Zobacz temat - [R220 sdi 96] Problem z wrzucaniem i redukowaniem biegów!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 sdi 96] Problem z wrzucaniem i redukowaniem biegów!!

Firq - Sro Lut 18, 2009 15:06
Temat postu: [R220 sdi 96] Problem z wrzucaniem i redukowaniem biegów!!
Witam
dziś na trasie Pleszew Poznań w drodze powrotnej nagle pojawił sie problem z redukowaniem biegów!!
Zatrzymałem się na poboczu wrzuciłem na bieg jałowy i chciałem ruszyć i nie mogłem wrzucić 1 biegu tzn musiałem dosłownie go wbić! Po czym jak ruszyłem następne biegi wchodziły już gładko....
Ze wstecznym to samo tylko ze na wstecznym zgrzyta skrzynia dość mocno
zatem wnioski :)
- Ciężka redukcja biegów
- ciężko wchodzi 1 bieg
- bieg wsteczny strasznie zgrzyta przy włączaniu go
i co najbardziej ciekawe wszystko zdarzyło sie nagle :(
Tzn wszystko było ok i nagle sytuacja sie odwróciła
Czyżby Psikus mojego Roverka??
Pozdrawiam Firq

mcteusz - Sro Lut 18, 2009 15:10

Jeśli dobrze kojarzę to w R220 jest linka od sprzęgła. Może się przyblokowuje/przyciera? Może da się coś podregulować?
Firq - Sro Lut 18, 2009 15:14

Linka Powiadasz...
sTERYD - Sro Lut 18, 2009 15:24

tak linka. moze samoregulator kaputnął, a może trzeba podregulować ręcznie... co jakieś pół roku temat wałkowany dość mocno także szukanie nie boli ;)

ale jeszcze przydałoby sie sprawdzic, czy gdzieś nagle nie uciekł Ci olej ;)

Firq - Sro Lut 18, 2009 15:29

OK Poszukam zaraz na forum :)
ale powiedzcie mi jeszcze gdzie jest ta regulacja linki??
ale chyba ubytek oleju nie wchodzi w grę bo to sie stało normalnie w jednej chwili!

sTERYD - Sro Lut 18, 2009 15:39

na ścianie grodziowej jest jakaś specjalna guma, ale dokładnie nie pamiętam :/
ubytek oleju też moze się objawic całkiem nagle ;)

Firq - Sro Lut 18, 2009 15:51

właśnie znalazłem post gdzie BRT miał ten sam problem i ktoś tam napisał ze można spróbować ruszyć kilka razy na asfalcie z piskiem opon
Cytat:
eśli tak to łatwo sprawdzić: następnym razem jak się to stanie proponuję na 1 lub 2 dać parę razy w "dechę" na zmianę z chamowaniem silnikiem cały czas z wyciśniętym sprzęgłem -nie ma mowy żeby "sklejona" tarcza bez dociskania sprężynami wtedy nie puściła.
ide grzać auto i jazda póki snieg się stopił na asfalcie :) dam znać o efektach za pare godzin :)) bo w miedzy czasie trzeba umyc autko po trasie :))

[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 16:03 ]
Hmmmm ;/ nic nie pomogło niestety...;/ co dalej...?

[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 16:28 ]
Panowie a powiedzcie mi dam rade sprawdzić stan oleju w skrzyni?? jak tak to gdzie co i jak?

krzysztof_ns - Sro Lut 18, 2009 16:39

wsteczny w R200 i problemy z nim zwiazane to temat jakby standardowy - ja mam na to pewien sposob...jak czuje ze wstecznyt nie chce wpac, to nie pcham na tzw "dentyste"...tylko wrzucam pierwszy bieg, nastepnie bardzo delikatnie popuszcam sprzeglo, chodzi tylko o to aby mimimalnie ruszyc do przodu - wystarczy doslownie 3-5 cm, i wtedy wrzucam wsteczny - wchodzi gladko i bez problemow...wg mnie to tak jakby w pewnym ustawieniu przekladni nie chcial sie zazebic...u mnie to dziala zawsze...

druga kwestia jest wymiana plynu w skrzyni - odkad wlalem TEXACO chodzi o niebo lepiej...byc moze to takze ten problem...

PS. u mnie przy wymianie weszlo ponad 2,1 litra...wiec zakup 2x1 litr moze niewystarczyc (mimo tego ze pisza iz wymiana to 2litry), pozdrawiam

Firq - Sro Lut 18, 2009 16:49

OK Krzysztof z tym ze u mnie 1 musze wbić na chama a wsteczny za każdym razem grzyta co kolwiek bym nie robił a najgorsze jest to ze wszystko wyśmienicie grało z biegami i dzis na trasie nagle mu sie odmieniło... czy to wina oleju?? wątpie ale na wszelki wypadek jutro wymiana...
Jaki olej polecacie do skrzyni??

sTERYD - Sro Lut 18, 2009 16:52

do Twojej najlepszy ten:
http://www.tomateam.pl/sk...l=chemia&c=1112
a sprawdza sie przez korek wlewowy. powinno być dokładnie do jego dolnej krawędzi :cool:

Firq - Sro Lut 18, 2009 17:07

a korek gdzie w okolicy ?? hmmm skrzyni biegów pewnie hehe:))
Ide szukać bo autko juz sie grzeje w garażu :))

rtworek - Sro Lut 18, 2009 17:07

No panowie przyczyna moze być inna, czy reszta biegów wchodzi dładko?
Firq - Sro Lut 18, 2009 17:32

podczas jazdy wchodza dość dobrze ale redukcja jest cieżka natomiast teraz byłem sprawdzić olej w garazu oczywiście w skrzyni i jesli sie nie myle to jest to śruba pod filtrem powietrza który uprzedno zdemontowałem i po odkreceniu i włozeniu czystego drutu w celu sprawdzenia stanu oleju drut nie chciał wejść głębiej niz 2-3 cm? czy tak powinno byc?? czy moze to nie tu sie sprawdza stan oleju??
dodam ze koło tej śruby jest weżyk jak by przelewowy czy moze do odpowietrzania

mcteusz - Sro Lut 18, 2009 17:38

Szukanie na prawdę nie boli:
http://forum.roverki.eu/v...ek+olej+skrzyni

rtworek - Sro Lut 18, 2009 17:55

Na moje oko to niebłędzie wina oleju, Jezeli pierwszy bieg jest wadliwy, a reszta nie to może być uszkodzony synchronozator, który jest odpowiedzialny za płynne wchodzenie biegów. Ale to jest jedna z najgorszych wersji, trzeba sprawdzić linke sprzęgła czy jest dobrze naciągnięta. Wadliwe sprzęgło raczej odpada.
Firq - Sro Lut 18, 2009 18:04

Linka sprawdzona i to nie wina linki tego jestem pewien niestety;/ na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą plynnie na zapalonym juz nie jedynke trzeba mocno wbić a reszta biegów tez z oporem wchodzi mówie o postoju na postoju tak jest bo jak jzu wbije 1 bieg i rusze to pozostałem 4 wchodzą truche gorzej niz wczesniej ale wchodza ale wsteczby to porażka tak zgrzyta skrzynia ze obłęd ;/

[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 19:30 ]
Nowe spostrzeżenia
Podczas jazdy jak juz auto ruszy pozostałem biegi wchodz ą płynnie bez oporu najtrudniej jest ruszyć a wsteczny włanczam na zgaszonym aucie i na sprzegle odpalam jak musze gdzieć cofać ;/

rtworek - Sro Lut 18, 2009 20:28

Niejestem pewien czy nieczeka Cie panie kolego wymiana skrzyni, z tego co widze masz takisam silnik co ja, a w moin SDi niema linki tylko wysprzeglik hydrałiczny, ale to szczegół, Podzwonie jutro po znajomych mechanikach i zobaczymy co powiedzą.

[ Dodano: Sro Lut 18, 2009 20:29 ]
bądzmy dobrej myśli :ok:

Paul - Sro Lut 18, 2009 20:48

rtworek napisał/a:
a w moin SDi niema linki tylko wysprzeglik hydrałiczny, ale to szczegół,
Szczegół, ale ważny :P W R2xx jest LINKA

Firq napisał/a:
Linka sprawdzona i to nie wina linki tego jestem pewien
Jak to sprawdzałeś ??
Bo to, że na wyłączonym silniku biegi wchodzą OK, to żaden test - w końcu bez sprzęgła też wchodzą :P

Firq - Sro Lut 18, 2009 23:09

Paul nie patrzyłem w ten sposób jak ty myslisz ze na wyłączonym silniku wrzucałem biegi czy coś tylko wymontowałem obudowe od filtra powietrza zeby mieć dojście do linki i jest tam samoregulacja i jest zapas pare cm!
Wyciągnołem linke i pod ten bolec co naciaga "cięgno" od skrzyni biegów założyłem sprężynę gubą na ok1.5cm i po zmontowaniu pedał sprzegła łapał odrazu nie było tzw luzu na pedale sprzegła i jeśli była by to wina słabego naciegniecia linki to po tym co zrobiłem było by ok, ale tak sie nie stało bo to nie pomogło wiec mogę sądzić ze linka sprawdzona i to nie ona jest przyczyną ;/

Cytat:
Niejestem pewien czy nieczeka Cie panie kolego wymiana skrzyni, z tego co widze masz takisam silnik co ja, a w moin SDi niema linki tylko wysprzeglik hydrałiczny, ale to szczegół, Podzwonie jutro po znajomych mechanikach i zobaczymy co powiedzą.

Nie strasz mnie prosze rtworek

rtworek - Czw Lut 19, 2009 09:48

jeżeli linka jest OK, to chyba niemasz wyjścia i naprawić skrzynie albo kupić następną. Dzwonilem do znajomego mechanika, powiedział ze raczej będzie potrzebna naprawa skrzyni.
Paul - Czw Lut 19, 2009 09:55

Firq napisał/a:
mogę sądzić ze linka sprawdzona i to nie ona jest przyczyną

No, to zostaje jeszcze sprawdzenie oleju. Jak będzie brakowało, to od razu zrób wymianę Texaco MTF 94) - może pomóc a na pewno nie zaszkodzi.

Wycieków nie masz ? (okolice sprzęgła, półosie ... )

Firq - Czw Lut 19, 2009 14:53

Wycieków nie mam tzn Intercooler był zasyfiony olejem ale okazało sie ze wąż od intercoolera popękał i olejem dmuchało na intercooler i silnik! ;/
Olej wymienie ale wątpie zeby on był przyczyną ale jak mowiłes nie zaszkodzi ;]
Gadałem dziś z pewnym mechanikiem i mówił ze jest to najprawdopodobiej docisk ?? co o tym sądzicie??

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 15:01 ]
Narazie tylko sobie gdybam ale powiedzcie czy pasowało by?? silnik jest ten sam :) czy lepiej kupić Nowy docisk jak bym juz go wymieniał??
http://www.allegro.pl/ite...o_i_docisk.html

mcteusz - Czw Lut 19, 2009 16:28

Jakbyś już wymieniał, to raczej polecam nowe części. Wyciągnąć i włożyć skrzynię to trochę roboty i lepiej zrobić to raz a dobrze i zapomnieć na długi czas.
Z resztą, dopiero jak wyciągniesz skrzynię i sprzęgło, to będzie wiadomo co trzeba wymienić (być może komplet: docisk, tarcza i łożysko).

Firq - Czw Lut 19, 2009 17:39

Dociska tarcza i łozysko jeśli chodzi o nowe to ile to może kosztować?? orientuje się ktoś??
mcteusz - Czw Lut 19, 2009 17:42

Firq napisał/a:
Dociska tarcza i łozysko jeśli chodzi o nowe to ile to może kosztować?? orientuje się ktoś??

www.tomateam.pl