|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Offtopic - [R ALL] Wolno tak jeździć za dnia?
memphisto - Nie Lut 22, 2009 16:28 Temat postu: [R ALL] Wolno tak jeździć za dnia?
Wolno tak za dnia jeździć?
Firq - Nie Lut 22, 2009 16:51
Moim zdaniem nie bo Policjant ci powie ze Kierowca jest zobowiązany jeździć na światłach dziennych a Ty defakto nie masz ich włączonych tylko jakieś allegrowskie Lampeczki wiec Jeździsz na własne ryzyko moim zdaniem
blazi - Nie Lut 22, 2009 17:09
Na pewno nie można, nawet zastanawiam się czy możesz wogóle wyposażyć swój samochód inne światła niż określone w rozporządzeniu o warunkach technicznych pojazdów.
azer - Nie Lut 22, 2009 17:17
hmm ostatnio w tvn turbo omawiany był audi s5 (chyba) i wspomniane tam było, że w dzień można jeździć na samych lampkach diodowych dzięki czemu nie trzeba niszczyć drogich xenonów. Czy to nie podobna sytuacja?
Chesterrr - Nie Lut 22, 2009 17:22
Chyba nie można ponieważ te ringi i diody są uważane jako światła postojowe. A w tych nowych audicach te diody, o których mówi azer to są światła do jazdy dziennej (a poza tym samochody te są też wyposażone w światła mijania i postojowe).
Zukowaty - Nie Lut 22, 2009 17:24
azer napisał/a: | hmm ostatnio w tvn turbo omawiany był audi s5 (chyba) i wspomniane tam było, że w dzień można jeździć na samych lampkach diodowych dzięki czemu nie trzeba niszczyć drogich xenonów. Czy to nie podobna sytuacja? |
Mo tak ale to lampy fabryczne.
memphisto napisał/a: | Wolno tak za dnia jeździć? |
Jeśli lampy posiadają homologacje to zawsze możesz pokazać to w przypadku kontroli. Oczywiście musi być napisane ze to (lampeczki) do jazdy dziennej
Marek_75 - Nie Lut 22, 2009 17:42
auto ma homologacje tylko i wyłącznie na taki stan w jakim opuściło fabrykę. wszelkie modyfikacje są niedozwolone niestety... (a może to i dobrze). Czyli wszelkie tuningowanie szyb, świateł, zderzaków, kół, opon (poza dopuszczalne według producenta) itp. skutkije zatrzymaniem dowodu rej.
pozdrawiam,
m
ps. to że lampy mają homologacje same dla siebie to niewiele znaczy. bo to producent auta musi uzyskać homologację na swój wyrób. Musiałbyś uzyskać wpis w dowodzie ze stacji diagnostycznej, że spełnia jakieś tam "normy", tak jak w przypadku instalacji gazowej czy haka jeśli nie było ich fabrycznie. (hak ma też homologacje ale co z tego skoro dodatkowy przegląd i wpis diagnosty i tak jest konieczny)
timer - Nie Lut 22, 2009 17:53
Witam jak na szkle tych świateł jest jest wytłoczona literka E z jakimiś tam cyferkami to śmiało można jak nie to hmmmm lepiej unikać wscipskich policjantów
Zukowaty - Nie Lut 22, 2009 17:53
To czemu na wszelakich zlotach tuningowych gdzie pojawia się policja pytają o homologacje a lampy (np.białe tylne)
michone - Nie Lut 22, 2009 17:57
Cytat: | auto ma homologacje tylko i wyłącznie na taki stan w jakim opuściło fabrykę. wszelkie modyfikacje są niedozwolone niestety... (a może to i dobrze) | nie wiem czy tak odbrze, bo teoretycznie wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada...
TomC - Nie Lut 22, 2009 18:04
michone napisał/a: | wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada... |
Niekoniecznie... Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze. Znaczy na komfort wpływa bo komarami się nie obrywa jednak lampy to inny temat...
Marek_75 - Nie Lut 22, 2009 18:07
właśnie tak jest. tłumik/katalizator powinien być na oryginalny wymieniony (lub o identycznych parametrach) z szybą tak samo. jeśli zakładasz "cuda" (głośne wydechy, oklejasz szyby na czarno czy coś, to podpada odrazu. niekażdy policjant to sprawdzi, ale inspekcja czasem mierzy hałas a nawet przejrzystość szyb.
http://www.motofakty.pl/a...tosci_szyb.html
michone - Nie Lut 22, 2009 18:13
TomC napisał/a: | michone napisał/a: | wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada... |
Niekoniecznie... Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze. Znaczy na komfort wpływa bo komarami się nie obrywa jednak lampy to inny temat... | a myslisz ze tlumiki po 100-200zl produkcji nie wiadomo jakiej maja homologacje. Poza tym w dyrektywie ktora mowi o swiatlach jest takze mowa o ukladach wydechowych...
Marek_75 - Nie Lut 22, 2009 18:17
układ wydechowy chyba nie wymaga homologacji, tylko musi spełniać normy hałasu i emisji spalin.
"art. 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Jeżeli Państwo Członkowskie, które udzieliło homologacji WE części stwierdza, że określona liczba świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, opatrzonych tym samym znakiem homologacji WE części, nie jest zgodna z typem, który uzyskał homologację, państwo takie zobowiązane jest podjąć środki niezbędne w celu zapewnienia zgodności modeli seryjnych z homologacją. Właściwe władze danego państwa powiadamiają o podjętych środkach te z pozostałych Państw Członkowskich, które mogą, w przypadku stałego braku zgodności, wycofać homologację WE części. Wspomniane władze podejmują takie same środki, jeżeli zostaną powiadomione przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o wystąpieniu takiego uchybienia w zakresie zgodności.";"
http://eur-lex.europa.eu/...97L0030:PL:HTML
Paul - Nie Lut 22, 2009 18:19
TomC napisał/a: | Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze. | To spróbuj pokazać się na przeglądzie albo kontroli Policji z pęknętą szybą przednią
michone napisał/a: | bo teoretycznie wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada... | No właśnie - "teoretycznie"
Chodzi o to, żeby parametry były OK, homologacja części zamiennej (nie mylić z tuningową (czyli INNĄ niż fabryczna) i będzie
Przy częściach innego rodzaju , niż fabryczne może być konieczność ponownej homologacji CAŁEGO samochodu (vide cinqecento z 'kratą').
TomC - Nie Lut 22, 2009 18:40
Paul napisał/a: | pęknętą szybą przednią |
Widzę że przy niedzieli coś się wszystkim udziela...
Gdzie napisałem o stanie szyby??
Marek_75 napisał/a: | oklejasz szyby na czarno czy coś |
Następny...
Dla wyjaśnienia niejasnego mego toku myślenia: masz np: pękniętą szybę, wymieniasz w serwisie od szyb gdzie ORYGINALNEJ by Rover nie dostaniesz, montujesz szybę która modelowo jest do Twojego auta nie patrząc czy jest zrobiona w Polsce, Niemcach czy wsch. Vietnamie, i śmigasz nie narażając się na zabranie dowodu bo przecież masz całą szybę. Z lampami jest właśnie inaczej...
Napisane bardziej zrozumiale????
Nie dajmy się zwariować. Nieoryginalny tłumik czy szyba nie wpływa na BEZPIECZEŃSTWO a lipna lampa z wiochatjuning wpływa i to bardzo...
michone - Nie Lut 22, 2009 18:49
TomC napisał/a: |
Dla wyjaśnienia niejasnego: masz np: pękniętą szybę, wymieniasz w serwisie od szyb gdzie ORYGINALNEJ by Rover nie dostaniesz, montujesz szybę która modelowo jest do Twojego auta nie patrząc czy jest zrobiona w Polsce, Niemcach czy wsch. Vietnamie, i śmigasz nie narażając się na zabranie dowodu bo przecież masz całą szybę. Z lampami jest właśnie inaczej...
Napisane bardziej zrozumiale???? | jestes w bledzie... z szybami jest tak samo jak z lampami...
Oszklenia samochodowe podlegają obowiązkowi homologacji udzielanej producentowi przez organ administracji państwowej (Ministerstwo Infrastruktury*) na podstawie badań, przeprowadzonych zgodnie
z wymaganiami regulaminu homologacji Nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, przez notyfikowane Laboratorium Badawcze (Instytut Szkła i Ceramiki Oddział Zamiejscowy w Krakowie). Zasadą jest notyfikacja jednej jednostki administracji udzielającej homolagcji, a także jednego laboratorium badawczego na kraj dla konkretnego regulaminu.
Wszystkie szyby montowane w pojazdach samochodowych muszą posiadać znak homologacji, dokładnie znak E oraz cyfrę jako wskaźnik kraju udzielającego homologacji.
W widzialem juz gole szyby bez oznakowan... Wystarczy zeby szyba miala w/w znaki i mozna ja zamontowac bez problemu. Tak samo jest z lampami jak posiadaja zgodnosc wymaganiami regulaminu i są odpowiednio oznaczone, przeznaczone do danego typu auta mozna je montowac w aucie.
Nie mozna natomiast montowac ich z innym źródłem światła niż są do niego przeznaczone.
TomC - Nie Lut 22, 2009 18:55
michone o homologacji szyb wiem bardzo dobrze.
Mój wywód nie ma na celu uświadamiania o homologacjach tylko o tym co stanowi większe ryzyko: jazda z nieoryginalną szybą czy nieoryginalną (wiejską) lampą. Rozumiesz?
Paul - Nie Lut 22, 2009 18:59
TomC napisał/a: | co stanowi większe ryzyko: jazda z nieoryginalną szybą czy nieoryginalną (wiejską) lampą. | Ja nie widzę różnicy
Szyba bez homologacji (tzn. nieznanego pochodzenia) może Ci się rozsypać w twarz przy 100 km/h i co wtedy
Lampy bez homologacji do danego auta mogą oślepiać, słabo świecić, spowodować pożar auta ....
I tak każdy zakłada, co uważa ale należy zdawać sobie sprawę z ryzyka (nie tylko pozbycia się DR )
timer - Nie Lut 22, 2009 19:01
ja napisze tyle mój kolega ma golfa zrobionego na choinkę wszystkie światła ma pozmieniane na tuningowe przeglądy przechodzi kontrolowany jest dość często ma pecha do ciężkiej nogi i zawsze sprawdzają mu tylko czy ma znaczek E i jakaś tam cyferka Nawet na zmienionych lusterkach też musi mieć ten znaczek E
michone - Nie Lut 22, 2009 19:30
TomC napisał/a: |
Mój wywód nie ma na celu uświadamiania o homologacjach tylko o tym co stanowi większe ryzyko: jazda z nieoryginalną szybą czy nieoryginalną (wiejską) lampą. Rozumiesz? |
miales ta lampe w rece?? sprawdzales jej zgodnosc z wymaganiami?? ktos jej dal ta homologacje wiec nie pisz ze takie wielkie ryzyko...
Powiem Ci ze podczas wypadku wolal bym miec lampe bez homologacji niz szybe bez homologacji....
Skoro ta część otrzymała homologacje nie ma przeciwskazań zeby jej uzywać zgodnie ze źródłem światła dla którego otrzymała homologacje.
Marek_75 - Nie Lut 22, 2009 19:37
timer napisał/a: | kolega ma golfa zrobionego na choinkę |
niech sobie kolega jeszcze dresik podświetli... i komórkę
sorry za złośliwość
SeniorA - Nie Lut 22, 2009 21:15
Lampy do jazdy dziennej : E 20 i RL
memphisto - Nie Lut 22, 2009 21:56
moje ringi mają na z przodu literke E wybitą i jakieś numerki mają widoczną homologację + dostałem o tym zaświadczenie od sprzedawcy że z godnie zczymśtam blablabla posiadają homologację itp itd (penwo pic na wode, dał mi taką kartkę bo marudziłem ale podpisał się firmą + [pieczątka) do tego na lampach jest wybita homologacja w kilku miejscach ! nie byle chiński bubel mam w kilku miejscach homologację z literką E i cośtam dopisane na przodzie lampy, na czarnym plastiku (cżęści lampy która jest niewidoczna przy zamkniętej masce) + po ściągnięciu każdej pokrywy żarówek wybite to samo
Ja się nie chcę wadzić o homologacje itp tylko interesuje mnie czy jak AUDI ma to i ja mogę? dla przykłądu kolega w TIPO ma z allegro zamontowane takie listwy LED 24 sztuki na 1 listwie i wczoraj zwykłą rutynową mu zrobili (nie miał żadnych światęł poza listwą LED) i nie powiedzieli ani słowa ! a listwa na bank nie ma homologacji bo to zwykła guma badziewna i 24 led'y
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 22:10 ]
na moich lampach w wyżej wymienionych miejscach mam następujące 'coś'
PL E11(w kółeczku)*___10___A___HR___HC___1A
__5017___________________ 02__00___00____01
__________________________-->____________-->
Dokładnie tak to wygląda symbole pod symbolami itp
*w kółeczku jest samo E11
michone - Nie Lut 22, 2009 22:29
e 11 - jest to homologacja ktora zgodnie z numeracja jest nadana w wielkiej brytani i niestety to jest zamalo... HC/RC to znaczy ze pod lamy halogenowe. Pytanie czy maja mozliwosc zmiany z leostronnych na prawostronne.
memphisto - Nie Lut 22, 2009 23:19
a jak wytłumaczyć, że ja mam PL wbite na lampach ?
michone - Nie Lut 22, 2009 23:38
nie wiem jak ale :
"następujący po niej numer (lub kod) wyróżniający Państwa Członkowskiego wydającego homologację typu: 1 - Niemcy; 2 - Francja; 3 - Włochy; 4 - Niderlandy; 5 - Szwecja; 6 - Belgia; 7 - Węgry; 8 - Czechy; 9 - Hiszpania; 11 - Zjednoczone Królestwo; 12 - Austria; 13 - Luksemburg; 17 - Finlandia; 18 - Dania; 20 - Polska; 21 - Portugalia; 23 - Grecja; 24 - Irlandia; 26 - Słowenia; 27 - Słowacja; 29 - Estonia; 32 - Łotwa; 36 - Litwa; CY - Cypr; MT - Malta;"
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 28 lipca 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów2)
(Dz. U. z dnia 25 sierpnia 2005 r.)
Rudziutki6 - Pon Mar 09, 2009 08:50
podlaczam sie do tematu bo sam zakupilem dzienne lampy do mojego rowerka...niektorzy nazywaja to wiejski tuning i takie tam..owszem..ale niekoniecznie to musi byc wiocha!!tylko trzeba porzadne lampy kupic a nie kilka diod w igielicie!!! Pytalem znajomych z drogowki i ze strazy granicznej i razem zgodnie twierdza ze poki jest homologacja wytloczona na lampie poty mozna jezdzic oczywiscie jesli warunki drogowe sa odpowiednie czyli jest dzien nie ma ograniczonej widocznosci i nie pada ale ogolnie luzik jesli ktos podwarza moja wypowiedz odnosnie wjocha car tjuning to moge przyslac zdjecie moich lampek to sami ocenicie!! pozdro.
SeniorA - Pon Mar 09, 2009 08:56
memphisto napisał/a: | a jak wytłumaczyć, że ja mam PL wbite na lampach ? | to nie jest wyróżnik kraju , tylko technologia wykonania.
tommy45 - Pon Mar 09, 2009 09:33
W tym temacie Maciej powinien sie wypowiedziec On zna najlepiej temat a w dziale tuning wizualny nawet poradnik o swiatlach jest Moim zdaniem homologacja kazdego kraju UE jest wazna. Poza homologacja z tego co pamietam lampa ma oznaczenia mowiace czy jest do ruchu lewostronnego czy prawostronnego. Wiec homologacja w UK nie ma nic do rzeczy
MaReK - Pon Mar 09, 2009 10:05
Dlaczego ten temat znajduje sie w poradach i usterkach?
Czy mod moglby go przesunac do porad prawnych, ew. do offtopica?
Pozdrawiam,
|
|