|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Diagnostyka mocy silnika
domeryk - Pon Mar 09, 2009 17:17 Temat postu: [MGF] Diagnostyka mocy silnika [ Posiadam MGF 1.8i VVC jak rozpoznać silnik 150 konny oraz jak sprawdzić jego osiągi czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm czy tylko to możliwe w mocniejszym silniku 150 konnym proszę o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ]
oprawca_1978 - Pon Mar 09, 2009 17:25
A mam pytanie z całkiem innej beczki, choć tożsamej nieco - po ile chodzą te silniki - 1.8 bez VVC i z VVC (zmienne fazy rozrządu) na Wyspach? Chodzi mi o silnik z np. wydmuchniętą uszczelką pod głowicą. Z tego, co słyszałem, bardzo mało ludzi je naprawia w UK i skazuje na złom albo szrocik. Prawda li to jest, czy plotken?
sTERYD - Pon Mar 09, 2009 17:31
domeryk napisał/a: | czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm |
tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281
BoloSr - Pon Mar 09, 2009 17:36
sTERYD napisał/a: | domeryk napisał/a: | czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm |
tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281 |
a MG ZS 120 to ile mam w koncu KM bo jakos znalesc nigdzie tego nie moge ale sadze ze pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120
Tomi - Pon Mar 09, 2009 17:46 Temat postu: Re: [ MGF 1.8] Diagnostyka mocy silnika
domeryk napisał/a: | o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ] |
plastikowy kolektor dolotowy - wersja bez VVC,
metalowa puszka (może być pomalowana na czarno), na kolektorze dokolotowym (i sam kolektor metalowy) - wersja VVC.
domeryk - Pon Mar 09, 2009 19:28
Tak mój ma pod maską napisane na tablice srebnego koloru MGF 1.8i VVC a kolektor dolotowy mam plastikowy i właśnie nie widziałem jak mam to rozpoznać onieważ brak Loga VVC na silniku lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm.
trollbee - Czw Kwi 23, 2009 16:04
domeryk napisał/a: | ... lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm. |
To znaczy że co?? Po remoncie odcinał przy 6000rpm??
Ciufa - Czw Kwi 23, 2009 16:28
BoloSr napisał/a: | pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120 |
różnicy trzech koni mechanicznych nie odczujesz
MG ZS 120 ma 117 km, MG ZS 180 ma 177 km
cyferki służą do identyfikacji z jaką wersją mamy do czynienia
domeryk - Sro Kwi 29, 2009 19:16
Odebrałem samochód po remoncie faktycznie chodzi teraz dobrze kręci sie do 7600rpm , pytanie mam następujące czy jest gdzieś włącznik lub wyłącznik SRS i czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu , mam do zakupienia możliwość VVC czy to podniesie mi dużo moc samochodu i czy bez problemu idzie to zmienić ?
Ciufa - Sro Kwi 29, 2009 19:41
domeryk napisał/a: | Posiadam MGF 1.8i VVC |
domeryk napisał/a: | mam do zakupienia możliwość VVC |
to jaki masz silnik, z VVC czy bez ? bo nie rozumiem
domeryk napisał/a: | czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu |
jak masz bez VVC to normalne
domeryk - Sro Kwi 29, 2009 23:21
Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC a to normalne dziwi mnie to, że nie ma auto takiego porządnego kopa powinno wgniatać w siedzenie a tu takiego rezultatu niema dopiero czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego np. ? obecna jednostka którą mam ma podajże 125 koni , wcześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania.
Ciufa - Czw Kwi 30, 2009 19:45
domeryk napisał/a: | cześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania. |
kadeta GSI objechałem moim Roverem (minimalnie ale jednak) nie możesz porównywać tak aut bo w każdym uczucie prędkości jest inne
domeryk napisał/a: | czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego |
to jest normalne, po prostu musisz kręcić ten silnik do nieba
domeryk napisał/a: | Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC |
a to tak sie da dokupić VVC i włożyć do silnika? u mnie dało by rade?
domeryk - Sro Maj 06, 2009 15:29
Rozumie czyli głowice wymieniam na VVC a co daje VVC to Turbina ? sory za pytania lecz ogólnie nić nie wiem na temat tego wozu, jeśli polepszy to przyspieszenie to zakupie sobie. , Zastanawia mnie czy spalanie o dużo się zwiększa obecnie na całym baku robie 450mil wiec ile zrobię zmieniając na VVC dużo większe spalanie
sTERYD - Sro Maj 06, 2009 16:32
VVC-Variable valve control - zmienna kontrola zaworów- zmienne fazy rozrządu. Torbo nie ma nic do tego
domeryk - Pon Maj 11, 2009 13:26
[MGF 1.8i 99'] problem z odpaleniem w samochodzie zostały zmienione następujące elementy splanowana głowica , wymiana uszczelki pod głowica, pompa wody , po przejechaniu 2000mił mechanik wymienił mi olej na nowo lekki wyciek miałem na chłodnicy od starości lecz kontrolowałem płyn i 2 dni temu pojechałem do Hipermarketu oddalonego 30km robiąc zakupy wróciłem do samochodu po upływie 3 godz samochód odpaliłem lecz popatrzyłem na obrotomierz i zawsze trzymał na 1000rpm dodałem mu gazu podniosła się wskazówka do 2500 i opadła do 800rpm po 10 sek zgasł , odpaliłem poraz kolejny tak 10 razy i mogole nie mogłem gazu dodać były odczuwalne cząsy silnika po upływie od oddalenia 10 sek silnik gasł. Nic innego nie pozostało go holować ponieważ w tym momencie nie odpala silnik kręci i nie może zaskoczyć co to może być cewka za plonowa jakiś moduł poleciał umówiłem się na 21 maja do Serwisu Bosch aby prze skanowali go na skanerze i stwierdzili co się stało mechanik mój Angielski jest bezradny.
|
|