Zobacz temat - [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy

szoso - Pon Mar 09, 2009 14:10
Temat postu: [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
Witam
Chodzi mi o ten termo wyłącznik wentylatora chłodnicy a konkretnie dlaczego patrząc po prawej stronie jest drugi i są obcięte kable przy nim a ten patrząc po lewej jest podłączony.Po co są dwa?

NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 16:51

szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba
szoso - Pon Mar 09, 2009 16:54

NEOSSS napisał/a:
szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba

dziwne :roll:
w każdym innym aucie jest jeden termo wyłącznik z dwoma biegami :smile:
a tu zagadka dla mnie po kiego grzyba dwa :wink:
i który jest który?
i czemu jeden odcięty?

NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 17:00

Czerwony to chyba ten od 120 a czarny lub niebieski od 90
szoso - Pon Mar 09, 2009 18:58

A więc pytałem się mechanika i powiedział mi że to jest nie możliwe żeby tak było z dwoma czujnikami i żeby ten drugi załączał dopiero przy 120* bo byłby zbędny bo silnik przy 120* gotowałby się i mijało by się to z celem.Twierdzi że to może być taka zaślepka i że chłodnica może być przystosowana pod inny motor na podłączenie z drugiej strony.
I dowiedziałem się jeszcze że jeśli byłyby dwa czujniki choć to wykluczył to w tym podłączonym byłyby 3 kable a nie 2 jak są teraz :smile:

Brt - Pon Mar 09, 2009 20:31

problem nierozwiazany ogolnie ... przegląd rave pod tym kątem moze da odpowiedź :roll: są modele z obydwoma podpiętymi czujnikam, z jednym a w nowszych R chyba oba służą jako zaślepki :roll: u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika :ok: powodzenia w poszukiwaniach ;)
szoso - Wto Mar 10, 2009 10:50

Brt napisał/a:
u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika

u mnie właśnie też jest jeden podpięty
silnik pracuje równo jak zegarek
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?
muszę zdjąć przewód z intercoolera i się dokładniej przyjrzeć temu drugiemu niby czujnikowi

Brt - Wto Mar 10, 2009 10:56

szosownik napisał/a:
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?

nie sądze ... chceck reaguje świeceniem tylko na pewne usterki ... przepływkę jak odepniesz to chceck się nie zaswieci, tylko błąd zostanie zapamiętany :ok:

thef - Wto Mar 10, 2009 11:50

Opisywałem już gdzieś te czujniki i nawet pytałem czemu w 200 i 400 ten na niższą temperaturę ma ją inną niż w 600ce. Ogólnie sprawa ma się tak, że pierwszy włącza wentylatory na wolnym biegu w temperaturze 92-97 *C (w 600ce 97-102 *C), a drugi włącza je na szybkim w zakresie 105-115 *C.

Co do tego, dlaczego w jednych są oba, a w innych nie, to nie mam pojęcia, podejrzewam, że te z jednym mają albo tylko szybki bieg, albo została ta sama chłodnica a zmieniono sterowanie wentylatorami.

szoso - Wto Mar 10, 2009 12:54

Ja myślę że mam założoną taką chłodnicę bo ewidentnie drugi czujnik jest dziabnięty a na sterowanie wentylatora idą tylko 2 przewody.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.Wiem że mój Rover miał kiedyś przygodę i być może była zmieniana chłodnica i została założona taka ze zbędnym drugim czujnikiem który nie pełni żadnej roli :smile:
Co myślicie o tym co napisałem?

thef - Wto Mar 10, 2009 14:13

szosownik napisał/a:
.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.
A tu się sugerujesz przypuszczeniem mechanika, a niepotrzebnie. Oba "czujniki" to włączniki termiczne i po prostu zamykają obwód przy określonej temperaturze, zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.
szoso - Wto Mar 10, 2009 14:22

thef napisał/a:
zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.

spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3) :wink:

Jugol - Wto Mar 10, 2009 14:46

...w moim są dwa takie i żaden nie jest podłączony,tez mnie to zdziwiło deczko,ale Brt rzekł,co bym się nie martwił-po prostu mogą słuzyć jako zaślepki.Jestem spokojniejszy,a zresztą z temp. wszystko oki,wsio lotto rewelacyjnie,to już się tym nie martwię :ok:
thef - Wto Mar 10, 2009 14:58

szosownik napisał/a:
spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3) :wink:
A tak, oczywiście, za szybko przeczytałem ;) Widocznie, tak jak wspomniano, chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej.
szoso - Wto Mar 10, 2009 15:04

thef napisał/a:
chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej

i tak raczej jest i mogę już spać spokojnie :wink:
dla wszystkich po punkciku-dzięki :smile:

ps.dobrze że zajrzałem dzisiaj pod maskę bo od tego podłączonego czujnika przewód się upierniczył przy wsuwce a z pozoru wyglądał na podłączony :razz:
i tak rzadko się załącza u mnie wentylator nawet latem ale lepiej żeby działał :wink:

xtek - Sob Mar 21, 2009 18:35

U mnie tez sa 2, ale podlaczony jest tylko jeden.
Ja jednak pisze w innej sprawie.

Otoz nie bylo takiej sytuacji, nawet w najbardziej gorace letnie dni stojac w korku, zeby wlaczyl mi sie wentylator na chlodnicy. Dzis zlaczylem na krotko kabelki od tego czujnika temperatury (symulujac osiagniecie wysokiej temperatury) i wentylator zaczal sie krecic - czyli nie jest uszkodzony. Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?

szoso - Sob Mar 21, 2009 19:01

xtek napisał/a:
Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?

ja mam mniej więcej na połowie skali :smile:
u mnie bardzo rzadko się włącza wentylator,w lato w mieście może z raz :wink:
jakbyś miał uwalony czujnik to byś widział że na skali temperatura znacznie wzrasta stojąc w korku :cool:

xtek - Sob Mar 21, 2009 19:04

Aha, czyli nie mam sie czym przejmowac, dzieki ;)
Brt - Sob Mar 21, 2009 20:41

Tak .... nie masz się czym przejmować ;) :ok: