|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
sogreg1 - Czw Lut 12, 2009 07:07 Temat postu: [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi Motor fehler - taki komunikat wyświetlił mi komputer podczas jazdy. 2 sekundy później komunikat wygasł, więc jechałem dalej. 10 min później sytuacja się powtórzyła i miałem już trochę stracha. Jak wracałem z trasy tą parszywą drogą (dziury) zdarzenie miało miejsce jeszcze ze 3 razy. Zauważyłem, że komunikat pojawiał się podczas "wpadnięcia" w dziurę. Jak myślicie co to może być? Mnie to wygląda, że podczas nagłego wstrząsu jakiś przewód traci napięcie, tylko jaki???
Rowan - Pon Lut 16, 2009 08:33
Trudno mi cokolwiek stwierdzić. Silnik nie stracił mocy? Zastanawia mnie ciśnienie oleju. Ale najprawdopodobniejszym jest to, że jakiś czujnik fiksuje.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:36 ]
Tyle, że CHECK ENGINE świecił się u mnie przy niskim ciśnieniu paliwa na listwie. Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie i przejechać się, jeśli nie będzie się świeciło, to znaczy, że masz przyczynę, wtedy coś się poradzi bo temat układu paliwa w tym siniku mam przestudiowany od A do Z. Także ja bym to sprawdził a początek.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:47 ]
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.
sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 08:56
Rowan napisał/a: | Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie |
Wybacz za to pytanie - gdzie ta listwa jest
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:58 ]
Rowan napisał/a: | Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci. |
Obecnie mam przejechane 88kkm. Myślisz, że katalizator mógłby się zatkać?
Zukowaty - Pon Lut 16, 2009 11:02
Na liczniku czy w realu?
sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 11:43
Zukowaty napisał/a: | Na liczniku czy w realu? |
100% REAL
Może Rowan faktycznie ma rację z tym katalizatorem, bo jak porządnie przycisnąłem gaz na 5 sekund, to komunikat zgasł. Pewnie go trochę "przedmuchało".
Rowan - Pon Lut 16, 2009 17:00
sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
SeniorA - Pon Lut 16, 2009 18:50
Rowan napisał/a: | na jakimś urządzeniu sprawdzane, | na analizatorze spalin , bo mało prawdopodobne by użyto spektrometru. Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.
sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 18:56
Rowan napisał/a: | sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie. |
SeniorA napisał/a: | Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata. |
Dzięki, jutro sprawdzam go na kompie i zobaczymy co pokaże. Ale będę kazał mechaniorom sprawdzić też katalizator.
SeniorA - Pon Lut 16, 2009 19:01
teraz zauważyłem , że mowa o CDT więc może być inaczej.Pozdrawiam i przepraszam
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 11:12
Jestem już po wizycie na komputerze. Wprawdzie wynik nie jest pewny bo mechanior sprawdzał auto jakimś zastępczym sterownikiem, ale pojawił się błąd dotyczący: zbyt wysokiego ciśnienia oleju w czujniku wtrysku. Czy coś Wam to mówi
Rowan - Wto Lut 17, 2009 11:38
sogreg1, Oleju????
[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 11:39 ]
Paliwa raczej chyba. To by tłumaczyło czumu przy mocnym gazowaniu nikł CHECK.
A rozwiązanie jest jedno raczej Chyba wiesz co teraz bym napisał...
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:12
Rowan napisał/a: | Paliwa raczej chyba. |
Mnie też to zastanowiło ale widziałem wyraźnie. Nie ważne, jeżeli faktycznie paliwa to co? Bo wybacz ale nie wiem
Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:13
Najprawdopodobniej zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:17
Rowan napisał/a: | zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie |
co proponujesz?
Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:18
Ja bym go na początek wyjął, postukał nim o beton, potem go wydmuchał dokładnie kompresorem, włożył i sprawdził co się będzie działo. Powinno pomóc.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:22
Masz może jakąś instrukcję, jak to zrobić (chodzi mi o wymontowanie, bo stuknięcie o beton to chyba sobie poradzę )
Sorki ale kiepski ze mnie mechanik i nie wiem jak ten zawór wymontować aby niczego nie spieprzyć
Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:23
sogreg1, nie bardzo mi się chce to opisywać. zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko.
[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 12:31 ]
Generalnie druga i trzecia strona tego tematu:
http://forum.roverki.eu/v...B3+moc&start=40
Ten:
http://forum.roverki.eu/v...t=20834&start=0
Trochę tu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#292874
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 13:02
Rowan napisał/a: | zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko |
Czy mógłbyś mi pokazać gdzie on jest?
I czy zawór trzeba przedmuchać na zewnątrz, czy jakoś rozebrać.
Rowan - Wto Lut 17, 2009 13:20
Tam gdzie pokazuje czerwona strzałka na tym drugim zdjęciu. Wykręcasz, wyjmujesz i dmuchasz.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 13:29
O kuźwa. To trzeba zdemontować kolektor.
Rowan dzięki, mam nadzieję, że to było przyczyną tego błędu.
Na razie i tak masz kolejny plusik
Rowan - Wto Lut 17, 2009 13:31
sogreg1, nasadka 10 i 11 5 min roboty. Aha, jeszcze trzeba odpiąć od kolektora wtyczkę od czujnika powietrza.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 14:06
Rowan, właśnie żoneczka powiedziała mi, że tydzień temu jak pomykała sobie R75 usłyszała hałas, jak to ona określiła "jak nieraz maluchy strzelały" (chodziło jej o strzał gaźnika ). Teraz mnie to jescze bardziej zastanawia . Co takiego mogło sobie wystrzelić I czy może to być przyczyną błędu i komunikatu motor fehler (check engine)
Rowan - Wto Lut 17, 2009 14:45
sogreg1, no to wtedy mógłby to być kat. Ale jeśli pokazał za wysokie ciśnienie, no to wtedy...
Także ja bym sprawdził najpierw to o czym pisałem wcześniej.
sogreg1 - Sro Lut 18, 2009 07:20
Wielka porażka . Wszystko ładnie wymontowałem i lipa. Nie mogę odkręcić zaworu. Czym to u licha zrobić? Miejsca tam tyle, że moje dłonie (choć nie są to kolosy) są zdecydowanie za duże. 2 godziny roboty i wszystko musiałem poskładać bez efektu. Pocieszające, że przy okazji wyczyściłem EGR.
Rowan - Sro Lut 18, 2009 08:11
sogreg1, ja do tego używałem takiego długiego troxa, na który zakładałem klucz oczkowy chyba 8 albo 10. Tym kluczem ciągnąłem, ale nie za każdym razem dawałem radę. Radziłem sobie tak:
Tata brał klucz i ciągnął w dół, a ja śrubokręt przystawiałem z jednej strony śruby uderzałem młotkiem, tak aby przekręcić śrubę w dół i skutkowało. Ale po kilku razach się wkurzyłem, zmieniłem te troxy na imbusy, a imbusem to już sobię elegancko radzę, w pół godziny rozbiorę, wyjmę zawór, włożę i poskręcam. Na szczęście od września go nie musiałem już ruszać.
sogreg1 - Sro Lut 18, 2009 12:28
Rowan napisał/a: | zmieniłem te troxy na imbusy |
Pamiętasz może wymiary tych imbusów. Spróbuję się za to zabrać wieczorem, a imbusy chciałbym kupić wcześniej, bo jak się przeciągnie robota do nocy to lipa.
Rowan - Sro Lut 18, 2009 14:00
sogreg1, wymiary? Chodzi Ci o długość, czy o rozmiar? Długość, to chyba koło 10cm, a rozmiar, to chyba 30, albo 28, nie pamiętam dokładnie.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 15:08 ]
sogreg1, a teraz przeczytałem
Imbusy to chyba na rozmiar 6. A długość taka jak troxa.
|
|