Zobacz temat - [R25 1.4 2000r]Program do diagnostyki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 2000r]Program do diagnostyki

generaldawid - Czw Mar 19, 2009 23:51
Temat postu: [R25 1.4 2000r]Program do diagnostyki
Witam, jak w temacie szukam programu zeby zainstalowac na laptopie i podpiac przewodem do Rowera mam juz przewod ale gorzej z programem, jesli wiecie jaki program jest dobry i skad mozna to sciagnac byl bym wdzieczny za pomoc w poszukiwniu.
Pozdrawiam;))

Firq - Czw Mar 19, 2009 23:53

co jakiś czas na alledrogo są wystawiane :)) Poszukaj :)
PTE - Pią Mar 20, 2009 08:59

CO to za kabel? Z układem opartym na ELM323 albo ELM327? Raczej nic takiego nie znajdziesz. Po prostu masz za stare auto, które nie ma jeszcze złącza w pełni kompatybilnego z obd2 - w przypadku aut MG Rover kompatybilność ta zaczęła występować dopiero od 2001 r. i to chyba pod koniec roku.

Ja mam ScanTool dodany z kablem - program działa, ale co z tego, skoro brak komunikacji między laptopem a komputerem w aucie.

generaldawid - Pią Mar 20, 2009 16:49

no to jaki jest port obd 1 jesli obd 2 nie jest kapatybilny, jakis kabel musi chodzic i jakis pogram tez musi dzialac :?:
Lapa - Pią Mar 20, 2009 17:17

znajomy mechanik mial kable firmy delphi podloczyl je do mojego 416 i wszystko dzialalo bez problemow ale niepamietam co to za koncowka byla:/
penio - Sob Mar 21, 2009 14:03

to nie kabel delphi... tylko tester diagnostyczny DELPHI najtansza wersja kosztuje 7.5 tys zl ale owszem bardzo ladnie robi diagnostyke rovera
szoso - Sob Mar 21, 2009 14:22

Lapa napisał/a:
znajomy mechanik mial kable firmy delphi podloczyl je do mojego 416 i wszystko dzialalo bez problemow

a co ci tym diagnozował?
podejrzewam że mógł tylko silnik lub ABS
bo podobno SRS i kod immo można tylko Test Book-iem sprawdzić więc pewnie Delphi tego nie szarpnie :wink:

Lapa - Sob Mar 21, 2009 14:52

na angielskim forum wyczytalem ze probowali zrobic cos takiego laptop(rs232)+ interfejs OBD 2 i dotego wgrac na laptop soft z testbook-a. niewiem co i jak i czy im sie udlalo bo moj angielski jest baardzo slaby:)


LINK do tematu z forum uk
http://forums.preloved.co...5/4be3ef17.html



A tu link do usb konwenter do portu szeregowego 9 (rs-232)
http://www.capslock.pl/pr..._9_(rs-232)/548

moze to cos pomoze fajnie by bylo gdyby to sie udalo wtedy by kazdy mial w domu T4 :D

fearless - Sob Mar 21, 2009 15:03

szosownik napisał/a:
Lapa napisał/a:
znajomy mechanik mial kable firmy delphi podloczyl je do mojego 416 i wszystko dzialalo bez problemow

a co ci tym diagnozował?
podejrzewam że mógł tylko silnik lub ABS
bo podobno SRS i kod immo można tylko Test Book-iem sprawdzić więc pewnie Delphi tego nie szarpnie :wink:


Też miałem podłączony pod Dlephi - diagnozuje wszystko, SRS - też. Oczywiście oprócz immo To akurat chyba TestBook T4 sobie zarezerwował :D

Edit: Zamotałem się - co do SRS - nie wiem czy diagnozuje, myślałem że chodzi o ABS :oops: później doczytałem :razz:

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 15:10 ]
penio napisał/a:
to nie kabel delphi... tylko tester diagnostyczny DELPHI najtansza wersja kosztuje 7.5 tys zl ale owszem bardzo ladnie robi diagnostyke rovera


Nie wiem jaki to był tester, ale mi podłączali zwykłym IBM ThinkPad z programem diagnostycznym.... Koszt takiego IBM - jakieś 500 zł (stary model) pozostaje kwestia kabla i softu. Ciekawe czy da radę ściągnąć takie cudo z sieci....

szoso - Sob Mar 21, 2009 15:18

fearless napisał/a:
Ciekawe czy da radę ściągnąć takie cudo z sieci

można spróbować znaleźć na www.elektroda.pl :smile:

penio - Sob Mar 21, 2009 17:12

Panowie nie macie racji, Sam posiadam DELPHI jak i pare innych testerow(tez sobie radza z roverem) i robi wszystko !
lacznie z airbag i kodowaniem uzywanego pilota( z innego auta) i wyciagnieciem kodu immo! ( EKA)

pozdrawiam

szoso - Sob Mar 21, 2009 17:35

penio napisał/a:
Sam posiadam DELPHI jak i pare innych testerow(tez sobie radza z roverem) i robi wszystko !

podaj mi numer twojego sprzętu jak możesz to sprawdzę :wink:
znalazłem kilka testerów Delphi ale one działały na zasadzie jak KTS :wink:

penio - Sob Mar 21, 2009 18:35

na priv ci napisze

pozdr.

Lapa - Nie Mar 22, 2009 04:06

penio, a co to za wielka tajemnica niemoglbys tego podac tu tez bym chcial wiedziec
xtek - Nie Mar 22, 2009 09:00

wszyscy by pewnie chcieli wiedziec, wiec po co ta tajemnica?
szoso - Nie Mar 22, 2009 10:44

ja też myślę że to nie jest tajemnica więc daję linka do tego sprzętu :smile:
http://allegro.pl/item567...iagnostyka.html

penio - Nie Mar 22, 2009 16:41

zadna tajemnica . :)
Lapa - Pon Mar 23, 2009 18:58

takiem samy podpinal mi kumpel mojego roverka...

a gdyby tak kabel z wejsciem do kompa rs232 i soft od delphi z tego sprzetu moze by tak poszlo??

szoso - Pon Mar 23, 2009 19:00

Lapa napisał/a:
takiem samy podpinal mi kumpel mojego roverka...

a gdyby tak kabel z wejsciem do kompa rs232 i soft od delphi z tego sprzetu moze by tak poszlo??

ja się zastanawiam czy nie kupić sobie tego Delphi z linka :smile:

penio - Pon Mar 23, 2009 19:46

jakby pasowal to bym nie placil prawie 8 tys za niego albo za inne testery. jaki byl by sens?

program to nie wszystko

NorbiS-tds - Pon Kwi 15, 2013 15:57

Witam!
Temat trochę już stary i wałkowany kilka lat już, ale tak właściwie to nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czym można zdiagnozować R25 1,4i z 2000 roku, tym bardziej, że linki do allegro już dawno nie chodzą. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co można podpiąć z dzisiejszych interfejsów. Mam problem z silnikiem - nie świeci się żadna kontrolka, ale szczególnie jak jest zimny silnik, to po zdjęciu nogi z gazu cholernie szarpie i jak wcisnę sprzęgło, to na obrotomierzu widać jak falują obroty. Miał ktoś może taki problem? Świece i kable wymienione, sonda lambda też, filtr paliwa również. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

PTE - Pon Kwi 15, 2013 17:37

Nic nie podepniesz, jedynie TestBook/T4. Sam silnik możesz zdiagnozować boschowskim KTS. W modelach wyprodukowanych po 2001 r., tj. od momentu zaimplementowania przez MG Rover w swych modelach pełnej obsługi EOBD II, możliwe jest diagnozowanie silnika za pomocą różnych wynalazków typu ELM 327 itp.


Przy opisanych przez Ciebie objawach czasami winne są jeszcze wtryski. Poszukaj, było o tym na forum około 2008 r.

leszczu - Wto Kwi 16, 2013 09:30

NorbiS-tds napisał/a:
Mam problem z silnikiem - nie świeci się żadna kontrolka, ale szczególnie jak jest zimny silnik, to po zdjęciu nogi z gazu cholernie szarpie

Świece, przewody, cewki.
NorbiS-tds napisał/a:
i jak wcisnę sprzęgło, to na obrotomierzu widać jak falują obroty.

Silniczek krokowy, TPS.

newhousik - Czw Wrz 05, 2013 10:55
Temat postu: Rover 25 1,4 2000r
Pytanie laika - czyli rover 25 do roku 2000 nie jest kompatybilny nawet ODB I ?
Takie zabawki też nie będą działać ?

http://www.ebay.co.uk/itm...V-/231044307414

http://www.ebay.co.uk/itm...2-/300947151898

http://www.ebay.co.uk/itm...300947151898%26


Straszna sprawa, szukam mechanika okolice Jaworzna (śląsk), który będzie miał chęć, zrobić diagnozę mojego autka i go naprawić. Gdzie nie pojadę, to wszyscy ściemniają, wystawiają jak najmniejszy rachunek i najlepiej żebym już nie wracał ;) .

sTERYD - Czw Wrz 05, 2013 11:10

A co Ci sie dzieje z autem?
Jak porządny mechanik, to Ci go zdiagnozuje bez komputera. W tych autach na prawdę nie jest to niezbędne urządzenie i za wiele sie z niego nie wyczyta.

newhousik - Czw Wrz 05, 2013 11:32
Temat postu: :)
Rover 25 rok pr. 2000 benzyna poj. 1396 cm3. Numeru VIN musiałbym poszukać bo miałem zmieniany w wydziale komunikacji ( to długa historia; ;)
Co się dzieje:
Są dwa główne tematy:

Pierwszy to dławienie się silnika przy niskich obrotach. Kilka lat temu miałem coś takiego i po długich poszukiwaniach jakiś diagnosta ustalił że to lambda wymienił i potem było ok. Teraz jest troszkę inaczej auto jak u kolegi dławi się przy niskich obrotach, nie zależnie od biegu i od tego czy jest rozgrzany czy nie. Jak zmieniam biegi przy wyższych obrotach to temat praktycznie nie istnieje. Ale nawet na piątce, zwalniam do powiedzmy 1500 obrotów jak powoli przyspieszam to jest ok. jak przycisnę to wtedy się dławi. Trójka i sytuacje na rondach podobnie i wszystko wskazuję że to będzie jednak silniczek krokowy ( ale to tylko, przemyślenia ). Kiedyś miałem mechanika w Żorach , ale teraz mieszkam w Jaworznie za daleko żeby jeździć co chwilę (a byłem już z tym u nich dwa razy i nic nie poradzili) . W Jaworznie testowałem dwóch mechaników i sytuacja podobna.

Drugi to elektryka.
Jakiś czas temu padła część elektryki i nie działało sporo rzeczy w samochodzie ( spryskiwacz, radio , oświetlenie w środku, wariował zegar) i przestał działać zapłon w stacyjce.

Wymieniano mi część kabelków, przeczyszczano styki ( i oczywiście u mechaników zapłon działał) niestety sytuacja wygląda tak że auto potrafi działać, a po tygodniu wjadę na CPN, zatankuje i nie zapala. Trzeba na popych, poczekam do następnego dnia i już zapala. Zauważyłem że gdy zapali, ale z jakimiś oporami to już przy następnej próbie nie zapali.

Temat drugi jest dla mnie najważniejszy bo są różne sytuacje i nie zawsze znajdą się ludzie do pchania samochodu ;) . Z pierwszym można by na spokojnie.
Niestety nieznań się na autach, jestem trochę informatykiem trochę budowlańcem, ale najgorsze jest to że nie mam warunków terenowych żeby przy nim grzebać ;)

sTERYD - Czw Wrz 05, 2013 11:40

drugi temat to pewnie wiązka tylnej klapy.

Pierwszy to może być coś z układem WN, może pompka paliwa daje za niskie ciśnienie, a może masz początki HGF i kompresja już nie ta. Tak czy inaczej przypuszczam, że komputer Ci za wiele w diagnozie nie podpowie.

luke27 - Czw Wrz 05, 2013 11:57

Ja mam autocoma czyta wszystko łącznie z immo, do tego ma fajne dodatki pozwalające monitorować parametry pracy. Pozdrawiam.
newhousik - Czw Wrz 05, 2013 12:17

sTERYD napisał/a:
drugi temat to pewnie wiązka tylnej klapy.


w którym miejscu się znajduję, mogę to jakoś sprawdzić ?

luke27 napisał/a:
Ja mam autocoma czyta wszystko łącznie z immo, do tego ma fajne dodatki pozwalające monitorować parametry pracy. Pozdrawiam.


Luke super, ale mam do ciebie 300km ;) nie mam za bardzo jak wyskoczyć, a drugi temat ostatnio mi stacyjka padła w połowie drogi z nad morza ;) , raczej nie chciałbym tego drugi raz przechodzić ;) chyba że zapakuje do auta ekipę pchającą.

Nikt nie zna jakiejś rozgarniętej ekipy z rejonu Katowic ?

luke27 - Czw Wrz 05, 2013 12:38

Rozumie że skoro zapala na popych to wszystkie kontrolki świecą, tylko nie kręci. Proponuję zacząć od sprawdzenia rozrusznika, masy (czarne grube kable od aku.), przewodu plusowego do rozrusznika. Stacyjkę też sie łatwo sprawdza wystarczy miernik, ściągasz osłonę kolumny, odłączasz aku i przekręcasz na zapłon sprawdzając miernikiem czy styka. Wiązka tylnej klapy wychodzi z nadwozia na wysokości dachu i wchodzi do tylnej klapy, osłonięta jest czarną gumą, w jednej gumie masz wiązkę elektryczną w drugiej przewód spryskiwacza tylnej szyby. Przewody lubią pękać w tej osłonie, ale jeśli z tył wszystko działa jak należy to małe prawdopodobieństwo że to ona jest winna. Zacznij od sprawdzenia tego o czym pisałem.
newhousik - Czw Wrz 05, 2013 13:12
Temat postu: -
tak kontrolki ok
z tyłu padało wszystko po kolei. ostatnio naprawiałem spryskiwacz, a wycieraczka faktycznie chyba nie kręci. ok pooglądam

qczarq - Sro Sty 22, 2014 21:40

Hej, ktoś podpowie w którym miejscu jest złącze obd2??
Mam furkę z listopada 2001, jaki kabel polecacie do czytania i czyszczenia błędów.

Odpaliłem fure na mrozie i włączyłem wszystkie nawiewy i klimę i mi wywaliło check engine.

Fura po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy tydzień, jeździ super, ale wkurza mnie ten check. Ktoś pisał o wiązce w tylnej klapie??


Rover 25 1.4 16v

Harry - Sro Sty 22, 2014 22:02

złacze masz za konsola
t4, autocom- diagnostyka

qczarq - Sro Sty 22, 2014 23:02

Harry napisał/a:
złacze masz za konsola
t4, autocom- diagnostyka


W którym miejscu? konsola w sensie deska rozdzielcza??

sTERYD - Sro Sty 22, 2014 23:15

qczarq, Poszukaj trochę. Jak nie potrafisz nawet znaleźć informacji na forum, to może lepiej nie grzeb w sterowniku silnika.