Zobacz temat - [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi

sogreg1 - Czw Lut 12, 2009 07:07
Temat postu: [R75] Check Engine - Motor fehler - CDT/CDTi
Motor fehler - taki komunikat wyświetlił mi komputer podczas jazdy. 2 sekundy później komunikat wygasł, więc jechałem dalej. 10 min później sytuacja się powtórzyła i miałem już trochę stracha. Jak wracałem z trasy tą parszywą drogą (dziury) zdarzenie miało miejsce jeszcze ze 3 razy. Zauważyłem, że komunikat pojawiał się podczas "wpadnięcia" w dziurę. Jak myślicie co to może być? Mnie to wygląda, że podczas nagłego wstrząsu jakiś przewód traci napięcie, tylko jaki???
Rowan - Pon Lut 16, 2009 08:33

Trudno mi cokolwiek stwierdzić. Silnik nie stracił mocy? Zastanawia mnie ciśnienie oleju. Ale najprawdopodobniejszym jest to, że jakiś czujnik fiksuje.

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:36 ]
Tyle, że CHECK ENGINE świecił się u mnie przy niskim ciśnieniu paliwa na listwie. Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie i przejechać się, jeśli nie będzie się świeciło, to znaczy, że masz przyczynę, wtedy coś się poradzi bo temat układu paliwa w tym siniku mam przestudiowany od A do Z. Także ja bym to sprawdził a początek.

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:47 ]
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.

sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 08:56

Rowan napisał/a:
Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie


Wybacz za to pytanie - gdzie ta listwa jest :?: :oops:

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:58 ]
Rowan napisał/a:
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.


Obecnie mam przejechane 88kkm. Myślisz, że katalizator mógłby się zatkać?

Zukowaty - Pon Lut 16, 2009 11:02

sogreg1 napisał/a:
88kkm

Na liczniku czy w realu?

sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 11:43

Zukowaty napisał/a:
Na liczniku czy w realu?

100% REAL :!:

Może Rowan faktycznie ma rację z tym katalizatorem, bo jak porządnie przycisnąłem gaz na 5 sekund, to komunikat zgasł. Pewnie go trochę "przedmuchało".

Rowan - Pon Lut 16, 2009 17:00

sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
SeniorA - Pon Lut 16, 2009 18:50

Rowan napisał/a:
na jakimś urządzeniu sprawdzane,
na analizatorze spalin , bo mało prawdopodobne by użyto spektrometru. Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.

sogreg1 - Pon Lut 16, 2009 18:56

Rowan napisał/a:
sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
SeniorA napisał/a:
Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.


Dzięki, jutro sprawdzam go na kompie i zobaczymy co pokaże. Ale będę kazał mechaniorom sprawdzić też katalizator.

SeniorA - Pon Lut 16, 2009 19:01

teraz zauważyłem , że mowa o CDT więc może być inaczej.Pozdrawiam i przepraszam
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 11:12

Jestem już po wizycie na komputerze. Wprawdzie wynik nie jest pewny bo mechanior sprawdzał auto jakimś zastępczym sterownikiem, ale pojawił się błąd dotyczący: zbyt wysokiego ciśnienia oleju w czujniku wtrysku. Czy coś Wam to mówi :?:
Rowan - Wto Lut 17, 2009 11:38

sogreg1, Oleju????

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 11:39 ]
Paliwa raczej chyba. To by tłumaczyło czumu przy mocnym gazowaniu nikł CHECK.
A rozwiązanie jest jedno raczej :mrgreen: Chyba wiesz co teraz bym napisał... :mrgreen:

sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:12

Rowan napisał/a:
Paliwa raczej chyba.


Mnie też to zastanowiło ale widziałem wyraźnie. Nie ważne, jeżeli faktycznie paliwa to co? Bo wybacz ale nie wiem :oops:

Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:13

Najprawdopodobniej zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:17

Rowan napisał/a:
zawór robi tym razem za wysokie ciśnienie

co proponujesz?

Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:18

Ja bym go na początek wyjął, postukał nim o beton, potem go wydmuchał dokładnie kompresorem, włożył i sprawdził co się będzie działo. Powinno pomóc.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 12:22

Masz może jakąś instrukcję, jak to zrobić (chodzi mi o wymontowanie, bo stuknięcie o beton to chyba sobie poradzę :razz: )
Sorki ale kiepski ze mnie mechanik i nie wiem jak ten zawór wymontować aby niczego nie spieprzyć :/

Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:23

sogreg1, nie bardzo mi się chce to opisywać. zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko.

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 12:31 ]
Generalnie druga i trzecia strona tego tematu:
http://forum.roverki.eu/v...B3+moc&start=40

Ten:
http://forum.roverki.eu/v...t=20834&start=0
Trochę tu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#292874

sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 13:02

Rowan napisał/a:
zaraz dam Ci linki do tematów, gdzie wyjaśniałem wyszystko


Czy mógłbyś mi pokazać gdzie on jest?

I czy zawór trzeba przedmuchać na zewnątrz, czy jakoś rozebrać.

Rowan - Wto Lut 17, 2009 13:20

Tam gdzie pokazuje czerwona strzałka na tym drugim zdjęciu. Wykręcasz, wyjmujesz i dmuchasz.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 13:29

O kuźwa. To trzeba zdemontować kolektor.
Rowan dzięki, mam nadzieję, że to było przyczyną tego błędu.
Na razie i tak masz kolejny plusik :mrgreen:

Rowan - Wto Lut 17, 2009 13:31

sogreg1, nasadka 10 i 11 5 min roboty. Aha, jeszcze trzeba odpiąć od kolektora wtyczkę od czujnika powietrza.
sogreg1 - Wto Lut 17, 2009 14:06

Rowan, właśnie żoneczka powiedziała mi, że tydzień temu jak pomykała sobie R75 usłyszała hałas, jak to ona określiła "jak nieraz maluchy strzelały" (chodziło jej o strzał gaźnika :wink: ). Teraz mnie to jescze bardziej zastanawia :/ . Co takiego mogło sobie wystrzelić :?: I czy może to być przyczyną błędu i komunikatu motor fehler (check engine) :?:
Rowan - Wto Lut 17, 2009 14:45

sogreg1, no to wtedy mógłby to być kat. Ale jeśli pokazał za wysokie ciśnienie, no to wtedy...
Także ja bym sprawdził najpierw to o czym pisałem wcześniej.

sogreg1 - Sro Lut 18, 2009 07:20

Wielka porażka :oops: . Wszystko ładnie wymontowałem i lipa. Nie mogę odkręcić zaworu. Czym to u licha zrobić? Miejsca tam tyle, że moje dłonie (choć nie są to kolosy) są zdecydowanie za duże. 2 godziny roboty i wszystko musiałem poskładać bez efektu. Pocieszające, że przy okazji wyczyściłem EGR.
Rowan - Sro Lut 18, 2009 08:11

sogreg1, ja do tego używałem takiego długiego troxa, na który zakładałem klucz oczkowy chyba 8 albo 10. Tym kluczem ciągnąłem, ale nie za każdym razem dawałem radę. Radziłem sobie tak:
Tata brał klucz i ciągnął w dół, a ja śrubokręt przystawiałem z jednej strony śruby uderzałem młotkiem, tak aby przekręcić śrubę w dół i skutkowało. Ale po kilku razach się wkurzyłem, zmieniłem te troxy na imbusy, a imbusem to już sobię elegancko radzę, w pół godziny rozbiorę, wyjmę zawór, włożę i poskręcam. Na szczęście od września go nie musiałem już ruszać.

sogreg1 - Sro Lut 18, 2009 12:28

Rowan napisał/a:
zmieniłem te troxy na imbusy

Pamiętasz może wymiary tych imbusów. Spróbuję się za to zabrać wieczorem, a imbusy chciałbym kupić wcześniej, bo jak się przeciągnie robota do nocy to lipa.

Rowan - Sro Lut 18, 2009 14:00

sogreg1, wymiary? Chodzi Ci o długość, czy o rozmiar? Długość, to chyba koło 10cm, a rozmiar, to chyba 30, albo 28, nie pamiętam dokładnie.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 15:08 ]
sogreg1, a teraz przeczytałem :mrgreen:
Imbusy to chyba na rozmiar 6. A długość taka jak troxa.