Zobacz temat - [mg zr160] swap na 190hp
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [mg zr160] swap na 190hp

donmulanka - Wto Mar 03, 2009 18:56
Temat postu: [mg zr160] swap na 190hp
Jak w temacie, ostatnio ogladam filmiki i widze zeswapowane mg zr 160 na 190 :) i pytanie jak to zrobić? bo przecierz wydechu w zr juz nie ma sensu zmieniac bo seryjnie jest konkretny i sportowy czyli wychodzi na to ze dolot? wałki? i co jeszcze? zeby podnieść na 190 hp:) i to juz nieźle ciągnie :)

prześliczne MG'ki :)
http://www.youtube.com/wa...feature=related

hoosar - Wto Mar 03, 2009 19:13

Pewnie chodzi o silniki VHPD (K-seria 1.8 z m.in. glowica VVC, ale 'normalnymi' walkami), montowane chyba seryjnie w caterhamach, czy lotusach.

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 19:14 ]
http://www.ptp-ltd.co.uk/...trip_engine.htm - cos takiego ;]

donmulanka - Wto Mar 03, 2009 19:27

świetna sprawa:) ale drogi ten silniczek :) |
michone - Wto Mar 03, 2009 19:40

http://kengine.dvapower.com/
marcinmarcin - Wto Mar 03, 2009 19:44

donmulanka napisał/a:
Jak w temacie, ostatnio ogladam filmiki i widze zeswapowane mg zr 160 na 190 :) i pytanie jak to zrobić? bo przecierz wydechu w zr juz nie ma sensu zmieniac bo seryjnie jest konkretny i sportowy czyli wychodzi na to ze dolot? wałki? i co jeszcze? zeby podnieść na 190 hp:) i to juz nieźle ciągnie

Wydech w ZR 160 jest konkretny ale musi spełniać siakieś tam normy odnośnie hałasu i emisji... PTP oferuje zestaw: wydech Janspeed (kolektor, sportowy kat, rura i końcowy) + dolot ITG Maxogen obiecując 180 koni. Do tego zawsze można dołożyć wydechowy wałek Pipercams, zrobić porting i polerowanie głowicy i zostając z VVC powinno być >180. Inna sprawa że silniczek 190 ma zakute tłoki a standardowy VVC nie, więc może się to odbić na żywotności trochę... :(

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 19:46 ]
Właściwie to zakuty jest cały, a nie tylko tłoki...

Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 01:33

Zapewne masz na mysli silnik:

http://www.team-st-george.co.uk/cars.htm

http://www.youtube.com/wa...re=channel_page

NAAAAAAAAAAJS

Zobacz jaka to jest rzezba i co zostalo z oryginalu ;) koszt zrobienia takiego silnika niestety przystepny nie jest.

Przy walkach wiecej jak 260 trzeba pamietac tez o elastycznosci. Bedzie nikla to generalnie jedzie od 6 tysi albo nie jedzie wogole. To juz jest auto do sportu.

Oprocz rzeczy, które mowi marcinmarcin pozostaje ITB, lekkie kolka rozrzadu, zabawa w wydmuszki, lekkie kolo zamachowe, szpera... Warto pochylic sie tez nad mapa paliwa, wystrojeniem silnika.

Marcin nie pekaj on jest zakuty bo ma 190 ze 120 koni ;) Ty masz latwiej ;) 175-180 zrobisz ;) wiecej to jak moze zobacze na papierze to uwierze....

kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 10:31

Takie male ALE. w Lotusach w mocniejszych wersjach byl montowany silnik z Toyoty, a nie Rovera :]
rodi_ - Sro Mar 04, 2009 10:45

Na stronce od kolegi michone jest wszystko ladnie opisane. Standardowe graty(tloki) max 160KM, wersja VVC ale tylko ta 160KM wytrzyma max 180- 190KM. Nie ma co cudowac wiecej bez zakuwania dolu. Dobry jest ten 1.6 200KM, ale tam juz za duzo roboty :wink:
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 11:16

kamil_luczak napisał/a:
Takie male ALE. w Lotusach w mocniejszych wersjach byl montowany silnik z Toyoty, a nie Rovera :]


Nie jest to prawda przeszli na niego dopiero znacznie pozniej w exige. 1.8 vvtli taki sam jak w TS. Najpierw wszystko smigalo na k series ;) I teraz zagadka dlaczego nie zdecydowali sie na K20 hondy???

kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 12:21

Bo z UK do Japoni jest dalej niz z UK do UK ;)
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 13:32

Brawo wygrał Pan bon towarowy do zrealizowania w sklepach SPOŁEM.
kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 19:25

a moge go zamienic na piesza wycieczke do domu?:P