|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Błędy błędy błędy - pomocy !!
fearless - Czw Lut 26, 2009 09:45 Temat postu: [R416] Błędy błędy błędy - pomocy !! Witam.
Na początek mogę tylko pochwalić Stację Diagnostyczną za "komputer". Jak się okazuje nie tylko KTS czy Testbook potrafi się łączyć z Roverkiem.
Do mojego podpieli się przez DELPHI (nic więcej nie było napisane), a skasowali 50 zł za dwa podpięcia, czyli to co już było i to co będzie jak pojadę.
I do rzeczy, wyskoczyły mi 4 błędy.
1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
2. Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
9. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
11. Potencjometr nastawnika przepustnicy.
Błędy zostały wykasowane. Na pewno usterkę posiada (chyba) czujnik temperatury powietrza zasysanego bo:
1. Na wyłączonym silniku wskazywał 48 stopni C.
2. Na zapalonym silniku wskazywał 39 stopni C.
Co do pozostałych błędów - prawdopodobnie są pozostałością po naprawach i ewentualnych usterkach z przeszłości bo:
Podczas testu pracy silnika parametry ich pracy wskazywały na poprawne działanie.
Jeszcze jedna sprawa: Sonda lambda pracowała od 0,3 do 0,8 V - czy tak powinno być (na biegu jałowym obroty około 900 rpm)
Dziś zamierzam pojechać drugi raz na kompa i sprawdzić czy nie wyskoczą wszystkie błędy.
Teraz pytanie - czego szukać, co robić Diagnosta zasugerował, że wcale żaden czujnik nie musi być poniszczony - bo może to być wina instalacji....
Ale jeśli wyskoczą wszystkie błędy to co wtedy??
Czy bawić się w wymianę potencjometra przepustnicy - czy wymienić na nową (całą przepustnicę)
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - to wiem że są dwa, i uszkodzony może być tylko ten dedykowany do komputera, bo ten od wskazania temp - działa poprawnie.
A czujniki nr 2 i 9 to co z tym robić Gdzie są Może zanim pojadę to się do nich dobiorę, odłączę, popsikam WD 40 i może będzie grało....
Dołączam skan wydruku:
maciekmpl - Czw Lut 26, 2009 10:10 Temat postu: Re: [R416si 95] Błędy błędy błędy - pomocy !!
fearless napisał/a: | Witam.
Czy bawić się w wymianę potencjometra przepustnicy - czy wymienić na nową (całą przepustnicę)
|
Moje doświadczenia z potencjometrem przepustnicy w Audi 80 wyglądały tak. Samochód szarpał (jakby miał "turbodziurę" ) w jednym zakresie obrotów (ok. 3 tys.). Wizyta w warszatacie i diagnoza, żeby wymienić całą podstawę wtrysku, bo tego się nie rozbiera, itd. Zapłaciłem za używkę 500 PLN - po pół roku, znowu trakie same objawy. Mieszkałem wtedy w Lublinie, więc pojechałem do firmy ELECTRO-CAR Zemborzycka 62; Lublin tel.:0817438888 tel.kom.: 0602 633-214 i tam rozebrali mi ten teoretycznie nierozbieralny potencjometr, oczyścili zamontowali z powrotem i do końca mojego uzytkowania tego samochodu (czyli jeszcze przez 2 lata), nie było z nim problemów. Za wszystko wzięli 50 PLN. W razie problemów z elektroniką mogę Ci z całym przekonaniem polecić ten warsztat w Lublinie - jego właściciel zna się na tym jak mało kto, a naprawia najrózniejsze samochody, więc pewnie i Roverek mu nie straszny.
M
Tomek1212 - Czw Lut 26, 2009 10:42
Sonda pracuje poprawnie, czujnik ciśnienia w kolektorze to map sensor, TPS możesz sprawdzić miernikiem.
fearless - Czw Lut 26, 2009 11:33
Tomek1212 napisał/a: | czujnik ciśnienia w kolektorze to map sensor, TPS możesz sprawdzić miernikiem. |
Czy map sensor odpowiada też za pomiar temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
Byłem już drugi raz na kompie i żaden błąd się nie powtórzył, czyściutko.... poza wskazaniem temperatury powietrza zasysanego - diagnosta stwierdził, że komputer przyjął zadaną wielkość temperatury....(on twierdzi że za pomiar temp jest odpowiedzialny map sensor) zalecił odłączyć aku na noc i sprawdzić jak się zachowa komputer autka. - co z Tym zrobić
I jeszcze jedna sprawa - czujnik biegu jałowego - nie działa, i czy w ogóle powinien działać czy coś takiego jest w R416si
Na moje oko to ta śrubka przy przepustnicy - i jeśli tak to co tam się mogło popsuć bo ja tam żadnej elektroniki nie widzę...
Tomek1212 - Czw Lut 26, 2009 13:13
Map sensor może też mierzyć temperaturę powietrza zasysanego jednak nie wydaje mi się, żeby tak było.
Cytat: | I jeszcze jedna sprawa - czujnik biegu jałowego |
Czujnik biegu jałowego jeśli już jest to powinien być w skrzyni biegów, ale to napewno nie o to chodzi. Myśle, że diagnosta miał na myśli czujnik położenia przepustnicy w pozycji obrotów biegu jałowego, czyli wspomniany wcześniej TPS. Powinien być przy przepustnicy i musi być do niego doprowadzona wiązka elektryczna.
Senn - Czw Lut 26, 2009 13:16
Za pomiar temp powietrza odpowiada czujnik temperatury w kolektorze dolotowym. MAP nie ma z nim nic wspolnego. Ten drugi umieszczony jest w ECU albo na kolektorze w nowszych wersjach. Polaczony jest z kolektorem dolotowym rurka i mierzy cisnienie/podcisnienie w dolocie. Jesli masz go na zewnatrz to mozesz go sprawdzic multimetrem. Dochodza do niego 3 przewody. Podlacz sie woltomierzem pod przewody Zolto-Zielony i Czrno-Niebieski. Na biegu jalowym powinienes odczytac okolo 0.5V, a na full gazie okolo 4V. Jesli masz go w ECU to sprawa sie komplikuje bo wchodzisz na teren elektroniki. Mozna zastosowac zewnetrzny MAP np. z poloneza GSI.
fearless - Czw Lut 26, 2009 13:39
Tomek1212 napisał/a: | Myśle, że diagnosta miał na myśli czujnik położenia przepustnicy w pozycji obrotów biegu jałowego, czyli wspomniany wcześniej TPS. Powinien być przy przepustnicy i musi być do niego doprowadzona wiązka elektryczna. |
O to pewnie mu chodziło.
Fakt jest wiązka podprowadzona po przeciwnej stronie przepustnicy (od strony chłodnicy) a z drugiej strony przepustnicy jest ta śrubka - regulacyjna - no i na jakiej zasadzie działa to wszystko w tej śrubce, od dołu jest niewielki otwór - czy może to działać na zasadzi dopływu powietrza czy jakoś inaczej ?
Senn napisał/a: | Jesli masz go na zewnatrz to mozesz go sprawdzic multimetrem. Dochodza do niego 3 przewody. Podlacz sie woltomierzem pod przewody Zolto-Zielony i Czrno-Niebieski. Na biegu jalowym powinienes odczytac okolo 0.5V, a na full gazie okolo 4V. |
No chyba jest na zewnątrz - taka czarna puszka do której dochodzą dwa przewody (jak mniemam z powietrzem) jeden z nich wędruje od kolektora dolotowego, a drugi wędruje do komputera, ale żadnej wiązki przewodów nie widzę ....
Senn - Czw Lut 26, 2009 13:50
TPS dziala w ten sposob ze wciskajac gaz ciagniesz za linke. Ona uchyla motylek w przepustnicy ktory osadzony jest na osce. Oska ta powoduje odchylenie potencjometru czyli na zasadzie zmiany rezystancji na wyjsciu pojawiaja sie rozne napiecia. Na tej podstawie ECU wie jak duzo jest uchylona przepustnica.
Co do tego MAPa to poka fotke
AndrewS - Czw Lut 26, 2009 13:53
fearless napisał/a: | taka czarna puszka do której dochodzą dwa przewody |
to nie to
to jest pulapka , zabezpiecza czujnik przed dostaniem sie oleju
czujnik masz w kompie
fearless - Czw Lut 26, 2009 14:17
Senn napisał/a: | TPS dziala w ten sposob ze wciskajac gaz ciagniesz za linke. Ona uchyla motylek w przepustnicy ktory osadzony jest na osce. Oska ta powoduje odchylenie potencjometru czyli na zasadzie zmiany rezystancji na wyjsciu pojawiaja sie rozne napiecia. Na tej podstawie ECU wie jak duzo jest uchylona przepustnica.
|
No ok, to co tam się mogło popsuć i jak to naprawić, czy olać sprawę naprawy i szukać całej przepustnicy aluminiowej ....
Tomek1212 - Czw Lut 26, 2009 15:04
W TPS lubią padać ścieżki oporowe, jeśli się da, to lepiej wymienić sam TPS, niż cała przepustnicę, tym bardziej, że jak kupisz używaną to też nie wiadomo w jakim będzie stanie.
Oczywiście przed ewentualną wymiana należy koniecznie sprawdzić działanie tego czujnika.
Lechos - Czw Lut 26, 2009 15:33
zmierz TPS zwyklym miernikiem
TU masz link do elektrody gdzie kolega dawidd zalozyl temat dotyczacy TPS i jest opisane jak sprawdzic rezystancje i napiecie
fearless - Czw Lut 26, 2009 15:34
Lechos napisał/a: |
TU masz link do elektrody. |
Nie działa
Lechos - Czw Lut 26, 2009 15:36
fearless napisał/a: | Nie działa | juz dziala
fearless - Czw Lut 26, 2009 15:37
Lechos napisał/a: | fearless napisał/a: | Nie działa | juz dziala |
He he nadal nie chyba coś ucięło bo jest błąd strony
Edit: o już działa - to chyba jakiś bug
Lechos - Czw Lut 26, 2009 15:44
jesli przy pomiarze rezystancji bedziesz mial male odchyly w jedna czy w druga strone to poluzuj troszke te 2 wkrety i minimalnie dawaj czujnik w gore lub w dol i mierz (przy przesuwaniu czujnika mozna zmienic zakres oporu o jakies 15-20 omow na plus lub minus od wskazanej wartosci).
fearless - Pią Lut 27, 2009 13:28
Sprawdziłem ten TPS i według wyniku - wszystko w normie, a komputer nadal wskazuje to samo - chyba ten problem sobie daruję, bo i tak nie wpływa znacząco na jazdę.
Na koniec jeszcze jedno pytanie, czy wykasowanie błędów, mogło spowodować, że silnik zaczął dobierać odpowiednie parametry pracy i dostosować odpowiednie dawkowanie paliwa??
Chodzi mi o to, że po przejechaniu zaledwie 300 km od wykasowania - widać wyraźną różnicę w ruchu wskazówki poziomu paliwa - wolniej opada.... Normalnie po 300 km miałbym wskazówkę tak prawie idealnie z połową(1mm poniżej), a teraz po wykasowaniu błędów - wskazówka jest jakiś 1 mm nad połową zbiornika.... - czy to możliwe że samo wykasowanie błędów ma na to wpływ
AndrewS - Pią Lut 27, 2009 13:42
no jesli komp wyszedl z trybu powiedzmy awaryjnego i zaczal brac pod uwage wskazania z czujnikow, to pewnie jest to mozliwe
am_k - Pią Lut 27, 2009 13:50
fearless,
A gdzie się podpinałeś?????
A DELPHI to nazwa firmy produkująca części do rovera.
fearless - Pią Lut 27, 2009 13:56
am_kowalski napisał/a: | fearless,
A gdzie się podpinałeś?????
A DELPHI to nazwa firmy produkująca części do rovera. |
No i właśnie "DELPHI" - tak się nazywał program, zainstalowany na IBM Thinkpad, chyba - T23.
Później dla sprawdzenie poprawności odczytu przez DELPHI, podłączyli jeszcze pod KTS Boscha, i wyszło to samo.
Adres zakładu to: Auto Sereja
ul. Kościuszki 80
08-400 Garwolin
Jest to salon i serwis Peugeot-a.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 14:01 ]
AndrewS napisał/a: | no jesli komp wyszedl z trybu powiedzmy awaryjnego i zaczal brac pod uwage wskazania z czujnikow, to pewnie jest to mozliwe |
No on raczej wcześniej w trybie awaryjnym nie był, bo moc miał i wszystko grało...
Zastanawia mnie czy pojedyncze błędy czujników, traktowane są przez komp indywidualnie, czyli że jak wyskoczy usterka czujnika temp powietrza zasysanego - to komputer przyjmie zadaną wielkość tylko dla tego konkretnego czujnika....
Jeśli by tak było - to bardzo prawdopodobne staje się, że skasowanie błędów może mieć wpływ na pracę silnika.....
am_k - Pią Lut 27, 2009 14:04
Moja żona jest księgową w "delfaju"- jako ona mówi- i tam produkują części do roverów, w pięciu fabrykach w Polsce.
Więcej powiedzieć nie mogę.
Bo to podobno tajemnica, a jak chcesz to powiem Ci wszystko, ale potem Cię zjem.
fearless - Pią Lut 27, 2009 14:12
am_kowalski napisał/a: | Moja żona jest księgową w "delfaju"- jako ona mówi- i tam produkują części do roverów, w pięciu fabrykach w Polsce.
Więcej powiedzieć nie mogę.
Bo to podobno tajemnica, a jak chcesz to powiem Ci wszystko, ale potem Cię zjem. |
Zaryzykuję - w końcu trzeba się poświęcić dla mojego R - mów
am_k - Pią Lut 27, 2009 14:15
Może na jakimś spocie, wezmę ze sobą sól i pieprz.
Ale starczy wygłupów bo się robi OT, i zaraz dostaniemy burę
fearless - Pią Lut 27, 2009 14:17
am_kowalski napisał/a: | Może na jakimś spocie, wezmę ze sobą sól i pieprz. |
Dobra zgadzam się, na spocie mnie zjesz, a teraz mi powiedz
AndrzejekA8 - Pią Lut 27, 2009 22:37
Witam,
Chciałem się spytać czy wie może ktoś z was gdzie w okolicy Częstochowy mogę podłączyć swojego Roverka do kompa żeby sprawdzić czy są jakieś błędy?
AndrewS - Nie Mar 01, 2009 18:00
fearless napisał/a: | Zastanawia mnie czy pojedyncze błędy czujników, traktowane są przez komp indywidualnie, czyli że jak wyskoczy usterka czujnika temp powietrza zasysanego - to komputer przyjmie zadaną wielkość tylko dla tego konkretnego czujnika... |
dokladnie tak,
jesli jest blad wspomnianego czujnika temp pow. zasysanego, to komp przyjmuje stala wartosc 35 stopni
jesli temp plynu to przyjmuje 60 stopni
|
|