Zobacz temat - [R 25 1.6] Nie odpala, "Check Engine".
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 25 1.6] Nie odpala, "Check Engine".

piotrekcrash - Sob Lut 28, 2009 12:50
Temat postu: [R 25 1.6] Nie odpala, "Check Engine".
Witam!

W aucie po remoncie zapaliła się kontrolka "Check Engine",
auto przez długi czas nie chciało odpalić i w pewnym momencie odpaliło i odpalało
dość długo aż pewnego dnia znów przestał i kaplica...

Czy możliwe, że jeak skasuję błąd "Check Engine" to auto wróci do życia??
Czy raczej nie odpala bo poprostu na prawdę występuje jakaś usterka silnika lub osprzętu??

NEOSSS - Sob Lut 28, 2009 13:36

piotrekcrash, sprawdz CPW
piotrekcrash - Sob Lut 28, 2009 14:24

Cytat:
sprawdz CPW


Mógłbyś trochę rozwinąć bo nie wiem co masz na myśli... skrót CPW nic mi nie mówi

NEOSSS - Sob Lut 28, 2009 14:41

Czujnik polozenia walu...
piotrekcrash - Sob Lut 28, 2009 16:32

Jak można go sprawdzić?? Nie jestem laikiem więc proszę tylko o jakaś
małą podpowiedź...

pozdr.

NEOSSS - Nie Mar 01, 2009 03:06

Odkrec, odlacz, wyczysc...
piotrekcrash - Sob Mar 21, 2009 13:55

NEOSSS, Zrobiłem tak jak napisałeś, na czujniku było sporo opiłków metalu i nalot wyczyściłem go dokładnie. ale bez zmian kręci ale nawet nie próbuje załapać...

Co jeszcze może być przyczyną??

niuton - Sob Mar 21, 2009 17:02

Moze napiszesz cos wiecej? Bo aj ci moge powiedziec ze np nie ma benzyny wtedy tez nie odpala i jest check engine, a dlaczego miałoy to nie byc to skoro nie napisałes zadnych szczegołów.
Swiece nap rzykąłd tez by mogły byc zdechniete...

piotrekcrash - Sob Mar 21, 2009 18:20

Heh, masz rację... Benzyna oczywiście jest.
Świec nie brałem pod uwagę bo myślałem, że to raczej mało prawdopodobne, żeby
wszystkie naraz przestały działać, a gdyby poszła tylko jedna to przecież chyba auto by odpaliło? poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Tak jak napisałem auto przestało odpalać nagle. Auto zgasiłem i po 30min chaiłem odpalić i już nie odpalało i tak jest z resztą do dziś.
Silniczek krokowy zachowuje się nieco dziwnie po przekręceniu stacyjki i próbie odpalenia
silniczek stuka i "piszczy" jeszcze przez kilka minut.
CPW wyciągnąłem i wyczyściłem ale doczytałem się na forum, że można sprawdzić go jescze pod względem oporności i ze ma ona sie miesci w przedziale od 1.1-1.7 ohma, sprawdze to jutro z samego rana..
A co mogę jeszcze sprawdzic jakie czujniki, slyszalem tez ze moze to byc wina kopulki
a konkretnie jakiegos weglika w niej??
Prosze o wszystkie podpowiedzi co moge jeszcze pomierzyc sprawdzic lub przeczyścic.
Czyjnik temperatury dolotu wykrecilem i widze ze termistor na koncy jest w jakims oleju, czy to normalne?? moze trzebaby go tez wyczyscic??

niuton - Nie Mar 22, 2009 11:40

piotrekcrash napisał/a:
Silniczek krokowy zachowuje się nieco dziwnie po przekręceniu stacyjki i próbie odpalenia
silniczek stuka i "piszczy" jeszcze przez kilka minut.

Oto sie nie martw, on zawsze stuka tylko tego nie zauwazasz jak jest OK, bo jak mi nie chciał odpalic tez zwrociłem uwagi na jego szmery, przeczysciłem go w kazda strone (duzo w nim syfu - polecam to zrobic) a i tak okazało sie ze nie odpala z powodu braku benzyny krokowy był w porządku.

[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 11:45 ]
Tekst ze strony: prosty, ale naprawde przydatny, wiem bo przez to przechodziłem :wink:


Trudny rozruch może mieć wiele przyczyn. Generalnie rzecz biorąc do uruchomienia silnika potrzebne są dwie podstawowe rzeczy: iskra oraz paliwo.
W pierwszej kolejności należy zatem sprawdzić, czy podawane jest paliwo (kontrola wyglądu świec oraz sprawdzenie, czy sterowane są wtryskiwacze, czy działa pompa paliwa i czy wytwarza odpowiednie ciśnienie w układzie) oraz, czy wytwarzana jest iskra.
Jeżeli świece i przewody WN, a także aparat zapłonowy i cewka są w dobrym stanie, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nie zaśniedziały styki przy czujniku temperatury płynu chłodniczego. Jeśli dodatkowym objawem jest włączanie się wentylatora chłodnicy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to na 100% winny jest ten czujnik.
Inna możliwość to wadliwy silnik krokowy. Jeżeli nie zostanie po poprzednim wyłączeniu silnika ustawiony przez komputer wtrysku w pozycję "rozruch", to możemy mieć problem z uruchomieniem silnika.
Ostatni trop to czujnik położenia wału korbowego. Jeśli jest uszkodzony, to cewka nie poda napięcia na rozdzielacz. Czujnik ten można sprawdzić mierząc rezystancję występującą pomiędzy jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie 1,1-1,7 kohm. Czujnik położenia wału znajduje się z tyłu silnika, przy połączeniu ze skrzynią i jest przykręcony do bloku jedną śrubką.

Należy pamiętać również, że problemem może być również brak masy (poluzowanie się kabla masowego przy akumulatorze; wtedy nawet rozrusznik nie zajęknie).

R-200 - Nie Mar 22, 2009 13:59

Piszesz o wszystkim tylko nie tak jak trzeba. Należy sprawdzić i to jest bardzo proste - paliwo, iskrę. W zależności co jest a czego nie ma, szuka się różnych rzeczy. Paliwo się sprawdza na listwie, czy jest pod odpowiednim ciśnieniem, iskra czy jest, na świecy. Sprawdż, wtedy napisz co jest. :roll:
piotrekcrash - Nie Mar 22, 2009 16:20

Znalazłem pierwszą usterkę (chyba).
Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa, sprawdziłem dokładnie zamiast 2 sekund buczenia, słychać 2 krótkie tyknięcia tak jakby próbowała ruszyć ale nie mogła.

Może to być usterka immobilajzera?? w Lagunie immobilajzer odcinał mi właśnie pompę paliwa...

Jak zprawdzić czy immobilajzer odblokował się po włożeniu kluczyka??

penio - Nie Mar 22, 2009 17:21

jesli kreci rozrusznik to immobilaizer jest sprawny. sprawdz czy masz napiecie na pompie paliwo jesli jest to ja wymien
R-200 - Nie Mar 22, 2009 20:46

Zobacz czy masz za filtrem paliwa paliwo. To proste i wiesz czy masz. Nie zawsze słychać pompę, dużo zależy też od jej stanu. :roll:
penio - Nie Mar 22, 2009 22:33

stawiam na czujnik wału . najlepiej odczytac błedy i bedziesz wiedzial odrazu
PHJOWI - Nie Mar 22, 2009 22:42

głupia sprawa , ale może masz żle ustawiony rozrząd.
piotrekcrash - Nie Mar 22, 2009 22:47

Auto ma przejechane 60tys, czy to możliwe ze rozrząd się sam przestawił??
Jutro kupię na allegro EuroScan i podepnę się nim pod auto...
Wtedy zamieszcze wszystkie błędy jakie uda mi sie zczytac.

PHJOWI - Nie Mar 22, 2009 22:53

a jaki remont miałeś robiony?
piotrekcrash - Nie Mar 22, 2009 23:20

Remont, bardzo ogólnie powiedziane, ale był to remont przedniej blacharki i Przekładka z Anglika.

Ale dodam od razu, że auto zaraz po przedkładce chodziło dobrze odpalało idealnie. Dopiero jak postało pod domem 2 m-ce w czasie kiedy wyjechałem przestało odpalać
później raz odpaliło chodziło dobrze, ale następnego dnia było już tak jak jest teraz
czyli auto nie odpala.

PHJOWI - Nie Mar 22, 2009 23:23

to sprawdz dojście paliwa do filtra oraz stan iskry na świecach, mogła pompa zakończyć pracę.
niuton - Pon Mar 23, 2009 10:56

Heh i jak z błedami, sczytałes?
Swoja droga napisz mi z czego an co przełozyłes, jaki koszt? I czy sa problemy z przekąldka silnika? Bo sam sie troche przymierzam przełożyc angielskiego vi do swojego cuda.

spider666 - Pon Mar 23, 2009 12:50

moze stukales za mocno mlotkiem - czujnik uderzeniowy do odcinania doplywu paliwa.
chyba resetuje sie go przez nacisnieciem palcem od gory.

piotrekcrash - Pon Mar 23, 2009 16:36

niuton, zamówiłem dzisiaj EUROSCAN wiec w weekend sczytam kody błędów.
Pisząc przekładka miałem na myśli przekładkę z anglika na kontynentala.

spider666, gdzie znajduje się ten czujnik?? Raczej nie było nigdzie "walone młotkiem"
ale dla pewności wolałbym sprawdzic.

niuton - Pon Mar 23, 2009 20:39

To czekamy na wyniki. Napisz mi ile Cie kosztowała pełna przekładka? Tu lub na priv. Kiedys o tym myslałem ale kupiłem europejskiego wiec juz po sprawie. Ale ciekawosc...
piotrekcrash - Pon Mar 23, 2009 21:26

Co do przekładki:

-Auto z Anglii 3,5tys z przywozem (znajomy zajmuje się sprowadzaniem) kupiony na hbc.co.uk
-Opłaty 1,5zł około z zarejestrowaniem
-Kompletna przekładka 1,4tys (wraz ze ściana grodziową, maglownicą i wszystkim co potrzebne) z rovera 200 '99 co prawda, ale wszystko pasuje
-Robocizna 0zł (podjąłem się samemu)

Teraz załatwić sprawę z odpaleniem i kilka spraw kosmetycznych i będzie można jeździć.

spider666 - Wto Mar 24, 2009 09:44

tu jest instrukcja do R25
http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=9

na str.76 jest o czujniku uderzeniowym.

piotrekcrash - Nie Mar 29, 2009 19:47

spider666, dzięki faktycznie czujnik uderzeniowy był "wybity"
wcisnąłem go i auto odpaliło:D Pracuje dość nierówno ale do tego jeszcze dojdę.

I co ciekawe po odpaleniu zgasła kontrolka "check engione". hmm...

NEOSSS - Nie Mar 29, 2009 23:56

Chec zapalil sie poniewaz byl zalaczony Wstrzasowy
piotrekcrash - Pon Mar 30, 2009 16:35

NEOSSS, chyba nie bo zanim wstrząsowy się załączył auto normalnie odpalało
a mimo to Check Engine paliło się bez przerwy.