Zobacz temat - [R200 1,4Si '00] Wyciek z silnika, prosze o ocene
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4Si '00] Wyciek z silnika, prosze o ocene

Areq - Wto Mar 03, 2009 13:16
Temat postu: [R200 1,4Si '00] Wyciek z silnika, prosze o ocene
Witam

Obserwuje to od pewnego czasu i stwierdzam ze bardzo wolno wycieka, pod autem nie było nigdy żadnych kropel oleju. Od zakupu auta przejechałem jakieś 5 tys km a płynu chłodniczego w zbiorniku ubyło tak na oko ok. 100ml, sprawdzam zawsze rano, brak w nim śladów oleju. Auto nie straci na mocy, przyspieszenie ok, równa praca silnika, spalanie w normie.

Na czerwono zaznaczone miejsca wycieku oleju.





Proszę o ocene problemu.
Pozdrawiam

pietro - Czw Mar 05, 2009 10:35

spójrz tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...wyciek+kolektor

Areq - Czw Mar 05, 2009 10:46

pietro napisał/a:
spójrz tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...wyciek+kolektor


U mnie płyn nie ubywa w takich ilościach, miesięcznie przejade ok. 1000km i napewno bym zauważył taki ubytek. Po ok. 5tys km ubyło mi tak na oko 100ml płynu. Silnik pracuje równo, nie przegrzewa się, temp zawsze na tym samym poziomie.

marcze83 - Czw Mar 05, 2009 12:07

wymień uszczelkę między blokiem silnika a kolektorem koszt nowej uszczelki to ok 50zł. i będzie po problemie :grin:
phoenix123 - Czw Mar 05, 2009 12:30

Obejrzyj dokładnie wszystkie węże od wody, i cybanty( w jakim są stanie), Może poprostu gdzieś się minimalnie sączy z węży.
TARADAJA - Czw Mar 05, 2009 12:35

Witam!
Jeśli chodzi o zaznaczony przez ciebie wyciek oleju to najprawdopodobniej masz zużyty zimering wałka rozrządu :wink: tak wynika ze zdjęć! Weż kluczyk oczkowy albo nasadowy 10mm i odkręć te dwie śrubki od tej metalowej pokrywki od wałków, w odrębie której zauważyłeś wyciek!Jak ją zdejmiesz bedziesz widział czy jest tam sucho czy są ślady przecieków oleju. Jeśli są to sprawa jasna do wymiany zimering. Koszt około 15zł 1szt. Profilaktycznie warto odkręcić kopułkę zapłonową i sprawdziś wizualnie czy tam też nie ma śladów wycieku :bezradny: Warto wymienić odrazu oba zimeringi. Natomiast jeśli chodzi o ubytek płynu stosunkowo niewielki to warto by było umyć te miejsca benzynką ekstrakcyjną albo jakimś środkiem do mycia silników i obserwować czy czasami nie jest to zwykła para wodna wynikająca z róznicy temperatury :roll:która powinna zniknąc po nagrzaniu silnika. Jeśli będzie nadal wilgotne to może oznaczać początek rozszczelniania połączenia głowica -blok silnika czyli po prostu uszczelka pod głowicą . Sprawdzaj często olej i stan płynu chłodniczego i sam zobaczysz co czas pokaże nie ma co na siłe się zamartwiać i naciągać na koszty . Pozdrawiam :ok: