|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - [mg zr160] swap na 190hp
donmulanka - Wto Mar 03, 2009 18:56 Temat postu: [mg zr160] swap na 190hp Jak w temacie, ostatnio ogladam filmiki i widze zeswapowane mg zr 160 na 190 i pytanie jak to zrobić? bo przecierz wydechu w zr juz nie ma sensu zmieniac bo seryjnie jest konkretny i sportowy czyli wychodzi na to ze dolot? wałki? i co jeszcze? zeby podnieść na 190 hp:) i to juz nieźle ciągnie
prześliczne MG'ki
http://www.youtube.com/wa...feature=related
hoosar - Wto Mar 03, 2009 19:13
Pewnie chodzi o silniki VHPD (K-seria 1.8 z m.in. glowica VVC, ale 'normalnymi' walkami), montowane chyba seryjnie w caterhamach, czy lotusach.
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 19:14 ]
http://www.ptp-ltd.co.uk/...trip_engine.htm - cos takiego
donmulanka - Wto Mar 03, 2009 19:27
świetna sprawa:) ale drogi ten silniczek |
michone - Wto Mar 03, 2009 19:40
http://kengine.dvapower.com/
marcinmarcin - Wto Mar 03, 2009 19:44
donmulanka napisał/a: | Jak w temacie, ostatnio ogladam filmiki i widze zeswapowane mg zr 160 na 190 i pytanie jak to zrobić? bo przecierz wydechu w zr juz nie ma sensu zmieniac bo seryjnie jest konkretny i sportowy czyli wychodzi na to ze dolot? wałki? i co jeszcze? zeby podnieść na 190 hp:) i to juz nieźle ciągnie |
Wydech w ZR 160 jest konkretny ale musi spełniać siakieś tam normy odnośnie hałasu i emisji... PTP oferuje zestaw: wydech Janspeed (kolektor, sportowy kat, rura i końcowy) + dolot ITG Maxogen obiecując 180 koni. Do tego zawsze można dołożyć wydechowy wałek Pipercams, zrobić porting i polerowanie głowicy i zostając z VVC powinno być >180. Inna sprawa że silniczek 190 ma zakute tłoki a standardowy VVC nie, więc może się to odbić na żywotności trochę...
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 19:46 ]
Właściwie to zakuty jest cały, a nie tylko tłoki...
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 01:33
Zapewne masz na mysli silnik:
http://www.team-st-george.co.uk/cars.htm
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
NAAAAAAAAAAJS
Zobacz jaka to jest rzezba i co zostalo z oryginalu koszt zrobienia takiego silnika niestety przystepny nie jest.
Przy walkach wiecej jak 260 trzeba pamietac tez o elastycznosci. Bedzie nikla to generalnie jedzie od 6 tysi albo nie jedzie wogole. To juz jest auto do sportu.
Oprocz rzeczy, które mowi marcinmarcin pozostaje ITB, lekkie kolka rozrzadu, zabawa w wydmuszki, lekkie kolo zamachowe, szpera... Warto pochylic sie tez nad mapa paliwa, wystrojeniem silnika.
Marcin nie pekaj on jest zakuty bo ma 190 ze 120 koni Ty masz latwiej 175-180 zrobisz wiecej to jak moze zobacze na papierze to uwierze....
kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 10:31
Takie male ALE. w Lotusach w mocniejszych wersjach byl montowany silnik z Toyoty, a nie Rovera
rodi_ - Sro Mar 04, 2009 10:45
Na stronce od kolegi michone jest wszystko ladnie opisane. Standardowe graty(tloki) max 160KM, wersja VVC ale tylko ta 160KM wytrzyma max 180- 190KM. Nie ma co cudowac wiecej bez zakuwania dolu. Dobry jest ten 1.6 200KM, ale tam juz za duzo roboty
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 11:16
kamil_luczak napisał/a: | Takie male ALE. w Lotusach w mocniejszych wersjach byl montowany silnik z Toyoty, a nie Rovera |
Nie jest to prawda przeszli na niego dopiero znacznie pozniej w exige. 1.8 vvtli taki sam jak w TS. Najpierw wszystko smigalo na k series I teraz zagadka dlaczego nie zdecydowali sie na K20 hondy???
kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 12:21
Bo z UK do Japoni jest dalej niz z UK do UK
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 13:32
Brawo wygrał Pan bon towarowy do zrealizowania w sklepach SPOŁEM.
kamil_luczak - Sro Mar 04, 2009 19:25
a moge go zamienic na piesza wycieczke do domu?:P
|
|