|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Gaśnie na wolnych obrotach+brak połączenia z ECU
laskarm - Sro Lut 11, 2009 19:07 Temat postu: [R420] Gaśnie na wolnych obrotach+brak połączenia z ECU Witam,
dzisiaj rano wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk i ... świeciła cały czas kontrolka "check engine", nie słychać było "bzyczenia" pompy, ale po dwukrotnym zakręceniu auto odpaliło (check nie zgasł). Chciałem "wybłyskać" błędy, ale zwarcie pinów w złączu diagnostycznym nie działało, tzn diagnostyka nie załączała się. W czasie jazdy auto było lekko mułowate, po odłączeniu przepływki nie było różnicy. Z racji, że byłem w okolicach pana Midowicza, zajechałem w celu podłączenia auta pod komputer. Jednak urządzenie nie było w stanie połączyć się z komputerem w moim aucie
Dodatkowo auto zaczęło gasnąc na wolnych obrotach, przy wciśniętym pedale gazu silnik pracuje na określonych obrotach, po puszczeniu gaśnie. Również odpala tylko i wyłącznie przy wciśniętym pedale przyśpieszenia
Problem z kabelkami? Z przekaźnikami? Z pompą wtryskową?
Niedawno miałem problem ze spadkiem mocy i z błędami od map sensora. Okazało się, że wtyczka przy czujniku była strasznie zaśniedziała, po przeczyszczeniu problem zniknął. Może to coś podobnego ...
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam
oprawca_1978 - Sro Lut 11, 2009 20:21
Wszystkie złączki czujników osprzętu silnika proponowałbym rozłączyć, podgiąć złączki, sprawdzić czystość styków, złączyć-rozłączyć parę razy, by mieć pewność, że jest przejście.
W zasadzie całą elektrykę "przeleć" w ten sposób.
laskarm - Sro Lut 11, 2009 20:36
Od tego chyba będę musiał zacząć ...
Auto chwilowo stoi u pana Midowicza, jak znajdzie wolną chwilę to ma się nim zająć.
Brt - Sro Lut 11, 2009 20:42
a szczególnie te od pompy wtryskowej i od pierwszego wtryskiwacza (tego z czujnikiem) myslę, że to pomoże. Miałem podobne objawy (ale mogłem wybłyskać błędy) i własnie złaczka pierwszego wtryskiwacza była przyczyną.
laskarm - Sro Lut 11, 2009 21:07
Ok,
dzięki za wskazówki Będę informował jak się sytuacja przedstawia, nie wiem tylko czy w tym tygodniu uda mi się tym zająć.
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 16:06 ]
Witam,
autko naprawione. Problemem okazały się kabelki. Były uszkodzone w okolicach pompy wtryskowej oraz przy potencjometrze. Przy okazji wszystkie złączki zostały wyczyszczone i potraktowane sprayem do styków. Dodatkowo został wymieniony czujnik temperatury paliwa w pompie, ponieważ wyskakiwał ciągle błąd nr 17. Po wymianie czujnika błędu nie ma, autko spisuje się bardzo dobrze
Pozdrawiam wszystkich
|
|