|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
szoso - Pon Mar 09, 2009 14:10 Temat postu: [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy Witam
Chodzi mi o ten termo wyłącznik wentylatora chłodnicy a konkretnie dlaczego patrząc po prawej stronie jest drugi i są obcięte kable przy nim a ten patrząc po lewej jest podłączony.Po co są dwa?
NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 16:51
szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba
szoso - Pon Mar 09, 2009 16:54
NEOSSS napisał/a: | szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba |
dziwne
w każdym innym aucie jest jeden termo wyłącznik z dwoma biegami
a tu zagadka dla mnie po kiego grzyba dwa
i który jest który?
i czemu jeden odcięty?
NEOSSS - Pon Mar 09, 2009 17:00
Czerwony to chyba ten od 120 a czarny lub niebieski od 90
szoso - Pon Mar 09, 2009 18:58
A więc pytałem się mechanika i powiedział mi że to jest nie możliwe żeby tak było z dwoma czujnikami i żeby ten drugi załączał dopiero przy 120* bo byłby zbędny bo silnik przy 120* gotowałby się i mijało by się to z celem.Twierdzi że to może być taka zaślepka i że chłodnica może być przystosowana pod inny motor na podłączenie z drugiej strony.
I dowiedziałem się jeszcze że jeśli byłyby dwa czujniki choć to wykluczył to w tym podłączonym byłyby 3 kable a nie 2 jak są teraz
Brt - Pon Mar 09, 2009 20:31
problem nierozwiazany ogolnie ... przegląd rave pod tym kątem moze da odpowiedź są modele z obydwoma podpiętymi czujnikam, z jednym a w nowszych R chyba oba służą jako zaślepki u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika powodzenia w poszukiwaniach
szoso - Wto Mar 10, 2009 10:50
Brt napisał/a: | u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika |
u mnie właśnie też jest jeden podpięty
silnik pracuje równo jak zegarek
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?
muszę zdjąć przewód z intercoolera i się dokładniej przyjrzeć temu drugiemu niby czujnikowi
Brt - Wto Mar 10, 2009 10:56
szosownik napisał/a: | a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik? |
nie sądze ... chceck reaguje świeceniem tylko na pewne usterki ... przepływkę jak odepniesz to chceck się nie zaswieci, tylko błąd zostanie zapamiętany
thef - Wto Mar 10, 2009 11:50
Opisywałem już gdzieś te czujniki i nawet pytałem czemu w 200 i 400 ten na niższą temperaturę ma ją inną niż w 600ce. Ogólnie sprawa ma się tak, że pierwszy włącza wentylatory na wolnym biegu w temperaturze 92-97 *C (w 600ce 97-102 *C), a drugi włącza je na szybkim w zakresie 105-115 *C.
Co do tego, dlaczego w jednych są oba, a w innych nie, to nie mam pojęcia, podejrzewam, że te z jednym mają albo tylko szybki bieg, albo została ta sama chłodnica a zmieniono sterowanie wentylatorami.
szoso - Wto Mar 10, 2009 12:54
Ja myślę że mam założoną taką chłodnicę bo ewidentnie drugi czujnik jest dziabnięty a na sterowanie wentylatora idą tylko 2 przewody.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.Wiem że mój Rover miał kiedyś przygodę i być może była zmieniana chłodnica i została założona taka ze zbędnym drugim czujnikiem który nie pełni żadnej roli
Co myślicie o tym co napisałem?
thef - Wto Mar 10, 2009 14:13
szosownik napisał/a: | .Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz. | A tu się sugerujesz przypuszczeniem mechanika, a niepotrzebnie. Oba "czujniki" to włączniki termiczne i po prostu zamykają obwód przy określonej temperaturze, zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.
szoso - Wto Mar 10, 2009 14:22
thef napisał/a: | zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście. |
spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3)
Jugol - Wto Mar 10, 2009 14:46
...w moim są dwa takie i żaden nie jest podłączony,tez mnie to zdziwiło deczko,ale Brt rzekł,co bym się nie martwił-po prostu mogą słuzyć jako zaślepki.Jestem spokojniejszy,a zresztą z temp. wszystko oki,wsio lotto rewelacyjnie,to już się tym nie martwię
thef - Wto Mar 10, 2009 14:58
szosownik napisał/a: | spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3) | A tak, oczywiście, za szybko przeczytałem Widocznie, tak jak wspomniano, chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej.
szoso - Wto Mar 10, 2009 15:04
thef napisał/a: | chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej |
i tak raczej jest i mogę już spać spokojnie
dla wszystkich po punkciku-dzięki
ps.dobrze że zajrzałem dzisiaj pod maskę bo od tego podłączonego czujnika przewód się upierniczył przy wsuwce a z pozoru wyglądał na podłączony
i tak rzadko się załącza u mnie wentylator nawet latem ale lepiej żeby działał
xtek - Sob Mar 21, 2009 18:35
U mnie tez sa 2, ale podlaczony jest tylko jeden.
Ja jednak pisze w innej sprawie.
Otoz nie bylo takiej sytuacji, nawet w najbardziej gorace letnie dni stojac w korku, zeby wlaczyl mi sie wentylator na chlodnicy. Dzis zlaczylem na krotko kabelki od tego czujnika temperatury (symulujac osiagniecie wysokiej temperatury) i wentylator zaczal sie krecic - czyli nie jest uszkodzony. Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?
szoso - Sob Mar 21, 2009 19:01
xtek napisał/a: | Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy? |
ja mam mniej więcej na połowie skali
u mnie bardzo rzadko się włącza wentylator,w lato w mieście może z raz
jakbyś miał uwalony czujnik to byś widział że na skali temperatura znacznie wzrasta stojąc w korku
xtek - Sob Mar 21, 2009 19:04
Aha, czyli nie mam sie czym przejmowac, dzieki
Brt - Sob Mar 21, 2009 20:41
Tak .... nie masz się czym przejmować
|
|