Zobacz temat - [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i naszej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i naszej

xxxgrze - Wto Mar 03, 2009 15:10
Temat postu: [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i naszej
Dzisiaj przeglądałem u Morgana RAVE do R25 i R45.

Jak byk jest tam napisane, że pasek rorządu w R25 i R45 z silnikiem diesla (czyli seria L) wymienia się:

1. Co 80 000 km lub 4 lata z napinaczem ręcznym, lub;

2. Co 140 000 km (albo 160 000 km nie pamiętam dokładnie i nie jestem pewien :hmm: ) lub 7 lat z napinaczem automatycznym.

Jak te dane mają się do informacji umieszczonej w technicznym FAQ na stronie klubowej :?:

Brt - Wto Mar 03, 2009 15:24

Hmm szczerze mówiąc to nie pamietam skad było brane info o pasku ... na bank w Haynesie jest tak jak na Klubowej (haynes dot. R200), chyba (!) było też to potwierdzane w rave :roll: . Jak ktoś ma rave pod reka (ja obecnie nie dysponuję) to niech zacytuje lub wklei screena :ok:
xxxgrze - Wto Mar 03, 2009 20:14

Brt napisał/a:
Jak ktoś ma rave pod reka


Właśnie ściągnąłem z naszej strony Klubowej, ale plik ma jakieś dziwne rozszerzenie: .iso

Mój komputer nie potrafi tego otworzyć. :bezradny: Jak mam to zrobić :?:

Brt - Wto Mar 03, 2009 20:29

.iso to obraz płyty, trzeba jakimś programem do nagrywania wypalić płytkę i z płyty zainstalować, lub jest jakiś program, którym można wirtualnie otworzyć ten obraz płyty. Był podawany na forum :ok:
szoso - Wto Mar 03, 2009 20:32

Brt napisał/a:
.iso to obraz płyty

DAEMON to program do otwierania obrazu płyty :smile:

filo - Wto Mar 03, 2009 20:34

Brt napisał/a:
ub jest jakiś program, którym można wirtualnie otworzyć ten obraz płyty.


Np. Alcohol 120% albo Power Iso który wchodzi w skład oprogramowania nagrywarek czyli popularne NERO...
Oraz masa innych...

xxxgrze - Wto Mar 03, 2009 21:30

filo napisał/a:
albo Power Iso


Nie mam już do tych pieprz..... programów zdrowia. :/ Niby udało mi się otworzyć RAVE przy pomocy PowerIso, ale jest tam mnóstwo plików .pdf których już komputer nie chce otworzyć. :/

Bardzo proszę, jeżeli ktoś ma to RAVE otworzone o sprawdzenie jak to jest z tą wymianą rozrządu w dieslach w R25 i R45 :?: tak aby temat raz na zawsze zakończyć. :roll:

Brt - Wto Mar 03, 2009 21:45

bo te pliki otwierają się adobe 4.0 który też jest w tym .iso . wszystki pozostałę adobe w kompie trzeba wyłaczyć .... i odpalić plik inicjacyjny chyba powinno zadziałać z automatu :roll:
xxxgrze - Sro Mar 04, 2009 04:07

Brt napisał/a:
bo te pliki otwierają się adobe 4.0 który też jest w tym .iso . wszystki pozostałę adobe w kompie trzeba wyłaczyć .... i odpalić plik inicjacyjny chyba powinno zadziałać z automatu :roll:


:???: Udało mi się odpalić adobe 4.0, ale nic nie może być zbyt pięknie. :/

Próbuję otworzyć jakiś plik pdf, np. mc2501dx.pdf i wyskakuje mi informacja, że jest chroniony i mam podać hasło. :shock:

Skąd do k... nędzy mam je wziąć :?:

Ps. Na prawdę nikt nie ma tego RAVE ściągniątego i uruchomionego :?:

Pat - Sro Mar 04, 2009 07:33

wiem, jesli to tylko taki jak ja mam .. juz to przerobilem koledzy ... aby to sie otworzylo nalezy
przestawic date w komputerze na 2003 rok !! !

jesli to nie zadziała napisz tu .. ja w wolnej chwili moge "pogrzebac" przy tym i moze uda mi sie znalezc problem

A btw ... posiadam caly pakiet RAVE Tutorial (MG Rover Technical Data) z tego co przejrzalem jest tu wszystko od RAVE do schematów elektrycznych , na ksiazkce serwisowej kończąc wlasnie w obrazie iso .. zajmuje on okolo 670MB .. wiec miesci sie na standartowej płycie ... jesli bedzie ktoś potrzebował prosze o kontakt ... mogłbym to gdzies umiescic do sćiagniecia w necie ... (oczywiscie wszystko jest w j. angielskim)

Edit .. nie moge znalezc na stronie tego iso .. gdzie on jest ?

thef - Sro Mar 04, 2009 08:55

Pat28 napisał/a:
Edit .. nie moge znalezc na stronie tego iso .. gdzie on jest ?

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

Brt - Sro Mar 04, 2009 08:56

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 08:57 ]
Thef jakie synchro ;)

Pat - Sro Mar 04, 2009 10:22

"Aby uruchomić zawartość RAVE należy ustawić datę systemową na wcześniejszą niż maj 2002.
RAVE uruchamiany jest plikiem TData.exe
Przed uruchomieniem RAVE należy zamknąć wszystkie otwarte okna programu Acrobat Reader.
Jeżeli RAVE nadal się nie uruchamia, to należy nacisnąć CTRL+ALT+DEL i w zakładce procesy zakończyć działanie procesu AcroRd32.exe"

takze stosujac sie do instrukcji uruchomiłem bez problemu

Ps .. czyli ja mam jakis nowszy ten Rave .. bo date mam 2003 .. takze moze warto go usmiescic gdzies na stonce ?

Brt - Sro Mar 04, 2009 10:27

Są dwa rave na stronie nowszy (ten twój - wcześniejsza data nei zaszkodzi ;) ) i starszy. W starszym nie trzeba zimeniać daty ... a reszta działa tak samo :ok: :)
Pat - Sro Mar 04, 2009 10:32

Brt napisał/a:
Są dwa rave na stronie nowszy (ten twój - wcześniejsza data nei zaszkodzi ;) ) i starszy. W starszym nie trzeba zimeniać daty ... a reszta działa tak samo :ok: :)


no ale z tego co zauwazylem ten "moj" zajmuje 110 MB wiecej .. wiec moze cos jest dodane dodatkowego .. nie chce mi sie porywnywac obu ... bo angielski mnie troche zmeczył :P

Ale jesli juz wiemy jak uruchomic .., podpowiedzcie jak u mnie z rozrządem ... kiedy powinienem go zrobic .. bo auto ma 78600 przebiegu

Tomi - Sro Mar 04, 2009 10:36
Temat postu: Re: [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i nas
xxxgrze napisał/a:
Dzisiaj przeglądałem u Morgana RAVE do R25 i R45.
2. Co 140 000 km (albo 160 000 km nie pamiętam dokładnie i nie jestem pewien :hmm: ) lub 7 lat z napinaczem automatycznym.


Tylko pokaż mi napinacz automatyczny paska rozrządu w silniku serii "L". Automatyczny napinacz występuje tylko przy pasku napędu pompy wtryskowej.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 10:37 ]
xxxgrze napisał/a:
Brt napisał/a:
bo te pliki otwierają się adobe 4.0 który też jest w tym .iso . wszystki pozostałę adobe w kompie trzeba wyłaczyć .... i odpalić plik inicjacyjny chyba powinno zadziałać z automatu :roll:


:???: Udało mi się odpalić adobe 4.0, ale nic nie może być zbyt pięknie. :/

Próbuję otworzyć jakiś plik pdf, np. mc2501dx.pdf i wyskakuje mi informacja, że jest chroniony i mam podać hasło. :shock:

Skąd do k... nędzy mam je wziąć :?:

Ps. Na prawdę nikt nie ma tego RAVE ściągniątego i uruchomionego :?:


Zaraz sprawdzę, mam Rave 2006 i 2008.

szoso - Sro Mar 04, 2009 10:56

Tomi napisał/a:
Tylko pokaż mi napinacz automatyczny paska rozrządu w silniku serii "L"

ostatnio zmieniałem rozrząd i takowego napinacza nie ma :smile:
ciekawe czy by coś zostało z mojego paska i reszty po 80.000km lub 140.000km :lol:
mam pasek Gates i rolki INA i sądzę że 60.000km to max co mogę na tym przejechać
jeśli założyłbym oryginalne części wtedy zrobiłbym dwa razy więcej czyli jakieś 120.000km ale nie oszukujmy się bo różnica w cenie pasków i rolek jest kolosalna pomiędzy oryginalnymi a zamiennikami

xxxgrze - Sro Mar 04, 2009 11:46

No i udało się. :mrgreen:

Otworzyłem RAVE i załączam odpowiednie skany R25 i R45 w MG ZS i ZR jest dokładnie tak samo (u Morgana mieli inne RAVE i tam oprócz terminów kilometrowych były podane jeszcze czasowe tu są same kilometry :wink: ).

Polecam pozycję nr 27.

Myślę, że warto by przeprowadzić odpowiednią aktualizację na stronie Klubowej. :hmm:

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 11:53 ]
szosownik napisał/a:
ostatnio zmieniałem rozrząd i takowego napinacza nie ma :smile:
ciekawe czy by coś zostało z mojego paska i reszty po 80.000km lub 140.000km :lol:
mam pasek Gates i rolki INA i sądzę że 60.000km to max co mogę na tym przejechać
jeśli założyłbym oryginalne części wtedy zrobiłbym dwa razy więcej czyli jakieś 120.000km ale nie oszukujmy się bo różnica w cenie pasków i rolek jest kolosalna pomiędzy oryginalnymi a zamiennikami


Tylko zwróć uwagę na istotny szczegół. :grin: Ty masz 420 DI, a temat dotyczy R25 i R45 z nieco zmienionymi względem Twojego silnikami :wink:

Tomi - Sro Mar 04, 2009 12:05

xxxgrze napisał/a:

Tylko zwróć uwagę na istotny szczegół. :grin: Ty masz 420 DI, a temat dotyczy R25 i R45 z nieco zmienionymi względem Twojego silnikami :wink:


Pasek rozrządu jest szerszy (300 zamiast 280), przez co szersze są rolki (z manulanym napinaczem).

szoso - Sro Mar 04, 2009 12:09

xxxgrze napisał/a:
Tylko zwróć uwagę na istotny szczegół. :grin: Ty masz 420 DI, a temat dotyczy R25 i R45 z nieco zmienionymi względem Twojego silnikami :wink:


spoko :smile:
myślałem że jak seria L to i mnie dotyczy :smile:

xxxgrze - Sro Mar 04, 2009 12:16
Temat postu: Re: [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i nas
Tomi napisał/a:
Tylko pokaż mi napinacz automatyczny paska rozrządu w silniku serii "L". Automatyczny napinacz występuje tylko przy pasku napędu pompy wtryskowej.


Automatyczny napinacz paska rozrządu wygląda jak na załączonym obrazku. :wink:

Jak będę miał chwilę to sprawdzę jaki jest u mnie. :grin:

Tak czy inaczej, nawet jak będzie ręczny to zgodnie z RAVE powinienem wymienić go co 70000 km, a nie co 60000 km jak jest podane na naszej stronie Klubowej. :bezradny:

Tomi - Sro Mar 04, 2009 12:33

To jest pasek napędzający pompę wtryskową.
Pat - Sro Mar 04, 2009 13:10

Te wartosci roznia sie w zaleznosci od wersji "Edition English" i "Edition English Export"

dla 1 odpowiednio 84 i 48 tys , a dla 2 - 140 i 70 tys

a dla benzyny to juz w ogole zgupiałem ;/

xxxgrze - Sro Mar 04, 2009 16:09

Tomi napisał/a:
To jest pasek napędzający pompę wtryskową.


No dobra Tomi masz mnie. :wink: :mrgreen:

Popatrzyłem, pomyślałem i zrozumiałem. :grin: Tak więc napiszę jeszcze raz:

1. Co 70000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest ręczny;

2. Co 140000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest automatyczny.

nowik1982 - Sob Mar 07, 2009 20:02

Witam.
Panowie. Czy rozrząd w dieslach seri L jest kolizyjny czy bezkolizyjny?

thef - Sob Mar 07, 2009 20:39

Niestety, kolizyjny.
nowik1982 - Nie Mar 08, 2009 17:57

Ok.dzięki
piter34 - Wto Mar 10, 2009 16:45

xxxgrze napisał/a:
Popatrzyłem, pomyślałem i zrozumiałem. :grin: Tak więc napiszę jeszcze raz:

1. Co 70000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest ręczny;

2. Co 140000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest automatyczny.

...lub co ile lat? :lol:

kingsebo - Czw Mar 12, 2009 13:18

Panowie a czy przy wymianie rozrządu wymienialiście uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego?
Brt - Czw Mar 12, 2009 13:20

dobrze jest wymienić .... ja tego nie zrobiłem i po 5000km zaś trzeba było rozbierać rozrząd :roll:
filo - Czw Mar 12, 2009 13:20

kingsebo napisał/a:
Panowie a czy przy wymianie rozrządu wymienialiście uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego?


Jak masz rozrząd rozebrany to pasuje przy okazji wymienić te dwa uszczelniacze....

Brt - Czw Mar 12, 2009 13:21

filo napisał/a:
te dwa uszczelniacze....

trzy ;) jeszcze ten od strony paska pompy wtryskowej ;)

relayer - Czw Mar 12, 2009 17:51

xxxgrze napisał/a:
Popatrzyłem, pomyślałem i zrozumiałem. Tak więc napiszę jeszcze raz:

1. Co 70000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest ręczny;

2. Co 140000 km wymieniamy pasek rozrządu i pasek napędzający pompę wtryskową jeżeli napinacz tego drugiego jest automatyczny.


A nie przypadkiem tak? :
1. Pasek rozrządu wymieniamy zawsze po max. 70000 km.
2. Pasek napędu pompy wtryskowej wymieniamy po max 70000 km. - napinacz ręczny
3. - = - - = - - = - po max 140000 km. - napinacz automatyczny



Pozdrawiam :smile: