Zobacz temat - [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył

picia82 - Wto Mar 24, 2009 20:24
Temat postu: [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył
Mam pytanie z tego co wyczytałem w rover 214 z przodu są tarcze hamulcowe, a z tyłu bębny! Ja posiadam Roverka 214i i tak samo z przodu jak i z tyłu mam tarcze!! Jak to możliwe??
Remigiusz - Wto Mar 24, 2009 20:36

Jak to możliwe normalnie, niektóre 200 RF miały tarcze przód i tył a niektóre miały tarcze i bębny. Nie wiem co ty czytałeś ale to nie jest jednolite ze każdy 214 ma z tylu bębny :mrgreen:
Brt - Wto Mar 24, 2009 20:53

do roku modelowego 98 w wersjach z ABSem były tarcze z tyłu :ok: :)
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 01:22

BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny i dodam ze mam belkę nie wachacze

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 01:28 ]
W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy itp dlatego tez by poprawić lekko drogę hamowania zastosowano z tyłu tarcze bo jak wiadomo hamulce tarczowe podczas jazdy z tyłu są lepsze niż bębny natomiast pod względem hamulca ręcznego na postoju moim skromnym zdaniem bęben lekko wygrywa oczywiście jeśli cylinderek nie jest zapieczony a linka dobrze naciągnięta ;)

giewu - Pią Mar 27, 2009 06:41

Biernik20 napisał/a:
W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy
:shock:
a mógłbyś to jakoś uzasadnić, tzn. na podstawie czego wygłaszasz takie teorie ? :cool:

Biernik20 napisał/a:
BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny

przeczytaj dokładnie co napisał Brt :mrgreen:

z tego poza tym co napisałeś wynika jeszcze jedna niezgodność, w R200 w latach, o których piszesz zrezygnowano z tarcz hamulcowych na korzyść bębnów w autach z systemem ABS :wink:

ywis - Pią Mar 27, 2009 08:09

Ja u siebie jednak też mam tarcze przód i tył...
kzrr - Pią Mar 27, 2009 08:45

Może ktoś w Twoim aucie, wcześniej wymienił bębny z tyłu na tarcze :) chociaż to opcja mało prawdopodobna. Ja również mam R200 z 98r. ale ze słabszym silnikiem 8V i z tyłu też mam bębny. ABS oczywiście jest.
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:02

kzrr napisał/a:
Może ktoś w Twoim aucie, wcześniej wymienił bębny z tyłu na tarcze :)


Nie sądzę, aby ktoś wymieniał i pakował się w tarcze, które są znacznie droższe.

kzrr - Pią Mar 27, 2009 09:12

Wiem wiem, że to raczej mija się z celem ale wiesz są ludzie i ludzie :) zresztą napisałem że to opcja raczej małoprawdopobna:)
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:16

Ja ogólnie nie narzekam, sprawują się idealnie, tylko teraz czeka mnie wymiana wszystkich tarcz wraz z klockami, bo już je troszkę słychać, ale jeszcze czeka, bo z funduszem ciężko, inne ważniejsze wydatki.
Brt - Pią Mar 27, 2009 09:48

Biernik20, rocznik MODELOWY obejmuje produkcję od września 97 :ok: i dlatego masz bębny a nie tarcze. Więc nie wiem z czym się nie zgadzasz ;) A belkę z tyłu miały wszystkie R200, a niektóre dodatkowo też drążek stabilizatora.
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:49

Brt, a tak zapytam z ciekawości, ile płaciłeś za tarcze + klocki ATE, komplet, tzn. tył i przód?
Brt - Pią Mar 27, 2009 09:57

przód mam ATE i płaciłem troszkę ponad 300PLN, tył to TRW i było coś ok. 250PLN :)
ywis - Pią Mar 27, 2009 12:53

Ale masz opcję z ABS? Bo ja posiadam ABS, no i jak pisałem tył i przód tarcze, a czeka mnie właśnie wymiana, bo już szumi mi tył...
Brt - Pią Mar 27, 2009 12:56

tak ... mam ABS :)
ywis - Pią Mar 27, 2009 13:15

A jeśli jeszcze mogę odbiec trochę od tematu, gdzie zakupowałeś ten zestawik cały? Allegro, czy u Tomiego w sklepie?
Brt - Pią Mar 27, 2009 13:18

intercars głogów :) ale mam po znajomości ciut taniej ;)
ywis - Pią Mar 27, 2009 13:25

To może załatwisz taki zestaw po znajomości taniej? :D
Brt - Pią Mar 27, 2009 14:23

Taniej się pewnie da, ale znowu wysyłka będzie trochę kosztować bo lekkie to to nie jest :roll: .... na forum ktoś podawał kod umożliwiający nabycie części taniej w intercarsie .... z tym kodem miałbyś i taniej i na miejscu ;)

http://forum.roverki.eu/v...p=280972#280972 ;)

xtek - Pią Mar 27, 2009 16:02

no, kod dalej dziala, choc w niektorych IC chca karte.
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 16:10

giewu napisał/a:
Biernik20 napisał/a:
W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy
:shock:
a mógłbyś to jakoś uzasadnić, tzn. na podstawie czego wygłaszasz takie teorie ? :cool:

Biernik20 napisał/a:
BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny

przeczytaj dokładnie co napisał Brt :mrgreen:

z tego poza tym co napisałeś wynika jeszcze jedna niezgodność, w R200 w latach, o których piszesz zrezygnowano z tarcz hamulcowych na korzyść bębnów w autach z systemem ABS :wink:



po pierwsze to tak było ABS w moim roczniku a w roczniku np 99 różni sie bo widziałem dwa niby takie same samochody a jednak mój ma bebny a ten drugi tarcze różnica polegała właśnie na ABS-ise

po drugie nie napisałem ze zrezygnowano z tarcz tylko tarcze zastąpiły bębny :/ i wyraziłem swoją opinie na temat jazdy z bębnami na tylniej osi a tarczami.



gdyby bęben był taki dobry i wspaniały podczas jazdy z ABS-em to nowe auta miały by bębny a nie tarcze prawda więć ja tylko wyraziłem swoją opinie ;)

pcmirek - Pią Mar 27, 2009 17:18

wtrace się do tematu jak ma samochód powyżej 100 koni to są z tyłu tarcze ja mam 97 rok roverka i mam przód i tył tarcze i nic nie zmieniane
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 21:37

moj miał 103 KM i miał bębny z tyłu
Remigiusz - Pią Mar 27, 2009 21:55

Nie wiem czy ktos zna ta historie ale powiem tylko tyle :
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 21:58

a ja jeszcze mam takie pytanie jakie tarcze macie z przodu w roverkach jakieś wentylowane czy jednolita blacha ?? i czy przy wymianie tarcz na nacinane i nawiercane trzeba wymieniać zaciski ??
Brt - Pią Mar 27, 2009 22:05

Pany ..... czytamy ze zrozumieniem ....

do rocznika modelowego 97 włącznie czyli do sierpnia 97:
- auta bez ABS -->tył bębny
- auta z ABS --> tył tarcze

od rocznika modelowego 98 czyli od września 97 łącznie z R25 (wyjątek to MG ZR)
- tył to tylko bębny niezależnie czy był ABS czy też nie.

i moc silnika nie ma tu znaczenia :!: tak samo nie miało znaczenia które są lepsze (bo wiadomo, że tarcze generalnie są lepsze) tylko koszty ... .... bębny sa tańsze w produkcji.

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 22:14 ]
jesli chodzi o przód, to były dwie wersje:

niewentylowane (grubość 13mm)
wentylowane (grubość 21mm)

tutaj być może stosowanie zależy od mocy i wyposażenia auta :ok:

oba rodzaje mogą być nacinane/nawiercane. Jeśli się nie zmienia rodzaju tarcz (niewentylowane na wentylowane) to nic nie trzeba zmieniać w zaciskach :ok: :)

Biernik20 - Sob Mar 28, 2009 01:50

aha wiec jeśli wybiorę tarcze nacinane i nawiercane to nie trzeba bedzie zmieniać zacisków wkestią paru "mm" będą klocki w taki razie
Raptile - Sob Mar 28, 2009 08:27

ja tam mam bębny, a ABS jest dla cieniasów ;P ( ja niemam :P )