Zobacz temat - [R 25] Jaki najwyższy profil opony przy 17"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 25] Jaki najwyższy profil opony przy 17"

piotrekcrash - Sob Lut 28, 2009 12:53
Temat postu: [R 25] Jaki najwyższy profil opony przy 17"
Witam!

Sprowadzilem autko na 17" felgach Fox Racing z oponami o profilu 40mm
Oczywiście w Polsce to trochę mało, jaki największy profil opony da się założyć
na 17" w tym modelu?? bo z tego co widzę z przodu będzie problem ze sprężyną
amortyzatora..

Brt - Sob Lut 28, 2009 13:09

piotrekcrash napisał/a:
o profilu 40mm
drobna uwaga ... profil nie jest wyrażony w mm ;) profil oznacza stosunek wysokości do szerokości opony i jest bezwymiarowy. Co do Twojego pytania, to moim zdaniem największe opony, jakie bezproblemowo wejdą to opony stosowane w MG ZR, czyli 205/45 R17. Jaka szerokość opon jest obecnie u Ciebie ??

[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 13:11 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=302654#302654

zouza - Sob Lut 28, 2009 13:11

Brt, ja myślę, że to zależy, seryjnie r25 jest wyżej zawieszone od ZR (prawdę mówiąc mam wrażenie, że od r200 też) :hmm: jak ma seryjny zawias może wejdzie coś więcej.
Brt - Sob Lut 28, 2009 13:17

Mamy troche za mało danych, żeby w pełni ogarnąć temat :roll: Pozatym moim zdaniem na seryjnym zawieszeniu i 17 felgach przy profilu większym niż 45 (dla opon 205) .... to juz prawie Streetwise się zrobi :hm:
zouza - Sob Lut 28, 2009 13:20

Brt, wg mnie siedemnastki w ogóle są za duże i tak sobie to wygląda, ale to kwestia gustu.
piotrekcrash, parę osób ma 17 to może się wypowiedzą. Na pewno hawczyn i u niego widziałam na żywo w r200

Brt - Sob Lut 28, 2009 13:39

zouza napisał/a:
Brt, wg mnie siedemnastki w ogóle są za duże i tak sobie to wygląda, ale to kwestia gustu.

A ja myślę, że felgi i ich wielkość to tylko jeden z elementów, i trzeba mieć ogólną koncepcję wyglądu auta :) Np jak u Ciebie zouzia :ok: lub jak w przypadku tego auta:
http://forum.roverki.eu/v...p=157929#157929 :obłoki:
czy tez auta kol. maciekwawa :ok:

zouza - Sob Lut 28, 2009 13:40

Brt, ty to wiesz jak kobietę spacyfikować :serducha:
piotrekcrash - Sob Lut 28, 2009 14:23

Obecnie oponki to: Kleber 205/40/R17
A Felgi są bardzo podobne od tych z MG ZR

Pat - Sob Lut 28, 2009 23:05

ciekawe tylko czy u kolegi jest seryjne zawieszenie skoro ktos wsadził takie felgi z takimi oponami ... bo chyba miedzy ZR a seryjna R25 jest roznica w sprezynach
zrob jakies zdjecie .. bedzie wiecej widac :)
u mnie jest 205/50R16 na felgach oryginalnych i zbyt duzo miejsca nie ma ...

maniaq - Nie Mar 01, 2009 01:31

zouza napisał/a:
wg mnie siedemnastki w ogóle są za duże i tak sobie to wygląda


oj zouza nie glos herezji :D 17 wyglada w sam raz :D a jezdzi jeszcze lepiej

moze kolega podrzuci foto obecnego autka na 17/40 ?

zouza - Nie Mar 01, 2009 09:17

maniaq, pisałam, że to kwestia gustu... uszanuj zdanie innych :P
Poza tym maniaq ty masz ZR, jest niższy niż seryjny r200, a zwłaszcza r25.

DawidNB - Nie Mar 01, 2009 11:38
Temat postu: Re: [25] Jaki najwyższy profil opony przy 17"
piotrekcrash napisał/a:
Witam!

Sprowadzilem autko na 17" felgach Fox Racing z oponami o profilu 40mm
Oczywiście w Polsce to trochę mało, jaki największy profil opony da się założyć
na 17" w tym modelu?? bo z tego co widzę z przodu będzie problem ze sprężyną
amortyzatora..


imho będzie wyglądał jak na szczudłach :neutral:
zakładanie max wielkich kółek jest w stylu wiejskiego tuningu, czyli w stylu pimp my car.

piotrekcrash - Nie Mar 01, 2009 13:07

Przymierzyłem felgę z moją opona do felgi 15" z opona o wysokim profilu chyba było to 205/55/r15 i moja 17" miała dokładnie taką samą średnice jak ta 15-tka.
Tyle że proporcja opona felga była zupełnie inna na 17" opona to cienki czarny pasek wokół felgi jedynie...


Zdjęcie wrzucę jak wrócę do domu bo auto zostało w garażu, czyli pod koniec tygodnia.

Brt - Nie Mar 01, 2009 13:12

moim zdaniem zakładanie większych kół ma sens z jednoczesnym obniżeniem zawieszenia .... przynajmniej w większosci samochodów :)
piotrekcrash, czy masz seryjne zawieszenie, czy coś obniżałeś ??

piotrekcrash - Nie Mar 01, 2009 20:27

Jak na razie jest seryjne , przymierzam się pod obniżenie, ale nie
wiem jeszcze jakie to będą koszty. A z drugiej strony trochę mi szkoda bo to ma przejechane zaledwie 30tys i to po francuskich drogach...

maniaq - Nie Mar 01, 2009 22:13

a przepraszam wy na tych oponach jezdzicie , czy je tylko ogladacie :P

, no jak sztywne kolo to i sztywniejszy zawias by sie nadal ;) bo jezeli to ma byc tylko dla lansu to zaloz ladna 16 i swito, w POM -ach dasz rade ;) jak jeszcze czasem jezdzisz to 17 -bedzie twardo , ale bedzie sie kleic do drogi :D

spider666 - Pon Mar 02, 2009 09:27

W polskich warunkach drogowych niski profil bardzo utrudnia jazde, ponizej 50 i szerobiej oponie bardzo trudno sie porwadzi auta ze wzgledu na koleiny.
sogreg1 - Pon Mar 02, 2009 10:09

spider666 napisał/a:
W polskich warunkach drogowych niski profil bardzo utrudnia jazde, ponizej 50 i szerobiej oponie bardzo trudno sie porwadzi auta ze wzgledu na koleiny.


To fakt. Wiem to z własnego doświadczenia. Mam wprawdzie R75 na 17"-225-45 i na dobrej drodze jeździ się super ale na koleinach, to już nie koniecznie :sad:

zouza - Pon Mar 02, 2009 12:42

spider666, dokładnie tak samo myślę. Mam profil 50 i niżej już bym nie zeszła.
marcinmarcin - Pon Mar 02, 2009 23:17

Przy 205/45/17 może być jeszcze jeden problem. ZR ma dużo większy promień skrętu niż 25, właśnie dlatego ponieważ większe koła obcierały - parkowanie tym autem to masakra ;)
piotrekcrash - Nie Mar 08, 2009 12:03

Oto fotki mojej 25 z z tymi felgami: