Zobacz temat - [R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??

niedziu - Sro Mar 18, 2009 23:07
Temat postu: [R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??
Witam wszystkich. Odebrałem dzisiaj mojego roverka od mechaniora po wymianie rozrządu. Zabuliłem 670 zł (części + wymiana) chyba troche dużo ale pal to licho. Chodzi o to że jak zajechałem do domu podniosłem maskę (wiadomo - po mechanikach trzea śrubki podokręcać, dociągnąć opaski itp :P ) i zauważyłem że na prawej osłonie (tej od strony aku) są ślady paluchów itp - widać że coś grzebali, natomiast po lewej stronie nie ma żadnych śladów, śrubki zaje....ane błotem jakie były takie są. Musze teraz odkręcić tą obudowe i zbadać czy jest nowy pasek. Moje pytanko do Was. Czy wogóle po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) ta obudowa jest od paska rozrządu (tego drugiego) czy od czegoś innego, i czy ciężko się ją odkręca??? Pozdrawiam
mcjg - Sro Mar 18, 2009 23:52

Jeżeli nie była odkręcana obudowa po lewej (stojąc przodem do silnika) to są dwie możliwości:
1. mechanik zrobił cię w jajo kasując za komplet
2. taki z niego mechanik jak z koziej dupy trąba
Obie prowadzą do tego, że niewymieniony masz pasek od pompy. Jedź do niego i domagaj się zwrotu kosztów bo ja nie dałbym mu już nawet zabawki mojego dziecka.

Remigiusz - Sro Mar 18, 2009 23:53

Po lewej masz pasek rozrządu po prawej kolo filtra powietrza masz pasek do pompy wtryskowej. :wink:
thef - Sro Mar 18, 2009 23:53

No właśnie po lewej masz pasek rozrządu. Po prawej jest pasek pompy wtryskowej, który też się wymienia. Dochodzą do tego jeszcze 2 rolki napinające i jedna prowadząca. Powinno się również zmienić uszczelniacze. Cena w miarę ok, bo same części to około 500 PLN.
Remigiusz - Czw Mar 19, 2009 00:00

No dokładnie cena w miarę ok, ja u siebie za paski Gates oraz resztę LUK-INA dałem 490zl i lezą jak na razie w piwnicy, czekając na wymianę :razz:

Dobra rada, jak odbierasz autko od mechaników, to jak są uczciwi to się pytają czy chce stare części :wink: , wiec sie domagaj żeby ci dali stare części i w tedy można sprawdzić czy naprawdę wymienili to co chciałeś.

niedziu - Czw Mar 19, 2009 08:16

Jestem prawie pewny że mnie w trąbe zrobili. Po pierwsze wymiana trwała ok 2godz. (myślę że jak na dwa paski to trochę za krótko) Po drugie jak spytałem czy mieli ciężko wymienić z uwagi na brak miejsca to powiedzieli że nie było tak źle są gorsze przypadki (żadnych konkretów) a o stare części zapomniałem spytać. Dzisiaj ściągne obudowe z lewej i zobacze - jesli pasek był wymieniony to bedzie widać jeszcze nadruki na wierzchu.
szoso - Czw Mar 19, 2009 08:23

niedziu napisał/a:
Po pierwsze wymiana trwała ok 2godz. (myślę że jak na dwa paski to trochę za krótko)

ja ostatnio zmieniałem rozrząd i 2 godziny to trwało rozbieranie :wink:
ps.są tacy co się chwalą że przez 1 godzinę zmieniają uszczelkę pod głowicą :razz:

niedziu - Czw Mar 19, 2009 09:02

Ok to powiedzcie mi jeszcze czy ciężko odkręcić tą obudowę po lewej - czy wystarczy klucz 10tka i czy sam to zrobie :) Dobrze rozumuje, że po zdjęciu tej obudowy będzie widać "nowy" lub styrany pasek?
szoso - Czw Mar 19, 2009 09:09

niedziu napisał/a:
Ok to powiedzcie mi jeszcze czy ciężko odkręcić tą obudowę po lewej - czy wystarczy klucz 10tka i czy sam to zrobie :) Dobrze rozumuje, że po zdjęciu tej obudowy będzie widać "nowy" lub styrany pasek?

to jest raczej 8 lub 9 i najlepiej mieć klucz wygięty nasadowy bo płaskim nie podejdzie :razz:
zdejmiesz osłonę i ku twoim oczom wyłoni się pasek rozrządu :smile:
a i jeszcze jedno osłona jest dzielona a nie w całości więc odkręcasz tylko górną część :wink:

Brt - Czw Mar 19, 2009 09:28

2h paski rozrzadu w dieslu .. i to w R200 :hahaha: :hahaha: :hahaha: .... 2h to się obudowę zdejmuje :mrg: zwrot kasy i auta u nich bym nie zostawił .... wałek na bank niestety :|
mcteusz - Czw Mar 19, 2009 09:36

Mi kiedyś rozrząd chłopaki wymienili w jakieś 2-2.5h. Z tym tylko, że jeden robił z jednej strony, a drugi z drugiej... Hehe... A ja stałem i patrzyłem...
Brt - Czw Mar 19, 2009 09:41

mcteusz, robili to w R600 a nie w R200 ... a to spora różnica :P ;)
szoso - Czw Mar 19, 2009 09:43

Brt napisał/a:
wałek na bank niestety :|

i dlatego ja zawsze jestem przy wszelkich robotach przy aucie by mieć pewność że jest to zrobione i założone części które kupiłem :smile:

mcteusz - Czw Mar 19, 2009 09:44

Brt napisał/a:
mcteusz, robili to w R600 a nie w R200 ... a to spora różnica :P ;)

No luz... Ale nie zmienia to faktu, że 2hx2 (zakładając że robi to jedna osoba) to i tak więcej niż 2h.
A swoją drogą, to w R200 jest aż tak ciasno?

Brt - Czw Mar 19, 2009 09:45

mcteusz napisał/a:
A swoją drogą, to w R200 jest aż tak ciasno?

hmmm ... :mrg:

szoso - Czw Mar 19, 2009 09:51

Brt napisał/a:
hmmm ... :mrg:

w 400 też nie jest za dużo miejsca co nie Brt :wink:

niedziu - Czw Mar 19, 2009 10:09

Mam nauczkę na przyszłość - zawsze już będę patrzył tym mechaniorom na ręce. Wczoraj musiałem wracać do roboty dlatego im zaufałem. Dzisiaj po robocie zdejmuje tą obudowę a potem jadę ich opitolić - najfajniejsze że to zakład znajomego - tym bardziej miałem nadzieje ze będzie ok. Nie mam słów na tych $%$@&ów. Dam znać co i jak wieczorem. Pozdro!!
szoso - Czw Mar 19, 2009 10:19

niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie :wink:
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten :mrgreen:

Brt - Czw Mar 19, 2009 10:21

szosownik, nie widziałeś R200 klekota pod maską ;) Główny problem tkwi w małej odległości pomiedzy obudową rozrządu a podłużnicą ;) W R400 i R600 jest kilka cm więcej ale ... bardzo przydatnych cm ;)

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 10:22 ]
Cytat:
niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten


hehehe o tym samym pomyślałem :P ale ... to tym bardziej dyskwalifikuje mechanika na całej linii ;)

niedziu - Czw Mar 19, 2009 10:43

szosownik napisał/a:
niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie :wink:
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten :mrgreen:


No i ja tak myślałem, ale jak go zostawiałem to mówiłem że są 2 paski i 3 rolki, poza tym jak przyszło co do płacenia to miał wypisane na kartce 2 paski 3 rolki wraz z oznaczeniami. Czyli "zostały" im części. Tak czy siak wałek....

Brt - Czw Mar 19, 2009 11:02

zdejmij obudowę i spraewdź żeby mieć pewnosć ... a później jedź :ok: