Zobacz temat - SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????

michu1123 - Wto Lut 17, 2009 21:20
Temat postu: SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????
Witam
Mam wątpliwość co do swojej turbinki. Początkowo tzn. jakiś miesiąc temu na 3 biegu dmuchała 0,8 bara. Jednak po mrozach jakie nas spotkały i 2 tyg. postoju na parkingu teraz dmucha 0.5 w porywach do 0.6 bara. Nie bardzo wiem co się stało.
Wszystko zaczęło się od problemów z odpalaniem owej zimy. Okazało się że mam zapowietrzone wtryski. Problem rozwiązałem przez odkręcenie kolejnych wtryskiwaczy i kręcenia kluczykiem, aż się odpowietrzyły. Jeden z roverkowiczów napisał, że jest to ryzykowne kręcenie tzw. na sucho, bo podobno pompa jest smarowana paliwem. Początkowo ogrzewałem silnik nagrzewnicą gazową i trochę zdeformował się wąż od zaworu regulującego na turbinie, który idzie do pompy. Od tego momentu na wskaźniku turbo tylko 0.6 bara :beczy: . Powiem jeszcze tak, że wszystkie przewody są całe, cięgno turbiny jest skręcone na maxa.
Sprawę naświetliłem, więc pora na pytania:
1. czy różni się turbinka D(SD) od DI(SDI) oprócz tego co wykazałem na zdjęciach
2. czy jak zamienię turbinkę od DI(SDI) do D(SD) to gdzie podłączyć przewód, który wychodzi z części zimnej turbiny.
3. może źle podłączyłem trójnik od wskaźnika turbo.

Firq - Wto Lut 17, 2009 22:48

Z tego co się orientuje to sd i sdi mialy Bardzo podobne turbiny tzn różnice te które podałeś na foto i nic wiecej pozatym różnica tkwiła również w popmie wtryskowej
Sd - mechaniczna
sdi - sterowana kompem
Cytat:
może źle podłączyłem trójnik od wskaźnika turbo.

Pytanie czy spadek ciśnienia na wskaźniku był zaraz po ząłożeniu wskaźnika czy teraz po postoju??
Czy auto zaczęło dymić??
bo jeśli nie i nie czuć spadku mocy to moze weź po uwage awarie wskaźnika??!!co??!!
Nastepne pytanie czy po tych mrozach i tym 2 tyg postoju czasem nie katowałeś turbinki na zimno??
I ostatnie moze masz zagiety weżyk co idzie do wskaźnika co??
Posprawdzaj to co ci napisałem i daj znać czy nadal to samo??
Pozdrawiam Firq

michu1123 - Wto Lut 17, 2009 23:06

Ciężko powiedzieć czy spadek ciśnienia był po założeniu wskaźnika - bo nie wiem jakie było ciśnienie przed. Mimo tego autko przyspiesza i ciągnie do 4000 rpm bez problemu lecz na wskaźniku tylko 0.6 bara - to niemożliwe raczej żeby takie małe ciśnienie było.
Roverek nie kopci - tak bym to nazwał, bo wiadomo, że podczas obciążenia każdy diesel dymi :wink: .
Kolejna sprawa: nie katuje R na zimnym (max do 1.8 - 1.9 tys. rpm) aż się rozgrzeje. A tak podczas jazdy to 3-3,5 tys. rpm i next gear :grin:
Pytanko:
Czy to co pokazałem na zdjęciu nr.1 podpięcie do węża od regulatora ciśnienia jest prawidłowe w R D(SD) bez IC, czy powinienem wpiąć w inne miejsce - :?: .
Jak ktoś ma wpięty wąż od wskaźnika w swoim R D(SD) bez IC niech prześle fotki lub linka oraz filmik z działającym wskaźnikiem podczas jazdy ale tylko D (SD) bo wszystkie filmiki i foty są w R SDI(DI).

Firq - Wto Lut 17, 2009 23:15

Michu nie powiem ci czy prawidłowo podłączyłeś wskaźnik bo nie mam doświadczenia w tym kierunku... bede zakładał u siebie ale w przyszłym miesiacu dopiero :))
ale skoro nie dymi i nie czuć spadku mocy to może warto sprawdzić czy wężyk sie nie zagiął albo podłącz manometr od sprężarki zwykłej i sprawdz wskazania na nim czy sa takie same?? Powiedz mi jeszcze bo masz skrecona turbinke i wczesniej dmuchała 1.1?? czy nie po skreceniu ??
i przebieg auta??

michu1123 - Wto Lut 17, 2009 23:30

Firq powiem Ci tak. Nie wiem jakie było wcześniej ciśnienie ale był słabszy. Mój przebieg to 116 tys. Jak zainstalujesz u siebie to napisz ile dmucha jak da rada to nagraj na telefonie podczas działania (dobrą jakość) hehe. W ten weekend mam zamiar z pracy pożyczyć dokładny manometr i sprawdzę może wskaźnik fiksuje albo gdzieś wężyka - lecz z tego co sprawdzałem to wężyki są ok. I może zmierzę jakie jest przyspieszenie 0-100km/h oraz elastyczność 60-100km/h na IV biegu oraz 80-120km/h na V biegu.
funfel - Wto Lut 17, 2009 23:39

mi dmucha 1 bar od 3 biegu, na drugim nie wiem jak jest bo jakos nie zwrocilem uwagi
Firq - Wto Lut 17, 2009 23:41

Funfel a kręciłeś ją troszkę??
funfel - Wto Lut 17, 2009 23:43

nic nie grzebalem, tak jest seryjnie i tak powinno byc, przy 2 tys. moze 1900 juz mam 1bar
Firq - Wto Lut 17, 2009 23:45

michu właśnie zapomniałem to sprawdź to przyspieszenie od 0-100 i bedziemy wiedzieć na czym stoimy :))
Jak zainstaluje zaraz masz filmik :D
mówiąc ze był slabszy przed tem to znaczy ze przez podniesieniem cisnienia czy po tym jak wskaźnik zaczyna pokazywać mniejsze wartości??
Sprawdz te wężyki !!

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 23:47 ]
funfel nie chce sie kłócić ale chyba standard w sdi to ok 0.9 bara ??
Poprawcie mnie jesli sie mylę......

michu1123 - Sro Lut 18, 2009 17:08

Dlaczego się nikt nie wypowie na temat dmuchania barów w swoim SD (D). Być może w SDI więcej dmucha bo jest mocniejszy - posiada IC (jedna z różnic), który daje więcej koników. Proszę o wypowiedz posiadaczy R z silnikami w odmianie SD (D). Jestem ciekaw jak w SD dmucha turbałka.
Autko jest mocniejsze wyczuwalnie po skręceniu cięgna. Dla ciekawości w zeszły piątek robiłem próby:
1. cięgno rozkręcone na maxa turbina nie załącza się nawet w granicach 4 tys. rpm
2. cięgno skręcone do połowy - turbinka załącza się przy 2,5 tys. rpm i
3. skręcona prawie na maxa (3,4 zwoje zostawione na poluzowanie nakrętki kontrującej w razie regulacji) turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.

Czy ktoś montował turbinkę od SDI do SD?. Gdzie podłączyć wąż w SD, który wychodzi z części zimnej turbinki jak na zdjęciu 2.

Czy takie same ciśnienie panuje w zaworze regulującym (tzw. gruszka od cięgna) co w wężu wychodzącego z części zimnej "muszli" turbinki w tych samych obrotach np: 3 tys. rpm

filo - Sro Lut 18, 2009 18:52

michu1123 napisał/a:
3. skręcona prawie na maxa (3,4 zwoje zostawione na poluzowanie nakrętki kontrującej w razie regulacji) turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.


Z takim ustawieniem to bym nie ryzykował...


W moim max.ciśnienie to 1.25 Bar w przedziale 2500-4000 RPM przy bardzo dynamicznej jeździe.
A skręcałem kiedyś tą nakrętkę na cięgnie ale już nie pamiętam o ile obrotów.
Nie wnikam w dokładność wskaźnika odnośnie wskazań ciśnienia doładowania...

Firq - Sro Lut 18, 2009 19:19

Cytat:
posiada IC (jedna z różnic), który daje więcej koników

Michu ten intercooler w sdi nie daje tej różnicy ok 20KM jaka jest w sd i sdi tylko za tą różnice w znacznym stopniu odpowiedzialna jest pompa wtryskowa jaka sdi maja elektroniczną dzięki czemu udało się uzyskać taka moc :)) Intercooler tez swoje daje ale szału nie robi on jest od tego aby zimne powietrze turbawka dmuchała do silnika :)
Pozatym zgadzam się z kolegą Filo bo nie wiesz na ile jest dokładny ten twój wskaźnik doładowania a cięgno jak pisałeś masz skręcone na maxa wiec ryzykujesz dużo bo może okazać się ze wskaźnik ma wade fabryczna i oszukuje a ty masz ciśnienie 1.3 bara i wtedy juz nie ciekawie to wyglada ;/

michu1123 - Sro Lut 18, 2009 20:14

W sobotę sprawdzę dokładnym manometrem. A jeśli się okaże, że manometr też pokazuje 0.6 bara w porywach :?: . Czy macie jakieś rady. Czy wśród wszystkich forumowiczów Roverków nie ma nikogo co ma zwykłego SD lub D i nie może się wypowiedzieć jak tam wygląda sprawa z ciśnieniem turbinki.
Firq - Sro Lut 18, 2009 23:16

Michu jestem pewien na 98% ze turbinka w sd i sdi dmuchają tak samo ok 0.9 standardowo !! a jeśli sie okaże ze Twoja akurat dmucha faktycznie 0,6 Bara to sa 3 opcje
- turbinka sie kończy
- źle podłączony wskaźnik
- trzecie to to ze turbinka sie kończy i źle podłączony masz wskaźnik :/ :)

sTERYD - Sro Lut 18, 2009 23:29

jeszcze może być przedmuch gdzieś w kolektorze wydechowym, albo nieszczelność w dolocie ;)
może jakiś twardy owad Ci się wbił w IC ;)

Firq - Sro Lut 18, 2009 23:42

sTERYD Michu nie ma IC
michu1123 - Czw Lut 19, 2009 00:10

Panowie a co powiecie na zainstalowanie turbinki o zmiennej geometrii np: GT1749V i sterować nią w taki sposób jak na filmiku poniżej co :?:

http://www.youtube.com/watch?v=Frs6aQGOrlo

Dało by radę czy nie - co myślicie :?: było by :rotfl:

Firq - Czw Lut 19, 2009 00:20

Więcej problemów niż pożytku a poza tym Michu nie masz nawet IC a ty juz myslisz nad Turbina o zmiennej geometrii łopatek...;/
Popracuj nad swoją turbinką i będzie ok :)
Cytat:
turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.

Michu turbina to nie klakson ona sie nie włącza i nie wyłącza ona chodzi nawet na biegu jałowym ... po prostu cały czas wirnik sie kreci a to ze słyszysz ja np po przekroczeniu 1600obr/min tzn ze zaczęła pompować juz cos do silnika :))
u mnie turbinka odzywa się juz od 1200obr/min a kopa ma juz przy 1800obr/min

michu1123 - Czw Lut 19, 2009 16:46

Firq napisał/a:
Michu nie masz nawet IC a ty juz myslisz nad Turbina o zmiennej geometrii łopatek...;/


O IC nie pisałem bo będzie montowany jak się zrobi cieplej, części wzięte od SDI (tylko kolektor ssący, IC od meganki II, rury alu albo kwasoodporne do podłączenia IC > GT > KS (kolektor ssący).
Dziś wypożyczyłem z pracy manometr. W sobotę będę testował R czy wszystko jest ok. Zrobię :foto: z przebiegu próby.

Panowie czy można w jakiś sposób ustawić westgate na turbinie (tzw. gruszka) :?: . Może kupić MBC (Manual Boost Controler), który działa na zasadzie:
"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty. W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 21:58 ]
Panowie rozwiązałem w końcu problem z niby słabym ciśnieniem jakie dmucha turbinka.
Otóż w wersjach SD (D) wskaźnik jest podłączony pod wąż, który wychodzi z westgate (gruszka na cięgnie) - a więc pokazuje ciśnienie przy którym otwiera się bajpas w części wydechowej turbinki a nie jakie dmucha turbina. W wersjach SDI wskaźnik jest podłączony do węża, który wychodzi z części "wydmuchiwanej muszli " turbiny (rys. 2 na początku tematu). A więc mamy prawidłowe ciśnienie jakie turbina dmucha. Mój błąd polegał na tym, że w owym czasie jak podłączałem wskaźnik nie miałem jeszcze odpowiedniej wiedzy na temat turbinek (a wzorowałem się na pokazie od Remi55, który pokazał jak zamontować w wersji SD) - ale po weekendowych testach i przemyśleniach w końcu prawidłowe wnioski.
A więc na podsumowanie:
W wersjach SD wskaźnik musi być podłączony pomiędzy wylotem powietrza z muszli a kolektorem ssącym, wówczas mamy poprawny pomiar ciśnienie jakie daje turbinka.
Ja w swoim R będę montował kolektor ssący od SDI + IC + rury alu bądź kwasoodporne i na wyjściu z turbinki w rurze zamontuje złączkę wtłaczaną do węża jak poniżej. Do tej złączki podłącze wąż od wskaźnika - wówczas będzie pokazywać prawidłowe ciśnienie jakie daje turbinka. Ale to dopiero jak będzie cieplej :rotfl: . Będzie foto relacja z modyfikacji :foto: .

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 11:15 ]
Pomiar przyspieszenie:

60 - 100 km/h na IV biegu czas: 11,5 sek. (po zaokrągleniu)

80 - 120 km/h na V biegu czas: 19,3 sek. (po zaokrągleniu)

Co sądzicie o tych czasach normalne czy raczej za długie?. Przypominam, że kulam się R z 86 konnym silniczkiem.

airkadio_k - Nie Mar 08, 2009 13:48

czy ktoś wymieniał taki przewód gumowy (średnic 5cm na 7 cm stożkowy) wychodzi od turbinki bo zrobiła się dziurka i syczy ?pytanko jest jakiś zamiennik czy oryginał(cena ) i jak się fachowo to nazywa
filo - Nie Mar 08, 2009 13:57

airkadio_k napisał/a:
przewód gumowy (średnic 5cm na 7 cm stożkowy) wychodzi od turbinki


Zapewne chodzi o to :arrow: PRZEWóD

airkadio_k - Nie Mar 08, 2009 13:58

super dzięki
Firq - Nie Mar 08, 2009 14:05

michu1123 Napisał,
Cytat:

Co sądzicie o tych czasach normalne czy raczej za długie?. Przypominam, że kulam się R z 86 konnym silniczkiem.

Turbinę skręciłeś na 1.2 Bara więc seryjnym nie jeździsz :)
od 0-100 ile masz??

Brt - Nie Mar 08, 2009 14:12

niesteyty o czasach z SD się nie wypowiem .. mogę podac czasy z mojego 200SDi .. 60 - 100 IV bieg ... ok. 8,5 sek, 80 - 120 V bieg ok. 12 - 13 sekund ... 0 - 100km/h - ok 11. sek. .... ciśnienie u mnie max. to 1,2 bar i max uzyskuję przy obrotach ok. 2500 :ok:
maras83 - Pią Mar 13, 2009 18:58

Moje iDT wyrobiło się najlepiej w ok 6s(60-100, IVbieg), ale ostatnio coś go zmuliło i ma ok 7s :/ Może to przez paliwo, bo stało się tak po zatankowaniu na innej stacji, niż zawsze. Ciśnienia doładowania nie znam, ale mam zamiar sprawdzić, jak będzie jeszcze możliwe, to się podkręci :mrgreen:
michu1123 - Nie Mar 15, 2009 22:49

Friq napisał
Cytat:


Turbinę skręciłeś na 1.2 Bara więc seryjnym nie jeździsz :)
od 0-100 ile masz??


Nie wiem ile mi dmucha turbinka ponieważ jak pisałem wcześniej w SD jest źle podłączona (zgodnie ze wskazówkami od Remi55). Teraz turbinka na cięgnie jest skręcona fabrycznie. Jak będę robił rury do IC to podłącze wskaźnik we właściwe miejsce. Na razie pokazuje 0.5 bara max - ale przypominam, że jest to ciśnienie, przy którym zawór westgate się otwiera w części gorącej turbinki.

Firq - Pon Mar 16, 2009 00:03

michu1123 napisał,
Cytat:
Teraz turbinka na cięgnie jest skręcona fabrycznie

miałes na maxa wczesniej skręconą wieć na "Czuja" do seri jej nie skręciłeś
Ale pomiar na oko też daje jakis obraz :)
Coolera kiedy zakładasz??

michu1123 - Pon Mar 16, 2009 17:33

Firq napisał/a:

Coolera kiedy zakładasz??


Jak zrobi się cieplej. Teraz planuje zakupy i się zastanawiam czy lepiej kupić IC od meganki II czy Renault Kango na wymiar wcięcia w zderzaku. Nie wiem czy ma sens większa powierzchnia IC gdy i tak tylko wlotem między halogenami będzie powietrze przepływać. Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.
IC od Renault Kango


IC od Renault Megane II

Firq - Pon Mar 16, 2009 19:25

Masz klime w aucie??
Powiem ci tak ja bym kupił collera od sdi i nie było by problemu a dlaczego bo masz pompe mechaniczną i jak wsadzisz coolera od sdi
Cytat:
będzie chodził duzo lepiej
a jeśli natomiast założysz od megany to twój R
Cytat:
będzie duzo lepiej chodził

Gdzie róznica w tych 2 coolerach... za bardzo ich nie ma...
Bo jesli załozysz coolera od megany może i lepiej bo wiekszy cooler niby lepsze chłodzenie ale w praktye jest tak ze nie odczyjesz raczej tej róznicy miedzy tymi coolerami a jeśli nie ma wyczuwalnej różnicy to po co się męczyć i upychać niefabrycznego coolera??
sam odp na to pytanie :)
Pisze zebyś nie wkładał od megany coolera bo to i tamto ale powiem ci szczerze ze ja w moim sdi-ku tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning oraz podniesienie ciśnienia na turbo wymiana skrzyni od iTD tarcze wentylowane i jeszcze kilka duperelków :twisted:
Cytat:
Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.

jesli chodzi ci o miejsce pod tablicą rejestracyjną to wtedy by to spełniało swoja rolę :)
Ale jak juz pisałem róznica tych coolerów praktycznie mierna a za to dużo pracy i przeróbek.
Pozdrawiam Firq

Brt - Pon Mar 16, 2009 21:23

myslę, ze znaczenie własnei ma umiejscownienie niz fizyczna róznica wielkości. Nie bez powodu we wszystkich mocnych turboautach cooler jest na pierwszym miejscu. W fabrycznie w R jest jednak dość porządnie ukryty. Dla przykładu podam, że kiedyś jedno z czasopism robiło test fabii TDi i w niej jest cooler wystawo=iony na podmuchy (bok zderzaka), ale nie było przeplywu powietrza (tył był zabudowany nadkolem). Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała :ok:
Firq - Wto Mar 17, 2009 00:42

Brt napisał,
Cytat:
Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała :ok:

coś mi tu nie gra cooler zabudowany bez przepływu powietrze muł... odetkanie nadkola 15hp przecież hamownia nie rozpedza się na ulicy wiec czy cooler na hamowni jest odkryty czy zakryty je jeden diabeł... wiec skad dane ze wzrosło o 10-15hp Brt ??
CHYBA ze coś źle pojmuje tu :)

funfel - Wto Mar 17, 2009 06:32

Firq napisał/a:
hamownia nie rozpedza się na ulicy wiec czy cooler na hamowni jest odkryty czy zakryty je jeden diabeł

Dlatego w pewnych przypadkach, gdy moze miec to wplyw na moc auta, stosuje sie nadmuch powietrza na IC.

szoso - Wto Mar 17, 2009 08:33

Firq napisał/a:
tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning

tylko wtedy widać sens zmiany coolera
bo sama zmiana od tak sobie nic niestety nie da

michu1123 - Wto Mar 17, 2009 16:19

szosownik napisał/a:
Firq napisał/a:
tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning

tylko wtedy widać sens zmiany coolera
bo sama zmiana od tak sobie nic niestety nie da


W moim przypadku gdy mam R bez IC to jest sens zakładać. A jak zakładać to nie jak fabryka (gdzieś na boku przysłonięty jeszcze przez klimę - jak on może mieć dobrą wydajność gdy już silnik się rozgrzał) tylko centralnie pod rejestracją (za siatką w zderzaku). Moim zdaniem centralnie umieszczony IC a "schowany gdzieś za plastikami czy chłodnicami" ma znaczenie i różnice w wydajności.

Ale do sedna koledzy. Nikt nie udzielił mi rady. Czy lepiej zakładać większy IC od megany który i tak w 1/2 wysokości będzie widoczny przez siatkę w zderzaku a reszta przysłonięta przez zderzak. Czy lepiej zamontować IC "niższy" +/- na wymiar wlotu w zderzaku pod rejestracją.

szoso - Wto Mar 17, 2009 17:13

michu1123 napisał/a:
W moim przypadku gdy mam R bez IC to jest sens zakładać

to inna sprawa,nie doczytałem i myślałem że masz IC :smile:
dobrze by było umieścić IC za tą siatką w zderzaku :wink:

Brt - Wto Mar 17, 2009 21:46

na hamowni jest włączany nadmuch na auto od przodu, tak jakby jechało ;) Musiałbym odszukac ten artykuł ... ale jest to obecnie niemozliwe :bezradny:
michu1123 - Czw Mar 19, 2009 23:22

Panowie pytanie z innej beczki. Gdzie kupie kolanka, łączniki gumowe do połączenia rur od IC w Poznaniu lub okolicach. Jak się nazywają profesionalnie takie węże. Proszę o adresy lub linki do stron.
Firq - Czw Mar 19, 2009 23:39

michu1123,
Polecam http://www.allegro.pl/ite...kcja_dolot.html
do tego jeszcze
http://www.allegro.pl/ite...50cm_dolot.html
i Bajera :D
Pozdrawiam Firq

michu1123 - Pon Maj 10, 2010 17:35

Panowie odświeżam temat.
Wcześniej pisałem, że miałem problem z ciśnieniem na turbince - zaledwie 0,5 bara przy pełnym gazie.
Od zeszłego tygodnia po wizycie na stacji diagnostycznej - podczas przeglądu, miałem okazję obejrzeć autko od spodu. Okazało się, że po testach przeprowadzonych z zamontowanym MBC turbinka zaczęła przeciekać na połączeniu korpusu części zimnej. Stąd padła decyzja o zakupie używanej.
Po zamontowaniu używanej w b.dobrym stanie turbinki - :shock: moje zdziwienie było ogromne. Nie ten sam samochód. Jakby przybyło 2x więcej koni. Autko przyspiesza jak szalone niczym :twisted: . Wskazówka na zegarze boost zatrzymuje się na 1,2 bara :grin: .
Teraz to przyjemnie się jeździ moim R.
Stara turbinka nie posiadała luzu wzdłużnego na wałku. Delikatny luz promieniowy. Jednak doszło do rozszczelnienia. Jednak coś było nie tak od początku - ponieważ od początku autko nie miało ducha. Terach to już historia. A jazda R to czysta przyjemność :rotfl: .
Pozdro.