|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z turbiną
mariusz66 - Pon Mar 30, 2009 12:15 Temat postu: [R400] Problem z turbiną Witam ostatnio zauwazyłem plamki oleju pod moim samochodem , udałem sie do mechanika i stwierdził ze turbina "rzyga olejem " .
No i mam dylemat co do mechanika do jakiego sie udac .
Polecacie jakiś zakład w okolicy Poznania , tak zeby wszystkim sie zajeli , zrobii to dobrze i w miare nie drogo .
Interesowały by mnie jakies namiary na daną firmę i najlepiej polecenie przez byłych klientów.
szoso - Pon Mar 30, 2009 12:56
mariusz66 napisał/a: | Witam ostatnio zauwazyłem plamki oleju pod moim samochodem , udałem sie do mechanika i stwierdził ze turbina "rzyga olejem " . |
dużo ci ubywa oleju?
słuchaj ja też miałem zarzyganą turbinę ale znalazłem przyczynę a też myślałem że turbo do naprawy
leciało z odmy po przewodzie powietrza na turbinę dokładnie z tego grzybka co jest wpięty w przewód
uszczelniłem wszystko i turbina jest sucha
Mix - Pon Mar 30, 2009 14:03
Też kiedyś miałem u siebie tego typu wyciek. Pomogła opaska ślimakowa za 2,5 PLN. Puszczał przewód przy samym turbo. Proponuje dokładnie sprawdzić skąd leci i nie dać się przypadkiem naciągnąć
Mechanicy widząc Rovera często sieją panikę...przecież to taka egzotyczna marka
szoso - Pon Mar 30, 2009 14:06
Mixtated napisał/a: | Mechanicy widząc Rovera często sieją panikę...przecież to taka egzotyczna marka |
mało tego potrafią policzyć za robotę więcej niż się powinno zapłacić bo to Rover
mariusz66 - Pon Mar 30, 2009 14:21
hmm no leci dosc sporo , choc ubytku oleju na bagnecie pomiarowym nie zauważyłem .
jednak wydaje mi sie ze cos jest nie tak z turbo , poniewaz podczas jazdy przy okolo 2 tys
obrotach i chęci wolnemu przyśpieszeniu słychac takie dziwne przerywanie , jakby w pracy
turbiny . Przy mocniejszym wcisnięciu gazu ustaje
Mix - Pon Mar 30, 2009 14:47
Może turbina ma za mało oleju (przez to, że ucieka) i kręci trochę na sucho. Ja bym zaczął od usunięcia wycieku, a później, po tym zabiegu sprawdził jak zachowuje się turbina...
mariusz66 - Pon Mar 30, 2009 18:47
niestety nie mam warunków aby grzebać pod samochodem , wiec licze na jakies namiary na fachowców
Mix - Pon Mar 30, 2009 19:18
Teoretycznie do takiej operacji wystarczy nawet wyższy krawężnik.
A zlokalizowałeś skąd dokładnie leci olej, czy opierasz się tylko na tym, co powiedział mechanik?
szoso - Pon Mar 30, 2009 19:37
Cytat: | Teoretycznie do takiej operacji wystarczy nawet wyższy krawężnik |
jak ma osłonę pod silnikiem to nie jest takie chop siup z krawężnika
Mix - Pon Mar 30, 2009 19:39
Cytat: | jak ma osłonę pod silnikiem to nie jest takie chop siup z krawężnika |
Jak ma osłonę to mu zazdroszczę, bo sam zamierzam kupić. ZTCP nie widziałem jeszcze ani jednego R400/R45 z taką osłoną - widać z tego luksus to nieziemski
szoso - Pon Mar 30, 2009 19:46
Mixtated napisał/a: | nie widziałem jeszcze ani jednego R400/R45 z taką osłoną - widać z tego luksus to nieziemski |
nie wiem czy to luksus ale ja taką osłonę mam
i tylko z kanału mogę ją odkręcić
mariusz66 - Pon Mar 30, 2009 21:04
no ja ową osłone posiadam niestety , a moze i stety.
a mechanik powiedział ze jest do wymiany bo rzyga olejem i jak teraz jezdze
to mam patrzec czy nie zostawiam za sobą chmury dymu bo to oznacza ze turbo
wyssało cały olej z silnika .
Brt - Pon Mar 30, 2009 21:09
Że turbina mokra to jeszcze nic nei znaczy, ale trzeba się przyjrzeć. Sprawdzic możesz ją od góry. Powycierać szmatką, posprawdzać opaski, i musisz zdjać rurę od strony filtra powietrza, wtedy masz możliwosć sprawdzenia palcami czt wirnik ma luz ... jesli możesz nim poruszyć gora dół, to trzeba się przymierzać do naprawy "śmigła". Może nie w trybie natychmiastowym, ale lepiej zacząć szukac mechanika
magneto - Pon Mar 30, 2009 21:11
jak turbo się będzie kończyć to powinien kopcić na niebiesko.jak nie kopci to wystarczy uszczelnić jak wyżej napisali przedmówcy
|
|