|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył
picia82 - Wto Mar 24, 2009 20:24 Temat postu: [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył Mam pytanie z tego co wyczytałem w rover 214 z przodu są tarcze hamulcowe, a z tyłu bębny! Ja posiadam Roverka 214i i tak samo z przodu jak i z tyłu mam tarcze!! Jak to możliwe??
Remigiusz - Wto Mar 24, 2009 20:36
Jak to możliwe normalnie, niektóre 200 RF miały tarcze przód i tył a niektóre miały tarcze i bębny. Nie wiem co ty czytałeś ale to nie jest jednolite ze każdy 214 ma z tylu bębny
Brt - Wto Mar 24, 2009 20:53
do roku modelowego 98 w wersjach z ABSem były tarcze z tyłu
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 01:22
BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny i dodam ze mam belkę nie wachacze
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 01:28 ]
W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy itp dlatego tez by poprawić lekko drogę hamowania zastosowano z tyłu tarcze bo jak wiadomo hamulce tarczowe podczas jazdy z tyłu są lepsze niż bębny natomiast pod względem hamulca ręcznego na postoju moim skromnym zdaniem bęben lekko wygrywa oczywiście jeśli cylinderek nie jest zapieczony a linka dobrze naciągnięta
giewu - Pią Mar 27, 2009 06:41
Biernik20 napisał/a: | W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy |
a mógłbyś to jakoś uzasadnić, tzn. na podstawie czego wygłaszasz takie teorie ?
Biernik20 napisał/a: | BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny |
przeczytaj dokładnie co napisał Brt
z tego poza tym co napisałeś wynika jeszcze jedna niezgodność, w R200 w latach, o których piszesz zrezygnowano z tarcz hamulcowych na korzyść bębnów w autach z systemem ABS
ywis - Pią Mar 27, 2009 08:09
Ja u siebie jednak też mam tarcze przód i tył...
kzrr - Pią Mar 27, 2009 08:45
Może ktoś w Twoim aucie, wcześniej wymienił bębny z tyłu na tarcze chociaż to opcja mało prawdopodobna. Ja również mam R200 z 98r. ale ze słabszym silnikiem 8V i z tyłu też mam bębny. ABS oczywiście jest.
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:02
kzrr napisał/a: | Może ktoś w Twoim aucie, wcześniej wymienił bębny z tyłu na tarcze |
Nie sądzę, aby ktoś wymieniał i pakował się w tarcze, które są znacznie droższe.
kzrr - Pią Mar 27, 2009 09:12
Wiem wiem, że to raczej mija się z celem ale wiesz są ludzie i ludzie zresztą napisałem że to opcja raczej małoprawdopobna:)
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:16
Ja ogólnie nie narzekam, sprawują się idealnie, tylko teraz czeka mnie wymiana wszystkich tarcz wraz z klockami, bo już je troszkę słychać, ale jeszcze czeka, bo z funduszem ciężko, inne ważniejsze wydatki.
Brt - Pią Mar 27, 2009 09:48
Biernik20, rocznik MODELOWY obejmuje produkcję od września 97 i dlatego masz bębny a nie tarcze. Więc nie wiem z czym się nie zgadzasz A belkę z tyłu miały wszystkie R200, a niektóre dodatkowo też drążek stabilizatora.
ywis - Pią Mar 27, 2009 09:49
Brt, a tak zapytam z ciekawości, ile płaciłeś za tarcze + klocki ATE, komplet, tzn. tył i przód?
Brt - Pią Mar 27, 2009 09:57
przód mam ATE i płaciłem troszkę ponad 300PLN, tył to TRW i było coś ok. 250PLN
ywis - Pią Mar 27, 2009 12:53
Ale masz opcję z ABS? Bo ja posiadam ABS, no i jak pisałem tył i przód tarcze, a czeka mnie właśnie wymiana, bo już szumi mi tył...
Brt - Pią Mar 27, 2009 12:56
tak ... mam ABS
ywis - Pią Mar 27, 2009 13:15
A jeśli jeszcze mogę odbiec trochę od tematu, gdzie zakupowałeś ten zestawik cały? Allegro, czy u Tomiego w sklepie?
Brt - Pią Mar 27, 2009 13:18
intercars głogów ale mam po znajomości ciut taniej
ywis - Pią Mar 27, 2009 13:25
To może załatwisz taki zestaw po znajomości taniej?
Brt - Pią Mar 27, 2009 14:23
Taniej się pewnie da, ale znowu wysyłka będzie trochę kosztować bo lekkie to to nie jest .... na forum ktoś podawał kod umożliwiający nabycie części taniej w intercarsie .... z tym kodem miałbyś i taniej i na miejscu
http://forum.roverki.eu/v...p=280972#280972
xtek - Pią Mar 27, 2009 16:02
no, kod dalej dziala, choc w niektorych IC chca karte.
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 16:10
giewu napisał/a: | Biernik20 napisał/a: | W 98 juz pod koniec praktycznie na przełomie 99 roku zostały wprowadzane do tych modeli inny ABS lekko większy silniejszy szybszy |
a mógłbyś to jakoś uzasadnić, tzn. na podstawie czego wygłaszasz takie teorie ?
Biernik20 napisał/a: | BRT a tu sie nie zgodzę mam ABS mam rocznik 98 i z tyłu mam bębny |
przeczytaj dokładnie co napisał Brt
z tego poza tym co napisałeś wynika jeszcze jedna niezgodność, w R200 w latach, o których piszesz zrezygnowano z tarcz hamulcowych na korzyść bębnów w autach z systemem ABS |
po pierwsze to tak było ABS w moim roczniku a w roczniku np 99 różni sie bo widziałem dwa niby takie same samochody a jednak mój ma bebny a ten drugi tarcze różnica polegała właśnie na ABS-ise
po drugie nie napisałem ze zrezygnowano z tarcz tylko tarcze zastąpiły bębny i wyraziłem swoją opinie na temat jazdy z bębnami na tylniej osi a tarczami.
gdyby bęben był taki dobry i wspaniały podczas jazdy z ABS-em to nowe auta miały by bębny a nie tarcze prawda więć ja tylko wyraziłem swoją opinie
pcmirek - Pią Mar 27, 2009 17:18
wtrace się do tematu jak ma samochód powyżej 100 koni to są z tyłu tarcze ja mam 97 rok roverka i mam przód i tył tarcze i nic nie zmieniane
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 21:37
moj miał 103 KM i miał bębny z tyłu
Remigiusz - Pią Mar 27, 2009 21:55
Nie wiem czy ktos zna ta historie ale powiem tylko tyle :
Biernik20 - Pią Mar 27, 2009 21:58
a ja jeszcze mam takie pytanie jakie tarcze macie z przodu w roverkach jakieś wentylowane czy jednolita blacha i czy przy wymianie tarcz na nacinane i nawiercane trzeba wymieniać zaciski
Brt - Pią Mar 27, 2009 22:05
Pany ..... czytamy ze zrozumieniem ....
do rocznika modelowego 97 włącznie czyli do sierpnia 97:
- auta bez ABS -->tył bębny
- auta z ABS --> tył tarcze
od rocznika modelowego 98 czyli od września 97 łącznie z R25 (wyjątek to MG ZR)
- tył to tylko bębny niezależnie czy był ABS czy też nie.
i moc silnika nie ma tu znaczenia tak samo nie miało znaczenia które są lepsze (bo wiadomo, że tarcze generalnie są lepsze) tylko koszty ... .... bębny sa tańsze w produkcji.
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 22:14 ]
jesli chodzi o przód, to były dwie wersje:
niewentylowane (grubość 13mm)
wentylowane (grubość 21mm)
tutaj być może stosowanie zależy od mocy i wyposażenia auta
oba rodzaje mogą być nacinane/nawiercane. Jeśli się nie zmienia rodzaju tarcz (niewentylowane na wentylowane) to nic nie trzeba zmieniać w zaciskach
Biernik20 - Sob Mar 28, 2009 01:50
aha wiec jeśli wybiorę tarcze nacinane i nawiercane to nie trzeba bedzie zmieniać zacisków wkestią paru "mm" będą klocki w taki razie
Raptile - Sob Mar 28, 2009 08:27
ja tam mam bębny, a ABS jest dla cieniasów ( ja niemam )
|
|