaz tańszy, ale ile będzie musiał zrobić KM żeby zobaczyć, że oszczędził... ;)

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:38

kris_1987 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
ogólnie gaz jest spoko, ale w sumie opłaca się włożyć do większego silnika i większego samochodu tak jak np: r75


a co powiesz o tym ze ludzie wkladaja do Fiata SC LPG


tego nie rozumiem :) słyszałem, że pali ponoć 6-7 gazu, to fajnie oszczędnie, ale ten samochód i tak mało pali to po trochę mi się to już se skąpstwem kojarzy, żeby JESZCZE obniżyć spalanie, wrzucać gaz :P , przecież SC pali koło 6benzyny z tego co się orientuję... spoko gaz tańszy, ale ile będzie musiał zrobić KM żeby zobaczyć, że oszczędził... ;)



widzisz i tu sie mylisz bo ja mialem scs(werje sporting) i to palilo w granicach 6-9 a na LPG bylo od 7-10 wiec oszczednosc jest i to spora ale znam takich ktorym takie auto spal wlasnei te niby 6 i im sie nie oplacalo LPG wiec to wszystko zalezy jak sie jezdzi i ile sie chce jezdzic :)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:40

nie no to są już takie dywagacje...
kolega ma toyote camry 3,0 benzyna automat i pali w mieście WARSZAWA max 13l czyli w sumie tylko co mój ;) a ma ponad 3x więcej mocy...

Brt - Wto Lut 10, 2009 10:42

wg. mnie każdy przypadek trzeba rozpatrzyć indywidualnie po prostu :) np ... listonosz wiejski .... nic lepszego niż SC nei potrzebuje a robi dziennie np. 100km :ok: zyski i zwrot instalacji widać gołym okiem ;)
BoloSr - Wto Lut 10, 2009 10:42

kris_1987 napisał/a:
nie no to są już takie dywagacje...
kolega ma toyote camry 3,0 benzyna automat i pali w mieście WARSZAWA max 13l czyli w sumie tylko co mój ;) a ma ponad 3x więcej mocy...


to niech kolega ci pozyczy tego automata i ty nim pojezdzis i zobaczszy ile faktycznie pali a ty mu dasz swojego R i zferyfikujesz wtedy splanie :)

bo jak slysze ze takie cos pali 13 to jestem pelen podziwu :) :)

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:44

BoloSr napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
nie no to są już takie dywagacje...
kolega ma toyote camry 3,0 benzyna automat i pali w mieście WARSZAWA max 13l czyli w sumie tylko co mój a ma ponad 3x więcej mocy...


to niech kolega ci pozyczy tego automata i ty nim pojezdzis i zobaczszy ile faktycznie pali a ty mu dasz swojego R i zferyfikujesz wtedy splanie

bo jak slysze ze takie cos pali 13 to jestem pelen podziwu :)


jak swój R miałem nie sprawny przez prawie miesiąc :P to właśnie od niego pożyczyłem ten samochód, te spalanie piszę z własnej autopsji... ;) tyle mi faktycznie palił, a jazda nie porównywalna :D

Mayson - Wto Lut 10, 2009 10:46

BoloSr napisał/a:
a co powiesz o tym ze ludzie wkladaja do Fiata SC LPG ?
kris_1987 napisał/a:
tego nie rozumiem słyszałem, że pali ponoć 6-7 gazu, to fajnie oszczędnie, ale ten samochód i tak mało pali

Ojciec ma w sc fabryczna instalacje za 2800zł. Auto pali stale 6,5l gazu na setkę. Przy cenie gazu obecnej 1,60zł wychodzi koszt 100km 10,40zł. Auto z 2006r. instalacja już dawno zwrócona, samochód służył w działalności gospodarczej, teraz jako 3-cie auto w rodzinie, bo żal sprzedawać :smile: 1000km za 104zł - któe auto tak potrafi?

kris_1987 - Wto Lut 10, 2009 10:51

Mayson napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a co powiesz o tym ze ludzie wkladaja do Fiata SC LPG ?
kris_1987 napisał/a:
tego nie rozumiem słyszałem, że pali ponoć 6-7 gazu, to fajnie oszczędnie, ale ten samochód i tak mało pali

Ojciec ma w sc fabryczna instalacje za 2800zł. Auto pali stale 6,5l gazu na setkę. Przy cenie gazu obecnej 1,60zł wychodzi koszt 100km 10,40zł. Auto z 2006r. instalacja już dawno zwrócona, samochód służył w działalności gospodarczej, teraz jako 3-cie auto w rodzinie, bo żal sprzedawać 1000km za 104zł - któe auto tak potrafi?


to SC było jeszcze produkowane w 2006r?? :?: wiem, że mało pali, malutki silnik i lekki samochód, super jak u Ciebei kosztuje gaz 1,6 też bym chciał... niestety warunki Warszawy troszeczkę są droższe ;-) już ponownie dochodzi do 2zł...

Mayson - Wto Lut 10, 2009 10:57

kris_1987 napisał/a:
to SC było jeszcze produkowane w 2006r??

Nawet do dziś jest produkowany jako Fiat 600 Van. Gaz u mnie 1,56zł/l u znajomego, który nie robi przewał, na Orlenie 8km ode mnie już 1,83zł/l. Ale nawet przy 2zl/l koszt 100km to 13zł. 2 osoby jadą taniej niż pociągiem. Jedyny minus to to, że tym autem nei da się nigdzie dalej pojechać, bo to puszka :smile: Dlatego służy jako rower - do sklepu, na pocztę.... :smile:

maciej - Wto Lut 10, 2009 10:59

kris_1987 napisał/a:
niestety warunki Warszawy troszeczkę są droższe ;-) już ponownie dochodzi do 2zł...

1,64 zł na Auchan. :)

truten23 - Wto Lut 10, 2009 11:16

kris_1987 napisał/a:
tego nie rozumiem słyszałem, że pali ponoć 6-7 gazu, to fajnie oszczędnie, ale ten samochód i tak mało pali to po trochę mi się to już se skąpstwem kojarzy, żeby JESZCZE obniżyć spalanie, wrzucać gaz


Kolego, powiedzmy sobie szczerze, gdybyś mial silnik który Nic nie pali to założę się że skąpcem byś się nie nazwał dlatego, że nie musisz płacić za paliwo :roll:

Osobiście Wszystkim zainteresowanym polecam instalacje sekwencyjne, prawda jest taka że do silników z wtryskami wielopunktowymi powinna być wlaśnie sekwencyjna instalacja...

Co do polecania czegoś... Jeżdżę już prawie 1,5 roku na sekwencji BRC założonej u dealera Hyundaia w Busku-Zdroju. Dałem 2800zl i mam gwarancję na 3 lata. Zwróciło mi się okolo pół ceny.

Brat też zakladał tam gaz do zwojej Madzi Xedos 6 2.0 V6 automat. Za instalkę zaplacil 3400zł i gwarancja na 3 lata, bez limiku km. Z jego trasami Szwajcaria-Polska i spowrotem instalka prawie mu sie już zwrócila... :wink:
Aha i zero problemów z obiema instalkami. :ok:

maciej - Wto Lut 10, 2009 11:20

Mi zwórciła się po 4 miesiącach. :)
oprawca_1978 - Wto Lut 10, 2009 12:05

Odkąd wstawiłem gaz do mojego Poldiego 1.4 MPI, minęło już ponad 4 lata, podczas których przejechałem nim 90 kkm (bez dwustu), a ja nadal zastanawiam się, CO w silniku gaz "niszczy".
W tym celu nawet przykręciłem moją "II" generację dołownie do granic działania, register wkręciłem do oporu, a śruba cienkiej membrany jest o ćwierć obrotu przed występowaniem nierównomiernej pracy silnika z racji ubogiej mieszanki powietrze-gaz.
Jeżdżę namiętnie, rocznie wychodzi mi co najmniej 23- 25 kkm. Świątek-piątek, zima-lato, nie ma pomiłuj. A gaz, kurde, zupełnie nie chce silnika zniszczyć. Ma przegieg 157800 km, a na oleju zrobione przez półtora roku (ostatnia wymiana lipiec 2007) ponad 31 kkm.
I NIC się złego z nim nie dzieje. Nawet świece, które założyłem mu ostatnio we wrześniu 2005 roku, przy przebiegu 76 kkm silnika, nie są przeze mnie wymienione na nowe, a nawet ich nie czyściłem, choć mają już trzy i pół roku i przebieg 81 kkm, czyli właśnie zaczęły wg instrukcji silnika - swoje "trzecie" życie.

Prędzej silnik padnie od pękniętego paska rozrządu, którego nie udaje mi się wymienić zr racji niemożności odkręcenia śruby koła pasowego alternatora, niż gaz cokolwiek mu zrobi.
Silnik rozbierałem, z racji naprawy HGF'a w listopadzie 2006 roku, miał wtedy 102 kkm przbiegu. Przy zaworach zrobiłem jedno - pooglądałem je sobie i jedynie zdrapałem żyletką lekki osad kamienia z czół zaworów wydechowych.
To nie gaz niszczy silnik. To robią tzw. "szpecjaliści" i "mechanicy" z "warstatów".

secio - Wto Lut 10, 2009 14:46

Brt napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko


ale w obu tych autkach jest identyczny silnik :) 2.5 KV6 177KM ;)


Bo kris_1987'owi nie chodzi o jakas merytoryczna dyskusje na poziomie technicznym, tylko o dyskusje ideologiczna. Ot co ;) .
Takich dyskusji tylko tutaj bylo co najmniej kilka. Proponuje tym przeciwnikom LPG podzielic sie swoimi uwagami np. z Subaru ktore śmiało firmować to http://www.subaru-ecomatic.de/index2.php , wzmiana w jezyku ojczystym np. tutaj http://www.samar.pl/__/__...%C4%85-LPG.html .

Pzdr,
Mariusz

paff - Wto Lut 10, 2009 18:57

dyskusje ideologiczne o LPG sa zazwyczaj prowadzone przez tych co LPG nie uzywali albo mieli skopana instalke. Ci co maja zrobiona dobrze i jezdza to siedza cicho i licza zaoszczedzona kase :-) Sam mam R400 1.4Si z LPG i od czasu kiedy dobry gazmen poprawil instalke po papraczach to rozkoszuje sie spokojna jazda za mala kase. A ze raz na 10kkm wymieniam sobie filterki warte razem 30pln (sam kupuje z allegro) to nawet nie dochodzi do sytuacji gdzie potrzbena mi kalibracja bo sie sterownik nie zdazy rozregulowac od jazdy na zapchanych fitrach :D

Do slinika Rovera 2.5V6 to wez pod uwage troche wieksza cene instalki ze wzgledu na
- 2listwy po 3 wtryski zmiast jednej 4wtryskowej
- auto mocniejsze wiec musi byc wiekszy reduktor niz do przecietnie gazowanych auto ~100kuni

poza tym wszystkim dobry gazmen, po uprzedniej diagnozie czy silnik sie nadaje (juz milion razy o tym pisalem) wstawi ci LPG jak ta lala, oczywiscie 1-2 dodatkowe kalibracje w czasie przejazdzki moga byc konieczne ze wzgledu na osiagi albo spalanie. Ale po tym bezbolesnym (zalezy od gazmena ofkors) procesie smigasz az milo i cieszysz sie kazda zlotowka.......no i ekologia, bo w koncu spaliny LPG sa czystsze od spalin Pb95

kris_1987, - to jest dzial porad technicznych, wiec moim zdaniem ideologiczne uwagi na temat LPG nie sa na miejscu, jesli znasz techniczne powody dla ktorych 2.5V6 rovera nie powinno byc gazowane to prosze sie wypowiedz