Zobacz temat - [Freelander] Problem z napędem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Problem z napędem

Nita - Pon Mar 16, 2009 15:17
Temat postu: [Freelander] Problem z napędem
Witam wszystkich serdecznie. Byc moze moj problem byl juz poruszany na forum, ale pozwole sobie poruszyc go jeszcze raz i bardziej ukierunkowac na moje autko :)
Otoz chodzi o tzw "reduktor". Tak w skrocie - po ruszeniu na wstecznym slychac bylo "przeskoki", w serwisie powiedziano mi ze zebatka konczy swoj zywot. Wyjelam wal by nie bylo nacisku i poki co jest ok.Nic nie wali nic nie stuka (pomijajac dziwne dzwieki kiedy jest na niskich obrotach a na zbyt wysokim biegu, czego wczesniej nie bylo). Prosze powiedzcie mi co dalej? czy jazda bez walu koliduje z dalsza bezawaryjnoscia? chodzi mi o to czy moge zostawic tak calosc i jezdzic tylko z napedem na przod czy mimo wszystko musze cos dalej dzialac w kierunku "reduktora" i jakichs jego napraw badz wymiany..?
Pozdrawiam

Bari - Pon Mar 16, 2009 18:08

Witam,

Bez wału przekładnia kątowa bedzie miała mniejsze obciążenie a wiec powinna dłużej "pochodzić" co nie znaczy że nie bedzie sie dalej zużywać....pomyśl o zestawie naprawczym do przekładni katowych...kiedys pewien kolega z forum mieszkający na Wyspach oferował taki zestaw chyba za 1400 zł.Jest to moim zdaniem najlepsza opcja bo po takim zabiegu przekładnia dłuuugo pojeździ a pozatym wiesz co masz...kupując używke niewiadomo co i jak a nową to....nie będę pisał ;)

PS. Jaki przebieg ma Twój Freelander ?

Nita - Pon Mar 16, 2009 18:37

Dziękuję za odpowiedź. Czytalam gdzieś na necie że ten zestaw naprawczy nie zdaje egzaminu :| choć nie ukrywam że bardzo by mnie ucieszyło gdyby mi pomógł. Jest to bądź co bądź dużo mniejszy wydatek. Co do kupna tej przekładni to w gre wchodziłaby tylko nowa bo ok 90% używanych jest w stanie technicznym bliskim mojej więc mija się to z celem. Niestety są to już dosyć "wygórowane" koszty więc ten zestaw naprawczy byłby dobrym wyjściem :smile:
A wiesz coś może odnośnie tych dziwnych metalicznych dżwięków z okolic przekładni na zbyt niskich obrotach?
Co do przebiegu to 108000

Bari - Pon Mar 16, 2009 18:52

Nita napisał/a:
Dziękuję za odpowiedź. Czytalam gdzieś na necie że ten zestaw naprawczy nie zdaje egzaminu :| choć nie ukrywam że bardzo by mnie ucieszyło gdyby mi pomógł. Jest to bądź co bądź dużo mniejszy wydatek. Co do kupna tej przekładni to w gre wchodziłaby tylko nowa bo ok 90% używanych jest w stanie technicznym bliskim mojej więc mija się to z celem. Niestety są to już dosyć "wygórowane" koszty więc ten zestaw naprawczy byłby dobrym wyjściem :smile:
A wiesz coś może odnośnie tych dziwnych metalicznych dżwięków z okolic przekładni na zbyt niskich obrotach?
Co do przebiegu to 108000


Trudno powiedziec,trzeba by było posluchać.
Moze poszukaj coś w Anglii...przekładnie z młodszych roczników były lepiej wykonane.

Nita - Pon Mar 16, 2009 21:52

A czy Ty może korzystałeś z tego zestawu naprawczego? Bądź ktokolwiek z Was? Jak to naprawdę z tym jest :| niestety natrafilam na złe opinie, że nie zdaje on egzaminu...
A nie sztuka wyrzucić pieniądze w błoto...zwłaszcza kobiecie ;)

Bari - Sro Mar 18, 2009 17:27

Nie korzystałem z tego zestawu...ja jednak słyszałem wiekszośc pozytywnych opinii na temat tego zestawu naprawczego.Wybór nalezy jednak do Ciebie.
Z drugiej strony jak kupisz używaną przekładnię kątową która przeważnie jest droższa od zestawu naprawczego to tez nie bedziesz miała pewności ile pojezdzi.
Osobiscie ja kupiłbym zestaw naprawczy i zlecił robote komuś kumatemu.

powodzenia

Brt - Sro Mar 18, 2009 21:03

Ja bym się skontaktował z mariuszem418 i zapytał o zdanie .... w końcu pracuje Land Roverami też, więc pewnie temat przekładni kątowej z freelanderów jest mu znany ;)
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski

Ciekawe co powie ;)

artuslew - Wto Gru 14, 2010 19:48

witam rowniez mam problem z napedem na tyl (wogole go nie ma) wal jest zalozony tylni most wymieniony , nie slychac stukow , zgrzytow jedynie pzry zalaczaniu TC slychac zgrzytanie ale wyczytalem ze tak ma byc , moze ktos mi pomorze, co moglo pasc przod ciagnie elegancko moj e-mail artuslew@tlen.pl

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 19:48 ]
pomoze (spieszylem sie) przepraszam za bledy

charlee - Wto Gru 14, 2010 20:24

artuslew,
Najprawdopodobniej padł IRD. Potrzebny zestaw naprawczy znajdziesz na alledrogo :smile: (ok 1300zł) do tego przydałoby się wymienić zestaw łożysk i uszczelniaczy IRD (ok 400). Ale przed zakupami należałoby wyciągnąć i rozłożyć IRD, aby mieć pewność.

artuslew - Sro Gru 15, 2010 19:47

Dzieki za odpowiedz , jezeli chodzi o sprawdzenie czy to na pewno to padlo (jak sprawdzic i gdzie sie znajduje IRD) chce to zrobic do Świat dzieki za szybka odpowiedz pozdrawiam

[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 19:47 ]
Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie IRD jezeli faktycznie to mi padlo mianowicie czy po wymianie mam od razu zalac olej u mechanika czy pojechac do zakladu gdzie wymieniaja olej logicznie myslac powinno sie zalac od razu ale jaki to olej i ile wlac

amik - Sro Gru 15, 2010 19:52

witam kolego takie idą oleje do freelanderka Silnikowy: 10W-40
Skrzynia biegów: Castrol 75W90 TAF-X, Texaco MTF 94 lub Burmah MTF 1067
IRD: Texaco S5 75W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
Dyferencjał: Texaco Multigear 80W/90 ETL 7441 zgodny ze specyfikacją API GL5 lub Duckhams Hypoid Gear Oil 85W-90 GL-5
Wspomaganie kierownicy: Dexron II lub Dexron III lub Duckhams ATF Autotrans III
Hamulcowy: DOT-4
Te są rekomendowane przez Land Rover`a :wink:

charlee - Czw Gru 16, 2010 09:30

artuslew,
W tym wątku opisałem jak sprawdzić napędy http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50328, poza tym to tylko demontaż IRD, rozebranie go i obejżenie uszkodzeń.
najprawdopodobniej potrzebne będzie to:http://moto.allegro.pl/land-rover-freelander-reduktor-zestaw-naprawczy-i1329519332.html
oraz to http://moto.allegro.pl/la...1333660358.html
musisz też pamiętać że najczęstszą przyczyną uszkodznia tego typu jest sklejone sprzęgło wiskotyczne wału - koniecznie trzeba sprawdzić czy jest sprawne - opisu poszukaj na forum.

artuslew - Czw Gru 16, 2010 15:09

Witam wielkie dzieki za odpowiedzi z tego co piszecie to usprawnienie tego napedu w najgorszym wypadku ( z tym sprzeglem wisko) wyniesie ok 4000 masakra powinni robic jakies zamienniki jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 14:56 ]
Doczytalem na zalaczonym linku z wczesniejszej odpowiedzi ze przy rozwalonym IRD samochod nie pojedzie wcale jezeli tak jest to napiszcie czy czasami nie moglo mi pojsc samo wisko bez uszkodzenia IRD z gory dzieki

[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 14:59 ]
Przepraszam pomylka w obliczeniach ten komplet lozysk 420 i wisko 1950 ta opcja jest bardziej optymistyczna :smile: zawsze to 2000 w kieszeni

[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 15:09 ]
Mam jeszcze jedna informacje moze pomoze w diagnozie pojechalem na stacje diagnostyczna zeby posprawdzac auto amortyzatory itd pracownik powiedzial mi ze cos jest ze zbieznoscia z tylu nie widzialem zeby byly jakies luzy na koncowkach nie wiem tez czy opony sa pozabkowane nie zwrocilem na to uwagi a na forum cos o tym wspominali

charlee - Czw Gru 16, 2010 16:50

artuslew,
nie pomyliłeś się w obliczeniach:
http://moto.allegro.pl/la...1329519332.html
+łożyska +visco, ale visco trzeba najpierw sprawdzić - to że jest najczęstszą przyczyną uszkodzeń IRD nie oznacza że u Ciebie musi być uszkodzone, ponadto nie musisz wymieniać kompletu łożysk tylko uszkodzone.(ja wymieniłbym jednak wszystkie).

artuslew - Pią Gru 17, 2010 13:43

faktycznie pomylilem sie nie wzialem pod uwage zestawu naprawczego, na nastepny tydzien jestem umowiony z mechanikiem bedzie zerkal dam znac co ustalil oby nie bylo drogo pozdrawiam