Zobacz temat - [R75] Problem z ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ABS

wojcio0 - Sro Mar 11, 2009 16:51
Temat postu: [R75] Problem z ABS
Witam,
Od kilku dni świeci mi się non stop kontrolka ABS co oczywiście oznacza, że ABS nie działa. Nie działa też kontrola trakcji, poza tym wszystko OK (mam na myśli prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa). Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat, ale nie znalazłem informacji, które mnie interesują, a mianowicie, jaka powinna być oporność na sprawnym czujniku ABS i jak się go demontuje. W niektórych postach wyczytałem też, że niektórxy wymieniali same kabeliki bez czujników i tu kolejne pytanie, które kabelki, bo ten co wychodzi bezpośrednio z czujnika to chyba nie jest demontowalny, a przynajmniej tak wygląda. W moim przypadku na tym właśnie kabelku widać wyraźne podtarcia i być może jes to przyczyną awarii.
Dzieki za pomoc

PD - Czw Mar 12, 2009 00:15

kabelki nie sa wymienne...
polutowac i za izolowac moze na jakis czas bedzie dzialac...

wojcio0 - Czw Mar 12, 2009 09:06

Ok, dzięki, a co w temacie oporności jaka powinna być, może ktoś wie?
sknerko - Czw Mar 12, 2009 09:26

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#308570 w tym temacie znajdziesz oporność czujnika a może i pomoże zdiagnozować?
wojcio0 - Pią Mar 13, 2009 13:49

Kontynuując temat w jednym z postów znalazłem, że oporność czujnika ABS to 1,1 - 1,2 kOhm. Zrobiłem więc próbę podłączenia do układu zamiast czujnika opornik o takiej właśnie oporności. Niestety lampka ABS nadal się świeciła. Sprawdziłem oporność czujnika od prawego koła (ten powinien być dobry bo przecież działa mi prędkościomierz, a jak pisali tu fachowcy ten czujnik odpowiada też za prędkościomierz) i okazało się, że oporność zamiast ok 1kOHm u m,nie jest ponad 1MEGAOHM. W tej sytuacji nie wiem już co o tym myśleć. Może jednak ktoś jest pewny na 100% jaka powinna być oporność sprawnego czujnika ABS.
SeniorA - Pią Mar 13, 2009 15:00

Jeśli masz możliwość to zmierz rezystancję pozostałych czujników . W większości aut oporność czujników jest 1-2 kOmów .Duża oporność też jest usterką
sknerko - Pią Mar 13, 2009 15:36

wojcio0 napisał/a:
Zrobiłem więc próbę podłączenia do układu zamiast czujnika opornik o takiej właśnie oporności. Niestety lampka ABS nadal się świeciła.

ja bym wstawił wszystkie 4 rezystory i podłączał po kolei czujniki zaczynając od tyłu

SeniorA - Pią Mar 13, 2009 16:21

Ja myślę ,że te garażowe metody dla R 75 , są niepewne i nie gwarantują pewnej diagnozy.Najpewniej było by używając pod napięciem testera do czujników .

[ Dodano: Pią Mar 13, 2009 16:25 ]
sknerko , Ty temat ABS masz przećwiczony.

wojcio0 - Pią Mar 13, 2009 16:49

sknerko napisał/a:
ja bym wstawił wszystkie 4 rezystory i podłączał po kolei czujniki zaczynając od tyłu


No tak ale ciągle nie mam pewności co do wielkości (oporności) tych rezystorów, a to chyba podstawowa sprawa.

SeniorA - Pią Mar 13, 2009 19:38

wojcio0, objawy wskazują na lewy przód , ale skutecznie sprawdzisz go według mnie ,tylko testerem do czujników ABS lub oscyloskopem.
sknerko - Sob Mar 14, 2009 14:05

dokładnie jak mówi SeniorA, u mnie też lewy czujnik niby był dobry a po pracy nad nim zadziałał prawidłowo (naprawiłem kabelki przy przejściu przez nadkole) potem mignął czasami ABS i skończyło się na dignozie o uszkodzonej pompie ale jeszcze nie naprawine więc nie wiem do końca co powoduje świecenie T4 nie pokazuje uszkodzonych czujników u mnie
zawisza - Pią Lut 15, 2013 14:53

wymieniajac czujniki ABS, warto odrobinke rozwiercic gniazda(otworki) w ktorych sa osadzone. W oryginale sa pasowne i gromadzaca sie korozja uszkadza czujniki uciskajac je na scianki powoduje pekanie obudowy. Przed montazem czujnika scianke rozwierconego otworu pokryc smarem konserwacyjnym do profili.