|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Offtopic - Rover 75 2,5 vs Rover 216 gti
Kamil79 - Wto Lut 17, 2009 08:48 Temat postu: Rover 75 2,5 vs Rover 216 gti http://www.dailymotion.pl...er-216-gti_auto
Ciekawy pojedynek, swoją drogą technika Hondy jest zdumiewająca.
sTERYD - Wto Lut 17, 2009 08:51
po prostu nie ta masa...
co by było, gdyby to byl Tomcat
piter34 - Wto Lut 17, 2009 10:48
eeee.... równo idą. Sądzę, że R200 wcześniej wcisnął gaz do dechy i stąd różnica
Rowan - Wto Lut 17, 2009 11:43
piter34, też mi się wydaję, że jakoś się oszczędzał tą 75, dał mu fory na początku.
dobryziom - Wto Lut 17, 2009 12:13
a może oni się w ogóle nie ścigali
Rowan - Wto Lut 17, 2009 12:14
dobryziom, nie no po prędkości jaka była na liczniku w 75, to raczej można wnioskować, że się ścigali.
Markzo - Wto Lut 17, 2009 19:53
a to jest seria motor? mam 1.6 u siebie i jak do paki w miarę równo z VB V6 tak powyżej szans brak coś tu nie teges jest
Kamil79 - Wto Lut 17, 2009 20:09
W 216 gti siedzi silnik Hondy d16a8/9 u ciebie też?
http://www.rovertech.net/...&st=0&sk=t&sd=a
Markzo - Wto Lut 17, 2009 20:27
dokładnie to samo;) 122KM, bo w Coupe było D16A8, natomiast GTI ma D16A9 i 130KM, różnią sie kolektorem wydechowym - A8 ma 4-1 a A9 4-2-1, no i nie ma kata;) fajnie sie zbiera naprawdę, ale niutek to tylko 140Nm, 2.5 ma przecież 240 i to w dużo szerszym zakresie plus 177KM, wiem jak jeździ vectra 170Km/230Nm i nie mozliwe, żebym jej tak odszedł...ścigalismy sie nie tak dawno, ja prowadziłem R, kuzyn vectre, w nocy, trasa 24km. od zera są szanse bo jest lekki, ale już wyjście z zakrętu przy prędkośći np 80km/h to nie miałem szans....obaj na pełen gwizdek jechalismy, Łukasz jest dobrym szoferem;) także ten filmik to albo kierowca 75 dał ciała, albo to GTi jest dłubane, zresztą dźwięki silnika kiedy go mija jest zupełnie inny od mojego, albo mi sie wydaję albo tam coś jakby turbo słychać. na stockowego 1.6 to nie wygląda zdecydowanie
Tomi - Wto Lut 17, 2009 21:34
Tak z dźwięku, to moje cabrio... tylko mój tak nie odchodzi... może od klekotów ale nie V6-ki.
Markzo - Sro Lut 18, 2009 20:34
Tomi, czy Ty masz kolektor wydechowy 4-2-1 i nie masz kata?? mierzyłes może ile do 100km/h mu sprint zajmuje? cabrio jest cięższe dużo od tomcata?
Tomi - Sro Lut 18, 2009 21:21
Markzo napisał/a: | Tomi, czy Ty masz kolektor wydechowy 4-2-1 i nie masz kata?? mierzyłes może ile do 100km/h mu sprint zajmuje? cabrio jest cięższe dużo od tomcata? |
- Nie pamiętam jaki kolektor, bo jest pod blachą z otworem na bagnet.
- Katalizator mam... w bagażniku (bo wygląda na prawie nowy), a magik zrobił mi po prostu zamiennik w postaci łącznika.
- nie mierzyłem go do setki, bo przy zawieszeniu Cabrio (bardzo miękkie) bardziej przypomina on rozkloketoną łajbę niż ścigacza W każdym razie odnoszę wrażenie, że kiedyś był szybszy (tym bardziej na 17-kach). Coprawda z MG ZT CDTi czy ZRem 2.0TD na prostej da radę... ale z V6 śmiem wątpić.
- Cabrio jest cięższe od GTi, a tym bardziej od tego GTi sprzed liftingu.
Markzo - Sro Lut 18, 2009 21:31
Pytam bo jestem ciekawy czy masz D16A8 czy A9, bo dalej nie wiem które wersje miały A9 a które A8.
Aż tak źle jest? może jakies rozpóreczki? przód góra/dół, tył łapnąć w bagażniku i powinno go troche spiąć
jak sie uporam z konsumpcją oleju u siebie to zmierze czasy do paki itp
PS. Tomi, dysponujesz częściami do tego silnika?
Tomi - Sro Lut 18, 2009 21:59
Markzo napisał/a: | Pytam bo jestem ciekawy czy masz D16A8 czy A9, bo dalej nie wiem które wersje miały A9 a które A8. |
Kiedyś to zgłębiałem. Wydaje mi się, że mocniejsze odmiany miały oznaczenie 216GTi Twin Cam (starsze modele przed liftingiem).
Markzo napisał/a: | Aż tak źle jest? może jakies rozpóreczki? przód góra/dół, tył łapnąć w bagażniku i powinno go troche spiąć |
Generalnie problemy są 2. Pierwszym jest brak dachu. Samochód nie ma problemu ze szywnością pomiędzy kołami, a między osiami (tam, gdzie brakuje wzmocnienia w formie dachu ). Ma coprawda znacznie grubsze progi (czasem nawet potrafię zawisnąć) i grubszą podłogę, jednak nie rekompensuje to zamknięcia puszki w postaci dachu.
Drugi problem wynika chyba z pierwszego. Z racji, że nadwozie nie dysponuje taką sztywnoscią jak zamknięte wersje, samochód ma bardzo miękkie zawieszenie. Mam coprawda sztywny i niski zestaw do tego auta, jednak nie montuję go z lęku, że nadwozie się przełamie na pół
Markzo napisał/a: | jak sie uporam z konsumpcją oleju u siebie to zmierze czasy do paki itp |
Mój po tym jak przeszedłem na syntetyk bierze jakieś 05-1L./10000 km.... ale to Honda, więc musi coś brać.
Markzo napisał/a: | PS. Tomi, dysponujesz częściami do tego silnika? |
A co potrzebujesz (odpowedz na PW)?
Markzo - Sro Lut 18, 2009 22:44
ja troche czytałem i nie wiem czy nie było tak, że tylko przedlifty miały A9, z racji ekologii, a raczej olewania tej kwestii nie było kata. Potem doszły przepisy odośnie emisji spalin no i dołożyli kata co do pożerania oleju, to dymi Ci na niebiesko? wiem, że honda musi brać olej, ale też wiem, że jak się zrobi dobrze ten motor to nie będzie brała... denewruje mnie przedewszystkim ten dymek za samochodem
Chyba w Top Gear, testowali Astona Martina cabrio i podawali, że nadwozie straciło ok60% sztywności choć z drugiej strony pomykałem chwile Kadettem cabrio i fakt gumowy z deka był ale dało się tym popylac dośc żwawo generalnie to te niedogoności równoważy wiatr we włosach co? w lecie z otwartym dachem poprostu bajecznie sie jeździło, zwłaszcza w nocy! zreszta od ostrego zapinania masz zdaje sie ZS'a nie?
Zreszta tak jak Kadett, tak Kanciak cabrio wygląda bardzo fajnie, taki troche oldschool, proste linie, zgrabny, elegancki, WYRAZISTY. Niektóre nowe wozy to jak jakis miszung wygladaja
PS. tak się kadzio prezentował;)
Bidi - Sro Lut 18, 2009 23:12
dowiedzialem sie od kolegow od Hond i powiedzili mi ze A9 nie mialo kata i tym sie roznily od A8
Tomi - Sro Lut 18, 2009 23:13
Markzo napisał/a: | co do pożerania oleju, to dymi Ci na niebiesko? |
Nie, z tyłu czysto. Po odpaleniu również czysto. Przebieg w tej chwili ok. 125kkm (na 200% autentyczny)
Markzo napisał/a: | testowali Astona Martina cabrio i podawali, że nadwozie straciło ok60% sztywności choć z drugiej strony pomykałem chwile Kadettem cabrio i fakt gumowy z deka był ale dało się tym popylac dośc żwawo |
No generalnie się da, tylko on nie do tego został stworzony. Jak jechałem nim przez Niemcy, to stwierdzałem, że normalne auto. Dopiero jak przejechałem granicę odezwały się świerszcze i doswiadczyłem "sztywności nadwozia"... ale wiesz, tragedii nie ma.
Markzo napisał/a: | :twisted: generalnie to te niedogoności równoważy wiatr we włosach co? w lecie z otwartym dachem poprostu bajecznie sie jeździło, zwłaszcza w nocy! |
Ano, tylko moja żona nie lubi... bo za bardzo słońce daje po głowie... albo za bardzo wieje
Markzo napisał/a: | zreszta od ostrego zapinania masz zdaje sie ZS'a nie? |
Z tym ostrym zapinaniem bym sie tak nie unosił... w Tomcacie to inna sprawa
Markzo - Sro Lut 18, 2009 23:26
Bidi, pisałem o tym już, dodatkowo był seryjnie montowany kolektor wydechowy 4-2-1, nie jak w A8 gdzie jest 4-1.
Tomi, mój ma teraz 163tyś, pali od strzała nawet przy bardzo rozładowanym aku, po odpaleniu czysto jednak jak go przeciagne w okolicach czerwnego pola, to niesety pojawia się dymek do tego olej mam cały czas czarny, zaleje nowy świerzy, i zaraz robi się czarny jak smoła. Wydaje mi sie, że ma gdzieś przedmuch, może piercienie olejowe zacięte, i olej brudzi sie od spalin (taka moja hipoteza). Akurat teraz mam wolne weekendy i nie potrzebuje tak bardzo auta więc pomyślałem, żeby się nim zająć. Zastanawia mnie jeszcze, czy taki olej ma wpływ na smarowanie motoru?
Wiesz, polskie drogi to specyficzne miejsce...co ciekawe, myślałem, że mi trzeszczy wnętrze, jednak po zdjęciu dachu pojeździłem po dziurach i jest cicho dach sie tłucze
Zukowaty - Sro Lut 18, 2009 23:38
Ty sie przejmujes ze Ci dymi na czerwonym polu? Przejedz sie moim. Jak na cieplym silniku przygazuje to za mna jest komora gazowa. 2 litry na 100km. Wracam 26go do kraju to silnik idzie weck i kapitalka sie zrobi. Prawdopodobnie pierscienie przegrzane...a mialo byc tak pieknie. Tomi juz w temacie bo mu trulem niesamowicie o czesciach
Rowan - Czw Lut 19, 2009 07:47
Zukowaty napisał/a: | silnik idzie weck i kapitalka sie zrobi. Prawdopodobnie pierscienie przegrzane...a mialo byc tak pieknie. |
Znowu??? Który to już raz robisz ten silnik? Bez kitu, ja bym go wymienił jeszcze raz.
Markzo - Czw Lut 19, 2009 13:34
2.0V6 padło, zmienił na 2.5V6, którego nie sprawdził i teraz 2.5 padło
PS. Żukowaty, może to nie benzyna tylko on na oleju jeździ?
Rowan - Czw Lut 19, 2009 16:43
Markzo, w 2.5 HGF był i coś jeszcze o ile pamiętam.
Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 17:38
Rowan napisał/a: | Znowu??? Który to już raz robisz ten silnik? Bez kitu, ja bym go wymienił jeszcze raz. |
Nie bede wymienial tylko kapitalka,podobne pieniadze.
Rowan napisał/a: | Markzo, w 2.5 HGF był i coś jeszcze o ile pamiętam. |
Tylko HGF a przy tym te silniki sie smaza.
Markzo napisał/a: | 2.0V6 padło, zmienił na 2.5V6, którego nie sprawdził i teraz 2.5 padło |
A jak niby sprawdzisz silnik pod katem padniecia uszczelki pod glowica za 6 tys km? Jka w ogole chcial bys sprawdzic silnik poza autem?
Markzo - Czw Lut 19, 2009 18:15
ja bym zdjąl miske, zmierzył kompresje ew. śiągnąl pokrywy zaworów. Zdawało mi się, że w któryms temacie pisałeś, że go nie sprawdzałeś bo miałbyć okej
damiwr - Czw Lut 19, 2009 20:12
Dopiszę się do tematu bo coś mi zaświtało któregoś pięknego spotu na trasie w wawie stanęły 3 auta.
200 - 1.8 silniczek huberta
ZT - 2.0 dieselek marczka
75 - 20 benzynka moja
no i przez 100 metrów było tak ze 200 została ale po 500 było tak ze marko poleciał do przodu 200 za nim a ja zostałem
tylko ze 200 ma silnik 1.8 a 75 nie 2.5 więc ten film jakoś nie za bardzo oddaje mi prawdę
Rowan - Czw Lut 19, 2009 20:13
damiwr, czyli Marek CDTi Cię odstawił?
damiwr - Czw Lut 19, 2009 20:26
Rowan napisał/a: | damiwr, czyli Marek CDTi Cię odstawił? |
no nie ścigaliśmy się chyba miałem na początku pzewagę bo to automat sam biegi pomachał ale potem ja zostałem ale zaznaczam że chyba się : nie ścigaliśmy
Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 22:10
Markzo napisał/a: | ja bym zdjąl miske, zmierzył kompresje ew. śiągnąl pokrywy zaworów. Zdawało mi się, że w któryms temacie pisałeś, że go nie sprawdzałeś bo miałbyć okej |
I co Ci da ze sciagniesz miske, kapy zaworowe i zmierzysz cisneinie. I tak nie przewidzisz ze za 6tys km Ci padnie uszczelka. Po to sie placi za silnik z gwarancja rozruchowa na papierze zeby odpalil i zebys mogl go sprawdzic po odpaleniu. Zrozum ze ja nim zrobilem 6tys km. Jasnowidzem nie jestem. Z reszta zasiegalem jezyka i przegrzanie to typowa usterka przy HGFie w KV6. A wiesz jak wyskalowany jest wskaznik temperatury?Pewnie nie a padl bys ze smiechu.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:13 ]
Markzo napisał/a: | bo miałbyć okej |
I byl. NIgdy Ci uszczelka nie padla pod glowica?
Markzo - Czw Lut 19, 2009 22:13
Spokojnie no nie nie padła;) tylko wysrał sie caluśki silnik w fordzie jak jest wyskalowany??
Rowan - Pią Lut 20, 2009 12:31
Markzo, uwierz mi w R75 jest po prostu śmiesznie wyskalowany. Normalną temp. jak masz to pokazuje połowe skali. Ale jeśli Ci wzrośnie o 15* to też pokazuje połowę, dopiero jak zaczyna się gotować, to pokazuje, że temp. rośnie. Facet co miał K1.8 mi mówił w jaki sposob jego silnik się poszedł się .... . Po tym incydencie zmienił silnik i go sprzedał i kupił CDT
Markzo - Pią Lut 20, 2009 13:25
nie wiedziałem o tym dlatego pytam delikatnie rzecz ujmując, gorący temperament
Rowan - Pią Lut 20, 2009 13:26
Markzo napisał/a: | gorący temperament |
Fakt
Także z racji tego, że przymierzasz się do 75 to ostrzegamy od razu.
Zukowaty - Pią Lut 20, 2009 13:33
Markzo napisał/a: | nie wiedziałem o tym dlatego pytam delikatnie rzecz ujmując, gorący temperament |
No to sie ucz kolego
od 76 stopni do 115 stopni pokazuje caly czas połowe skali.
Wskazówka rusza się na 3/4 przy 117stopniach a przy 126 zapala się czerwona lampka. Jak widzisz od normalnej pozycji do OVERHEAT jest 11 stopni i uwierz mi ze nie jesteś w stanie zareagować jak nie pilnujesz cały czas. To trwa jakieś 4 do 5 sekund. Jak wracałem to włączyłem diagnostykę na zegarach cyfrowo żeby go nie usmażyć a i tak ciężko upilnować.. Teraz sobie założę dodatkowy czujnik temp i gdzieś koło kierownicy umieszczę zegar.
Markzo - Pią Lut 20, 2009 13:59
ucze sie pilnie i zbieram info Zukowaty, może zamiast remontować V6....zeswapuj V8? 2 garki więcej, prosty silnik zrobiony w myśl zasady " weź ten tasak i zrób z tego samolot" no i ten dźwięk
Zukowaty - Pią Lut 20, 2009 14:02
a
I skrzynia wzdłużnie, wał napędowy w tunelu (którego ja nie posiadam), inne zawieszenie tylne i przednie z reszta tez, most napędowy i takie tam pierdółki. Co mi tam. Jutro zaczynam przerabiac.
Markzo - Pią Lut 20, 2009 15:50
eee tam wzdłuznie...w XC90 zmieścili poprzecznie to Ty też dasz rade
|
|